Eens. Na aan jaar waarin er niet heel veel wijzigde, komt nu het moment waarop er weer keuzes gemaakt gaan worden. Ik ben wel benieuwd welke kant het balletje de komende tijd op gaat rollen.16again schreef: ↑03 feb 2022 07:51Maar juist nu vindt er een belangrijke omslag plaats, na jaren angstzaaien moet het besef nog indalen bij menigeen:
-Huidige variant is nauwelijks gevaarlijk, maar wel zo besmettelijk dat grootste deel van de bevolking er mee te maken krijgt.
Ook en juist ongevaccineerden, die bouwen hiermee ook bescherming op voor volgende variant
-Dit wordt ondersteund door vandaag gegeven ziekenhuis cijfers: MET ipv DOOR corona is een groot deel van de nieuwe opnames, 30....50%
-Januari was er sprake van ondersterfte.
-Gevolgen van Corona zijn nu minder dan de griep, het wordt dus tijd dat we het als griep gaan behandelen, door weer normaal te doen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Laten we zeggen dat ik mijn carnavalspak al heb besteld, dus je weet welke kant ik het balletje op wil hebben. Vrijheid, blijheid!
Het laatste lijkt mij niet kloppen, want omdat Omikron snel verloopt, bouw je nauwelijks weerstand op, zeker niet als de volgende variant meer dan 6 maanden op zich laat wachten. Het aantal 2e besmettingen is al verrassend hoog, gelukkig met een lichter verloop dan tijdens de eerste keer.
-
Lowieze
Ik zou het je wel gunnen hoor.
Mijn kinderen snakken ook naar concerten, festivals en onbezorgde vakanties naar het buitenland.
Zoon had gelijk geprobeerd een ticket te boeken voor de bioscoop, toen deze weer open ging. Bij Pathé stonden 10.000 (!) mensen in de wachtrij.
Jablan
vindt dit leuk
Juist ja, 2300 mensen in het ziekenhuis op 10 miljoen mensen. Dat is wel even een stuk meer dan hier. Maar wel 101% eerste vaccinaties bij de 18+ groep.Monteiro.E schreef: ↑03 feb 2022 09:43https://www.parool.nl/wereld/het-succes ... ~b1153a26/
Zo gaat dat hier, niet zeuren gewoon met z'n allen doen.
Juist het feit dat dan de 2e besmetting lichter verloopt lijkt me duidelijk te maken dat er wel degelijk weerstand wordt opgebouwd. Dat is toch ook wat de vaccins doen? Je wordt er minder ziek, maar kan gewoon besmet worden.Jablan schreef: ↑03 feb 2022 09:38Het laatste lijkt mij niet kloppen, want omdat Omikron snel verloopt, bouw je nauwelijks weerstand op, zeker niet als de volgende variant meer dan 6 maanden op zich laat wachten. Het aantal 2e besmettingen is al verrassend hoog, gelukkig met een lichter verloop dan tijdens de eerste keer.
En negen miljoen mensen in quarantaine. Echt feest.
16again
vindt dit leuk
16again
vindt dit leuk
Ik neem aan dat van hieruit wel doorgegeven wordt door hun grootste fan?
Lady1234
vindt dit leuk
G7
vindt dit leuk
Ik was niet duidelijk genoeg, sorry. Rond de jaarwisseling positief testen en deze week weer ... dat is twee keer Omikron.
Ik heb van de week de correspondenten van o.a. UK, Frankrijk, Denemarken e. a. en aan het woord gezien, waarom daar alles wel weer open gaat of wordt versoepeld. Omdat merendeel van het volk daar wel naar hun meerdere luisteren en totaal niet moeilijk doen om hun pas te moeten tonen in b.v. restaurants en dergelijke. Uitzonderingen daar gelaten. Hier denken velen het beter te weten. Kijk, ik zou ook liever willen dat al die maatregels afgeschaft werden en alles weer normaal wordt, maar het is nu eenmaal even niet anders.Monteiro.E schreef: ↑03 feb 2022 09:43https://www.parool.nl/wereld/het-succes ... ~b1153a26/
Zo gaat dat hier, niet zeuren gewoon met z'n allen doen.
[/b]
Ik zie echt letterlijk niemand als mijn of iemand anders zijn "meerderen ", ieder mens is gelijk.
Normaal is het niet als je een drankje wil pakken dat je dan een pas moet laten zien. Dat moet je niet willen deze verdeeldheid.
16again
vindt dit leuk
@Reggie: Natuurlijk ben ik het met je eens dat alles weer als "normaal" moet zijn, maar het is nu eenmaal voorlopig niet zo.
Jij ziet ze niet als "meerdere" en dat mag jij vinden, maar in die landen en dan met name in Frankrijk wel. Ik zeg dit niet, maar ik kijk nog weleens tv en volg het nieuws en daar werd dat gezegd van de week.
Jij ziet ze niet als "meerdere" en dat mag jij vinden, maar in die landen en dan met name in Frankrijk wel. Ik zeg dit niet, maar ik kijk nog weleens tv en volg het nieuws en daar werd dat gezegd van de week.
reggie2
vindt dit leuk
@G7 ik weet het, ik kijk ook tv en vind dat altijd raar, elk mens is bij mij gelijk.
-
scharrelschipper
Dat men dat in Frankrijk zo noemt lijkt mij meer een taalkundige zaak.G7 schreef: ↑03 feb 2022 15:14@Reggie: Natuurlijk ben ik het met je eens dat alles weer als "normaal" moet zijn, maar het is nu eenmaal voorlopig niet zo.
Vergis je niet;er is volop ongenoegen en protest in Frankrijk.
Ik ben vrij goed bekend in dat land en de bevolking is er n.m.m. zeker niet gezagsgetrouwer dan in b.v. Nederland.
Tenslotte komt uit dat land de term "ni dieu,ni maitre"
reggie2
vindt dit leuk
"gele hesjes" zegt mij meer als die franse volzinscharrelschipper schreef: ↑03 feb 2022 16:25Ik ben vrij goed bekend in dat land en de bevolking is er n.m.m. zeker niet gezagsgetrouwer dan in b.v. Nederland.
Tenslotte komt uit dat land de term "ni dieu,ni maitre"
scharrelschipper
vindt dit leuk