Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
11 aug 2022 23:28
Hier moest ik denken aan de Verenigde Staten, waar huidskleur erg bepalend is voor contact met politie, fysieke gezondheid, levensverwachting. Het is een kip-ei discussie. Geven de statistieken een vooroordeel bij de politie weer of dwingt de maatschappij de groep tot een crimineel bestaan?
Je mag zeker zeggen dat het land iets moet doen aan de problemen. Voor mij begint de oplossing met taalles en daarna de andere problemen, die de ouders hebben, aanpakken. Kost tijd, kost geld, levert op de lange termijn meer op dan het kost.

Niet alleen Nederland heeft dit probleem. Mensen zonder verblijfsstatus hebben nergens recht op en worden gedwongen tot een bestaan in de marge. Of bedelen of stelen.

Zo werkt het bij toeristen. Bij asielzoekers weet je niet hoeveel er wanneer komen. Dat is meer 'ik moet nu naar toilet', terwijl er geen toilet is. Waar doe je dan je behoefte?
Bij mij begint de oplossing bij integreren. Veel meer uit de randstad halen en meer in de kleinere boerendorpjes plaatsen. In de stad zoeken ze elkaar op, dan hoeven ze veel minder te integreren, gaan ze naar een islamitische school, hebben ze de islamitische winkels en leren ze Nederland niet echt kennen. Van de jongens die hier opgegroeid zijn, bij mij in het dorp, spreken er toch geen met zo'n straattaal accent, maar met een Brabants accent. Ze waren vaak de enige of een van de weinigen met een andere achtergrond in de klas, maar dat maakte niet uit. De kansen hebben ze zelf vergroot, doordat ze uiteindelijk zich niet afleverde tegen de Nederlander, maar de Nederlander als vriend zagen en er mee omgingen. En ze eten thuis hun eigen eten, hebben hun eigen geloof en gewoonten, maar uiteindelijk kennen en respecteren ze ook hoe wij Nederlanders zijn. Altijd maar wijzen naar weinig kansen en dergelijke, maar eens kijken naar de eigen groep, dat zit er niet in. Die verprutst het toch deels zelf, waardoor de anderen uit de groep er de dupe van zijn. Het is toch logisch dat als je al 2 van de 3 keer problemen hebt gehad met een Mo, dat je de 4e keer als werkgever voor Piet kiest, want bij Piet heb je maar 1 op de 5 keren problemen. Als die groep zelf niet veranderen wil, blijven ze kansarm.

En mensen zonder verblijfsstatus worden nergens toe gedwongen, daar kiezen ze zelf voor. Ze kunnen ook in eigen regio een bestaan opbouwen, de overheid betaalt zelfs het ticket voor ze. Daarom vind ik ook dat er maximaal 10 weken tussen asielaanvraag en goed of afkeuring mag zitten. Scheelt ook in de hoeveelheid die er tegelijkertijd zijn in dit land.

In veel gevallen is het ook niet 'ik moet naar het toilet en er is geen toilet beschikbaar', maar eerder 'ik wil naar het toilet en er is geen toilet beschikbaar'. En doordat er teveel mensen zijn die naar het toilet willen en daardoor een toilet gebruiken is er geen plek voor de mensen die naar het toilet moeten. En als we die mensen die naar het toilet willen dan zsm duidelijk maken dat ze van dat toilet af moeten, dan komt er weer plek voor de mensen die naar het toilet moeten.

Nijogeth

Erthanax schreef:
11 aug 2022 21:36
Is de Kerk van het Vlliegend Spaghettimonster niet iets voor u, Nijogeth?
Nee, niet sober genoeg. Zo'n glimmend vergiet is duidelijk een teken van uiterlijk vertoon.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
12 aug 2022 16:08
Erthanax schreef:
Nee, niet sober genoeg. Zo'n glimmend vergiet is duidelijk een teken van uiterlijk vertoon.
De gematigde leden van deze religie hangen een dof grijs emaille vergiet aan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
12 aug 2022 16:08
Erthanax schreef:
Nee, een goudvis in een kom op je kop is pas onopvallend... :lol:

Nijogeth

Ik had het over de grote goudvis in de hemel. Ik weet niet waar die kom vandaan komt, maar met bidden komt er misschien inzicht in.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Aanslag op Salman Rushdie. In Iran zal wel feest gevierd worden. 3,8 miljoen euro betaalt Iran aan de aanslagpleger.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b086da2f/
Hij had er ook voor kunnen kiezen zich niet kritisch te uiten over die ene religie. Gewoon je mond houden, wegkijken, relativeren (anderen doen ook wel eens wat, in de middeleeuwen is hier dit en dat gebeurd, ja maar de SGP....), heerlijk deugen en vooral nooit, maar dan ook nooit iets benoemen.

Eerder in het corendon/prijsvrij schreef een medeforumlid over mij:
Bericht door PeterPeters1966 » 12 aug 2022 15:19
Dit bericht wordt gefinancierd door de fascistische FvD en PVV die alles aangrijpen om de schuld bij moslims neer te leggen. Hoeveel krijg je hier nu voor?
Bericht door PeterPeters1966 » 12 aug 2022 15:19
Ik krijg van niemand geld, jammer en zielig deze beschuldiging. Ik zeg gewoon wat ik zie.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 13 aug 2022 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laten we hopen dat hij het overleeft.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

De volgende is volgens Pakistan.....Geert Wilders. Walgelijk dit volk dat ze dit doen.

J. Deltoer

reggie2 schreef:
13 aug 2022 14:51
De volgende is volgens Pakistan.....Geert Wilders. Walgelijk dit volk dat ze dit doen.
Gisteren bij de staatsomroep een o zo gezellige reportage over de eer die Nederland toegedicht krijgt omdat Pakistan hier cricket komt spelen.
Maar over hetgeen u nu aansnijdt uiteraard geen woord....

reggie2

Staat in de krant , geloof 20 miljoen op het hoofd van Geert Wilders......hoezo moeten wij al dat volk hier opvangen?
Uiteraard zal niet elk persoontje het hier mee eens zijn.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En ' lekker ' gaan voetballen in Qatar --ik zeg :" doen !" :evil:

reggie2

Te warm, mag wel wat minder.

J. Deltoer

Geen last van. Heerlijk gebivakkeerd in mijn mooie groene tuin vol met bomen en struiken. Scheelt meer als 10 graden met mijn schoonzus die haar hele tuin betegeld heeft.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Op het terras in de zon om 4 uur. 48 graden mag van mij gaan vriezen. 🎉

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb liever gewoon 23 graden, altijd, hoef ik de verwarming nooit meer aan te zetten.

reggie2

breien schreef:
13 aug 2022 22:31
In het bos staat wel eens her en der een boom die schaduw geeft.
Ook in het bos was het warm
Behoorlijk ja , stukje het bos in gegaan, nadat ik mijn hond had laten zwemmen, maar ook daar te warm.
Hopelijk komt er gauw verkoeling.

moederslink

Veel en veel te warm! 🥵 Dik 35•
Ook in de tuin, vol met struiken en bomen was het niet te harden!
Geen zuchtje wind hier.
Lekker binnen blijven zitten en zeker niet zoals zovelen in ellenlange files naar het strand of waar dan ook naartoe. In die hitte in zulke lange rijen staan, mij niet gezien !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart. Gisteren was ik naar Osnabrück, met de trein. In tegenstelling tot vorige week naar Duisburg was het vrij rustig in de trein. Kennelijk was er airco, prima te doen. Eenmaal in Osnabrück was het ook prima te doen, achteraf vermoed ik dat ook in diverse winkels best wel koeling aanwezig was. Oftewel: van de warmte weinig last gehad.

Maar of het een vervolg krijgt? Weet niet.... Heen was ik drie uur onderweg, terug vier uur, met dank aan schandalige overstaptijden van de NS hier ten lande - twee keer overstappen, heeft op de terugweg zo'n anderhalf uur gekost. Met name dat laatste vind ik voor vier uurtjes 'stadten' best wel veel.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 aug 2022 07:55
Toch apart. Gisteren was ik naar Osnabrück, met de trein. In tegenstelling tot vorige week naar Duisburg was het vrij rustig in de trein. Kennelijk was er airco, prima te doen. Eenmaal in Osnabrück was het ook prima te doen, achteraf vermoed ik dat ook in diverse winkels best wel koeling aanwezig was. Oftewel: van de warmte weinig last gehad.

Maar of het een vervolg krijgt? Weet niet.... Heen was ik drie uur onderweg, terug vier uur, met dank aan schandalige overstaptijden van de NS hier ten lande - twee keer overstappen, heeft op de terugweg zo'n anderhalf uur gekost. Met name dat laatste vind ik voor vier uurtjes 'stadten' best wel veel.
Persoonlijk zou ik niet eens aan zoiets beginnen, zeker niet in dit weer ☀️
Maar ik moest ineens denken aan iemand die ik laatst sprak en die over haar vakantie zei: ik moest 3,5 uur in het vliegtuig zitten, ik vind dit verschrikkelijk. Toen ik opmerkte dat dit natuurlijk niet “moest” en dat dit een luxeprobleem was, werd ze nog boos ook :D

moederslink

Lowieze schreef:
14 aug 2022 08:36
(...) ik moest ineens denken aan iemand die ik laatst sprak en die over haar vakantie zei: ik moest 3,5 uur in het vliegtuig zitten, ik vind dit verschrikkelijk. Toen ik opmerkte dat dit natuurlijk niet “moest” en dat dit een luxeprobleem was, werd ze nog boos ook :D
Tja... :D . Ik denk dat veel vakantiegangers het best moeilijk hebben , ook nog vóór ze in het vliegtuig zitten.
Naar Schiphol rijden, dan daar 2-3 u ( misschien 4u) wachten , vliegen en bij aankomst weer wachten. Moet je je voorstellen, vóór je op je vakantiebestemming bent , ben je misschien zomaar 10 uur verder. Warm, klef en vermoeid :wink:

Plaats reactie