LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

er is in september 2008 een nieuwe wet in werking getreden waar jullie iets aan hebben.

Wet van 25 september 2008 tot aanpassing van
de Boeken 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en
andere wetten aan de richtlijn betreffende
oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen
jegens consumenten op de interne markt

De nieuwe regels samengevat
• Misleidende en agressieve verkoopmethoden bij het aanbieden van producten en diensten zijn verboden; een aantal staat vermeld op een zogenoemde 'zwarte lijst';
• Van misleiding is sprake indien een aanbieder valse of onvolledige informatie verstrekt over de belangrijkste kenmerken van zijn product of dienst;
• Ook is sprake van misleiding als een aanbieder informatie verstrekt die weliswaar strikt genomen juist is, maar die door een consument gemakkelijk verkeerd kan worden begrepen, bijvoorbeeld omdat de informatie onduidelijk, onbegrijpelijk of dubbelzinnig is;
• Informatie over de belangrijkste kenmerken van een product of dienst dient te worden vermeld, om te voorkomen dat een klant een product of dienst koopt waarvan hij niet alle kenmerken, nadelen of beperkingen kent. Het weglaten ervan kan een 'misleidende omissie' zijn;
• Het is niet toegestaan om een consument onder druk te zetten om een product te kopen; dan is sprake van een agressieve handelspraktijk;
Ook als een verkoopmethode niet misleidend of agressief is, kan deze toch oneerlijk zijn. Een verkooppraktijk mag namelijk niet in strijd zijn met 'goed ondernemersgedrag'. Is dit wel het geval, en kan de consument daardoor niet goed geïnformeerd een besluit nemen, dan is de verkoopmethode (mogelijk) oneerlijk;

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Gerard:

"De SGC stelt de NEM wel heel vaak in het gelijk, heb ik vernomen." Wat is je bron?

Ik heb twee keer aangeklopt bij SGC. Een keer inzake Oxxio en een keer inzake KPN. Oxxio: paar honderd euro teruggekregen + 50 euro schadevergoeding (had in mijn bescheidenheid veel te weinig gevraagd). KPN: ook gelijk gekregen + 50 euro schadevergoeding (alweer veel te bescheiden).

Ik vind de vraag interessant hoeveel schadevergoeding SGC maximaal toekent. 50 is te weinig maar wat is het maximum? Ik snap dat dat in principe per zaak verschilt. Maar in grote lijnen zijn de NEM zaken allemaal hetzelfde. Maar omdat vrijwel niemand op dit forum - jij uitgezonderd - een geschil aanspant, zullen we daar wel niet achter komen.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

@Bob
Mijn bron is mijn advocaat van de rechtsbijstand. Hij heeft dat uit zaken van zijn kantoor. Maar ik twijfel een beetje aan die man.
Hij adviseerde mij de SGC in te schakelen. Maar dat je daar boven op de schade ook schadevergoeding kan claimen, was mij niet bekend.
Jammer.
Ik zal volgende week nog eens bellen of ze nog in leven zijn bij de SGC.

Rian1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 17:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Rian1985 »

Hallo,

Ik heb vandaag een eindnota ontvangen van de Nederlandse Energie Maatschappij. Wat denk je. 1.798,38. Dat wordt 29 juni van mijn rekening gehaald. In een termijn van 2-11-2008 tot 11-05-2009. Natuurlijk snap ik dat ik niet zomaar kan stoppen, maar meestal moet je dan tot het einde bij de leverancier blijven en dan ga je automatisch over naar je nieuwe leverancier. Dit is me al vaak verteld. Maar waarom gebeurd het dan niet zo. Hoe kan ik nou zo'n hoog bedrag betalen. Ik heb geen geldboom in de tuin. Ik ben maar alleen, 24 jaar en een laag inkomen. Hoe moet ik dit oplossen, ik vertrouw niemand mee. En wordt steeds angstiger. Dus voor iedereen blijf lekker bij wie je zit, dan heb je ook geen gezeik. :( En kan iemand mij a.u.b helpen? Met advies of een suggestie?

groetjes, Rianne

HT-2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door HT-2009 »

Even voor de goede orde. Ik erger me ook groen en geel aan de NEd. Energie Maatschappij. Maar let op dit is niet het bedrijf NEM. Kort het bij voorkeur ook niet af tot NEM. De NEM is een zeer gerenomeerd bedrijf in Leiden dat ketelinstallaties bouwt voor energiecentrales en process industrie maar ze hebben niets van doen met de Ned. Energie Maatschappij.
NEM bestaat ook al meer dan 80 jaar.

groet H

Chino045
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 17:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chino045 »

Beste,

Ik zal u eerlijk vertellen, blijf gewoon lekker bij de grotere energie bedrijven en ga niet naar een Oxio of Nederlandse Energie Maatschappij etc.

Ik heb het namelijk ondervonden.

Ik ben vanuit Essent naar N.E.M. gegaan, ze hadden telefonisch contact met mij opgenomen en verteld dat ik goedkoper uit zou zijn dan bij anderen. Ik dombo ben erin getrapt en heb meteen gezegd dat ik wel interesse had en dat ze mij wel mochten overnemen.

De eerste rekening wat ik binnen kreeg was om te huilen, ik betaalde 240 Euro aan N.E.M en bij essent 180 Euro terwijl ik nooit bij Essent heb hoeven terug te betalen. Op een bepaald moment was ik opeens van N.E.M. door Oxio overgenomen. Toen heb ik Oxio opgebeld om te vragen wie dit had gedaan. Het bleek dat iemand met een andere naam op mijn adres mijn energie levering had veranderd. Aangezien dit zomaar kon ben ik naar Essent gegaan nadat ik met N.E.M. en Oxio gebeld had. Toen kreeg ik weer een brief van Essen dat ik weer bij N.E.M. zat, dit zonder mijn toestemming. Dus heb ik alweer contact met N.eM. opgenomen, niemand die mij daar kan vertellen hoe het kan dat ik weer klant bij hun ben. Inmiddels zit ik wel weer bij Essent en heb de rekeningen bij N.E.M. betaald onder protest. Dit aangezien ik geen klant meer bij hun wou zijn en dit ook al herhaaldelijk heb doorgegeven aan de telefoon bij hun. Tevens is er altijd nog een onderzoek bezig hoe het mogelijk kon zijn dat ik weer bij N.E.M. was aangemeld. Dit onderzoek loopt al vanaf 2 maart en ik heb nog altijd geen uitkomst.
Zodra blijkt dat N.E.M. hier schuldig aan is en niet ik, zal ik al deze kosten via een advocaat of ombudsman bij hun gaan declareren.

Dus denk eraan blijf gewoon lekker bij je vertrouwde Energie maatschappij. En ga niet zomaar naar een Energie maatschappij omdat ze een aanbieding hebben of goedkoper zijn, in de meeste gevallen is dit gewoon lulkoek.

Groet,


Tim

Ludo_Kaasjager
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 13:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ludo_Kaasjager »

Tim, je bent niet de enige die gewoon ineens bij de NEM wordt aangesloten en dan tegen een muur praat bij de helpdesk die elk contact met de realiteit kwijt is.


Wat ik me wel afvraag: ze zeggen dat als je meer kwijt bent bij de vorige energieprovider, dat ze het verschil dubbel terug betalen. Dus misschien kun je een deel van die 240 euro dubbel terug krijgen?

mcvesch
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 14:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mcvesch »

Sinds enkele weken word ik gemiddeld 10 - 15 keer per dag gebeld door medewerkers de Nederlandse Energie Maatschappij.

Op het moment dat de NEM begon met bellen lag mijn vrouw in het ziekenhuis met een hersentumor, ze had net een operatie achter de rug en ik wilde deze mobiele telefoonlijn vrij houden voor eventuele telefoontjes uit het ziekenhuis.

Ik heb de eerste keer toen ik gebeld werd door de NEM aangegeven geen interesse te hebben en heb toen ook gezegd dat ik niet meer gebeld wilde worden door NEM omdat ik deze telefoonlijn vrij wilde houden.
Er werd mij toegezegd dat ik uit het bestand verwijderd zou worden en niet meer gebeld zou worden.

De volgende dag werd ik weer gebeld, ik kon in mijn display van mijn mobiele telefoon niet afleiden wie er belde dus nam ik op en tot mijn verbazing kreeg ik weer een medewerker van NEM te horen.
Ik heb hem onderbroken en hem verteld dat ik niet meer gebeld wenste te worden door de NEM omdat ik de lijn vrij wilde houden.
Wederom werd mij toegezegd dat ik niet meer gebeld zou worden.

De dag erna ging ’s morgens wederom mijn mobiele telefoon af en u raad het al, wederom een medewerker van de NEM.
Op dat moment werd ik heel erg boos want elke keer als de telefoon af ging dacht ik gelijk aan mijn vrouw, ik heb toen in harde bewoordingen nogmaals mijn ongenoegen geuit en heb hem toen weggedrukt.

Vanaf dat moment wordt er minimaal één keer per uur gebeld, als ik al de kans krijg om op te nemen blijft het stil aan de andere kant van de lijn, maar het is wel duidelijk te horen dat er vanuit een callcenter gebeld wordt, je hoort een heleboel stemmen en geroezemoes, na enkele seconde word ik dan weer weggedrukt.
Na een tijde gaat weer de telefoon over en na één of twee keer overgaan drukt men aan de andere kant de verbinding weer weg, ik heb dan niet de kans om de telefoon op te nemen.

Het lijkt erop dat ik op één of andere ‘zwarte lijst’ van de NEM terecht ben gekomen omdat ik een paar keer het gesprek abrupt heb afgebroken.

Elke keer als de telefoon gaat sloeg mijn hart over omdat het ook een telefoontje uit het ziekenhuis kan zijn, ik ben dus verplicht om op te nemen.

Mijn vrouw is intussen gelukkig weer thuis maar de telefoonterreur houd aan.
Ik zou het zeer op prijs stellen als de NEM stopt met deze praktijken want we worden er doodziek van.
Een oplossing zou zijn om een ander mobiel nummer te nemen maar wie garandeert ons dat dan de NEM niet meer belt en daar komt nog bij dat we dan ook weer kosten moeten maken.
Hoe kunnen we dit stoppen ?

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

dat is een geweldige tip. Ik ga er gebruik van maken

symba&nala
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 21:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door symba&nala »

Het leuke is wat de NEM doet..

Ze bieden vaste contracten aan voor een garantieprijs. Ze zeggen dat ze je een dubbele vergoeding aanbieden als het ergens anders goedkoper is volgens eenzelfde contract.

Maar niemand biedt contracten aan met een vaste prijs voor de stroom en een variabele prijs voor het gas. Overigens zit je bij zo´n contract er wel 3 jaar aan vast.

Omdat je er aan vast zit en de energiemarkt vrijgegeven is mag elke energiemaatschappij zijn of haar prijzen zelf verhogen of verlagen, wel binnen bepaalde normen. Ze kunnen dus na een half jaar de gasprijs zo hoog maken zodat het niet meer goedkoop is.

Ook door het hoge vastrecht betaal je veel meer. Standaard is zo´n 25 euro per product per jaar, maar bij de nem betaal je 85 euro per product per jaar.

Verder zit je dan 3 jaar vast aan een contract voor je stroom wat overigens niet zo erg is, maar het gas is wel erg, want dat is een vast contract voor variabele prijzen, appels met peren vergelijken.



Ik werd laatst ook gebeld en toen wilde die mevrouw zeggen dat ik veeeel goedkoper was. Ik gebruik per jaar nog niet eens 900 kuub gas en ongeveer 2500kwh stroom, niet zo´n heel groot gebruik, vooral mijn gas niet.

Dus ik vragen aan die mevrouw hoe ze al kon zien dat ik veeeel goedkoper was, want ik kon wel 300 euro per jaar besparen. Ik vroeg daarop of ze mijn verbruik kon vertellen. Dit kon ze niet en ze kon mij verzekeren dat ik veel goedkoper was. Ondertussen liet ik haar een berekening maken na veel gezeur en gedoe, en zei dat als uit de berekening bleek dat ik goedkoper was dat ik misschien wel over wilde stappen.

Volgens haar betaalde ik zo´n 60 euro per maand, maar dit klopte naar mijn idee al niet echt. Dus ik gezegd tegen die mevrouw dat ik pas over wilde stappen als ze mij een vast contract voor stroom en een vast contract voor gas aan konden bieden omdat ik geen variabele prijzen voor de gas wilde hebben maar er wel aan vast zat.

Het antwoord van mevrouw was dat dit veel goedkoper was, omdat ik dan meeging met de verwachtte prijsdalingen. Ik weet zelf wel hoe het de afgelopen jaren gegaan is met de energiemarkt en dat de prijzen steeds duurder werden. En nog eens gezien het feit dat de olie weer duurder is geworden ik nu vast wilde en niet weer variabel.

Ook vertelde ik de mevrouw dat ze veel te duur was en ik wel naar een maatschappij op zoek ging waar ik wel alleen vaste lage prijzen kon krijgen en geen vast contract met een variabel tarief.

Daarop een rustige stilte, en ineens werd de verbinding verbroken, dus daar wordt men niet echt goed getraind :P

mcvesch
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2009 14:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mcvesch »

Gerard, heel erg bedankt voor je reactie en tips!!
Ik heb inderdaad dit verhaal ook gemeld bij de Consuwijzer.
Ook heb ik afgelopen donderdagavond het hele verhaal ook via de e-mail naar de Nederlandse Energie Maatschappij gestuurd.
Ik heb aan het einde van e-mail vermeld dat ik dit verhaal ook gemeld heb bij Tros Radar, Vara’s Kassa en bij de Consuwijzer.
Ik heb tot nu toe geen enkele reactie ontvangen maar je zult het niet geloven, ik ben na het verzenden van deze e-mail niet meer gebeld, nu maakt één zwaluw nog geen zomer maar het ziet er hoopvol uit.

_Erik
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door _Erik »

Als ik zo vrij mag zijn, het vervolg van mijn eerste schrijven hier op de Radar site betreft de Nederlandse Energie Maatschappij van 15 juni 2009:

Na overgeleverd te zijn bij NEM dat zij uiteindelijk de beslissing zou nemen of ik rechtmatig of niet de overstap heb gemaakt moest ik helaas twee weken wachten.
Mijn huidige energiemij. Eneco bellen had geen zin om de overstap stop te zetten maar ik heb wel geagendeerd om ze terug te bellen of het inmiddels zou gebeuren. Maar dat was pas over een week mogelijk.

Groot was mijn verbazing dat ik binnen een paar dagen een brief kreeg van de NEM. Door het venster van de envelop heen zag ik groot 'STOPZETTING OVERSTAP'. Ik kon het eerst niet geloven, zou het werkelijk zo zijn?
Het was waar: NEM heeft 'mijn' overstap stopgezet.

Een citaat over de beoordeling van de vraag/klacht:
"De NEM is zeer zorgvuldig in het respecteren van de zogenoemde 'afkoelperiode'(bedenktijd) uit de Wet Koop op Afstand, die geldt voor telefonische werving. Tevens onderzoeken wij of er tijdens de verkoop sprake is geweest van zeken die wellicht leiden tot een verminderde wilsovereenstemming."

Verder staat in het schrijven dat het overstapproces is stopgezet. NEM biedt oprechte verontschuldiging aan voor het eventueel ontstane ongemak.

Tot zover.
Ondanks de vele negatieve reacties wellicht toch een lichtpuntje.
Voor de 'nieuwe leden' verzoek ik met klem, als er onregelmatigheden voordoen, ze meteen een bericht via hun site te sturen via het klachtenformulier.
Hierin precies melden hoe de situatie is ontstaan. Laat vooral merken dat je niet eens bent met de gang van zaken en dat je de overstap wilt stopzetten. Als je klaar bent met het bericht verstuur je het, je ontvangt een ticketnummer (een bevestiging) en je klacht/vraag wordt keurig gemailt naar je opgegeven e-mailadres.
Dit is een goed bewijs dat je er alles aan hebt gedaan adequaat en snel te reageren. Ze moeten wel je klacht op deze manier in behandeling nemen, iets waar ze wel toe verplicht zijn volgens de wet.
Verder, ik zal nog één keer reageren of Eneco inderdaad niet benaderd is en dat zij gewoon mij leverancier blijven.
Als iemand belangstelling heeft over de formatie en brief inhoud of de inhoud van de brief van NEM ben ik gaarne bereid om het te delen.
Stekte allen.

murata
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2009 14:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door murata »

ik zelf werd ook telkens gek gebeld maar nadat ik me had aangemeld bij http://www.infofilter.nl/ heb ik er weinig tot geen last meer van.

modesty73
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 16:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door modesty73 »

De NEM heeft een slordige administratie, ze maken veel fouten waarvoor jij voor de kosten moet opdraaien, over de professionaliteit en (on)bereikbaarheid van hun klantenservice (afdeling customer care (!!!)) wil ik niet eens beginnen.

In mijn geval hebben ze contract met mij binnen één dag beëindigd en weer opgestart, zonder enige aanleiding! Gewoon, omdat iets fout ging bij hun administratie. Dit is ook bevestigd door de netwerkbeheerder, die ik voor de informatie heb gebeld. NB er is ook geen sprake van een andere energieleverancier met wie ik contract voor één dag ben aangegaan, zoals ze me bij de NEM willen overtuigen.

Nu willen ze me laten betalen voor dubbele kosten voor de maand mei (van de oude en de nieuwe contract) en een eindnota met een forse boete voor het opzeggen van het contract.

Zijn er meer mensen die soortgelijke ervaringen met de NEM hebben? Aub reageren... Samen kunnen we misschien actie ondernemen en mensen waarschuwen van de praktijken van de NEM.

Met vriendelijke groet,
Modesty73

Tijgerin
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 19:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tijgerin »

Hallo
Ik heb een contract met dit waardelose energie maatschappij cq bedrijf waar ik niet van af kom zonder boete te betalen.
ik woonde ad hoc dat is antie kraakwoning en ik moest hier voor een energie bedrijf hebben. nu heb ik toen nederlandse energie maatschappij gebeld en kreeg daar een jongenman aan de telefoon hij legte alles uit tot zo ver ging het goed, alleen ik had wel een voorwaarde waar ze wel aan moesten voldoen anders was ik niet eens in zee met ze gegaan. ik vroeg als ik nu weg moet uit het anti kraakwoning moet ik dan een boete betalen? deze jongenman van de call center is het aan zijn supervicer gaan vragen en het was geen probleem zei hij. de jongenman zei mij dat het gesprek opgenomen werd en of ik dat een probleem vond. mijn antwoord was nee daar heb ik geen probleem mee is wel handig dacht ik.ik dacht oke als dat geen probleem is dan doe ik het, dus heb een contract afgesloten. maar de opname band is niet volledig het neemt alleen op als je zijn of haar vragen met je en nee beantwoord. je kan het later wel opvragen maar je hebt er niks aan. een aantal maanden later moet ik daar weg uit de anti kraakwoning en ik zeg netjes mijn contract op en nu doet zich voor dat ik gewoon er niet van af kom zonder een boete te betalen. ik heb meerdere keren gebeld en voor ik iemand aan de telefoon kreeg, ben je al een 25minuten verder. maar de aanhouder wint zegt men dus ik hou vol om iemand te spreken en je ik krijg iemand aan de telefoon en deze persoon vertelde mij dat ik een brief moest schrijven en dat het dan geregeld is. dat heb ik gedaan, waar op ik later die week iemand van de engeie bedrijf aan de telefoon heb en zegt dat ik dat niet hoefte te doen wand dat met het overschrijven van de gemeente ze wisten waar ik woon maar dat ze het zou noteren en het in behandeling zouden nemen.einde van de maand en wat denk je, ze schrijven gewoon geld van mijn rekening af terwijl ik niks meer gebruik. ik heb de bank gebeld en heb het laten terug boeken omdat ik immers geen gebruik maak van de diensten van het bedrijf. en heb de rekening nummer laten blokkeren. nu word ik dood gegooid met brieven dat ik mijn rekeningen niet betaal. dat is ook niet zo gek als je opgezegt hebt. dus ik bel weer met het bedrijf wat weer zo lang duurt. binnen een kwartier krijg je niemand aan de telefoon, maar eindelijk heb ik dan iemand aan de telefoon en vertel mijn verhaal. je raad nooit wat ze zeggen ik moet nu ook een verhuis bericht van de gemeente toe sturen en dan beoordelen zij wel of ik een boete moet betalen en dat is geen misselijk bedrag 150 euro. ik leg de jongenman uit wat ik tehoren heb gekregen en hij zegt dat ik geen poot heb om op te staan en het gewoon moet betalen omdat het niet op de opname band staat. ik weet wel als ik zo iets weer doe dat ik het gesprek zelf opneem zo dat ik hier niet mee de fout in ga.

dus laat je niet gek maken en zo maar vetrellen dat het kan wand ze hebben er weer trukjes voor dat je toch moet betalen het is echt schandalig dat het zo maar mag. dit alles valt ik mijn optiek onder fraude of valse voorlichting. weet iemand wat ik nog verder kan ondernemen.

DannyV
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DannyV »

IK ben ook sinds een anderhalf jaar lid van ze op een manier wat gewoon hondachtig is om mensen zo via telefoon lid te maken.
Maar ok het is gebeurt kan er alleen het beste van maken dus na een jaar krijg ik van hun een voorlopig aanslag. Aangezien ik zo'n oxxio domme meter heb waar wij als leken niets mee kunnen. Of ik zo vriendelijk wou zijn om van 125 euro per maand nu naar 278 euro per maand te gaan betalen. Tevens kwamen hun ook met een eindafrekening van 2000 euro. Terwijl alle jaren ervoor dat ik er woon
gewoon 125 euro per maaand moest betalen en nog nooit heb bij hoeven betalen :S
Lekker dit allemaal als je in de schuld sanering zit en dit gezien gaat worden als een nieuwe schuld met nog maar iets van minder dan een jaar te gaan. Woesdag aanstaande komen ze me afsluiten.
Dus heb direct maar meteen een offerte aangevraagd bij essent.

Niet dat jullie hier veel aan hebben maar dan weet je dat het allemaal erger kan gemaakt worden :D De hele straat bij ons vindt dit belachelijk.
Allemaal hebben we bijna de zelfde maand lasten alleen NEM denkt dat ze hiermee verder komen met hun goude stroom.

Mvg Danny

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door steungroep NG »

EEN KORT INGEVOEGD BERICHT IN HET ALGEMEEN BELANG (Door consumenten voor consumenten).
Op deze site (en vele andere toonaangevende consumentensites) zijn er inmiddels duizenden (!!) heftige inzendingen met onmisbare informatie over de ervaringen met de NEM te lezen!! Ook wij zijn na een ‘klantenservice behandeling’ waar een eigen medewerkster woordelijk 'het schaamrood van op de wangen kreeg', zonder scrupules met kosten in de kou gezet. Onrecht pikken wij, ook namens eenieder die inmiddels opgegeven heeft, niet. De landelijke pers is ons doel en belangrijkste speerpunt.
Help ons en vele consumenten door direct en wijdverspreid aan elkaar door te geven dat KOSTELOOS VROEGTIJDIG OPSTAPPEN INMIDDELS MOGELIJK is. Dit is door initiatieven van onder andere Oxxio en Eneco mogelijk (die naast het overnemen van de boete meestal ook nog een welkomstbonus in de vorm van geld of gratis stroom aanbieden). Onze site ‘nem-ervaringen.webs.com’ is na intimidatie met een rechtszaak tijdelijk tot een informatieve welkomstpagina verkleind. De site probeert eenieder te adviseren om zonder grondig onderzoek vooraf absoluut niets te doen!! De (hoe ironisch) gedeeltelijk door ontevreden klanten bekostigde reclames drammen stoïcijns door en laten een beduidend ander beeld zien dan een minuutje internetten oplevert. Wij willen hier in het algemeen belang een lopend vuurtje van maken. Help ons en vele consumenten hiermee en meldt u eventueel ook aan voor de gecoördineerde informatie initiatieven (meer info op de site).
Bedankt en hartelijke groet van de steungroep voor NEM-gedupeerden (mail: [email protected]).

p.s.: Klachten posten is als individu misschien als uitlaatklep functioneel maar levert tegenover bedrijven meestal weinig op. Gecoördineerde initiatieven zijn niet te negeren en zijn het succesvolst gebleken. Wij zijn onze laatste individuele pogingen aan het ondernemen om ons recht te verkrijgen. Mocht dit falen dan zijn wij wat knikkers kwijt maar een ervaring rijker. Dit zullen we dubbel en dwars omzetten in positiviteit. Met lotgenoten gedupeerden en sympathisanten zullen wij met opvallende informatie-initiatieven (in intensiteit en aantallen oplopend; en binnen de grenzen van de wet) gekoppeld aan de nieuwe mediamogelijkheden zoveel mogelijk mensen trachten te informeren over de ervaringen met de energieleveranciers. Het adviseren en stimuleren van zoveel mogelijk consumenten om grondig onderzoek te verrichten alvorens men een contract aangaat is ons streven, het omzetten van een negatieve energie in iets positiefs, en als tegenwicht voor o.a. de genoten ‘klantenservice door de NEM’ ook onze genoegdoening. Help ons mee! Samen zijn wij niet te stuiten!!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door antileugens »

Klinkt me alsof steungroep NG een belang in Oxxio heeft. Oxxio zou het volgens de site heel goed doen en Oxxio geeft geld etc etc
Oxxio voor en Oxxio na. Hm, daar zet ik toch mijn vraagtekens bij na het lezen van de drama's met Oxxio op TrosRadar.

chahadu
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 14:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door chahadu »

:twisted: :evil: ik ben ook overgestapt naar de NEM, een jaar contract en een eenmalige korting van 276 euro die op mijn rekening zou worden gestort,, na 3 maanden nog geen geld op mijn rekening, bellen, een kwartier in de wacht, volgens de persoon die ik sprak werd de korting op 28 juni gestort, dus niet, ten eerste is 28 juni een zondag en word er niet bij hun gewerkt, weer gebeld, antwoord :, we hadden een storing het is op 3 juli gestort, nog geen geld , weer bellen, antwoord :, het is op 2 juli gestort, vandaag bel ik mijn bank en die zegt als het op die datum is gestort dan had je het allang op je rekening moeten hebben, vandaag weer gebeld:,antwoord :, o er is een foutje opgetreden maar u heeft het deze maand, het is toch wel gek als je een dag te laat bent met betalen heb je gelijk een herrinering in de bus, maar moeten zij betalen dan klopt er niets van, vreemde administratie daar, toch is deze handelswijze een lichtpuntje omdat ze nu zelf contractbreuk hebben gepleegd,staat mij niets in de weg om over te stappen naar een energie leverancier die wel betouwbaar is, en ze kunnen geen overstap boetes in rekening brengen omdat ze zelf conractbreuk plegen.
maar om dit allemaal te voorkomen, adviseer ik u om nooit over te stappen naar de NEM

steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Beste 'antileugens',

Wij houden het sportief en kaatsen de bal (NEM-belangen) niet terug.
De site van de steungroep NEM-gedupeerden> nem-ervaringen.webs.com is een site door consumenten voor consumenten. Natuurlijk zijn er ook 'ervaringen' bij zowel Oxxio als de Eneco. En u heeft gelijk dat deze niet gebagatelliseerd moeten worden. De klachten zijn echter, en dat kunt u door een minuutje internetten zelf verifiëren, van een totaal andere orde. Wellicht zijn er nog meer relatief goede energieleveranciers. We geven enkel door waar we genoeg informatie over hebben. Meldt u anders ook aan op [email protected] en 'See for yourself''.

Vriendelijke groet, Sandrine Vermeer

Gesloten