Pagina 76 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 09:21
door juricol
Lenalida,

Scan even de annulering die Pretium Telecom jou toestuurde en post deze hier http://www.imageshack.us/ (zonder de persoonsgegevens en datum)

want ik denk dat jij jezelf onnodig druk maakt. ( wacht ook even met het versturen van jouw aangetekende brief)

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 10:47
door radarbert
Lenalida.


Ik heb ook meegemaakt dat in 2007 gelden werden gefactureerd door PT, terwijl ik bij KPN een abonnemnet had. Blijf bij je standpunt, als dat gerechtvaardigd is. Ik heb ook dit volgens de juiste procedures (middels aangetekende brief aangekaart bij die instanties die ons werkelijk kunnen helpen.( lees De Geschillencommissie) Het resultaat loont zeker, want zoals jullie op dit forum hebben gelezen is er uiteindelijk in ons voordeel een bindend advies afgegeven.
Alle goede adviezen van iedereen ten spijt, beste mensen, we moeten niet op de stoelen gaan zitten van de instanties die gespecialisserd zijn.
Het is goed elkaars ervaringen uit te wisselen en vandaaruit elkaar adviseren, maar ik doe wel aan iedereen een oproep om uiteindelijk, indien het een geschil blijft, deze aan te geven bij de Geschillencommissie. Door samen een blok te vormen kom je verder dan individueel maar een beetje zitten worstelen.
Een geschil wordt uiteindelijk na hoor en wederhoor afgesloten met een bindend advies, waaraan beide partijen zich dienen te houden.

Wordt vervolgd.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 10:53
door juricol
Oetker, persoonlijk denk ik dat mensen meer gebaat zijn met korte bondige informatie ipv ellenlange betogen van doe-het-zelvers met een psychische stoornis. Zorg eerst dat je verstand van zaken hebt,en volg daarna een cursus taal & grammatica.want je maakt jezelf nu compleet belachelijk.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 11:07
door radarbert
Allen,

Ter toelichting n.a.v. bovenstaande : Ik ben vanaf juli 2007 een strijd aan het voeren tegen PT. Via de juiste wegen ben ik uiteindelijk door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld. Echter ben nu met een oudere mevrouw uit Sluiskil gedagvaard. Onze zaak is gelukkig opgepakt in de uitzending van Kassa TV op 14-2-2009.
En die uitzending heeft geen windeieren gelegd. In samenwerking met Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen, die ook te gast was, hebben we brieven geschreven naar minister van der Hoeven en Staatssecretaris Heemskerk en ons verhaal daarin verwoord dat een uiteindelijk geschil tussen PT en de Geschillencommissie nu over onze ruggen wordt uitgespeeld. De consument moet daarvoor behoed worden als zodanig te kunnen worden ge(mis)bruikt.
En dit heeft succes gehad. Noteer maar in jullie agenda:
donderdag 2 april Debat vaste kamer commissie Economische Zaken.
Onderwerp: consument vs Pretium Telecom.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 11:57
door TdeHond
Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd of de gevleugelde vriendin van Pretium nu een procedure tegen de Vaste Kamercommissie start.

In het algemeen

Er lijkt mij niets mis met adviezen rond het sturen van aangetekende brieven met ontvangstbevestiging. Dit is mogelijk het voorspel voordat u bij de Geschillencommissie aan klopt.
U heeft dan bewijs dat u uw best heeft gedaan e.e.a. met Pretium te regelen. + dat Pretium u niet in het gelijk heeft gesteld.

Het heeft geen zin om niet aangetekende brieven te sturen omdat deze miraculeus nooit lijken aan te komen en u dus geen bewijs heeft dat deze aldaar zijn aangekomen.

Het zou leuk zijn als de wervingsmethode ( d.m.v. call centers of eventueel aan de deur) door Providers verboden zou worden in de wet.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 12:15
door hejeja
Ik schreef één maal een aangetekende brief en enkele faxen via een postagentschap kosten 1,25 euro per fax. Van elke brief ging er 3 x een copie per post achteraan. Alles kwam aan zonder dat ik er antwoord op kreeg. Uiteindelijk heb ik telefonisch de info gehad dat alles in ontvangst genomen was. Het is toch te gek dat je elke keer zo,n dure brief moet schrijven. Het maakt PT echt helemaal niets uit. Alles gaat "vermoed ik" rechtstreeks naar de opslag of de papierversnipperaar. Waarom komt mijn naar andere geadresseerde post wel aan?
Het gaat er PT alleen maar om dat je moedeloos wordt en de strijd opgeeft. Natuurlijk heb ik mijn klacht wel hier en daar gemeld.
Voor de geschillencommissie ligt het klaar en wordt ingediend zodra ze me weer lastig vallen. Je weet maar nooit.
Verder is iedereen natuurlijk vrij om zijn eigen brief te schrijven. De tips en voorbeelden van deze site kunnen daar een nuttige aanvulling voor zijn.

hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 12:47
door lenalida
Ik wacht het nu allemaal maar af. En mocht PT toch actie gaan ondernemen om de abonnementskosten te innen danstap ik opnieuw naar de geschillencommissie
gr. lenalida

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 12:49
door JRoz
Tjonge jonge .......
Het lijkt er op dat Juricol erg goed is in het afzeiken van andere mensen en van het begrip fatsoensnorm nog nooit heeft gehoord.
Aan zo'n jurist zou ik geen enkele zaak willen voorleggen.

Juricol, is het echt zo moeilijk om een ieder die hier probeert een bijdrage te leveren op een normale, fatsoenlijke en nette manier te woord te staan?
Jouw antwoorden zijn gewoon onbeschoft, leer eens fatsoenlijk te reageren of houd je mond, want op dit soort negatieve reacties zit hier niemand te wachten. Jouw stijl lijkt inderdaad erg veel op de Pretium-huisstijl.

Ik dacht dat juist een jurist er zo goed in was om objectief, zonder emoties of persoonlijke voor- of afkeur een zaak te kunnen beoordelen. Jij bewijst toch weer het tegendeel!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 20:01
door vonmielke
Ha, du, Oetker!

Sinds 10 februari in gijzeling genomen door unser Hans!

23-03-09 een sommatiebrief binnen (14 dgn antwoord und schnell!)gestuurd om mij onmiddelijk terug te porteren naar KPN.

Reeds de conzuwijzer ingelicht, die op hun beurt aan de OPTA melden!
Ben bezig met het schrijven van de formulering van de klacht in aan de geschilen comissie telecom binnen 30 dgn de hele bende opsturen.

Er daarin komt voor:

misleiding (telefoongeprek- lastig te bewijzen overigens!),
fraude (welkomstbrief),
poging tot diefstal (ongeautoriseerde machtiging),
poging tot heling van diefstal (doorgeven van mijn -bank- gegegens aan hun flutblaadje "Privilege" + ongeautoriseerde machtiging)

Versterkt door de uitspraak en boete Consumentenautoriteit 8-12 08 denk ik:

Slam Dunk!!

Geh weiter bitte!

Von Mielke

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 21:08
door tirolermike
..

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 21:17
door KrikvdKruK
Hoezo maaaaaandenlang voortslepen????
Op 1 april (geen grap) zou in onze kantonrechtzaak tegen Pretium de uitspraak gedaan worden.
Pretium heeft na 2 schriftelijke verweer-ronde's, gemeend nu een pleidooi aan te moeten vragen, dat betekent het geven van een mondelinge toelichting op de eerdere schriftelijke stellingen. Dit veroorzaaktt naar schatting weer een vertraging van 5 weken!!
Een dergelijk pleidooi is zeer ongebruikelijk en wordt veelal als een vertragende factor gezien. In de procespraktijk denkt men meestal dat degene die pleidooi vraagt alleen uit is op uitstel dan wel een dergelijke zwakke positie inneemt dat er angst bestaat dat de procedure zonder pleidooi wordt verloren.

Het pleidooi zal plaatsvinden op woensdag 8 april 2009 te 13.30 uur bij de kantonrechtbank te Haarlem, Jansstraat 46. Supporters welkom.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 mar 2009 22:18
door vonmielke
Hun antwoord op mijn eerste aangetekende brief 07 -03-2009 waar ik melding maak van overtreding bij Koop op Afstand:

wel rechtsgeldige overname, en een aantal gewonnen rechtszaken wegens misleiding uit 2007!

Aufwachen du Hans! es ist 2009!

Met het Bindende Rapport van de Consumentenautoriteit 4-12-2008 waarin structurele en herhaaldelijke misleiding van Koop op Afstand bij PT wordt aangetoond, staan we eindelijk sterk!

Het beroep wat PT heeft aangetekend aan dat bindende besluit toont alleen maar aan, dat zij door willen gaan met klandestiene klantenwerving, zoals mijn zuege, unser neue medegevangene tirolermike, gefasst 17-02-2009.

Rettet uns Oetker!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 28 mar 2009 10:18
door hejeja
HerrDokterOetker,

Begin vandaag eerst maar even om de grote landelijke dagbladen te lezen. Kon m,n ogen niet geloven toen ik weer zo,n pagina grote advertentie van PT zag. Heb deze keer volstaan met alleen de koppen te lezen. Verder is 8 tot 16 euries voor de TPG misschien dan wel een redelijk bedrag maar tel er dan ook nog even de telefoonkosten bij die noodzakelijk zijn om te achterhalen bij wie je telecom klant bent en vanaf welk moment. Ik begin me overigens werkelijk af te vragen of de geschillencommissie blij moet zijn met een lid als PT. Wie moet nu eigenlijk wie op de vingers tikken? Als PT hun geloofwaardigheid keer op keer in twijfel trekt waarom stappen ze er dan niet uit. Kan de geschillencommissie leden royeren, of moet daar ook weer een rechtzaak over gevoerd worden?

Hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 28 mar 2009 23:09
door tirolermike
.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 28 mar 2009 23:22
door carla68
Oetker, Ik begreep van de geschillencommissie dat in de telecombranche de Opta eist dat je bent aangesloten bij de geschillencommissie. Is dus niet iets waarvoor je jezelf kunt afmelden.
Heb dat ooit nagevraagd, omdat zo'n medewerker van de klantenservice beweerde dat ze niet bij de geschillencommissie zaten.

Toch nog tips voor jouw voorbeeldbrieven,
- Privilege op voorhand opzeggen,en vragen of ze de bandopname willen opsturen (doen ze overigens niet). Ook kan het goed zijn om een brief te maken voor het indienen van een klacht, die moeten ze binnen 4 weken afhandelen, hebben ze met de opta afgesproken.

Het is wel goed om naar de geschillencommissie te gaan. Nu de tijd dringt krijg ik mensen aan de lijn waarmee te praten lijkt te zijn.

Weet iemand of het "normaal" is dat in een schikkingsvoorstel een geheimhoudingsplicht staat t.a.v. het schikkingsvoorstel?

De bandopname willen ze helaas niet naar mij versturen of mailen. Ook willen ze het niet op mijn antwoordapparaat afspelen. Ze willen het alleen via de telefoon aan mij laten horen en het transcipt naar mij opsturen, maar dat vind ik te mager. Als ik vraag naar hun reden, zeggen zij alleen: "dat is tegen onze regels"...

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 mar 2009 12:38
door tirolermike
..

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 mar 2009 14:27
door Pretium-hater-drie
Mensen doorgaan met info. verstrekken (aanvullingen, verfijningen, correcties, tips, scherpe voorbeeld brieven etc.) en de Pretiumfueher van HerrDocterOetker wordt met recht een tot op de vingertoppen fijngeslepen boekwerk.

Oh ja, uiteraard leest [Bericht aangepast door de moderator] elke werkdag met rode koontjes de diverse fora om te zien of nog gevoelige info boven water komt drijven - of anders: nog meer van hun stront boven komt drijven - ik geloof dat de nieuwe interim directeur van Delphi al de kuierlatten heeft genomen want na een hiephiephoera persmededeling in een vakblad is het akelig stil bij Delpi..zelfs hun website is oude meuk aan het worden...geen wonder want de man met de naam van niks heeft het hartstikke druk met rare advertenties en het ongeopend weggooien van de vele honderden aangetekende brieven. Jos nooit aangekomen? Wanneer raakt Frank de weg kwijt? Is het is een incident? Gossie toch....

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 mar 2009 15:32
door KrikvdKruK
Hierbij een link naar een recent stuk over consumentenrecht (Pretium) in de Telegraaf.
Zie http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... html?p=2,1 .

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 mar 2009 15:40
door TdeHond
@vonmielke

U kunt uzelf redden door u aan te melden bij:
het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
------------

U heeft mocht u daarna toch in de val van een telemarketing gesprek vallen dan heeft u 3 maanden de tijd om de overeenkomst te ontbinden, omdat hier dan sprake is van een agressieve manier van telemarketing.

Wat u weten moet over belmeniet Register:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Hiernaast raad ik u aan om elk telemarketing gesprek meteen af te kappen door mee te delen dat telemarketer uw wens niet meer gebeld te worden niet respecteert. U staat immers geregistreerd in het register.

Dien daarna een klacht in
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 29 mar 2009 18:01
door vonmielke
Ja herr TdeHond und herr Doktor,

Ik ben bij infofilter geregistreerd, maar daar trekt [Bericht aangepast door de moderator] zich geen kauwgombal van aan heur....

Die belt lekker het hele telefoonboek af, infofilter, bel me niet register of niet, boeie!

Daarnaast zijn pretium callscripts zo opgebouwd dat er aan het begin van het cold callgesprek tenminste verwarring ontstaat wie ze nou eigenlijk zijn ( onderzoek CA 8-12-2008). Zo ben ik, und viele mitt mir ook in haft genommen.....de meeste häftlingen dachten dat zij met KPN van doen hadden...

Ik noem het: "manipulatie van een potentiële klant voordat er een voicelog wordt gestart". Das lastig bewijzen dus! Waarom laat unser Hans niet vanaf het begin van het cold call gesprek de voice log lopen??

Dan zijn we van dat gezeur af!