LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
angsthaasje
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2008 14:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door angsthaasje »

Op aanraden van mijn huisarts ga ik s'morgens beginnen met citralopram,Dit ivm mijn slaapproblemen die ik al tijden heb.Dus morgen om 10uur is het mijn D-day,Heb ook propranolol(beteablokker) erbij gekregen ,voor als het te erg wordt,
VRAAGJE:wie heeft ervaringen met citaprolam-oxazepam-en betablokkers???
Dit wel allemaal tegelijk.
Wil iedereen bedanken voor al julie steun hier,doet me echt goed.Ben nog steeds bang hoor !!!
groetjes allemaal van verona

truus65
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2008 22:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door truus65 »

hallo angsthaasje hoe is het gegaan ik hoop voor je dat het mee gevallen is sterkte met de volgende dagen doorzetten hoor het komt goed truus

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Vili
Hoe is het, gaat alles beter.

@Jannie,
Hoe gaat het met jou, al wat beter weer.

ps wie blijft er last houden van terugvallen voor en tijdens de menstruatie en wat doe je eraan?

Groetjes Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Hoi allemaal.

bb11.
Hoe was je laatste werkdag,?
Hoe is het met je, heb je weer je menstuatie en ook weer de terugva?

ik heb bijna 6 goeie dagen achter elkaar gehad,vanaf gistermiddag weer wat minder.
Voel me weer wat meer gespannen,dus ook weer dat rare gevoel in hoofd.

Maar die terugvalletjes zijn niet meer zo erg dan anders, of dat ik er misschien beter mee kan om gaan.
Ik slik de ophoging nu 3 weken en James hiet op het forum zegt voor iedere ophoging staan 8 weken.

Dus Bianca Ik hou me nu maar weer vast dat het in pieken en dalen gaat 3 stappen vooruit 2 terug.

Ik hoor weer van jullie.

Veel groetjes Maril

P.S. de dagen dat ik me goed voel kan ik de hele wereld aan

angsthaasje
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2008 14:56

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door angsthaasje »

Ben zo trots op mezelf"IK BEN EINDELIJK BEGONNEN",Heb mijn angst overwonnen,met heel veel steun van mijn lieve man en lieve broer,heb vanmiddag om kwart voor 5,mijn eerst 5mg citalopram geslikt(wel met oxazepam :D )Maar heb eindelijk een begin gemaakt,en god mag weten dat het voor mij een hele hele grote stap was.De mensen die mij hier op dit forum steunen,ook heel erg bedankt.IK hou julie op de hoogte.
groeten van verona

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hey angsthaasje.

Goed gedaan meid dat je bent begonnen.

Petje af :D



Ik duim voor je.

groet Vili

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

HOI ANGSTHAASJE.

OK JE BENT GESTART!!!!
HOPELIJK VALT HET MEE MAAR HET IS MAAR EEN KLEINE
DOSIS HOOR DUS MAAK JE NIET TEVEEL OP
MISSCIEN VALT HET ALLEMAAL REUZE MEE
PROBEER JE ER NIET OP TE FOCUSSEN EN PROBEER
WAT TE DOEN ALS JE HET KAN! AFLEIDING ZOEKEN!
EN ........VEEL NAAR BUITEN. ALTIJD GOED !
EN. JE HEBT DE OXAZEPAM NATUURLIJK HE? SCHEELT ECHT HOOR!

STERKTE

KARIN

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Krent,

Ik las eerder jij ook bekent met terugvallen ivm menstruatie. Wat kun je hier aan doen. Ik slik daarnaast ook nog de pil.

Gr Bianca

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

Hallo Bianca

Nou bij mij is het rond de menstruatie ook altijd nog een wel erger hoor
Ik heb er een tijd duphaston(hormonen) voor geslikt om het wat minder heftig
te laten zijn maar of dat echt hielp? er kwamen weer andere bijwerkingen van dat middel dus ook niet echt geweldig.
maar in de loop der tijd is het wel stukken verbeterd nu ben ik nog
anderhalve week ellendig ervan en in het begin van al de ellende
was ik 3 dagen goed en voelde me de andere dagen van de maand
ongesteld!Het begon bij mij elke keer al de 3de dag van de menstruatie
dat alle dingen zich weeral begonnen opbouwen. soms gek genoeg zat ik te wachten op mijn menstruatie omdat ik dan eindelijk eeens 3 dagen even wat 'gewoner'kon zijn.Heb je het al eens geprobeerd
hoe je bent zonder pil??? Misschien eens het proberen waard.
Soms slik je die al zo lang dat je niet eens in de gaten hebt dat veel
klachten ook daarvan kunnen zijn!! Vitamine B zou ook kunnen helpen
maar ook daar ga ik van over de rooie(kan blijkbaar niet veel stoffen
verdragen) er zijn allelei middeltjes in de handel maar of het wat voor
je is moet je zelf uitproberen. Ik ben er allemaal mee gestopt want ze
hielpen me van de drup in de regen!
Slik je al lang citalopram?? en wat voel je precies anders als je
aan je menstruatie toebent? en heb je erna ook weeral snel last?

groetje karin

Mirriam
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:20

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mirriam »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier maar heb al jaaaaaren last van angsten. Agorafobie/paniekaanvallen en vooral veel denken en overdenken.
Ik heb vanaf 1999 aan de Paroxetine gezeten, eerst 20 mg toen 10 mg. Af en toe met Oxazepam voor de grootste angsten.

Ik loop bij het GGZ sinds vorig jaar en heb daarvoor vele therapien doorlopen. Nu heb ik cognitieve gedragstherapie. Ik ben inmiddels mijn baan kwijt doordat ik 2 jaar in de ziektewet zit want ik durfde niet meer van huis.

Mijn therapeut vond dat de Paroxetine niets of te weinig deed en opbouwen daarin ging niet. Ik reageer heel heftig op medicatie. Hij stuurde me door naar een psychiater en ik ben vorige week begonnen met Citalopram in pilvorm. Ik heb een week 5 mg Paroxetine in de avond geslikt en sóchtends 5 mg Citalopram. Nu sinds zondag zit ik op 10 mg Citalopram en ik slik in de ochtend. Dit blijf ik zo een week slikken en dan komt er weer 5 mg bij, dit weer een week en dan weer 5 mg erbij en dan zit ik op 20 mg. Ik ben onder controle bij de psychiater hiervoor en we zullen over 2 weken zien of 20 mg genoeg is.

Ik lees hier veel over terugval tijdens de menstruatie. Dit heb ik ook. Het komt volgens mij door je hormonen. Alles is heftiger en als piekeraar en lichaamscontroleur (alles wat je voelt nagaan) versterkt je gedachtens over wat je voelt dus ben je automatisch angstiger. Zo werkt het tenminste bij mij. Het is 4 dagen even afzien en niet te veel plannen. Alles even wat rustiger aan doen.

Ik heb zelf nu wel een bijwerking van de Citalopram maar het is wel te hoduen. Ik ben misselijk. Ik hoop dat het weggaat en vaak gaan de bijwerkingen na enkele weken over en soms zelfs als je je mg's verhoogd. Dus daar ga ik maar vanuit. Alles beter dan paniekaanvallen....

Greetz Mirriam

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Krent en Mirriam,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik slik nu sinds half juni citalopram, en sinds 3 weken zit ik op 40. Ik ben ook overgestapt op een andere pil, de YAZ, dan heb je maar 4 dagen een stopweek. Daarnaast slik je hem 24 dagen.

Ik merk gewoon dat ik tijdens mijn menstruatie een terugval heb en dat ik dan weer bang ben dat de depressie terugkomt.Het begint meestal een paar dagen voor en tijdens en na de menstruatie. Over 2 weken begin ik met cognitieve therapie.

Ik hoor jullie

Groetjes Bianca

Mirriam
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:20

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mirriam »

nou ik heb iets te hard geroepen. Ik heb bijna 2 jaar geen aanval gehad en vanmiddag zit ik bij de buuf op de thee. Zo zonder aankondiging kreeg ik een lichte paniekaanval.
Dit stond geloof ik niet in de bijsluiter.....
Ik heb de psychiater al aan de telefoon gehad en die zei dat ik door afbouw Parox en opbouw Cita in een soort grijs gebied zit...

Dit was dus normaal en wordt minder....

Ik slik trouwens een doorslikpil(Mycrogynon geloof ik), door een andere oorzaak mag ik mijn menstruatie om de 3 maanden laten komen. Ik slik als ik ongesteld ben wel paracetamol voor de pijn en dit helpt me wel de dagen door.

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

Hoi hoi Bianca

Nou het is heel logisch hoor dat je elke keer denkt dat je weer
terugvalt. Dat is nou juist de ziekte!! Maar als je "gewoon"bent dan
heb je toch ook altijd wel wat last van je menstruatie gehad? maar nu komt het harder binnen en ben je omdat je al labiel en alles bent net nog een stapje meer ellendig en dat gaat dan verdacht op een terugval lijken.Maar dat is dus echt niet zo!!! Alleen zo rot dat het dagen aan kan blijven duren Het is niet alleen de dagen dat je menstrueert maar
ook ervoor en erna . Ik kon dus niks met een conceptiepil trouwens
welke dan ook Ze maakten me allemaal zo diep ellendig in combinatie met de citalopram dat ik er accuut mee moest stoppen!
blijkbaar streden die hormonen ofzo met elkaar in mijn lijf??
en mag ik vragen of je makkelijk van de peroxitine heb kunnen
afbouwen toendertijd? Mijn vrieding heeft het daar nl heel erg zwaar mee

groet karin.

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

SORRY BIANCA

JIJ WAS NIET AAN DE PAROXINE...FF EEN FOUTJE!!

KARIN.

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Karin,

Nou echt hoor, het is echt niet leuk meer, dan gaat het prima en dan ineens gaat het weer slechter. Ik weet dat het weer over gaat maar toch. Voor mijn depressie had ik tijdens mijn menstruatie ook last van behoorlijke migraine en opgeblazen gevoel enzo. Maar geen angsten.

Ben blij dat ik niet de enige ben (wel vervelend voor de rest ook natuurlijk) maar dan weet ik in ieder geval wel dat het toch niet zo raar is dat je weer slechter kan voelen tijdens de menstruatie met gebruik van AD.

Volg jij ook nog therapie.

Gr. Bianca

krent
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 sep 2008 23:29

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door krent »

Hallo Bianca

Het blijft idd erg vervelend die menstruatie periode
maar je kan daarom af en toe een terugval hebben hoor
het is echt niet in 1 keer een opgaande lijn.
Maar het is elke keer toch net iets minder heftig.

ik volg geen therapie
Wel heb ik een hyperventilatie cursus gedaan voor mijn angsten
www.reventacare.nl
Had ik dat toen maar eerder geweten/gedaan.
Het helpt mij nu nog steeds super!!

Echt even kijken hoor op de site! (je kan er ook eentestje doen enzo)

groet karin

kroketje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2008 12:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door kroketje »

hallo allemaal,

wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb! Ik hoop dat ik me hier aan mag sluiten, dan kan ik eindelijk mijn ervaringen delen, en die van jullie lezen. Ik ben nu 4 weken geleden begonnen met citalopram, begonnen met 5mg en nu opgehoogd tot 20 mg. Ik heb helaas heel veel last van bijwerkingen, vooral heel slecht slapen, maar wat ik vooral vervelend is is dat ik heel rare dingen ga denken. Lijkt een beetje op depressieviteit, terwijl ik de pillen slik voor een angsstoornis. Kennen jullie die bijwerking ook? Ik kan me voorstellen dat je dat even erger krijgt als je al depresief bent, maar dat ben ik normaal dus niet... Vind het wel beangstigent!
Voorlopig blij ik even op de 20 mg, hebben jullie dan een idee hoe lang je dan nog last van de bijwerkingen houdt? Of houden sommigen van jullie altijd nog last van bijwerkingen.. Hoop vragen, maar ik ben blij dat hier ervaringsdeskundigen zijn :-) Al zou het natuurlijk het mooiste zijn als we hier geen van alle zaten..!
Ik slik nu overingens ook alprazolam en slaappillen.. (zo slik je niets, zo een hele riedel!)

groetjes en ik hoop tot mails!

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Karin,

Interessante site, maar helpt deze ook voor depressie, ik heb nl. vooral angst dat de depressie terugkeert.

Waar heb/had jij precies last van.

@Kroketje
Hoi, welkom hier. Die bijwerkingen die jij beschrijft hoor ik wel vaker, ik heb zelf alleen last van niet geheel doorslapen 's-nachts. Meestal wordt alles veel erger in het begin. Dus nog even volhouden.

Bianca

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi hoi Bianca.

Weet je je nieuwe e mail adres al ,mail het even door.

Veel groetjes Maril

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

hey villi!!

Ik ben er even van weg geweest! Dit kwam omdat ik me de afgelopen dagen wekens zelfs zoooooo goed voel! Ik voel me intens gelukkig, en heb geen angsten. Ik ga zelfs voor elk klein dingetje naar de winkel.

Alleen 1 nadeel...shoppen!!! Ik shop me dood, en kan geen stop vinden! Zooo raar! Ik word dol als ik al die leuke dingen zie en koop me maar raak! Heb deze hele maand salaris er door gegooit, en geen rekeningen betaald. :s.

liever dat dan negatief!

liefs!

Gesloten