LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Dorian


Geplaatst op 18 Jan 2009 10:17 door Dorian
boven
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Kijk Dorian Dit is weer zo iemand die het liever bij de 90 pagina kant
wil houden.

Maar laten we niet afdwalen door deze postings en roep bij deze de
positieve ervaringen samen met je op want moet RADAR nu echt geslacht worden denk het niet iedereen kan een rat voor ogen gedraaid
worden en als je honger hebt naar kijkcijfers ja dan maakt een de kat
rare sprongen in het donker.

Laten we RADAR ook een kans geven verhoor en wederhoor moet
hoog in het vaandel blijven.

frans

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

RADAR meldt U maar op het Forum.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

En wat betreft die telegraaf artikelen van zaterdag en zondag die zo mooi werden aangekondigd noppes van te vinden bestaan gewoon niet
allemaal afleiding oh ja er stond zaterdag wel een klein spotprentje in
even kijken pagina 4 links eerste kolum iets boven het midden.

Ja een helder bericht ppfffffff

frans

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door perdu »

Alles over Frans en Nanke Verbunt Verstuur mail




Geregistreerd op: 12-1-2009
Totaal berichten: 107
[0.01% van het totaal / 17.83 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van Frans en Nanke Verbunt
Over forumvervuiling gesproken :lol:

Elly.L
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:52

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Elly.L »

Wat is er eigenlijk bij RADAR gebeurd? Kijk, als er al een bepaalde hoeveelheid tijd en geld aan een nieuwe aflevering is besteed dat MOET die door gaan omdat er gewoonweg geen alternatief op de plank ligt. En de kijkerswaardering zal niet stijgen als daar uiteindelijk een slap verhaaltje gehouden wordt, dus - de meeste mensen zijn niet eens geinteresseerd in de NOP en willen stevige taal en doortastendheid zien - even doorbijten.

Hoeveel van die mensen zullen uiteindelijk geinteresseerd zijn in het eindverslag van het onderzoek?

De Telegraaf zal hoogstwaarschijnlijk niets meer over de NOP schrijven in dit verband. Het is weliswaar een sensatiekrant, maar van leugens worden ze ook niet beter.
Het bericht van de afgelopen week is precies over datgene gegaan waarvan de NOP zelf ook al heeft aangegeven dat daar toch het een en ander is foutgegaan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

De telegraaf plaatst geen artikel meer en wacht de eindconclusie van de AID af, ik ben verkeerd geinformeerd door de betreffende journalist.

Het eigen onderzoek door het bestuur van NOP is kolderiek te noemen,het onderzoeken van nest vervuiling levert zelden iets op, waarom wist Hr vd Baar niets van de term vlieghal 5 af resp. maakte hij geen einde aan deze temilogie ??? Hr Dorresteijn wordt bepaald niet als onafhenkelijk gezien, vanwege zijn connecties bij de directie van NOP.

Verder wens ik iedereen het beste en verdwijn vann het toneel, ik kan de stroom van berichten van ene Frans vdV Parrottrooper cs niet bijbenen en vindt ze buitengewoon onbelangrijk. Good Bey en het beste met de exoten (*-*) :roll: :idea: :x :oops:

e.hogers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door e.hogers »

Hoi Frans, patrick en sevda en alle vrijwilligers verder,

De hele week bent u al bezig om het NOP te verdedigen en mensen te helpen antwoorden te vinden op de vragen die heel normaal zijn als je het park niet kent, of nauwlijks, en je direct geloofd dat media alleen de waarheid zeggen.
Ik neem mijn petje voor u af !
Ondanks de frustratie, de hele week berichten en al dat onrecht, geeft u niet op. Probeer zo positief te blijven en geef Radar geen voer om straks te zeggen, dat de vrijwilligers alleen mensen afblaffen en afkraken op het forum. Maar behulpzaam blijven juist na al die onterechte verhalen, al snap ik dat soms het moeilijk is.

Op forums wordt er van alles aan gedaan om het NOP te blijven steunen en verdedigen. Er worden al weer nieuwe acties opgestart om de vrijwilligers een warm hart toe te dragen. En nogmaals u staat niet alleen met uw standpunt.
Wij sponseren en zijn dat ook van plan te blijven doen !

Veel succes verder !

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Henri42

Ga eens op een andere boeg gooien en laat NOP nou maar
En je haalt ook 2 dingen door mekaar asiel = tijdelijke opvang met de bedoeling dat de honden en katten hergeplaatst wordt bij mensen die wel voor zo'n dier met liefde wilt verzorgen zoniet dan gaan ze gelijk naar de hemel en opvang zoals NOP en Aarle-Rixtel is de opvang voor het dier levenslang

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Hallo,
weet je het gaat hier allemaal nergens over!!.
De een beschuldigt de ander. weet je wat jullie is een keer moeten doen vooral naar je zelf kijken
En als er jaloerse mensen bij zitten die spuien nou dan weet ik eigenlijk al genoeg vooral hoe ze zich uiten hier op het forum.
Als het zo is dat er wat zou zijn bij nop wacht dan de inspectie af maar gaat niet zo iedereen zwart lopen maken, als je nog niet eens kan praten over hoe het daar werkelijk gaat en alle verwijten zitten maken.
Als je dat doet sorry maar dan ben je ook geen knip voor je neus waard en dat komt voor de beestjes op nou nou daar twijfel ik ook aan , want als je geen normale discussie kan voeren om enkel maar te gaan schelden en iedereen naar beneden te halen
Nou dan weet ik ook niet wat ik er van denken moet van die mensen ,je wilt je zelf geloof waardig maken, nou ga vooral zo door !!!!! zo lukt het jullie (niet dus )
En ik vind als je een vete hebt met meegen zoek het dan samen uit en niet via de dieren
Slap hoor en maak je bekend hier op het forum dan ben je pas eerlijk bang misschien?
Als ik iets heb met een ander persoon maak het mij niet uit dat ik mijn echte naam moet noemen
Ik zou er nog een foto bij zetten van mijn zelf ook maak mij niet uit als je eerlijk bent heb je niks te verbergen!!!!
En dat ik hier op het forum oma Jenny heet komt omdat mijn naam al voor kwam dus dan maar oma Jenny he want ben tenslotte oma van mijn kleinkinderen voor de gene die het niet snappen
Want ik denk dat hier weinig mensen iets snappen op het forum anders word er zo niet gepraat
En het ging om de dieren en niet om personen
Ik schok ook toen ik het hoorde, en natuurlijk dacht ik ook van wat is dit! En wou ik mijn timo terug
Ondanks mijn ziekte, want het is voor mij belangrijk dat (mijn) en alle beestjes het goed hebben en vrijer zijn anders had ik haar niet bij nop gebracht
Ik vroeg mij af eb ik er wel goed aan gedaan maar ik ben nu toch wel heel erg aan het twijfelen of het allemaal wel zo is bij nop
En zeker niks te zeggen over de vrijwilligers want staan jullie daar om de beesten te verzorgen
Neeeee dussss
En als jullie het zo slecht vinden bij nop waarom zijn jullie dan niet als vrijwilliger gaan werken daar!!
Ja commentaar is wel makkelijk he
Zonder ook maar verder iets te doen te hebben is dat jullie leven !
Dus kom met harde feiten en gaat niet persoonlijk worden daar help je de beestjes ook niet mee
Dus mensen van nop ik begin steeds meer in jullie te geloven
En de vrijwilliger daar is al helemaal niks over te zeggen
Hun staan daar wij niet ! voor hun heb ik bewondering dus ga zo door petje af voor jullie
Groetjes Jenny

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik behoor ook tot de NOP fan al ben ik daar 1x geweest en het is jammer dat ze verweg in het land zit anders was ik daar veel vaker geweest

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Het zijn geen losse beschuldigen maar Radar had echt concrette bewijzen. Ik kan me voorstellen dat als je je als vrijwilleger met hart en ziel geeft voor alle papegaaien in NOP dat je , je eigen werk zie en dat doe je natuurlijk fantastisch, of wat er in het programma gezegd werd dat er absoluut niet getwijfeld word aan de goede bedoelingen van de vrijwillegers. En je wilt toch ook graag geloven dat die lieve beestjes daar goed zitten. Alleen deze reportage laat duidelijk zien dat er een hoop expertice onbreekt. Maar meer aparte kooien zodat ze elkaar niet dood kunnen bijten en geen ziektes aan elkaar kunnen overbrengen dan zal het dooden aantal in ieder geval aanzienelijk verminderen. In de reportage word zelf gezegd in de verborgen camera. :Die k.t beesten maar goed het verdient wel lekker. Raare uitspraak voor zo'n opvang.

Groetjes
Heidi Francisca

Jeannettevan
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Jeannettevan »

*Oma Jenny,mischien heb ik er overheen gelezen,maar hoe is het met uw vogel?

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

Ja mijn vogel moet er nog zitten!
maar ik heb het nog niet met eigen ogen gezien, maar heb er wel informatie er over gehad dat ze er nog is, en ik heb stukken gehad dat het wel moet kloppen, maar goed eerst zien en dan geloven,
Mijn man en mijn kinderen gaan ook kijken of ze er werkelijk wel zit!

Het gaat er mij om dat de discussies die hier gedaan worden, echt nergens op slaan, lees mijn vorige bericht, daar gaat het mij om kom dan met bewijzen en wees eerlijk voor je zelf laat je zien wie je bent, als je ergens voor gaat maak je dan ook bekend! dan pas kom je geloof waardig over
En inderdaad die man klopt ook niet nee maar dat hoeft niet te zeggen dat dan gelijk die beestjes slecht of zo snel dood gaan eraan van 1 iemand uit, dus die man hoort er op zeker niet nee
Daar ben ik zeker mee eens
Dus we moeten afwachten wat er uit komt maar zo werkt het allemaal niet!

Jenny

RvanderV
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 12:44

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door RvanderV »

@ Henri42:
Ik vraag me af waarom u het volgende zegt:
Verder wens ik iedereen het beste en verdwijn vann het toneel, ik kan de stroom van berichten van ene Frans vdV Parrottrooper cs niet bijbenen en vindt ze buitengewoon onbelangrijk. Good Bey en het beste met de exoten (*-*)
Tenslotte heb ben ik sinds gisterenmiddag niet meer op het forum geweest. Maar goed.

@Oma Jenny:
Goed gesproken :).

@Heidi:
Radar heeft in de uitzending geen enkel deugdelijk bewijs geleverd. Ze hebben met wat getalletjes gegoocheld die dan als 'bewijs' zouden moeten dienen. Ik kan je wat vertellen de eerste les statistiek die ik aan de Universiteit kreeg ging over "How to lie with Statistics"!
Radar heeft geen enkel bewijs geleverd. Het enige feit wat ze genoemd hebben is dat er zo'n 500 vogels per jaar sterven en dat de gemiddelde leeftijd van de binnengebrachte vogels 17 jaar is. Als je dan zou weten dat in gevangenschap de vogels zo'n 25 jaar oud worden en dat er in het jaar 2000 ook 500+ vogels binnengebracht zijn dan zijn nu in 2008 die 500+ vogels uit 2000 met een gemiddelde leeftijd van 17 jaar gemiddeld gezien allemaal 25 en dus gemiddeld gezien dood. Dus hoezo vreemd dat er zo'n 500 vogels per jaar sterven???

Maar goed het lijkt er op dat niemand dat wil lezen, tevens slaan alle tegenstanders van het NOP de berichten in het Eindhovens Dagblad ook in de wind. Dus u vertrouwd het programma radar meer dan het Eindhovens Dagblad? Nou ik niet, het ED hoeft tenminste geen kijkcijfers te genereren.

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

oma jenny schreef:En als jullie het zo slecht vinden bij nop waarom zijn jullie dan niet als vrijwilliger gaan werken daar!!
Ja commentaar is wel makkelijk he
Zonder ook maar verder iets te doen te hebben is dat jullie leven !
Dus kom met harde feiten en gaat niet persoonlijk worden daar help je de beestjes ook niet mee
Dus mensen van nop ik begin steeds meer in jullie te geloven
En de vrijwilliger daar is al helemaal niks over te zeggen
Hun staan daar wij niet ! voor hun heb ik bewondering dus ga zo door petje af voor jullie
Goede uitspraak en vind dat je groot gelijk hebt. Die vrijwilligers staan er helpen er zo goed ze kunnen. Daar heb ik zeker bewondering voor. Vandaar ook dat we met een forum al bezig zijn met een support actie voor die vrijwilligers.

Als ik daar in de buurt zou wonen, denk dat ik dan wel daar vrijwilliger zou zijn. Nu is dat onhandig, omdat ik per rit 2.5 uur kwijt ben = 5 uur per dag. Dat gaat mij iets te ver om actief in het park te helpen. Al zou ik er geen problemen mee hebben om mijn bezoeken (aantal keren per jaar) te combineren met hulp. Wel is mijn naam op een paar kooien terug te vinden als kooisponsor.
Voor zover als je graag wilt weten wie er achter PeCe schuil gaat, ik heb geen probleem mijn gewone naam kenbaar te maken; groetjes van Peter Tak.

@Heidi00000000000
Wat voor concrete bewijzen had radar dan? Ze hebben alleen aangetoond dat er fouten worden gemaakt. In ieder bedrijf worden fouten gemaakt. Denk je nou echt dat in de dierenwinkels alles zo netje toegaat? Ook bij veel andere bedrijven zijn misstanden te vinden.

Die ene uitspraak is zeker raar, MAAR heb jij nooit een rare uitspraak over je baas, familie e.d. gemaakt? Houdt er rekening mee dat er in de uitzending veel is geknipt en geplakt. Als ik uitspraken van jou uit de context haal, zeker weten dat jij dan ook zogenaamde rare uitspraken doet en hebt gedaan.

Aanvallen op basis van een uitzending is makkelijk. Aantonen dat het zo is is veel lastiger. Er zijn veel dieren dood gegaan, dat is heel spijtig, heel vreemd. Diverse zaken zullen ook nog moeten worden aangetoond hoe dat had kunnen gebeuren. Mogelijk dat uit de onderzoeken en publicaties nog volgt dat er SERIEUZE fouten zijn gemaakt. MAAR tot nu toe staat tros radar alleen. Alle andere instanties en kranten publiceren berichten dat het echt niet zo is zoals tros radar het voor heeft gesteld.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ e.hogers

Dank u.


Ik heb me een tijdje afstandig gehouden omdat er personen op het forum bezig waren die te persoonlijk met vuil aan het gooien waren.

Ben ook nog even op het park geweest en het doet me goed dat er veel bezoekers zijn die even hun steun aan de verzorgers/vrijwilligers en directie geven. Ook dank daarvoor.

oma jenny
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jan 2009 02:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door oma jenny »

hallo peter tak
Die ene uitspraak is zeker raar, MAAR heb jij nooit een rare uitspraak over je baas, familie e.d. gemaakt? Houdt er rekening mee dat er in de uitzending veel is geknipt en geplakt. Als ik uitspraken van jou uit de context haal, zeker weten dat jij dan ook zogenaamde rare uitspraken doet en hebt gedaan.
________________________________________________________________+
Natuurlijk heb ik ook weleens rare uitspraken gedaan!
maar nooit stiekem altijd in iemands gezicht of me naam vermeld

En natuurlijk weet ik dat TV reporters alles opblazen om kijkcijfers te verhogen
daar ben ik het wel mee eens!
En ik heb ook gezegd dat we de inspectie moeten af wachten
Dan kunnen we pas reageren of het wel of niet goed is!
ik vind dit allemaal loze worden als je het fijne nog niet weet
En dat vind ik al iemand kapot maken voor dat je werkelijk iets weet!
Ze komen voor de beestjes op vind ik ook fijn maar ik vind dat het hier niet zo meer over de beestjes gaat, het is enkel maar schelden

Jenny

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Beste Frans, Jasper, Parrotlover en andere NOP liefhebbers,

ik heb de discussie met veel genoegen gevolgt de laatste dagen, maar me ingehouden om te reageren.

Jullie stelling is vrij duidelijk: de Radar uitzending is sensatie en onwaar. Met het eerste ben ik het eens maar wat is er gezegd wat niet waar is? Hiervoor kan de TROS dan worden aangeklaagd, maar iets concreet verneem ik niet. Het siert jullie dat jullie nog steeds als 1 blok achter de voorzitter staan.

Jullie kunnen het dan niet eens zijn met de RADAR uitzending: met de gevolgen kunnen jullie toch ook een conclusie vormen.

10 jaar geleden aangetoond door de LID:
valsheid in geschrifte en fraude

Naar aanleiding RADARuitzending:
Tientallen mensen zijn niet geinformeerd en soms jaren voorgelogen over het welzijn van hun papegaai: (dit komt overeen met 10 jaar geleden (fraude)
Tonny d'n Voorzitter draait (lees: liegt) op alle mogelijke manieren: namelijk: in de uitzending spreekt hij over 5300 papegaaien, in het ED over 3600 tot 3800 papegaaien.
Radar beweert dat het er ongeveer 1500 zijn.
Wanneer zijn jullie overtuigd dat Tonny d'n Irste niet helemaal vrijuit gaat? Wanneer uit onderzoek zal blijken dat het er maar 1500 zijn?

Ik ben benieuwd

gr. VS

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ oma jenny

Zoals u eerder in het forum heeft kunnen lezen is er nog niet zo lang geleden een onderzoek over de NOP geweest. Bij dit onderzoek zijn geen grote tekortkomingen aan het licht gekomen, vanwaar dan wederom een onderzoek? Zie artikel uit de krant.

OERLE - Het papegaaienpark in Oerle voldoet aan alle eisen die gelden voor dierenopvang. Dit blijkt volgens Peter van den Baar, voorzitter van de Raad van Toezicht, uit recent onderzoek van de Algemene Inspectiedienst (AID).

Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid (LNV), waar de inspectie onder valt, zegt geen mededeling te mogen doen over AID-onderzoeken. Het Oerlese park is deze week in opspraak geraakt door een uitzending van het Tros-programma Radar, waarin een verband werd gelegd tussen sterfte onder papegaaien en kwaliteit van de verzorging.

De AID heeft de Stichting Nederlandse Opvang Papegaaien (NOP) in oktober vorig jaar uitvoerig onderzocht. Medewerkers keken onder meer naar de administratie, de kwaliteit van de leefruimtes en de verzorging. Ook werden de chips gecontroleerd om uit te sluiten dat er dieren in het park zitten die afkomstig zijn uit de handel. "Alles werd in orde bevonden. Er waren wel een paar kleine opmerkingen", zegt Van den Baar. Alle aanbevelingen worden opgevolgd, benadrukt hij. "Zo mogen vrijwilligers voortaan geen vogels van particulieren meer aannemen. Dat mag alleen nog de dierenarts, want die kan gericht vragen stellen over de ingebrachte dieren."

De jaarlijkse sterfte onder papegaaien in het NOP is met circa 14 procent van de populatie tamelijk hoog, maar dat ligt vooral aan de conditie van de dieren die worden opgenomen, zeggen deskundigen. Ton Dorresteijn, directeur van Diergaarde Blijdorp in Rotterdam, vindt een percentage 'niet maatgevend'. "De sterfte in een opvangpark, waar voortdurend dieren binnenkomen die zwak, ziek en misselijk zijn, is per definitie hoger dan de sterfte in een dierentuin met een vaste populatie."

Lesly Dicky, directeur van de European Association of Zoos and Aquaria (EAZA) bevestigt dit. "De sterfte lijkt hoog, maar veel dieren die bij het NOP binnenkomen zijn oud en ziek."

Het NOP heeft het lidmaatschap van de EAZA aangevraagd, maar dat is afgewezen op basis van de ingediende documenten. Er was volgens Dicky geen sprake van grote tekortkomingen, het ging eerder om details

Blijdorp-directeur Dorresteijn begint maandag, op verzoek van de Raad van Toezicht met een onderzoek naar opvang in het NOP.

Het NOP-bestuur heeft een advocaat gevraagd om uit te zoeken of er aanleiding is om Radar voor de rechter te dagen, zowel strafrechtelijk als civiel. Van den Baar: "Er is sprake van imagoschade, er is gefilmd met een verborgen camera en er is een deel van de boekhouding gestolen."

Dit zal waarschijnlijk ook naar voren komen uit het onderzoek wat nu gedaan gaat worden. Natuurlijk zijn er fouten gemaakt, en ja, deze mogen in de toekomst niet meer gaan voorkomen, En u heeft helemaal gelijk dat dit forum over de papegaaien moet gaan en niet over de randzaken die verschillende (tegenstanders, handelaren) forumgebruikers hier posten.

Elly.L
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2009 16:52

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Elly.L »

VisstickIII wrote:
Tonny d'n Voorzitter draait (lees: liegt) op alle mogelijke manieren: namelijk: in de uitzending spreekt hij over 5300 papegaaien, in het ED over 3600 tot 3800 papegaaien.
Dat was wat ik al eerder opmerkte: RADAR sprak met de heer Van Meegen constant over aantallen vogels, niet over aantallen papegaaien. Nu zijn papegaaien altijd vogels, maar vogels lang niet altijd papegaaien, ook niet bij de NOP.

Ik ben op geen enkele wijze verbonden met de NOP, maar gruwel er van als dit soort organisaties zonder bewijs door het slijk gehaald worden. Volgende week is het asiel X, dan weer vogelopvang Y, terwijl daar mensen keihard werken om de puinhopen van anderen op te ruimen.

Als er misstanden zijn, dan moeten deze natuurlijk aangekaart worden, en dat mag wat mij betreft publiekelijk, maar dan moet het wel kloppen. Dit was pure laster.

Gesloten