LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
02 feb 2022 18:08
Lady1234 schreef:
02 feb 2022 17:58

Helemaal niets mis mee.
Want..... nee is geen nee??
Lijkt mij dat volwassen mensen zelf wel weten wat zij wel of niet willen.

Maar ze zeggen juist helemaal geen nee. Het is meer, het komt wel, schikt nou niet, heb geen vervoer, de afstand is te groot, de buurvrouw zegt, of Maurice.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nou ik en nog meer anderen zeggen wel nee :-) niet afstand , geen buur of wat dan ook gewoon NEE

Lady1234

reggie2 schreef:
02 feb 2022 18:19
Nou ik en nog meer anderen zeggen wel nee :-) niet afstand , geen buur of wat dan ook gewoon NEE

Maak u geen zorgen, bij u komen ze niet.

reggie2

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 18:37

Maak u geen zorgen, bij u komen ze niet.

Fijn, dank je wel :lol:

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

angel1978 schreef:
02 feb 2022 17:39
Van de ruwweg 1350 ziekenhuisopnames blijkt 30 tot 50 procent pas met omicron besmet te zijn nadat bij hun werd gemeten nadat ze al opgenomen waren.
Dat staat er dus niet José
Volgens mij staat dat er wel degelijk (Misschien niet op de punt en komma precies maar het gaat altijd om het idee)
Diverse ziekenhuizen hebben laten weten dat momenteel tussen de 30 en 50 procent van de besmette patiënten niet vanwege corona wordt opgenomen.
Bij de weekrapportage:
Bij 59 procent was COVID-19 de belangrijkste reden van opname.
Hieruit volgt 40% dus niet. (Precies tussen 30 en 50)

De ligduur van een corona patiënt is momenteel 7 dagen Dus de weekcijfers zijn van alle patiënten die er nu liggen en niet van maar een deel van de patiënten.
(De 7 dagen komt van 20 januari van v.Dissel.)

1157 patiënten en 60% maakt 694 patiënten door corona opgenomen de rest is met corona opgenomen.

Ik hoop dat je het nu duidelijker vindt en niet weer op een klein cijfertje loopt te miepen. Een beetje zelf nadenken voor je reageert mag ook wel.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik herinner me de discussie van 2 weken terug nog over met of door corona in het ziekenhuis komen. Naar aanleiding van een stuk van het UMC Groningen, kwam dit naar voren. Toen was de algemene tendens nog dat dit waarschijnlijk één van de weinige ziekenhuizen was die alle patiënten testte, nu blijkt dit dus landelijk nog om grotere percentages te gaan dan de 25% die zij toen noemden.

Gelukkig nemen die mensen geen plek in van de reguliere zorg, want ze kunnen gewoon behandeld worden, maar dan tussen de coronapatiënten. Je zou ze dus eigenlijk van de ziekenhuisbezetting af moeten halen.

Echter is het getal hoeveel van de bezetting daar ligt met of door corona niet naar buiten gebracht, dat zou eigenlijk een volgende stap kunnen zijn. Nu weten we alleen hoeveel procent van de nieuwe opnames met of door corona zijn.

Zeker nu de besmettingscijfers de pan uitrijzen is de kans steeds groter dat het percentage dat in het ziekenhuis komt met corona groter wordt dan het percentage dat in het ziekenhuis komt door corona. Dan is het fijn te weten hoeveel van die opgenomen patiënten plekken van de reguliere zorg afnemen en hoeveel er gewoon die reguliere zorg krijgen. Dan krijg je een veel completer beeld dan nu, er blijft nu vooral veel niet ingevuld.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

PGros schreef:
02 feb 2022 18:48
angel1978 schreef:
02 feb 2022 17:39
Van de ruwweg 1350 ziekenhuisopnames blijkt 30 tot 50 procent pas met omicron besmet te zijn nadat bij hun werd gemeten nadat ze al opgenomen waren.
Dat staat er dus niet José
Volgens mij staat dat er wel degelijk (Misschien niet op de punt en komma precies maar het gaat altijd om het idee)
Diverse ziekenhuizen hebben laten weten dat momenteel tussen de 30 en 50 procent van de besmette patiënten niet vanwege corona wordt opgenomen.
Bij de weekrapportage:
Bij 59 procent was COVID-19 de belangrijkste reden van opname.
Hieruit volgt 40% dus niet. (Precies tussen 30 en 50)

De ligduur van een corona patiënt is momenteel 7 dagen Dus de weekcijfers zijn van alle patiënten die er nu liggen en niet van maar een deel van de patiënten.
(De 7 dagen komt van 20 januari van v.Dissel.)

1157 patiënten en 60% maakt 694 patiënten door corona opgenomen de rest is met corona opgenomen.

Ik hoop dat je het nu duidelijker vindt en niet weer op een klein cijfertje loopt te miepen. Een beetje zelf nadenken voor je reageert mag ook wel.
ah jij gaat ook nog even goochelen..

José telt er 1350 ( en telt dus de IC-patiënten mee ) en neemt daar maar even 40% van.
Jij telt met 1157 patiënten ( echt iets anders dus ), op zich correct. Maar als je daar dan 60% van neemt en daarna dat aantal van die 1350 afhaalt, dan reken je dus alle IC-patiënten tot opgenomen MET corona ( de rest )..
Je gaat nog een slag verder :roll: :lol:

Nijogeth

PGros schreef:
02 feb 2022 18:48

Alleen gaat dat niet over de mensen die al in het ziekenhuis liggen, maar over de mens die in het ziekenhuis komen.

Die gemiddeld 7 dagen gaat natuurlijk ook over mensen die na 1 dag weg zijn, maar ook over hen die er 3 weken liggen. Daar zijn zonder echte cijfers gewoon moeilijk direct conclusies uit te trekken.

PGros

Jij telt met 1157 patiënten ( echt iets anders dus ), op zich correct. Maar als je daar dan 60% van neemt en daarna dat aantal van die 1350 afhaalt, dan reken je dus alle IC-patiënten tot opgenomen MET corona ( de rest )..
Je gaat nog een slag verder :roll: :lol:
Dat bevestigd dus inderdaad dat jij niet (begrijpend) kunt lezen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Alleen gaat dat niet over de mensen die al in het ziekenhuis liggen, maar over de mens die in het ziekenhuis komen.
Dat kwartje wil niet vallen :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
02 feb 2022 16:56
Weer on topic: RIVM en verschillende ziekenhuizen melden dat van de opgenomen ziekenhuispatienten die besmet zijn met omicron 30 tot 50 procent is opgenomen om andere reden. ....

Bron:
https://www.nu.nl/uitgelicht/6181699/de ... ndaag.html
Waar anderen in dat bericht aanleiding zien om Jose weer af te branden, gaat het natuurlijk om de door/met discussie.
Al eerder was dat elders te lezen, maar RIVM wou er niet aan om dit apart te registreren.
Totdat nu blijkt dat van nieuwe corona patienten in het ziekenhuis zo'n 30 tot 50% kwam voor andere klachten en dus met ipv door Corona.
Wat dus gewoon inhoudt dat eerdere ziekenhuis cijfers toch anders geinterpreteerd dienen te worden.
Maar het restrictieve beleid was er wel op gebaseerd.

En laat dit soort amateurisme nu net de reden zijn voor P.Omzigt om te pleiten voor 2nd opinion bij de Denen, als het RIVM zijn modellen weer van stal haalt.
https://twitter.com/PieterOmtzigt/statu ... 1406455818

PGros

angel1978 schreef:
02 feb 2022 19:36
Dat kwartje wil niet vallen :wink:
Natuurlijk snappen we dat wel. Maar jullie denken dus omdat het RIVM sinds een week de getallen meeneemt in de rapportage het de weken daarvoor niet was. Dus nog kortzichtig ook.

Nijogeth

Maar ook dat is erg kortzichtig. Die man van het UMC Groningen wist 2 weken terug nog te vermelden dat lang niet elk ziekenhuis hun opgenomen patiënten standaard test. Dat is dus schijnbaar daarna ingevoerd en dus zou je mogelijk kunnen stellen dat de stijging van de ziekenhuisbezetting vooral daardoor komt. Maar daarvoor zijn dus ten eerste volledige cijfers.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
02 feb 2022 16:47
Je kunt het zelf lezen en dan zien hoeveel onderbouwing er nodig is. Geen.
Maar dat is precies zoals verwacht. Dan is er ook geen enkele reden waarom ik daarheen zou gaan om te kijken.
Een opiniestukje van een opiniepeiler waar eigenlijk niets nieuws staat. Waarom zou ik daar dan heen gaan?
Nu ben je aan het trollen.
Je zegt dat je het niet hebt gelezen en geeft er toch commentaar op.
beetje raar toch?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 18:17
reggie2 schreef:
02 feb 2022 18:08
Lady1234 schreef:
02 feb 2022 17:58

Helemaal niets mis mee.
Want..... nee is geen nee??
Lijkt mij dat volwassen mensen zelf wel weten wat zij wel of niet willen.

Maar ze zeggen juist helemaal geen nee. Het is meer, het komt wel, schikt nou niet, heb geen vervoer, de afstand is te groot, de buurvrouw zegt, of Maurice.
Wat een gel*l!
Alle mensen die ik ken,en dat zijn er aardig wat, hebben om hun weldoordachte redenen afgezien van al dat geprik of zien nu af van de booster.
Denk je nu echt dat constant gedram ze van idee zal laten veranderen?
De meeste mensen zijn verstandig en capabel genoeg hier zelf in te beslissen.
Het is m.i. al erg genoeg dat de overheid met onze belasting centen reclame spots betaald om de vaccinatie aan de man te brengen.
Ik heb de eerste brief met uitnodiging voor de prik in de oud papier doos gegooid en er daarna nooit meer iets van gehoord.
En ik zit zeer zeker niet te wachten op een ggd getuige die aan mijn deur komt om het evangelie te verkondigen.
ik heb het al meer gezegd:ik heb misschien makkelijk praten want er is mij nog nooit om een qr code of iets dergelijks gevraagd,
maar dat neemt niet weg dat ik gewoon mijn werk kan doen.
En,ja,ik kan nu niet als ik dat zou willen naar landen als Australie en Nieuw Zeeland en nog wel een paar andere landen.
Is dat erg? nee niet voor mij,maar wel voor de mensen die daar hun boterham verdienen in het toerisme.
Dus waar hebben we het over?
Laten we weer gewoon gaan doen en stoppen met dat gedram over vaccinatie`s en die idiote maatregelen opheffen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
02 feb 2022 20:57
Wat een gel*l!
Alle mensen die ik ken,en dat zijn er aardig wat, hebben om hun weldoordachte redenen afgezien van al dat geprik of zien nu af van de booster.
Ja. Omdat de GGD op de markt antwoorden op hun vragen geeft, waar ze mee verder kunnen. Of ze nu een vaccin nemen of niet.
Bovendien worden meertalige mensen de markt opgestuurd, zodat de informatie ook in eigen taal overkomt. Hoognodig, want het is te triest voor woorden, dat zelfs na 2 jaar pandemie nog niet eens de persconferenties door de rvd online worden gezet met ondertiteling in andere talen. Geen Engels, maar Pools-Russisch-Italiaans-Spaans-Duits-Frans-Zweeds-Bulgaars-Roemeens, gewoon de talen, die binnen de EU worden gebruikt (oké, Russisch niet, maar zou er Russische ondertiteling zijn, zou dat zeker worden opgepikt in Rusland).
Daar heb ik bij sommigen ernstige twijfels over. Iets met complottheorieën of zo. Eerder een uitvlucht om niet met het onderwerp zelf bezig te zijn.
Het is m.i. al erg genoeg dat de overheid met onze belasting centen reclame spots betaald om de vaccinatie aan de man te brengen.
Die zijn inderdaad meer dan irritant. Geen idee wie men aan wil spreken, maar hier wordt direct weggeklikt als die langskomen.
Ik heb de eerste brief met uitnodiging voor de prik in de oud papier doos gegooid en er daarna nooit meer iets van gehoord.
En ik zit zeer zeker niet te wachten op een ggd getuige die aan mijn deur komt om het evangelie te verkondigen.
Dat doet de GGD niet.

De NPL doet dat wel. Het evangelie van gratis meespelen in een loterij, dat toch niet zo gratis is als in eerste instantie wordt gezegd. Het is bijna als een kerk: het bijwonen van een dienst is gratis, maar graag wel de collectebus vullen en daarmee is de dienst minder gratis dan gedacht.
ik heb het al meer gezegd:ik heb misschien makkelijk praten want er is mij nog nooit om een qr code of iets dergelijks gevraagd,
Dat noemen we geluk. Zonder QR-code/analoog gezondheidsbewijs is het voor mijn man en mij onmogelijk om ons werk te doen of zakelijk te reizen.
En,ja,ik kan nu niet als ik dat zou willen naar landen als Australie en Nieuw Zeeland en nog wel een paar andere landen.
Is dat erg? nee niet voor mij,maar wel voor de mensen die daar hun boterham verdienen in het toerisme.
Over een maatschappij, die min of meer wordt gegijzeld door een kleine minderheid van hardnekkige weigeraars.
Laten we weer gewoon gaan doen en stoppen met dat gedram over vaccinatie`s en die idiote maatregelen opheffen.
Gooi ik de knuppel in het hoenderhok: Met een vaccinatieplicht had Nederland al in december alle beperkingen kunnen opheffen, omdat dan voldoende immuniteit in de bevolking aanwezig zou zijn om de ziekenhuisbedden te gebruiken voor de gewone zorg.
(En had ik zelf rond de feestdagen vrij gehad in plaats van bezig te zijn met de Doornroosje-slaap van een aantal bedrijven)

Zo, ik moest even terugl*ll*n, beste schipper, hoop dat je het mij niet kwalijk neemt. :wink:

Lady1234

Ja Scharrelschipper, u hebt het voordeel dat u schipper bent op uw eigen schip en naar Belgie en Frankrijk en zo kunt varen, heel fijn voor u. En ze komen ook echt niet bij u aan de deur van de roef kloppen.

Maar er zijn hele wijken waar bijvoorbeeld veel buitenlanders wonen, of laaggeletterden die nog steeds niet, of niet voldoende op de hoogte zijn.

En het wordt die mensen nu makkelijker gemaakt zich te informeren en dan te weten waar ze voor kiezen, met de daarbij behorende consequenties.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

@Jablan: Wat goed verwoord weer. Dat waren precies mijn gedachten, alleen ik kan het niet zo goed onder woorden brengen als jij.
Laatst gewijzigd door G7 op 02 feb 2022 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2

Wat een gel*l!

Helemaal met jou eens @ scharrels chipper.
Opzouten met de vaccinaties als je niet wil . En alles weer opengooien.

reggie2

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 21:26

Maar er zijn hele wijken waar bijvoorbeeld veel buitenlanders wonen, of laaggeletterden die nog steeds niet, of niet voldoende op de hoogte zijn.

En het wordt die mensen nu makkelijker gemaakt zich te informeren en dan te weten waar ze voor kiezen, met de daarbij behorende consequenties.

Wat een onzin! Als ze nou echt zouden doen wat jij hier zegt, dan is het al "waanzin".

Maar ze vallen anderen die bewust een keus voor geen vaccinatie/booster willen ook lastig.
Nee is en blijft Nee

Gesloten