Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

27 graden? dat is toch veel te warm.
Mijn zwembad zit nu ongeveer op 21 graden en vind dat erg verfrissend. Spring er s'avonds na het werk regelmatig even in om op te frissen.

Moneyman
Berichten: 31119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
22 jun 2022 13:26
Er zit een oprol solarzeil bij. Dat scheelt natuurlijk veel, maar is meer voor een opzetbad bedoeld wat verwarmen betreft dan voor een echte zwembad. Daar heb je altijd een warmtepomp bij nodig (tenzij je van erwtjes houd.) Die pomp hoeft niet hard te werken als de temp snachts boven de 18 blijft, dan draait hij alleen om de temp vast te houden. Maar als het snachts richting de 10 gaat moet die wel flink werken om het zwembad op temp te houden. Ik vind 27 watertemp wel een minimum om aangenaam te badderen.
Herkenbaar. Had een jacuzzi in de tuin, die stond standaard op 28 graden. Daar zat wel een dik isolerend deksel op als hij niet gebruikt werd. Gelukkig was de stroom toen nog niet zo duur :D

Ik zou een zwembad denk ik wel kouder willen hebben.
fonsflons schreef:
22 jun 2022 13:26
Ik zit nu rond de 35KW dagelijks verbruik voor mijn huis/hobbies.
Haha ik dit jaar (januari t/m mei) tot nu toe gelukkig maar op 11 Kw. En 3 m3 gas.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die probleempjes stellen toch niets voor. Je zult maar hiermee geconfronteerd worden, dan is het echt afzien.

https://youtu.be/ZlLllj3fcsE

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

fonsflons schreef:
22 jun 2022 13:43

Ik werk niet meer, dus ja.....27 :mrgreen: Heb dat ding voor mijn lol, en zelfs met 27 graden doe ik er de eerste weken nog 10m over om verder dan het 4e trapje te stappen....nu ga ik echt....nee nu...bijna....effe biertje halen....kijk daar ga ik...bijna... Ik heb gewoon een heel gevoelige navel.
Een echte bikkel spring er gewoon in en niet dat gedoe met treedje voor treedje via het trapje. :P
Ik heb mijn zwembad ook voor mij plezier gekocht (en dat van mijn kinderen)
De beste investering voor mijn tuin die ik ooit heb gedaan.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

27 graden is voor bejaarden zwemmen. :lol:

Ik heb trouwens schoolzwemles gehad in een buitenbad, begon rond 7.30 ergens in april/mei. En ja, ik leef nog. :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ben nu bezig met een Hottub gemaakt van een IBC container. Moet verwarmd worden d.m.v. een koperen spiraal welke ik rond een terraskachel heb gemaakt. Heb nu alleen nog problemen met verschillende koppelingen te verbinden. (duims en metrisch verbinden)

Moneyman
Berichten: 31119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
22 jun 2022 13:43
Ik heb gewoon een heel gevoelige navel.
Leuk, die huiskamer. Stukje bij beetje krijgen we zo toch een beeld van de forumdeelnemers :D
fonsflons schreef:
22 jun 2022 13:56
Dan lig ik met met mijn fles op de rug (weer eens wat anders dan een fles in mijn mond) op bijna 2 meter diepte heel interessant naar niets te kijken.
Naar het niets kijken? Ik adviseer navelstaren ;)

Vanaf nu noem ik je overigens Fonsplons :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 31119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
22 jun 2022 14:07
Hoe ga je dat isoleren?
Je hebt ze ook geisoleerd.

juliomariner
Berichten: 5087
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb planken op het metalen frame gemaakt. Tussen de planken en de tank isolatie.
Wil de zwembadpomp er ook op aansluiten zodat zwembad ook verwarmd kan worden. Echter zwembadaansluitingen zijn allemaal 32mm en spiraal is half duims

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

File veroorzaken op de A1. Kwestie van boerenverstand.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ze protesteren in Stroe. Wat bij mij de vraag oproept of de plaatsnaam de doorslag gegeven heeft? 1 letter eraf en je hebt Stro😁

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
22 jun 2022 16:36
File veroorzaken op de A1. Kwestie van boerenverstand.
😡 wekt alleen maar weerstand op, bij mij zeker.
Die intensieve veehouderij kan ook niet meer in dit kleine landje waarbij dan ook nog 80 %(!) wordt geëxporteerd. Het roer moet om! De visserij moest ook om immers!

En zorg eerst maar voor een bomenrij en sloten of plassen in deze hitte.
Nog steeds zie ik koeien staan in verzengende hitte met niks aan verkoeling. 😱

Ik ben er wel klaar mee.
Megastallen met bv duizenden kippen en dan vliegt er ook nog voor de zoveelste keer zo.n megastal in de hens.
Mag ik misschien allemaal niet zo zeggen, maar écht, het roer moet om.
Dit land is méér dan vol , qua mensen en vee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dit land is overvol ja.....maar niet met vee, maar er wordt hier te veel toegelaten.
Opvang in eigen omgeving, dus wel hulp niet hier.

Terug te komen op de boeren....mijn steun hebben ze, van mij mogen ze alles platgooien.
Zoals ze in dit land met deze mensen omgaan, schande

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn in Brabant en Gelderland idioot veel mega boerenbedrijven. Waarom steeds groter, steeds méér? En dan maar exporteren, transporteren door heel Europa 😬.
We leven in een andere tijd. Ook de boeren moeten een omslag maken.
En dan dit soort protesten?? Veel is plat gelegd , stil gelegd om hen " de ruimte " te geven, letterlijk.

Er gaat veel goed in dit land, maar ook veel niet goed ( meer ).
Dan weer overstromingen, dan weer enorme droogte.
En dan die idiote opvang in de AZC .'s, in Ter Apel .
Waarom moeten deze mensen steeds verkassen? Paar weken/maanden hier , dan weer weg naar een andere locatie. Hoezo integratie, hoezo stabiele scholing voor kinderen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Waar is de ( lange termijn) visie?

Nou ik heb weer ff gemopperd. Ben er klaar mee ☺.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nou....inderdaad, waarom laten ze er zoveel toe
Ze krijgen ( staat nu weer bij RTL nieuws) voorrang met tijdelijke huisvesting ( als ik het goed zeg) op de Nederlandse bevolking. Hoe kweek je haat en racisme in dit land.
Zoals hierboven gezegd....help ze , maar niet in ons land. Het is overvol.

Boerenbedrijven moesten eerst groter worden, ze zitten al jaren deze mensen op hun nek.
Laten ze het bovenstaande van mijn tekst eens gaan uitvoeren.
Het enigste wat dit kabinet kan is puinhopen maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou in grote delen met jou eens, Reggie.
Kijk Nieuwsuur nu , het gaat over de boeren....
Decennia geen echte visie, marktwerking, groter groeien, schaalvergroting waar ze subsidie voor kregen enz enz .
Dat ze veel uitstoten is wel duidelijk. Dat kan ook niet meer.
Ik heb aan één kant best begrip , maar aan de andere kant , het is wel duidelijk dat deze intensieve landbouw niet meer kan.

Erthanax
Berichten: 10050
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn toch echt veel landbouwdieren in Nederland.
Over de krankzinnige aantallenen de erbarmelijke omstandigheden van kippen en varkens (ook tijdens het transport) zal ik het maar niet hebben. Ook niet over fijnstof en Q-koorts rond geitenstallen. Zelfs niet over het weghalen van pasgeboren kalfjes bij hun moeder. De "koeiendans" in het voorjaar is een mooi pr-momentje; het gedrag en geloei van een koe die haar kalf mist is hartvescheurend en dat laten we dus maar niet zien.
De melkproductie in 2020 was 14 miljoen ton. Laat dat getal even op u inwerken. Veertien miljoen ton melk per jaar.
Nederland is inderdaad vol met intensieve agragische industrie, die de helft van de grond in Nederland gebruikt.

Als de agrarische sector in Nederland meer kennis en expertise zou exporteren en minder producten en levende dieren, dan is dat voor iedereen beter.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@reggie2: wist je dat het merendeel van de vluchtelingen ofwel in eigen land ofwel in buurlanden opgevangen worden? Volgens dit artikel van de UNHCR wordt 72% van de vluchtelingen in buurlanden van hun land van herkomst opgevangen. En lage- en middeninkomenslanden vangen 83% van de vluchtelingen op.
Probleem in Nederland wordt voornamelijk veroorzaakt door de regering. Is pas een rapport over uitgebracht. Ze gooien AZC's dicht op momenten dat de instroom minder is. En komen er dan ineens achter dat als de instroom toeneemt er te weinig plek is.....

Nederland is het enige land ter wereld met een verhuurdersheffing. Die heeft een groot deel van de problemen op woongebied veroorzaakt want woningbouwverenigingen waren de dupe en hebben veel huurhuizen moeten verkopen. Buitenlandse investeerders verpesten ook een deel van de woningmarkt. Ik hoop dat ze het plan uit het regeerakkoord om de verhuurdersheffing stop te zetten ook daadwerkelijk gaan doen.

@Erthanax: er is van alles mis met de landbouw in Nederland, dat ben ik wel met je eens. Ik heb ooit een gesprek gehad met een varkensboer die al heel lang boer was. Hij zei dat hij liever minder varkens zou hebben. Volgens hem was het in de loop der tijd nodig om steeds meer dieren te hebben omdat het steeds onrendabeler werd. In hoeverre dat zo is kan ik niet beoordelen. Ik weet wel dat in Nederland op veel gebieden alles zo efficiënt en goedkoop mogelijk moet. Denk ook aan de bagage afhandelaars op Schiphol. Als de tickets of de melk of vlees maar goedkoop zijn maakt het schijnbaar niet uit wie uiteindelijk de prijs betaalt......

Afijn, van alles mis in Nederland. Gelukkig gaan er ook dingen goed. Maandag kreeg ik telefoon, was plek in operatie schema. Vandaag geopereerd aan mijn grote teen, die is versleten. Dat kunnen ze niet fixen maar ze hebben stuk bot weggehaald en botjes goed gelegd zodat ik hopelijk op termijn minder pijn zal hebben verpleegkundigen waren aardig en grappig en deden hun werk gewoon goed. Toen ik opgehaald werd is 1 meegelopen tot het stuk waar het makkelijk uitleggen was hoe we moesten lopen.of nou ja, degene die mijn rolstoel duwde dan😉 Bij röntgen was ik binnen 5 minuten aan de beurt, gipskamer ook. Alleen apotheek duurde wat langer omdat een assistente bedacht had dat mijn recepten niet door hun gedaan hoefden worden omdat ik normaal bij andere apotheek zit. Maar collega ging meteen aan de slag dus uiteindelijk niet lang hoeven wachten.
Afijn, ik ben dankbaar dat er ook dingen wel goed gaan😁

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog geen halve eeuw geleden kwam ik nog wel eens in de Wijdewormer, tussen de Engewormer en Purmerend. Twee langgerekte linten, links en rechts boerderijen. Hoeveel koeien hadden die boeren? Geen idee. Tien? Twintig? In ieder geval geen honderden. Toch konden ze er prima van leven. Geen idee of het toen nog was, in vroeger tijden was dat wel zo: de boer ging met zijn koeien lopend naar de veemarkt in de naburige stad. Dat was in dat geval Purmerend. Ik vermoed dat een van mijn voorouders, de vader van mijn betovergrootmoeder, vanuit de Engewormer naar Purmerend moest met zijn beesten.

Een van mijn oudvaders had met zijn vader in Purmerend een Herberg/tapperij/slagerij. Kennelijk boden ze logies en gezelligheid aan de boeren die op maandagmiddag binnen kwamen met hun vee, dinsdags kochten ze een en ander op de markt, en dat werd dus woensdag en donderdag geslacht. Dan waren de boeren weer naar huis met hun nieuwe aankoop, of een beurs vol met centen. Praat je wel over de periode rond 1800-1835.

Een compleet andere tijd. En de mensen konden er nog van rondkomen ook. Maar wat was er nou zo mis mee dat het de afgelopen halve eeuw zo radicaal anders moest?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
22 jun 2022 21:21
Nou....inderdaad, waarom laten ze er zoveel toe.
Check bij het CBS. Alle cijfers uit 2020.

Er zijn 168681 kinderen levend geboren en 168678 personen overleden. Verder zijn er 220.853 mensen geïmmigreerd en 133.161 geëmigreerd. Per saldo 87.692 groei door migratie.

Waar komt men vandaan?

Grove verdeling naar werelddeel:
Afrika 8866; Amerika 9307; Azië 12200; Europa (inclusief Nederland) 38275.

Iets fijnere verdeling:
GIPS landen in de EU 3425; Midden- en Oost-Europese landen in de EU 19026; Europese Unie (exclusief Nederland) 27725

Of gewoon per land:
België 1911; Brazilië 1344; Bulgarije 4175; China -297 (meer mensen naar China verhuisd dan omgekeerd); Curaçao 2262; Duitsland 1911; Eritrea 1678; Ethiopië 649; Frankrijk 999; Griekenland 682; Hongarije 618; India 1141; Irak 674; Iran 1339; Italië 1224; (voormalig) Joegoslavië 772; Marokko 1809; (voormalige) Nederlandse Antillen, Aruba 3285; Polen 9200; Portugal 394; Roemenië 3449; Somalië -43 (min 43); (voormalige) Sovjet-Unie 3559; Spanje 1125; Suriname 1608; Syrië 5616; (voormalig) Tsjecho-Slowakije 573; Turkije 3417; Verenigd Koninkrijk 2493; Verenigde Staten van Amerika 372; Zuid-Afrika, land 1869

Dan de redenen om naar Nederland te komen.

De groep van buiten de EU bestaat uit 61.690 personen.
Expats 11.970 (voor werk in Nederland)
Gezin 21.655 (de familie achterna gereisd. Hier zitten ook de expats in, die hun familie hebben meegenomen.)
Asiel 11.365
Studie 13.160 (Nederlandse universiteiten zijn steeds afhankelijker van studenten uit het buitenland voor de inkomsten.)

Voor de groep uit de EU zijn er nog geen cijfers over 2020. In 2019 waren er 178.550 immigranten uit de EU.
Voor het werk verhuisd 43.160
Gezin 33.820
Studie 17.560
Geen afgeleid migratiedoel 54.315 (dit zijn vooral Nederlanders, die eerder waren geëmigreerd en nu terugkomen)
Overig en onbekend 29.690


Als met 'zoveel mensen' de groep asielzoekers wordt bedoeld, dan zijn dat er niet zoveel.

Als je Nederland vol vindt, dan moet je bij de regeringen van de afgelopen 20 jaar zijn. Er is bewust gestuurd op krapte, altijd en overal. Uiteindelijk is die houding 'het mag niets kosten' duurder voor iedereen.

Plaats reactie