Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 15 jun 2009 18:34
Geplaatst op 10 Jun 2009 16:41 door Speedyboy
Ook ik ben belazerd door de NEM, ik ben na 4 maanden weer naar Eneco teruggegaan. Ik wou geen klant worden bij de NEM maar zij wilden dat graag. Ik bleef maar steeds NEE zeggen tijdens de bandopname maar ze namen er geen genoegen mee en riepen een manager die me iets ging uitleggen. Omdat ik te aardig was om de hoorn niet op te hangen heb ik gezegd vooruit dan maar. Nu willen ze dat ik 200 euro betaal voor de contractbeeindiging maar dat ga ik echt nooit doen, ze kunnen het vergeten.
Ten eerste wou ik geen klant worden bij de NEM maar dat wilden zij heel graag, ik weigerde 2 keer bij de bandopname. Ten tweede: Ze beloofden dat ik 10% minder zou betalen maar ik merk dat het duurder is omdat mijn verbruik heel laag is. Ten derde het zou heel makkelijk zijn omdat ik 1 gezamelijke rekening zou ontvangen, maar het klopte niet. Ik ontving ook van de ENECO andere rekeningen. Ik ben aardig maar als iemand mij op deze manier wil bestelen dan zou ik die personen graag in elkaar willen slaan.
Ik wou helemaal niet bij ENECO weg, ik was bij hun tevreden, natuurlijk heb ik een paar kieer extra moeten betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar ik werd wel eerlijk behandeld en werd nooit onterect bestolen.
NEM verdient het geld door haar klanten te bestelen en leugens vertellen. Stap nooit over van de grotere Energiemaatschappijen (zoals ENECO, ESSENT, NUON) naar de kleinere die je alleen maar willen bestelen.
De overheid is hieraan ook schuldig want ze laten het zomaar toe. Als de overheid maar belastingcentjes binnenkrijgt dan is het goed net als met de softdrugs waarbij ze enorm eel belastinggeld ontvangen.
HANG GELIJK DE HOORN OP ALS JE DOOR DE CALLCENTERS BENADERD WORDT !!
=======================================
Speedyboy, ik heb ongeveer een soortgelijk geval gehad.
Twee weken geleden benaderd door NEM maar ik was nogal argwanend en stelde blijkbaar wat gecompliceerde vragen. Ook een manager werd erbij gehaald en werd de band aangezet. Telkens zei ik nee want de enige twee voorwaarden die ik had is dat
1) een maandbedrag in het welkomspakket zou staan (anders kan je niet vergelijken of ik goedkoper uit ben bij de NEM t.o.v. van mijn huidige ENECO)
2) ik heb mijn rekeningnummer niet heb opgegeven en dat zouden ze in een aparte schrijven,in het welkomspakket dus, vermelden. Dan pas zou ik eventueel accoord gaan als de voorwaarden goed zijn.
De band draaide, ik een aantal keren nee gezegd en de manager herhaalde opnieuw de vragen, maar dan correct. Maar steeds vergat hij iets waardoor de band weer opnieuw moest draaien.
Uiteindelijk is het gelukt maar de voorwaarden die ik heb gesteld stonden niet op de band. Lang verhaal kort:
Aldus, de welkomspakket binnen 5 werkdagen nooit ontvangen, afgelopen 12/6 wel de bevestiging overstap brief. Ik ben dus officieel klant van de NEM!
Vrijdag gelijk via hun site een bericht gestuurd met ticketnummer dat ik er niet mee accoord ga en dat ze NIET contact op moeten nemen met mijn huidige leverancier ENECO.
Dus, vandaag NEM gebeld, ze kunnen helaas niks doen! Ze zetten de overstap gewoon in werking en over 2 weken zou ik uitsluitsel krijgen over mijn klacht/ vraag m.b.t. het niet accoord gaan met hun eisen.
Ik heb direct ENECO gebeld (0800-3267876) om de overstap van de NEM tegen te houden, daar zeiden ze dat ik over een week terug moest bellen. Helaas kunnen ook zij niks doen omdat de overstap gaat via de Netbeheerder. Helaas is de Netbeheerder, Stedin BV, met handen en voeten gebonden en moeten ze elke overstap positief behandelen. (ook ik hen gebeld)
Een lichtpuntje: het aparte nummer van ENECO zorgt ervoor dat zij de boete willen betalen als je weer overstapt van de NEM naar ENECO.
Zoals aangegeven zou de overstap (de papierwinkel) van NEM ongeveer een week duren en ik mag ENECO dan weer terugbellen.
Kortom, het is ronduit schandalig dat ik eigenlijk zo in de maling ben genomen.
Je kan namelijk helemaal niks doen totdat alles geregeld is. Men laat je in het ongewisse en moet even afwachten wat zij oordelen.
Maar ben wel blij dat ENECO zo goed is om de boete te willen betalen.
Als je wil zal ik het verloop hier neerzetten, misschien hebben andere mensen er ook wat aan.
Zucht .. ik wil niet gelijk de regering of overheid de schuld maar enkel de NEM omdat zij de boel lijken te belazeren.
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt
Ook ik ben belazerd door de NEM, ik ben na 4 maanden weer naar Eneco teruggegaan. Ik wou geen klant worden bij de NEM maar zij wilden dat graag. Ik bleef maar steeds NEE zeggen tijdens de bandopname maar ze namen er geen genoegen mee en riepen een manager die me iets ging uitleggen. Omdat ik te aardig was om de hoorn niet op te hangen heb ik gezegd vooruit dan maar. Nu willen ze dat ik 200 euro betaal voor de contractbeeindiging maar dat ga ik echt nooit doen, ze kunnen het vergeten.
Ten eerste wou ik geen klant worden bij de NEM maar dat wilden zij heel graag, ik weigerde 2 keer bij de bandopname. Ten tweede: Ze beloofden dat ik 10% minder zou betalen maar ik merk dat het duurder is omdat mijn verbruik heel laag is. Ten derde het zou heel makkelijk zijn omdat ik 1 gezamelijke rekening zou ontvangen, maar het klopte niet. Ik ontving ook van de ENECO andere rekeningen. Ik ben aardig maar als iemand mij op deze manier wil bestelen dan zou ik die personen graag in elkaar willen slaan.
Ik wou helemaal niet bij ENECO weg, ik was bij hun tevreden, natuurlijk heb ik een paar kieer extra moeten betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar ik werd wel eerlijk behandeld en werd nooit onterect bestolen.
NEM verdient het geld door haar klanten te bestelen en leugens vertellen. Stap nooit over van de grotere Energiemaatschappijen (zoals ENECO, ESSENT, NUON) naar de kleinere die je alleen maar willen bestelen.
De overheid is hieraan ook schuldig want ze laten het zomaar toe. Als de overheid maar belastingcentjes binnenkrijgt dan is het goed net als met de softdrugs waarbij ze enorm eel belastinggeld ontvangen.
HANG GELIJK DE HOORN OP ALS JE DOOR DE CALLCENTERS BENADERD WORDT !!
=======================================
Speedyboy, ik heb ongeveer een soortgelijk geval gehad.
Twee weken geleden benaderd door NEM maar ik was nogal argwanend en stelde blijkbaar wat gecompliceerde vragen. Ook een manager werd erbij gehaald en werd de band aangezet. Telkens zei ik nee want de enige twee voorwaarden die ik had is dat
1) een maandbedrag in het welkomspakket zou staan (anders kan je niet vergelijken of ik goedkoper uit ben bij de NEM t.o.v. van mijn huidige ENECO)
2) ik heb mijn rekeningnummer niet heb opgegeven en dat zouden ze in een aparte schrijven,in het welkomspakket dus, vermelden. Dan pas zou ik eventueel accoord gaan als de voorwaarden goed zijn.
De band draaide, ik een aantal keren nee gezegd en de manager herhaalde opnieuw de vragen, maar dan correct. Maar steeds vergat hij iets waardoor de band weer opnieuw moest draaien.
Uiteindelijk is het gelukt maar de voorwaarden die ik heb gesteld stonden niet op de band. Lang verhaal kort:
Aldus, de welkomspakket binnen 5 werkdagen nooit ontvangen, afgelopen 12/6 wel de bevestiging overstap brief. Ik ben dus officieel klant van de NEM!
Vrijdag gelijk via hun site een bericht gestuurd met ticketnummer dat ik er niet mee accoord ga en dat ze NIET contact op moeten nemen met mijn huidige leverancier ENECO.
Dus, vandaag NEM gebeld, ze kunnen helaas niks doen! Ze zetten de overstap gewoon in werking en over 2 weken zou ik uitsluitsel krijgen over mijn klacht/ vraag m.b.t. het niet accoord gaan met hun eisen.
Ik heb direct ENECO gebeld (0800-3267876) om de overstap van de NEM tegen te houden, daar zeiden ze dat ik over een week terug moest bellen. Helaas kunnen ook zij niks doen omdat de overstap gaat via de Netbeheerder. Helaas is de Netbeheerder, Stedin BV, met handen en voeten gebonden en moeten ze elke overstap positief behandelen. (ook ik hen gebeld)
Een lichtpuntje: het aparte nummer van ENECO zorgt ervoor dat zij de boete willen betalen als je weer overstapt van de NEM naar ENECO.
Zoals aangegeven zou de overstap (de papierwinkel) van NEM ongeveer een week duren en ik mag ENECO dan weer terugbellen.
Kortom, het is ronduit schandalig dat ik eigenlijk zo in de maling ben genomen.
Je kan namelijk helemaal niks doen totdat alles geregeld is. Men laat je in het ongewisse en moet even afwachten wat zij oordelen.
Maar ben wel blij dat ENECO zo goed is om de boete te willen betalen.
Als je wil zal ik het verloop hier neerzetten, misschien hebben andere mensen er ook wat aan.
Zucht .. ik wil niet gelijk de regering of overheid de schuld maar enkel de NEM omdat zij de boel lijken te belazeren.
Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt