LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja , in de supermarkt gebeurt dat ook natuurlijk.
Had ik er idd nog bij willen zetten, maar je was me voor :wink: .

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar iemand die toiletpapier hamstert om de komende 3 maanden in elk geval lekker te kunnen kakken, doet dat ook omdat ze het in de nabije toekomst nodig denken te hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zag net een foto van een werkelijk stampvolle metro in Jakarta waar iedereen tegen elkaar aan geplakt stond , maar wél allemaal een mondkapje op. :roll:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
24 mar 2020 13:38
Deze beademingsapparatuur is nu niet nodig, maar in de zeer nabije toekomst wel. Dat noem ik geen hamsteren, maar (te laat) acteren.
Zoals ik het begreep, uit de woorden van de minister, heeft men bewust meer besteld dan men wil hebben, in de wetenschap dat er schaarste is en het onwaarschijnlijk is dat je je bestelling tijdig en volledig geleverd zal krijgen.
Reformatorisch Dagblad schreef:Het kabinet heeft bestellingen geplaatst voor 2000 beademingsapparaten. Vanwege de wereldwijde vraag is het onzeker hoeveel er daarvan kunnen worden geleverd en wanneer. Daarom is er zo ruim mogelijk ingezet bij de bestellingen, legde minister Martin van Rijn maandag uit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
24 mar 2020 13:47
tttlocke schreef:
24 mar 2020 13:37
[...]
Je begrijpt het niet goed.
Voor mijn eigen bijdragen heb ik die detector natuurlijk niet nodig.
👏👏👏👏
Je snapt het nog niet denk ik.
Niemand heeft zo'n detector nodig voor de eigen bijdragen.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 24 mar 2020 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
24 mar 2020 13:57
Zoals ik het begreep, uit de woorden van de minister, heeft men bewust meer besteld dan men wil hebben, in de wetenschap dat er schaarste is en het onwaarschijnlijk is dat je je bestelling tijdig en volledig geleverd zal krijgen.
... dit geheel in tegenstelling tot de hamsteraar, die immers direct al veel meer in huis haalt dan nodig is. Die doet dat dus uitdrukkelijk niet met het oog op onzekere leveringen.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je kunt dus beslissen om een voedselvoorraad aan te leggen voor twee maanden, die nodig voor die twee maanden dus, een weloverwogen beslissing, zonder dat dat hamsteren is?
Als is relatief, wanneer gaat 'goed voorbereiden' over in hamsteren? Wat is 'nodig'?

Als de minister nu tegen alle verwachtingen in alle 2000 apparaten geleverd krijgt (meer dan hij bedoelde te ontvangen), moet hij dan het meerdere terugsturen? Bijvoorbeeld om het algemeen belang te dienen? Als hij het meerdere niet terugstuurt, geldt het dan alsnog als hamsteren?

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
24 mar 2020 13:41
Ja , in de supermarkt gebeurt dat ook natuurlijk.
Had ik er idd nog bij willen zetten, maar je was me voor :wink: .
Rutte heeft al gezegd dat de markten dicht gegooid worden als zij zich niet houden aan de aangescherpte maatregelen. Ik koop om al dat gegraai overal aan, al nooit op de markt en in de super alleen verpakt. Ik weet het, niet erg milieubewust, maar ik vind mijn gezondheid belangrijker.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !

En bedenk wel, de onvoorzichtigen liggen als eerste op de IC, als er nog wel plek is !

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
24 mar 2020 14:11
Je kunt dus beslissen om een voedselvoorraad aan te leggen voor twee maanden, die nodig voor die twee maanden dus, een weloverwogen beslissing, zonder dat dat hamsteren is?
Als is relatief, wanneer gaat 'goed voorbereiden' over in hamsteren? Wat is 'nodig'?

Als de minister nu tegen alle verwachtingen in alle 2000 apparaten geleverd krijgt (meer dan hij bedoelde te ontvangen), moet hij dan het meerdere terugsturen? Bijvoorbeeld om het algemeen belang te dienen? Als hij het meerdere niet terugstuurt, geldt het dan alsnog als hamsteren?
Ik geloof niet dat dit een heel zinvolle discussie is :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
24 mar 2020 14:18
Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !

En bedenk wel, de onvoorzichtigen liggen als eerste op de IC, als er nog wel plek is !
Hoe kom je daarbij? Gezonde mensen hoeven er nauwelijks last van te hebben. Mensen die extra risico lopen, zullen o.a. groepstoestanden vermijden. Of het wordt bepaald door anderen, zoals verpleeghuiszorg.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrive, je snapt er niets van !
Ongelofelijk !

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:19
tttlocke schreef:
24 mar 2020 14:11
[...]
Ik geloof niet dat dit een heel zinvolle discussie is :mrgreen:
Dat klopt wel :mrgreen:

Wat mij fascineert in deze crisis is de tegenstelling algemeen belang - individueel belang, en wat dat betekent voor de communicatie vanuit bijvoorbeeld de overheid, die toch dat 'algemeen belang' moet dienen. Hij moeilijk die communicatie is, hoe nauw het luistert.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
24 mar 2020 14:18
Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !
Waar baseer je deze paniekerige conclusie op?

Erthanax
Berichten: 10063
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Helaas, ja en 811 nieuwe registraties. Weinig hoopgevend.

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
24 mar 2020 14:24
ZeerPrive, je snapt er niets van !
Ongelofelijk !
En ik denk dat jij er niets van snapt. Of je moet het anders bedoelen dan je het schrijft?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
24 mar 2020 14:21
BL2 schreef:
24 mar 2020 14:18
Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Wat vele al voorspelden, het gaat helemaal fout in NL !

En bedenk wel, de onvoorzichtigen liggen als eerste op de IC, als er nog wel plek is !
Hoe kom je daarbij? Gezonde mensen hoeven er nauwelijks last van te hebben. Mensen die extra risico lopen, zullen o.a. groepstoestanden vermijden. Of het wordt bepaald door anderen, zoals verpleeghuiszorg.
Het treft ook "gezonde" mensen kan ik je uit (vermoedelijk) eigen ervaring zeggen, en het is ook dan al erg lastig. Niet alleen omdat je je een aantal dagen goed ellendig voelt, vergelijkbaar met een serieuze griep, en niet zo'n verkoudheidje wat men griep noemt, maar ook daarna ben je heel wat van je energie kwijt. Een wandeling van 30m in de pauze was voorheen letterlijk een "walk in the park", maar nu ben ik na 15m blij dat ik weer thuis ben. En verder dien je je in zelf-quarantaine te plaatsen, met alle ongemakken van dien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
24 mar 2020 14:28
Moneyman schreef:
24 mar 2020 14:07
Helaas: de dagelijkse doden-update van het RIVM laat het hoogste getal tot nu toe zien: 63.
Helaas, ja en 811 nieuwe registraties. Weinig hoopgevend.
Triest! 😢

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zijn we er nog lang niet, als uiteindelijk 60 tot 70% van de bevolking besmet raakt. Tot nu toe 5560 geregistreerde besmettingen. Vermenigvuldig dat met de factor 6, dan kom je op zo'n 33.000 besmettingen. Dat is nog maar 5% van de bevolking.

Het kan in aantallen nu inderdaad ineens erg hard gaan, dus ik snap wel waarom de overheid steeds strengere maatregelen moet nemen. Je wil niet over een week of 2 horen dat er in één dag iets van 8000 geregistreerde besmettingen en 630 doden zijn.

Gesloten