LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi BB11

Ik gebruik nu Stediril 30 het is een wat zwaardere pil maar wel met een gewone stopweek, als dit niet werkt wil ik het mirena spiraaltje want daar heb ik ook goede dingen over gehoord.

Ik moet vogende week pas ongesteld worden en krijg nu al een beetje klachten, lag vanmorgen onder de zonnebank op de sportschool en dacht als mijn hart nu stopt ben ik dood en dan......
stom he. Verder zijn mijn pms klachten wel veel minder geworden dus neem ik het maar voor lief.

Ik ben onder behandelijk bij een psychiater voor de medicatie en heb gesprekken bij een psycholoog.
Verder heb ik een paar keer meegedaan aan groep burnout en werkstress maar dat is niets voor mij. Doe jij ook therapie? en gebruik je ook nog andere medicatie?

Ik ben op dit moment niet aan het werk, dit wil ik over 4 weken weer langzaam gaan oppakken, vind het zeer spannend. Hoe heb jij dat?
Groetjes Jannie3

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie,

Gebruik jij citalopram dan voor pms of voor je burnout.

Heb jij wel het idee dat als de klachten wat terugkomen dit echt met je menstruatie te maken heeft.

Ik heb nl. weer weken geen last gehad en nu weer wat klachten tijdens mijn menstruatie. Voel jij je tussen je menstruatieperioden ook gewoon goed?

Ik gebruik net als jou de citalopram (wel 30). Daarnaast loop ik nog bij een psychiater maar dat ben ik aan het afbouwen. En volg ik mindfullnes 1 x per week.

Ik werk alweer sinds half aug 4 dagen per week. Soms wel zwaar maar als ik me goed voel is het prima te doen.

Uit welke omgeving kom jij?

Groetjes Bianca

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie,

Gebruik jij citalopram dan voor pms of voor je burnout.

Heb jij wel het idee dat als de klachten wat terugkomen dit echt met je menstruatie te maken heeft.

Ik heb nl. weer weken geen last gehad en nu weer wat klachten tijdens mijn menstruatie. Voel jij je tussen je menstruatieperioden ook gewoon goed?

Ik gebruik net als jou de citalopram (wel 30). Daarnaast loop ik nog bij een psychiater maar dat ben ik aan het afbouwen. En volg ik mindfullnes 1 x per week.

Ik werk alweer sinds half aug 4 dagen per week. Soms wel zwaar maar als ik me goed voel is het prima te doen.

Uit welke omgeving kom jij?

Groetjes Bianca

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi Bianca,
Wat is mind fullnes? nog nooit van gehoord.

Ik gebruik de medicijnen voor de burnout, in februari kreeg ik ineens hyperventilatie en paniekaanvallen, daarvoor al een jaar lang hartbonzen 's nachts en in mei kon in niet meer functioneren. Ik gebruik nu 12 weken citalopram en sinds een week of 8 gaat het echt heel goed, ongeveer 4 weken geleden heb ik een terugval gehad en nu dus weer een kleintje, dus heeft echt met de menstruatie te maken bij mij. Ik denk wel dat ik in de toekomst de ad blijf gebruiken voor pms, als ik had geweten dat het daar ook voor help had ik het eerder willen hebben.

Heb ook veel last gehad van fybromyalgie en gaat ook naar de achtergrond door het gebruik van de ad.

ik woon in Friesland, uit welke omgeving kom jij?
Groetjes Jannie

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi allemaal.

@vhid.
meteen morgen de huisarts bellen, hoor je, want dit is toch wel erg heftig.

voor degene die slecht slapen ,moeten jullie bij een reform zaak het middel halen het heet SLEEPZZ.
In mijn omgeving gebruiken verschillende mensen deze tabl. je kunt ze gebruiken als inslaper en als doorslaper,

ik heb vandaag slechte dag gehad een heel raar gevoel in mijn hoofd, en erge maagpijn ,vandaag 2 xanax genomen.

Gr.Vili

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

@Jannie
Ik kom zelf uit Zuid Holland. Ik merk nu ook op dat elke keer als ik menstrueer ik een terugval heb. Vooral angst en warmte.

Wat zei jouw psyc over de medicijnen, je zit toch op 40 he. Heb je nog last van paniek en angst of echt alleen nog met je menstruatie. Heb jij ook die warmte-golven en hoeland duren die dagen bij jou?

Mindfullness is meditatie, kijk maar www.aandachttraining.info

@Vili
Vervelend dat je weer een terugval heb. Is het wel weer iets beter gegaan, ben je naar de dokter gegaan en wat zegt zij en de psycholoog.

Groetjes Bianca

truus65
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door truus65 »

hoi jannie bedankt voor je reactie ik gebruik ook nog oxazepam1per dag en als ik me rot voel 2 ik heb wel goede dagen maar dan weer slechte dagen voor iedereen die last heeft van misselijkheid moet eens capsules melisse nemen twee per dag na eten het heeft mij goed geholpen en ik drink veel thee met gember siroopik ga van de week naar de dokter en krijg dan denk ik 40 milligram nu heb ik 20 ben wel bang hoe het gaatvoos het slapen neem ik melatoninehelpt soms wel sterkte allemaal truus

sammike
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:35

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door sammike »

hallo allemaal
ik hoor iedereen over misselijkheid en angst en paniek
nou ik heb er helemaal geen last van ik lees ook bij niemand die cipramil druppels heeft allee maar pilletjes ik ken zelf 2 mensen en ik zelf die druppels hebben en ik zweer er bij ik ben zo blij er mee en ik slik het nu bijna 4 weken
ik zou zeggen probeer de druppels is
groetjes samantha

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

ja ik heb ook gehoord dat een druppeltje meer of minder al goed effect kan geven. wij daarin tegen nemen gelijk een kwart of halve pil extra en dat is natuurlijk veel meer. Of juist veel minder.

Ik neem zelf de pillen, dit omdat mijn huisarts dit mij had voor geschreven. Nou vandaag weer duizelig en zo, maar is nog vroeg in de dag. de druk op mijn hoofd en ogen zijn nu even ietsje minder. wel heb ik verhoging. Ik had vanmorgen dokter gebeld en moet tussen 1 en 2 opnieuw bellen. Nou kom ik daar zo vaak dat ik het gevoel heb dat mijn arts mij niet meer zo serieus neemt. En zo iets heeft van:" je doet maar" of "zeur niet zo" .

Ik wacht wel even af wat hij te zeggen heeft.

even over menstruatie,. dit heb ik dus ook, even terug gerekend zijn mijn klachten begonnen toen ik 4 dagen geleden ongesteld werd. De secetaresse adviseerde me om dit wel aan te geven bij de apotheek. er moeten namenlijk een bepaald aantal van dezelfde klacht binnen komen, wil het de bijsluiter behalen. duis ik zou zeggen: iedereen die meer last heeft tijdens die ene k*t week in de maand, geef het door.

liefs

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vhid

Dus jij heb ook meer klachten tijdens je menstruatie, heb je dan ook weer angst en paniek en het warm. Dat heb ik vooral. Waar heb jij last van en hoelang duren die dagen bij jou.

Ik moet vanmiddag naar de apotheek om een andere pil te gaan halen, de Yaz. Daarnaast moet ik ook naar de dokter dus ik zal het gaan doorgeven.

@Vili
Ik heb melatonine 3mg van de dokter geprobeerd maar helpt helaas niet.

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Ja ik had koorst. of nou ja. verhoging. Verdomde opvliegers die me deden zweten en deed heel raar. Angsten kwamen ook terug. Vanmiddag mijn arts gebeld en die zei dat ik terug moest naar 20 mg. Maar nou net vandaag dat ik me goed voel. Vandaag ook laatste dag van menstruatie. Wel heeeeel toevallig. Vorige maand had ik het zelfde alleen in mindere maten. ik slikte toen ook 20 mg ipv 30 mg. Ik dacht toen al van:" zou toch niet komen omdat ik menstrueer?" nou blijkbaar dus wel. Ik had het door gegeven aan de apotheek maar die namen mij niet al te serieus. Hoop dat meer mensen zich aan melden zodat vrouwen het op de bijsluiter kunnen lezen.

andrea68
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2008 16:57

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door andrea68 »

hoi romyxx,ik ben 10 weken terug begonnen met de citalopram,ben begonnen met 5 mg en het was verschrikkelijk!!! ik was zo ontzettend ziek de eerste 8 dagen en ik dacht dat ik knettergek werd en opgenomen moest worden. na 8 dagen ging het met vallen en opstaan en na 2 weken heb ik verhoogd na 10 mg. dat was ook geen pretje maar al helemaal niet zo erg als in het begin.daarna ben ik gaan verhogen naar 30 mg en daar voelde ik nauwelijks iest van en nu ik op 40 mg zit krijg ik soms dat warme gevoel en wat angst terug maar ik kan wel gewoon mijn boodschappen doen enz, het is dus niet te vergelijken met toen ik begon.ik geloof dat ik bijna alle bijwerkingen heb gehad die in de bijsluiter staan maar dankzij de steun van mijn omgeving en het lezen van dit forum(bevestiging dat andere mensen dit ook hadden) heb ik door kunnen zetten. ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hallo,

Ik heb een kleine terugval en slaap nog slechter (help), ik slik nu de pil door deze maand dus hoop ik dat het hier bij blijft. Heeft dus echt met de menstruatie te maken.
Groetjes Jannie

Robert123
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2008 15:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Robert123 »

Goedemiddag beste mensen,

Ik ben nieuw hier en ik zal mijn even kort voorstellen.
Ik gebruik inmiddels 1,5 jaar alprazolam 2 keer 0,5 mg per dag.
En ik ben 27 jaar oud.
Ik wil er graag vanaf, maar wanneer ik er mee stop heb ik werkelijk
verschrikkelijke bijwerkingen ( soms te beangstigend voor woorden ).
Dus dat lukt momenteel niet. Nu heb ik ook Citalopram voorgeschreven
gekregen en slik het nu pas 3 dagen, het is de bedoeling dat ik met de Citalopram mijn Alprazolam ga afbouwen. Nu vraag ik me af of er ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Graag hoor ik wat van iemand.

mvg,
Robert

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie,

Nou ik heb ook een terugval en wel weer gelijk angst en paniek dat het niet weggaat. Dit is de 1e dag dat ik niet meer ongesteld ben dus hoop dat het van de week minder wordt.

Hoelang heb jij je terugval nu en heb jij die tijdens je menstruatie of ook ervoor of erna nog.

Groetjes

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi Bianca,
Ik moet dus zondag ongesteld worden en heb al vanaf maandag klachten, de vorige keer was het over op de dag dat ik ongesteld was geworden, heb het dus echt voor de tijd, dat is altijd al zo geweest bij mij. Nu slik ik de pil door dus ben benieuwd hoe het nu gaat.
Ik zweet wel weer meer en de misselijkheid neemt ook weer toe, ben het vertrouwen een beetje kwijt omdat het zo ontzettend goed ging.
Groetjes Jannie

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

gisteren was mijn laatste dag, vandaag voel ik me stukken beter.

Ik moest van de dokter terug naar 20 mg, zit nu op 25 en daar voel ik me ok bij. misschien hou ik het gewoon maar even zo.


citalopram om van de andere af te kicken heb ik echt nooit van gehoord. wel oxazepam of zo.
citalopram heeft ook enorme afkickverschijnselen..(bij vele). en het opbouwen duurt lang.. dus moet je eerst opbouwen, en dan andere afbouwen, en dan weer citalopram afbouwen? citalopram moet je minimaal 3 maanden nemen om grote terug klap te voor komen.
is misschien op laten nemen bij ggz om onder toezicht af te kicken niet mogenlijk? misschien heb je daar baat bij.
ik hoop voor je dat je kan stoppen. vraagje..wat was de reden dat je het nam? en wat is je reden om te stoppen?

liefs

bosgort
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2008 14:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bosgort »

ik ben 47 jaar. Slik al sinds 1992 pillen. Noem me een soort en ik heb ze geslikt. Ik ben echt blij met deze pil. Het wil echt niet zeggen dat het voor iedereen werkt. Ik ben al 16 jaar bezig om tot de juiste te komen. Geef nooit op. Ik wist vroeger ook niet wat ik ervan kon verwachten. Nu weet ik dat de hersen spinsels ophouden. Dat je niet meer bang of angstig en in de ergste gevallen: geen paniek aanvallen meer krijgt. Als er niets verandert, zoek dan naar een ander soort pil. Ieder mens zit anders in elkaar. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat er voor ieder mens een pil is die wel werkt. Ik voel me super, een ander weer met een andere pil. Echt het is een hele weg te gaan maar het is de moeite waard

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie en vhid,

Hoe gaat het bij jullie en met de menstruatie. Zijn de klachten weer over. Bij mij nog niet helemaal.

Hoi Bosgort,

Hoeveel gebruik jij en hoelang duurde het voor het ging werken.

Groetjes Bianca

bosgort
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2008 14:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bosgort »

Ik gebruik 20 mg en ben drie en een halve week geleden begonnen. Mijn ervaring is dat je snel genoeg merkt of het werkt of niet
groetjes

Gesloten