LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jet1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:04

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jet1 »

na het lezen van mijn verhaal zag ik dat we al zoveel pagina's verder waren met GAST bedoel ik diegene die in januari de positieve dingen van Pretium schrijft
groet Jet

ben2005
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 16:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ben2005 »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

ben2005
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2007 16:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ben2005 »

Beste rrad,
Helaas, het is waar. Er worden mensen "bedonderd" met een fantasie bankrekeningnummer. Ondertussen gaat het contract wel, tegen je wens in, over naar Pretium. Die gaan je vervolgens vragen naar het juiste nummer. In een later stadium zelfs vergezeld van dreigementen.
Of je nu dement bent of niet !!

Rolf van Hest
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 15:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rolf van Hest »

Inmiddels is ook mijn moeder gebeld door pretium telecom. Voor zover ik het begrepen heb ook weer op een zeer trykie manier. Vragen of je goedkoper wilt bellen en daarna toezeggen dat ze een informatie map aan je toe gaan zenden. Omdat mijn moeder al wat ouder is heeft ze in haar onbewust zijn ook nog eens haar rekening nummer gegeven.

Wat mij daarbij het meeste tegen staat is dat ze meerdere malen heeft aangegeven eerst te willen overleggen met haar kinderen en pas dan een contract af te sluiten.

Tijdens het gesprek hebben ze het stukje band opgenomen waarin men vraagt of je goedkoper wil bellen via pretium.

Achteraf kreeg ze de map en de klant gegevens zaten achter in de map verstopt. Gelukkig kreeg ik het binnen de wettelijke 7 dagen opzeg termijn onder ogen en hebben we alles nog kunnen annuleren. Hierna heeft men toch nog 2 keer geprobeerd mijn moeder over te halen op haar beslissing terug te komen.

Wettelijk gezien had mijn moeder bijna aan een jaar contract vast gezeten aan iets wat ze helemaal niet wou.

Inmiddels is wel de ontbinding toegestuurd door pretium.

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Pretium Telecom continueert haar misleidende aanmeldingsprocedure.

De Overheid/De Consumentenauthoriteit conformeert zich volledig aan haar Wet Koop op Afstand. Zolang deze wet niet wordt aangepast,zal Pretium Telecom haar misleidende aanmeldingsprocedure continueren.

De Wet Koop op Afstand beschermt colportagebedrijven zoals Pretium Telecom.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig heeft u ruim de tijd gezien haar leeftijd om de overeenkomst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging te annuleren.
Maar irritant blijft het!

Leone54
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2009 13:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Leone54 »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Meldt u en uw familie, ouders enz aan of maak hen attent op het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Als u ondanks aanmelding toch lastig gevallen wordt door een callcenter voor bedrijf of goed doel, dan is er sprake van agressieve manier van verkoop wat uw termijn om de overeenkomst te annuleren langer maakt.
Zie
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
------------

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Beste Oetker,

Volg eerst een simpele cursus zakelijke correspondentie,want je maakt jezelf nu compleet belachelijk met je gewichtig aandoende(zelf herziene) brieven.
Iedere jurist zal je adviseren de briefopmaak,aanhef en inhoud drastisch te herzien,of zelfs te schrappen.

Je hebt overigens in een van je eerdere posts al eens aangegeven géén juridische vakkennis te bezitten.Ik verzoek je dringend om jouw goedbedoelde Pretiumgids eens voor te leggen aan de juristen van de Consumentenbond. Dit kun je overigens gewoon per mail doen,met een verwijzing naar jouw gids.

JRoz
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JRoz »

Juricol,

Ik vind dat je wel erg onvriendelijk anderen benadert. Als je dan juridisch zo goed onderlegd bent lever dan een positieve bijdrage door de zaken waarop je commentaar hebt te verbeteren of is het de bedoeling dat we je juridisch advies per uur inhuren?
Met jouw juridische kennis zijn alle brieven in een handomdraai juridisch waterdicht en zijn alle Pretium gedupeerden echt geholpen.
Met dit schoppen zonder zelf iets bij te dragen schieten we niets op.

Sorry dat ik het misschien wat bot breng, maar ik vind je toonzetting wel erg kleinerend. De bedoeling van dit forum is toch elkaar te helpen en te waarschuwen?
Laatst gewijzigd door JRoz op 26 mar 2009 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Voor wat betreft de juristen: Zoals ik al eerder aangaf ben ik zelf niet juridisch onderlegd, maar er hebben weldegelijk juristen naar gekeken. Zij waren niet echt te spreken over het voorblad, maar ja, ik ga over de "politiek". De juridische controle was ook de reden waarom ik later nog voorbeeldbrieven heb toegevoegd aan de Pretiumgids in de afgelopen anderhalve week.
Oetker je bent zeer goed bezig ,graag zou ik in contact willen komen met de juristen die jouw gids hebben getoetst en goedgekeurd. Kun je mij hun naam en mailadres geven ?

Kun je mij tevens aangeven welke brieven daadwerkelijk succes opleveren wanneer de Pretiumgedupeerde het gooit op dwaling/misleiding ? En met welke factoren moet de gedupeerde rekening houden nadat deze uw brief verstuurd heeft ?

jangofett
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2007 12:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jangofett »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

In dat geval wordt mogelijk door de gevleugelde vriendinnen van Pretium een proces begonnen tegen de
juristen. Dit lijkt een hobby te zijn van dit bedrijf.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, bij PT zijn ze ook helemaal besjokken. Sinds 13 januari zijn wij weer aangesloten bij de KPN en ik kreeg vandaag een rekening met abonnementskosten over de periode 01-02-2009 t/m 01-03-2009 en van 01-03-2009 - 01-04-2009
Nou dat kan leuk worden want het enige wat we nog moeten betalen zijn de gesprekskosten over de maand januari.
Dat wordt dus weer een aangetekende brief met ontvangstbevestiging Wordt vervolgd
gr. lenalida

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Even voor de zekerheid. U had toch wel een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van de Prutjes?

In dat geval lijkt Pretium ook fout op fout te maken.

Geeft u in de aangetekende brief met ontvangstbevestiging dat u de gesprekskosten over Januari 2009 betaalt en voeg een kopie van de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst bij.
Verzoek tevens in de brief om restitutie van de extra kosten ( aangetekende brief met ontvangstbevestiging) die u heeft moeten maken.

Kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ja hoor dat heb ik allemaal gedaan, ik heb alle papperassen goed bewaard en het allerbelangrijkste is de brief van PT d.d. 5 december 2009 dat ze de aanmelding zouden annuleren en ons zouden terugzetten naar onze vorige telecomaanbieder en opnieuw naar deze brief verwezen
Desondanks werden we toch lid van de PT club op 12 december
Weer zoiets onrechtmatig!!
Ik houd jullie op de hoogte. gr lenalida

juricol
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mar 2009 09:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door juricol »

Lenalida,

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Je bent terug bij KPN Telecom,en je hebt nog één openstaande post bij Pretium over de maand januari 2009....
Betaal deze,en sluit daarna definitief het boek Pretium Telecom.Alle Pretiumbrieven die je daarna nog ontvangt kun je bij het oud papier gooien.
Een aangetekende brief sturen is dus zinloos,en je druk maken over abonnementskosten feb/maart 2009 is verspilde energie.

Je betaalt dus de abonnements-en gesprekskosten tot 13 januari 2009 ,dus niet tot 31 januari......en daarmee Schluss.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik denk dat het belangrijk is voor eventuele gevolgen dat je aan kunt tonen dat je hiertegen in verweer gaat en ook heel specifiek stelt wat je betaalt en waarom. Ze hadden ook nog adminstratiekosten in rekening gebracht à € 15,00 Nou ook dat kunnen ze schudden
Voor een eventuele rechtzaak moet je aan kunnen tonen dat je gereageerd hebt dus ik stuur toch een aangetekende brief met ontvangstbevestiging en mocht ik de deurwaarder aan de deur krijgen dan dien ik een declaratie in van alle onkosten die ik heb gemaakt met al die aangetekende brieven met ontvangstbevestiging
PT kennende gaan ze tot het uiterste maar bedankt voor je advies
gr. lenalida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Nog even voor Juricol, ik vertik het om abonnementkosten te betalen, ik betaal alleen de gesprekskosten t/m 13 januari en voor de rest kunnen ze me wat.
Aan de éne kant toezeggen de aanmelding te annuleren en dan je toch abonnee maken nou dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres, ik heb er graag een rechtszaak voor over.
gr. lenlaida

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi Herr Doktor, ik ben helemaal niet van plan een rechtzaak ervan te maken. Ik betaal gewoon die abonnementskosten niet en daar heb ik ze schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging van op de hoogte gesteld, maar ik weet dus niet of PT het erbij laat en we de deurwaarder aan de deur krijgen. Nou hij komt maar. Ik ben er helemaal klaar mee
fijne avond, gr. lenalida

Gesloten