Schiphol is niet verkwanseld aan Air-France. Schiphol is een apart bedrijf, waar Air France-KLM, toevallig een van de grootste klanten van is. Verder verdient Benschop, de directeur van Schiphol, ~495k aan salaris, met max 20% bonus, dus in totaal iets van 600k, dat komt niet in de buurt van 10 miljoen volgens mij.moederslink schreef: ↑01 jun 2022 13:50Nou die Dick Benschop is ook een fraai sujet:
Schiphol is verkwanseld aan Air France, hij beurt zelf een mega salaris van 10 miljoen per jaar plus bonus (!!!!!)
Denken we nu echt dat hij de problemen op Schiphol ff gaat oplossen?
Hij zal heus geen nacht wakker liggen en piekeren over de chaos op Schiphol.
Integendeel : vloog zelf , midden in de hectiek , ook nog naar zijn vakantieadres.
Ook in Italië, Spanje, VK en Ierland , Duitsland, Frankrijk kampt men overigens met ellenlange rijen en gedoe.
Bestaat " vliegschaamte " niet meer?
Pieter Elbers, de recent afgetreden CEO van KLM, verdiende pré corona wel wat meer dan dat door leuke bonussen, maar tijdens de pandemie heeft hij die niet (allemaal?) gekregen. En een veelvoud van zijn bonus, werd in de goede jaren als winstuitkering uitgekeerd aan de medewerkers van KLM, dus het is niet zo dat hij alle winst soort van in eigen zak steekt, wat sommige meer populistische politici graag naar hintten.
De CEO van de Air France-KLM group, Ben Smith, krijgt wel wat smerige bonussen, maar dat is een Frans bedrijf, vallend onder de regels in dat land.