LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
steungroep NG
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 02:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door steungroep NG »

Geachte DMG,

Wij houden het boven de gordel en kaatsen de in het oog springende 'bal' (NEM-belangen) niet terug. De site van de steungroep NEM-gedupeerden> nem-ervaringen.webs.com is een site door consumenten voor consumenten. Natuurlijk zijn er ook 'ervaringen' bij zowel Oxxio als de Eneco. En u heeft gelijk dat deze niet gebagatelliseerd moeten worden. De klachten zijn echter, en dat kunt u door een minuutje internetten zelf verifiëren, van een totaal andere orde. Wellicht zijn er naast de twee genoemde nog meer relatief goede energieleveranciers. We geven enkel door waar we genoeg positieve informatie over hebben. Het gaat ons er niet om om een lans te breken voor Oxxio of Eneco of welke leverancier dan ook. Ons streven is om zoveel mogelijk mensen op het hart te drukken om alsjeblieft eerst grondig onderzoek te verrichten alvorens iets contractueels te doen. En om door te geven dat VROEGTIJDIG KOSTENLOOS OPSTAPPEN INMIDDELS MOGELIJK IS (nem-ervaringen.webs.com). Meldt u anders ook aan op [email protected] en mocht u werkelijk meer expertise in huis hebben dan maken we hier in het algemeen belang graag gebruik van.

Vriendelijke groet, Sandrine Vermeer

coco77
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2007 18:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door coco77 »

Ik ben gisteren gebeld,

ik was aan het werk en hetgeen dat ik deed was vrij saai dus haar maar even laten praten

het meest vervelende vind ik nog dat ik mezelf heb inschreven op

http://www.bel-me-niet.nl/

dit heb ik ook al maanden geleden gedaan

zegt mevrouwtje "ow dan moet er iets mis zijn gegaan"

nee niks mis gegaan .. gewoon loesje zaken die nederlandse energie maatschappij

dat iemand als een Drs. Maurice de Hond (www.peil.nl) hier zich aan wil lenen.

schandalig

ik zou zeggen Tros Drs. Maurice de Hond even uitnodigen in de studio ..

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

net ook op NOS JOURNAAL NL 1 (17 juli) item over de NEM.


fambibo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fambibo »

hallo iedereen
de nem wat is dat voor iets????
krijg een afrekening waar ik 1000 euro extra moet bijbetalen .
de voorgaande leverancier (nuon) kreeg ik bijna elk jaar geld terug of een kleine bijbetaling.
dus opgezegd bij nem ,
komt er weer een eindafrekening . let wel van feb 2009tot mei2009.
600 euro bij betalen (maandelijks bedrag is 164 euro )
een kennis van mij moet na opzegging 1200 euro bij betalen ..
wat kan je hiermee doen???? het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit zomaar kan .
twijvelde ook nog of ik de standen misschien verkeerd had doorgegeven.(niet dus)
ook heel vreemd is dat mijn maandnota na de eerste afrekenng goedkoper werd ipv duurder was 172 euro werd 164 euro..
bij nuon zou je maand termijn iets omhoog gaan wat ook een normale gang van zake is....
btw ben veel aan het werk weinig thuis en de ketel heeft/had het ook een maand ongeveer niet gedaan dus geen gas gebruikt.
nou zijn er mensen die weten wat je hier mee kan doen ???

groetjes richard

Els Geuzebroek
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Els Geuzebroek »

Telefonische contracten moeten volgens mij met terugwerkende kracht worden verboden. Een contract is alleen geldig als je er persoonlijk je handtekening onder hebt gezet, zodat dit soort praktijken geen kans hebben.

Hulkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2008 13:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Hulkie »

Hahaha,

eindelijk een actie. Alleen jammer dat e.e.a. weer zo lang moet duren.
Blijkbaar moeten we veel sneller aan de bel trekken en aan allerlei instanties melden dat dit soort taferelen spelen. Eerder he ik op deze site al mijn verhaal gedaan en ook gemeld bij de instanties waarvan ik dacht dat ze er over gingen.
En nu in ieder geval een begin van een actie tegen dit boevengilde. Beter laat dan nooit.
Nu dat hele bedrijf nog te gronde richten, met die uitgestreken kop van Maurice de Hond er bij. Ongelofelijk dat BN'ers zich niet beter inlezen voordat ze cashen met zo'n reclamespot. Maar ja, hij zal het geld wel nodig hebben voor z'n advocaatkosten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, de Consumentenautoriteit doet eens een inval. En nemen wat bananendozen met multomappen mee. En dan? Een boete. Ik vind de nieuwswaarde hiervan beperkt.

Deze ellende gaat gewoon door en van die inval wordt geen énkele individuele NEM-gedupeerde wijzer. Als je een probleem hebt met de NEM zul je zélf in actie moeten komen en een geschil moeten aanspannen bij de SGC.

Pretium Telecom gaat ook gewoon door met telefonisch klanten werven, ondanks opgelegde dwangsommen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... _opta.html

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Overigens staat dit niet goed in dat artikel van de NOS.
Aansluiten bij infofilter is nog niet verplicht.
De inval gaat over de overtredingen OHP. Zo was dat ook in het journaal vermeld.

Mrtbrt
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Mrtbrt »

Vergelijk simpelweg deze getallen met de site, en je weet dat je bedrogen wordt:
3394 kWh electra + 1180 m3 gas in 9 maand tijd. Totale kosten incl BTW: 1709 euri.
De goedkoopste....
Hoe ze het doen weet ik niet, maar voorschot is torenhoog, en bij de eindafrekening blijkt er geld bij te moeten.
Voor de rest: ik verwens de politici die dit circus in het leven hebben geroepen.
Bij navraag: ja, u hebt voor vaste tarieven gekozen, en alle prijzen zijn flink gedaald. Ze hebben (hopelijk) gelijk, maar het voelt behoorlijk fout.

Monique71
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Monique71 »

Ook mijn ouders zijn op een nare manier benaderd door een callcenter medewerker van de NEM en willen nu een aangetekende brief insturen. Naar welk adres moet je zo'n brief sturen? Op de site staat dat het aangetekend naar het postbusnummer van de NEM gestuurd moet worden, maar een postbus kan niet aftekenen? Of moet je dit naar het vaste adres sturen?

Wie-o-wie kan mij hierbij helpen?

Groetjes,

Monique

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

Ook aangtekend naar een postbus kan gewoon. :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik zelf heb meer met netbeheer en onderhoud te maken maar mensen die weleens komen lopen om een babbeltje te maken en te zien of horen wat of wij aan het doen zijn, zijn aanvankelijk positief gestemd over de NEM. Naarmate de tijd verstrijkt, waarbij ik spreek van drie á vier maanden slaat het optimisme om in argwaan. Jammergenoeg kan de netbeheerder hiertegen niets ondernemen en is de klant met klachten primair aangewezen op de leverancier en vervolgens consuwijzer middels welke vervolgens via de Mda een zaak te maken.
Het probleem is dat de klachtenafhandeling niet naar behoren verloopt en eigenbelangen veelal vertraging tot gevolg hebben.
Ik heb er, gezien de ontwikkelingen, weinig vertrouwen in dat hierin per omgaande in de positieve zin van het woord veranderingen in komen.
Men wacht nu eerst de activatie van het nieuwe beleidsvoorstellen af.
Dan hebben we wellicht te maken met een aanloopperiode van drie achtereenvolgende jaren waarin de zgn kinderziekten worden geëlemineerd. Kortom, geen verbetering in afzienbare tijd.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wicher »

Nieuwe job channie? :oops:

fashionista
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2009 12:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fashionista »

Ook ik heb een akkefietje met NL Energie, waar ik flink mee in mijn maag zit. Voor ik postte heb ik diverse pagina's van dit topic goed doorgekeken of andere mensen met hetzelfde probleem zitten, maar ik kwam het niet tegen. (Kan er ook overheen gelezen hebben...)

Het komt erop neer dat ik een eindafrekening van ca. 1300,- euro kreeg van NL Energie. Dit hoge bedrag wordt o.a. veroorzaakt door 823 m3 gas, die ik in één maand tijd verbruikt zou hebben. Over dit onwaarschijnlijk hoge gebruik heb ik maanden oorlog gevoerd met NL Energie, waar niemand maar dan ook niemand mij in duidelijk bewoordingen kon uitleggen waar dit rare bedrag vandaan kwam. Uiteindelijk heb ik hiervoor mijn oude energieleverancier moeten bellen (Essent), waar gelukkig iemand mij dit wel in heldere taal kon uitleggen. (Blijkbaar had ik bij Essent maandenlang te weinig betaald en mag dit door je nieuwe leverancier ff binnengetikt worden... :S )

Nu komt het: NL Energie wil dit bedrag per se IN ZES TERMIJNEN innen. Volgens callcentermedewerkers maakt het niet uit of de vordering 130,- of 1300,- euro is: het beleid van NL Energie is, dat alle openstaande schulden binnen 6 termijnen voldaan MOETEN worden. Dit komt in mijn geval neer op termijnen van 200,- euro per keer! Voor iemand die zoals ik in de bijstand zit is dit onmogelijk op te hoesten, bovenop mn andere vaste lasten.

Ik ben hierdoor dan ook flink in de financiële problemen gekomen en heb bewindvoering moeten aanvragen. Ook mijn bewindvoerder kreeg telefonisch te horen dat e.e.a. binnen 6 maanden betaald MOET worden. Op brieven die hij stuurde kwam niet eens een reactie.

Volgens een medewerker van het Loket Schuldhulpverlening is deze betalingsregeling van NL Energie zelfs in strijd met de wet, omdat schuldeisers maar op 10% van je inkomen beslag mogen leggen. (Bijstand is 850,- euro...)
Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen? En wat kan ik hiertegen doen?

Omdat ik de vordering niet kon nakomen is een en ander nu overgedragen aan de lieve mensen van Intrum Justitia... Hierover zal ik in het desbetreffende forumonderdeel posten...

Van bewindvoering is uiteindelijk geen moer terechtgekomen, omdat er 6 maanden achterstand is bij de kantonrechter. Ik mag al mijn problemen met NL Energie de komende 6 maanden dus zelf oplossen! Hierbij zij opgemerkt dat ik nog meer schuldeisers heb (UWV, woningvereniging) met wie ik allemaal prima afbetalingsregelingen heb kunnen treffen. Alleen met NL Energie is dit pertinent onmogelijk.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

1 ding snap ik niet op last van een advocaat moet die site uit de lucht gehaald worden, of heb ik het mis???

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

De advocaat van de NEM natuurlijk. De NEM bestaat voor het merendeel uit advocaten en andere rechtsgeleerden.
Daar hebben ze verstand van. Energielevering is bijzaak.
Vandaar ook dat ze mensen op een vreselijke manier kunnen oplichten en juridisch als een gladde aal door een emmer snot zwemmen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

24 juli 2009
ROTTERDAM (Energeia) - Dat de Nederlandse Energiemaatschappij (NLEnergie) zich het afgelopen half jaar niet heeft verstopt kan niemand ontgaan zijn. Via talrijke TV-spotjes, radiocommercials en advertentieposters riep de prijsvechter zelfverzekerd en op aanvallende wijze uit "de goedkoopste" te zijn. En bekende Nederlanders moesten geloofwaardig maken dat iedereen met een simpele overstap veel kon besparen: "ik zeg doen". Volgens eigen claims en recente switchmetingen heeft dit NLEnergie tienduizenden klanten bezorgd. Het mocht wat kosten, want NLEnergie heeft met een totale bruto reclame-uitgave van EUR 17,02 mln flink in de bus geblazen het laatste half jaar.



NLEnergie stond van alle energiebedrijven vorig jaar nog op nummer 29 in de lijst. (Bron: Nielsen)

Het relatief kleine NLEnergie staat daarmee eenzaam bovenaan de top-5 van reclame-spendeerders in de Nederlandse energiesector, zo blijkt uit bruto-cijfers van onderzoeksbureau Nielsen media research over de periode januari tot juni 2009. De nummer twee Nuon, die traditiegetrouw het diepst in de buidel tast om de aandacht van het publiek op te eisen, is zo als 'koning der reclame-uitgaven' van de troon gestoten. Nuon investeerde zelf een som van bijna EUR 8 mln, wat betekent dat NLenergie meer dan twee keer zo veel uitgaf aan ingekochte aandacht. Opvallend bij een onderneming met een omzet van EUR 159,4 mln over 2008, tegenover de energiereus met een omzet van EUR 6,1 mrd in hetzelfde jaar.




'Ik zeg doen' kost EUR 17 mln.
(Bron: weblog)
Uit de cijfers blijkt dat het grootste deel van de ruim EUR 17 mln door NLEnergie werd gestoken in het kopen van zendtijd op televisie. De eerste maanden van dit jaar speelde BN-er Natasja Froger voor boegbeeld, wat voor veel (negatieve) aandacht zorgde. Zelfstandig onderzoeker Maurice de Hond nam dat stokje van haar over. EUR 10,6 mln gingen voor het in Rotterdam gevestigde bedrijf op aan televisie. Een ruime EUR 4,1 mln werd uitgetrokken voor advertenties in dagbladen, van NRC tot AD. Alleen Nuon wist voor dagbladadvertenties ook een uitgavesom met 6 nullen neer te zetten, alle andere aanbieders besteedden daar 'slechts' tienduizenden of hooguit enkele honderdduizenden euro's aan.

Aan zogenoemde 'out of home reclame' -bijvoorbeeld in bushokjes of op billboards- gaf NLEnergie wederom verreweg het meeste geld uit: bijna EUR 1,3 mln. Speculaties deden al de ronde dat NLEnergie nu flink uitpakt om klanten te scoren via uitgebreide reclame en werving, om straks de zaak duur te kunnen verkopen. Directeuren Pieter Schoen en Harald Swinkels, die over 2008 solide cijfers presenteerden, ontkennen dit.


Van de 'grote vier' gaf Nuon in totaal bruto ruim EUR 8 mln uit aan reclames, Essent ruim EUR 4,4 mln en Eneco zat daar niet ver vanaf met EUR 4,3 mln. Delta voerde het afgelopen half jaar nauwelijks campagne, want het Zeeuwse concern spendeerde in totaal maar EUR 33.000, alleen maar voor advertenties in de krant. Electrabel en Oxxio bliezen wel flink in de bus en gaven respectievelijk ruim EUR 6 mln en EUR 5,5 mln uit. Beide bedrijven deden dat vooral door zich op televisie in de kijker te spelen. Electrabel scoorde eind 2008 ook relatief hoog in het rijtje van grote uitgevers voor een plek in de spotlights. In de cijfers van Nielsen zijn bestedingen aan internet-commercie niet opgenomen.


bron: energeia.nl

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Iets klopt er niet!

De NEM haalt bijna 160 miljoen euro omzet (2008), staat in dat artikel.

Aangenomen dat de gemiddelde Nederlander 1500 per jaar betaald (is toch aan de lage klant voor 2008), dan zou je met die omzet 106.000 klanten kunnen hebben.

Die directeuren Schoen en Swinkels spreken steeds over 420.000 klanten!

Kan dus nooit kloppen!
Liegen ze ook hierover?

Overigens, ter vergelijking, NUON en Essent zitten boven de 6 miljard euro omzet! Die zijn dus 38 keer zo groot! En ze steken minder dan de helft in reclame-campanges dan de NEM.


Indien je een omzet haalt van 160 miljoen en steekt daarvan 17 miljoen in reclame, dan is dat meer dan 10 procent.

Is dan ook geen wonder dat de NEM veel en veel duurder is dan elk ander!!

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Nogmaals de link van Polderboy:
Gaat om dit artikel:

http://www.energeia.nl/preview.php?Preview=626


Mar42,
Procederen kost handenvol geld. De eigenaren van de site hebben daarom geen keus.
Is niet zo erg want ONZE TIJD KOMT NOG WEL !

Gesloten