LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

haha vivid...das ook leuke naam!

Nou voor iedereen is het verschillend. Ik heb citalopram vorig jaar geslikt. totaal geen bijwerkingen behalve hoofdpijn eerste week of zo. werkte daarna als een speer!!

en nu duurt het veel langer en hele nare bijwerkingen. Ik zit nog te wachten tot het compleet aanslaat.
niet stoppen dus, gewoon door gaan.

Ja als het eenmaal inwerkt (bij mij dus vorig jaar) dan voel ik me alsof ik de hele wereld aan kan. Ik sta op en ga naar bed met het gevoel van:" kom maar op! Boodschappen, feestje, leuke dingen doen, shoppen, zwemmen...ik wil het dan allemaal doen, want mijn angst en schaamte is dan helemaal weg.

Nu is het even berg opklimmen...ik voel me vaak dag of 4 erg goed...dan weer 3 dagen iets minder...
dus het bouwd wel op!!

kusjes

Sil909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2008 14:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Sil909 »

o sorry naam verkeerd gespeld hihi..
Nou das wel fijn dat het dan aanslaat zo.. Had je toen ook 10 mg ??
Wel gek dat het nu dan anders aanslaat..
Hopelijk gaat t snel weer wat beter.. Zou t ook zooo fijn vinden om dat gevoel wat jij omschreef is te ervaren..


xox Sil

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

ja ik hoor vaker dat het bij de tweede keer anders kan aanslaan als de eerste keer of zelfs derde keer.

geen idee hoe dat komt hoor!!
Ik gebruik nu 20 en vorig jaar ook 20.

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi allemaal.

Paar dagen geen tijd gehad om een stukje te schrijven.

Hoe is het met jullie allemaal BB11 , Vhid, Romy , Sil , jannie ?

Ik slik nu 8 dagen de ophoging van 40mg., en ik moet zeggen het gaat nu duidelijk beter met mij, ben zo blij hier mee.

Slik ook 8 dagen 2 maagzuurremmers i.p.v. 1 ,gaat ook een heel stuk beter de misselijkheid die ik al 11 weken had is zo goed als verdwenen en de maagpijn ook verbeterd.

:D Dus deze goeie dagen neemt niemand mij meer af.

Gisteren naar psych. geweest, zij vond me erg vooruit gegaan, maar ze zegt ook houd er rekening mee dat het niet in stijgende lijn gaat maar in pieken en dalen.
Ze zegt, houd dat in je achterhoofd dan valt het je niet zo zwaar als je weer iets terug valt.

Groetjes Maril. :lol:

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

hey Vili!

Goed joh dat het zoveel beter met je gaat.

Vandaag had ik even een hele verwarde dag. Ik las allemaal dingen dat AD-Medicatie puur voor centen word gemaakt. En dat ook dokters en psygiaters soms geld word betaald om mensen dit aan te smeren (is dit waarom het als koekjes over de balk komt?).

Ook heb ik films bekeken met wat AD-Medicatie doet in je hoofd precies. En natuurlijk ook welke bijwerkingen en waardoor. Omdat alle AD-Medicatie nog maar kort op de markt is zijn de verwachtingen van ons gebruikers nog in angst omdat men geen idee heeft hoe oud wij hiermee kunnen worden, of het tumor of kanker verwekkend is, en hoe wij ons zullen gedragen namate wij veel ouder worden.

Ben ik dan slechts een testkonijn voor de geldmarkt? Zo voelde dat wel even. Ik voel wel verandering in positieve zin, maar ik heb ook vaak genoeg zoiets van..is dit het?

Ik ben dit niet, ik ben altijd een vrolijke lieve meid met veel humor en energie. Waarom doe ik dit mezelf aan denk ik dan.

Komt dit door de medicatie dat ik zo denk?

liefs, helen

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hey Vili,

Met mij gaat het ook echt een heel stuk beter.

Fijn dat het zo goed gaat met je, echt heel fijn. Geniet er maar van. Spreek je maandag weer.

@vhid
Niet teveel dingen op internet gaan lezen dan maak je jezelf alleen maar gek mee. De alleroudste AD bestaan toch ook al zo'n 50 jaar hoor. Daar schiet je echt niks mee op, want je trekt je alleen de negatieve berichten aan.

Groetjes Bianca

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

hallo

ik wil even tegen Helen zeggen dat ze zich niet te druk moet
maken wat er allemaal op internet neergezet wordt over AD

natuurlijk zijn het geen snoepjes dat is een ieder wel duidelijk
maar je wilt toch wel zeker van de ellende af die je doormaak?
en dit is een hulpmiddel dat je helpt anders kan je ook niet leven

maar blijfje altijd voorhouden dat je zo gauw je weer enigzins denkt
stabiel te zijn/blijven dat je dan gaat afbouwen!!!!!!!!!!
en niet je hele leven eraan blijft hangen omdat het zo moeilijk
is om er vanaf te komen

je was zo je schreef altijd een vrolijke meid en dan WORDT JE WEER!!!
echt..........alleen geef het de tijd.

vr groet karin.

Guyke24
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Guyke24 »

beste mensen,

ik heb de medicijnen (citalopram)gekregen omdat ik al jarenlang last heb van mijn darmen.
Heeft iemand hier ervaringen mee of zit iemand in de zelfde situatie. Ik ben namelijk wel een beetje anstig voor het nemen van het medicijn! Als ik zo lees wat de bijwerkingen e.d zijn.

Ik hoor het graag van jullie wat jullie er van vinden en of jullie nog tips voor me hebben!!

Thanks

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

raar dat je een ad-medi heb gekregen voor je darmen. is de ostiopaat niet wat voor je?

liefs
Laatst gewijzigd door vhid op 11 jul 2013 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Guyke24
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 12:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Guyke24 »

hoi vhid,

Bedankt voor je reactie zeg!! Ja snapte het ook niet maar uit "onderzoek" is gebleken (zegt de HA) dat het middel een goede uitwerking op de darmen heeft. Ben eens benieuwd, heb het middel sinds vorige week en heb toch wel wat bijwerkingen, wat wazig en wat last van diarree, hebben jullie dat ook gehad??

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hallo allemaal.

Mijn psych. heeft gelijk gehad wat ze zei tegen mij Afgelopen vrijdag, het gaat in pieken en dalen.

Nou dat klopt ,vorige week bijna 5 goeie dagen vandaag weer minder weer wat gespannen en ook dat rare gevoel in mijn hoofd.

Dus ik was voorbereid, moet maar weer moed houden en geduld hebben.

Gr.Vili

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

dat je zon middel voorgeschreven krijgt voor je darmen!!

daar zou ik het nog maar eens goed over hebben
want ad is toch geen kattepies hoor! kom er ooit nog maar eens vanaf

waarom geen ostheopaat? mijn zoon heeft daar heel erg goeie
ervaringen mee met zn darmen
vooral met de cranio sacraal therapie die hij geeft!
veeeeeeel beter dan al die rottige pillen!

succes
karin

Sil909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2008 14:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Sil909 »

Hallo..

Ben ik weer.. Nou is nu dag 6 geloof ik dat ik de AD neem.. Vandaag goede dag gehad.. Kan alleen niet zeggen dat mijn angst nu minder is.. Heb wel goed geslapen en ik lijk minder last te hebben van de bijwerkingen.. Maar de angst is hetzelfde..zal dit nog veranderen??
Ik was net aan het lezen..AD voor de darmen :shock:
Wou net vertellen dat ik al 4 dagen niet naar de wc kan .. :?
Is dit ook een bijwerking ??

Groetjes Sil

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

hoi sil.

Ik had dat ook in het begin daT IK NIET NAAR HET TOILET KON.
iK HEB TOEN mOVICOLON GENOMEN,GEKREGEN VAN DE HUISARTS, DAT ZIJN VEZELS DIE HEBBEN MIJ GOED GEHOLPEN.

gR. vILI

Sil909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2008 14:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Sil909 »

O ok bedankt voor de tip Vili.. Voel me nogal opgeblazen :?


Groetjess

jort 45
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 22:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jort 45 »

beste mensen
Dit is de eerste keer dat ik op deze site kom en wist dus niet van het bestaan.
Heb met veel verwondering de reactie's van citalopram gelezen en de eventuele bijwerkingen.
Ik gebruik al jaren lang 60mg per dag en dacht het zal wel aan mij liggen al die bij werkingen maar nu ik dit lees schrik ik er wel even van.
ik herken me er veel in maar weet dat ik niet zonder deze medicatie kan heb n.m.l al heel wat geprobeerd.
Ik heb namelijk al jaren lang last van chronische depressie's met psychotische kenmerken.Ben er vaak voor opgenomen geweest.En nu weet ik me staande te houden en voorkom ik een opname.
Ik hoor graag reactie's van jullie
vriendelijke groeten jort 45

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

HOI jORT.

WELKOM OP ONS FORUM.
iK SLIK DE A.D. VOOR EEN DEPRESSIE, IK SLIK ZE NU 12 WEKEN DE LAATSTE 10 DAGEN OPGEHOOGD NAAR 40MG.

hEB JIJ NOG STEEDS BIJWERKINGEN?
hOE LANG SLIK JE DE A.D.?

gR.vILI

jort 45
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2008 22:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jort 45 »

Hallo vili
Ik gebruik citalopram al zeker zo'n 5 jaar.Maar om dat ik nog veel meer medicatie slik weet ik niet meer welke bijverschijnsel bij welke medicatie hoort. Maar ik zweet vaak en heb vaak hoofdpijn stijve spieren en duizelig.Al met al belemert het me veel in dingen te doen maar ik zeg altijd de depressie krijgt me er niet onder en ben dus ook een echte vechter ik hoop dat dat jou ook lukt.

groeten Jort 45

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

wat vrezelijk om zo te leven lijkt mij. Na zoveel jaren nog bijwerkingen! pffff!

En ad voor je darmen vind ik gewoon weg GESTOORD! weet je wel dat een grote hoeveelheid dokters worden betaald om AD te voorschrijven aan patienten! Ik bedoel maar, veel artsen verzinnen de domste dingen om je aan die pillen te krijgen.

Helaas zijn er zat mensen die niet zonder kunnen leven. Ik hoop dat ik wel na een jaar weer kan afbouwen. ik heb hele rare gevoelen..alsof ik leeg word gezogen. Ikl zit dan op de bank en in ene is het net of ik leeg loop.. mijn gevoel is dan ook COMPLEET weg! en naar paar seconde loop ik als het waren weer vol! Echt heeel bizar.

Morgen naar de stad de hele dag! pfff ik zit er wel tegen op. Ik heb niet echt een paniek aanval, ik heb alleen op sommigen momenten de lichaamelijke klachten van een paniek aanval zonder me angstig te voelen! bizarre pillen blijven het!

vili meid hoe is het nu met je???? ik las dat je weer beetje afzakte! Doe je zelf nog dingen om je leven te verbeteren?
Ik doe nu joga, en fitness, en ben heel gezond gaan eten. dingen die me vitaal houden en energie geven.

het helpt wel!!

liefs, dikke kus, helen

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

hee wat een bekend verschijnsel zag ik voorbij komen
dat gevoel alsof je leeggezogen wordt
ik noemde het altijd alsof ik vaccuum werd getrokken het voelt idd
erg bizar en als je geen pillen zou hebben hadje gelijk een paniekaanval erachteraan gekregen. nu voel je lichaam wel de aanvallen maar je geest gaat er niet meer in mee heb ik het idee
wel heel erg fijn maar je merkt toch dat je nog niet genezen ben
dat alles gewoon onderdrukt word als het ware
ik ben nu al een hele tijd aan het afbouwen maar zelfs dan krijg je
nog die verschijnselen terug!

trouwens voor die opstipatie ik dronk s morgensop mijn nuchtere maag een glas lauw water
met achteraan 2 kiwi"s hielp bij mij heel erg goed en had dat liever
als movicolon (je hebt gelijk ook weer gezonde voeding binnen)

allemaal weer sterkte met alles
groetjes karin

Gesloten