LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

sorry jongens het gaat hier niet echt over broodfokkers.
daar zijn de andere topics voor.
dit is de topic brokkenmaffia.
het gaat hier eigenlijk over datgene wat de grote jongens brokkenfabrikanten beweren wat goed is voor een hond versus datgene wat echt gezond is voor je hond als je kijkt naar zijn gebit en maag darmkanaal.

dat verschil

brokken versus vers.. daar gaat het hier over.

Intergast

Ongelezen bericht door Intergast »

En als ik zeg ik geef alleen BROKKEN wat zeg je dan. Vertel wat doe ik verkeerd?????????

Lammert

Gast

Je roept wat over je af intergast.Brokjes zijn fout maar je combineer het
Ik hou mijn hart vast.De meute hoor ik al zachtjes..Iedereen een heel fijn week-end gewenst en ik ga vers eten.De vogel eet ook vers.Ik moet alleen nog een visje vangen.Intergast wat is fout!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

lammert je post iets op een topic waarin de nadelen van brokken tot in den treure zijn besproken.
wil je dat wij dat allemaal gaan herhalen?
brokkenmaffia is gestart met een verhaaltje wat naomi geschreven heeft.
dus als je geen 100 pagina's wilt lezen dat begrijp ik , maar regaeer dan inhoudelijk op het eerste verhaaltje.

Moos

Ongelezen bericht door Moos »

Beste gast,
Ik weet wat je bedoeld.Inderdaad naomi heeft het uitgebreid verteld en het is gigantisch leeswerk.Het is wostelen om er door te komen.En lat het a.j.b niet opnieuw beginnen want ik ga dan emigreren.Als ik er aan denk wordt ik al niet goed.En hoe je ook verdedigd daar lusten de honden geen brood van.Ongelooflijk.Dus intergast als je wil kan je alles lezen opdat gebied.Ik wens je heel veel succes ermee en sterkte.Ik geef je een goede raad en neem een beslissing wat je zal doen.Ik heb er veel aan mee gedaan maar zal het nu niet meer doen.
Maar by may gest.Worstel je er doorheen.Neem de tijd ervoor.
de mazzel Moos-nel

Gast

wat een onzin :shock: :roll: :cry: :arrow: :twisted: :roll: :mrgreen:
sheers sjakie

Gast

ja ergg he,dacht nog,laat ik eens lezen iets over brokken is het een en al gelullllllllllllllllll

whahahha
:lol:

Gast

Nu laatste twee gasten ga lekker door met vevuilen ik sluit de hele handel en hou het voor gezien hier.De c.P gaat uit en ik ben er niet meer.Erzijn leuke programma;s over dieren en die ga ik wel bekijken en mailen.Het wordt mij hier te gortig.Veel lol nog samen,en bedankt voor het verknallen ervan. Moos voor ieder een pootje
En van mij nel.

Gast

:roll: :lol:
hehe..eindelijk

pw

Ongelezen bericht door pw »

Ach ja Nel,

Je hebt altijd mensen die onzinnege berichten zitten te mailen.
Ze nemen de moeite niet om er ook maar iets over te lezen, kijken teveel reclame op de tv, en denken dat hun hond ook gekleurde vlekjes krijgen van frolic brokjes. lekker in die waan laten, ze willen het toch niet snappen en hebben de moeite er ook niet voor over om eens een avondje op onderzoek te gaan op internet :roll:
Nee domme berichten typen kunnen ze wel ipv informatie oid vragen, want dat is immers wat makkelijker.
Het is jammer dat ze hiermee het topic willen verg*llen, want het is een intressant onderwerp, en ik denk dat er veel meer mensen wel meer zouden willen weten over hondenvoer.
Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor.

Gast

hoi P.W
Ik heb alleen de intensie gehad om wat toe te kunnen voegen aan dit forum.Maar ja bij mij raakt ook wel eens alle energie op.Een radio stilte helpt mij om me weer op teladen.Maar bedankt ik kijk wel maar ben heel voorzichtig met uit te komen.Iemand heeft een gruwelijke hekel aan mij.Daar moet ik het mee doen ook al doet het pijn.Maar leuk om je weer eens te horen,vandaar dat ik even wil zeggen tegen jou Hallo hoe is het ermee ?????Ik heb even een bloemetje gebracht naar dooby en dat geeft mij weer energie.Het allerbeste met jou en het was fijn om je te horen.Heel veel groetjes voor je en je honden en het ga je voor de wind.............................Nel

Gast

haloooooooooooooo
kan dit verder prive??
dit is een openbaar forum en zwetsen kan je prive!!

ga even verder met de topic.de brokken :roll: :twisted:

Gast

Ik begin inderdad het idee te krijgen dat iemand doelbewust onze nel aan het stangen is.
ik vind dit zeer kinderachtig en on terecht.
dit heeft nel zeker niet verdiend.
ik zou diegene dus ook vriendelijk willen verzoeken hiermee op te houden.

wilde je nog verder iets kwijt wat betreft hondenvoeding?
i

moos

Ongelezen bericht door moos »

Bedankt gast maar het heeft geen zin.Ik vind het erg lief van je maar ik weet het even niet.Ga zo weer wieberen want wat ik zeg of aanbreng komt diegene weer aan En hierna ook dus ben er op bedacht.Maar ik geef heerlijk vers en mijn hond en kat vinden het fijn.Ik was eruit gekomen voor P.W en ook om gast te bedanken En ga heerlijk praten over voer want dat is voor onze maatjes die kan je tenalle tijden vertrouwen en sommige gasten.Voor iedereen die het goed met me voorheeft BEDANKT NEL

Gast

Gast ik wil nog even kwijt daik maar een handje honden brokken ga eten en dan hemelen ajuus nel

Intergast

Ongelezen bericht door Intergast »

Sorry ik stel een paar vragen maar krijg van sommigen geen antwoord.
Ik begrijp heel goed dat ook met brokken dieren leed wordt veroorzaakt maar het is eenmaal zo dat m'n 4 voeters het goed doen met gemengd eten. ALS ZE ALLEEN OP VERS GEZET WORDEN krijgen ze de dunne en ik ga niet over een nacht ijs. Met goedkope brok raken ze ook aan de dunne. Vandaar gemengd en dat gaat heel goed. De brok die ik gebruik is niet goedkoop en bestaat uit rijst en lam. Kan ze nu ook wel eens laten snoepen van wat wij zelf eten ( hoofd zakelijk vlees ). En het gekke is ik loop met ze 4 keer per dag, dat ze ook niet in gewicht toenemen. de DA zei dat hij het niet begreep hoe ik het voor elkaar kreeg.Dus ik zie graag goede argumenten om alleen vers te geven ( voorstander ). Geef ze ook regelmatig een grote bot van de slager. Wie oh wie verteld mij echt meer ( kon het er niet uithalen na lezen van 75 % topic )

Verder valt het mij op dat er mensen zijn die er opuit zijn om anderen te weeren hier. Ik probeer ook mijn steentje bij te dragen. Doet U het ook ????? m.u.z.v. moos-nel en gelijken

gr. lammert

Gast

Ik zal nog een keer uit komen en je vertellen dat je gewoon je honden het eten moet geven wat je nu al doet want daar gaat je honden het beste op. En daar alleen moet je op vertrouwen.En als alles heel goed loopt kan je het nog altijd geven alleen heel langzaamaanEn mocht het niet gaan onmiddelijk op jou manier gaan doen.Hun lot ligt in jou handen.En je zal zien dat het goed gaat en dan heb je blije maatjes en jij zelf ook.Dat is dan toch prachtig.Doe je best lammert en ik wens je enorm veel succes.Maar jij moet het maken Ok zo!!!!!!!!!!!Misschien komt hierna wat vervelends maar het gaat om jou honden en voor je zelf.Wil er iemand wat weten dan roep mij maar op.Ik zal dan uitkomen.
En proberen raad tegeven.Het allerbeste van een intrieste Nel En heel veel succes met het voer van de honden.Want het gaat om hun tenslotte en niet om mij meer..............Moos-nel

Gast

Ik heb het even na gelezenmaar doe het gemengd,daar is niks mis mee.Gewoon mengen.Ik hoop dat het beantwoord is nu.Dus ik zou zeggen ga er voor!!!!!!!!!!!!!!!Dit hoort bij de ander stukje nel

pw

Ongelezen bericht door pw »

Hoi Nel,

Ja hoor het gaat prima, bedankt !
Ik lees nog vaak mee, maar soms wordt je een beetje moe van sommige reacties.
Voor degene die jou lastig wil vallen, die persoon heeft brlijkbaar niets beters te doen, gewoon negeren !

Wat betreft voeding Lammert, je ziet zelf wel hoe en wat voor je hond. Ik heb toen onze hond wat jonger was, geprobeerd te BARFEN. Onze hond wou daar dus echt niet aan.
Nu een aantal maanden later, heb ik het weer opnieuw geprobeerd, en nu heeft het dus wel succes ( vraag me niet waarom :roll: )
Nu wissel ik dus veel met CVV, VV, en ga nu beginnen met BARF
( uiteraard heb ik hier wel eerst het nodige over gelezen ),
Ook krijgt onze hond nog steeds af en toe brok, maar hij doet met een zak van 3 kilo, ongeveer 2 maanden dus dat valt wel mee.
Ik ga nu meer BARFEN, vind het leuk om te doen, en onze hond vind het heerlijk.

Gast

Hoi P.W
Heel hartelijk bedankt en ik geloof eerlijk gezegd dat inter gast het nu even op mix moet houden want anders duurd het telang voor de hond zelf.En dat is niet goed.Want hij krijgt ook vers daarnaast. Als de hond goed stabiel is kan hij het alsnog proberen maar heel langzaam aan klein beetje met mix en vers .Gaat het goed dan ietjes meer. Maar zodra het fout gaat dan moet inter gelijk overgaan op hoe hij het deed.Want anders heb hij kans dat het chronisch word en dan ben je helenmaal nergens.En omdat te voorkomen zal je een schema moeten maken.Want de voor geschiedenis moet je ook goed naar kijken.Hopelijk leest hij dit en heeft hij er welwat aan.Ik heb mijn best gedaan en wij doen het toch voor de hond bestwil.Mijn honden heb ik ook langzaam aan gedaan en ook geen problemen mee gekregen.Maar dat is mazzel hebben.Het komt voor hem ook wel goed maar heeft even de tijd nodig.Nu P.W .Heel veel succes verders en hopelijk kan inter straks het zelfde mee maken wat wij nu mee maken.
Voor dooby was het te laat maar voor moos is het geweldig gegaan.
Bedankt P.W en groetjes van mij ....... Nel :wink:

Gesloten