Bij mij begint de oplossing bij integreren. Veel meer uit de randstad halen en meer in de kleinere boerendorpjes plaatsen. In de stad zoeken ze elkaar op, dan hoeven ze veel minder te integreren, gaan ze naar een islamitische school, hebben ze de islamitische winkels en leren ze Nederland niet echt kennen. Van de jongens die hier opgegroeid zijn, bij mij in het dorp, spreken er toch geen met zo'n straattaal accent, maar met een Brabants accent. Ze waren vaak de enige of een van de weinigen met een andere achtergrond in de klas, maar dat maakte niet uit. De kansen hebben ze zelf vergroot, doordat ze uiteindelijk zich niet afleverde tegen de Nederlander, maar de Nederlander als vriend zagen en er mee omgingen. En ze eten thuis hun eigen eten, hebben hun eigen geloof en gewoonten, maar uiteindelijk kennen en respecteren ze ook hoe wij Nederlanders zijn. Altijd maar wijzen naar weinig kansen en dergelijke, maar eens kijken naar de eigen groep, dat zit er niet in. Die verprutst het toch deels zelf, waardoor de anderen uit de groep er de dupe van zijn. Het is toch logisch dat als je al 2 van de 3 keer problemen hebt gehad met een Mo, dat je de 4e keer als werkgever voor Piet kiest, want bij Piet heb je maar 1 op de 5 keren problemen. Als die groep zelf niet veranderen wil, blijven ze kansarm.Jablan schreef: ↑11 aug 2022 23:28Hier moest ik denken aan de Verenigde Staten, waar huidskleur erg bepalend is voor contact met politie, fysieke gezondheid, levensverwachting. Het is een kip-ei discussie. Geven de statistieken een vooroordeel bij de politie weer of dwingt de maatschappij de groep tot een crimineel bestaan?
Je mag zeker zeggen dat het land iets moet doen aan de problemen. Voor mij begint de oplossing met taalles en daarna de andere problemen, die de ouders hebben, aanpakken. Kost tijd, kost geld, levert op de lange termijn meer op dan het kost.
Niet alleen Nederland heeft dit probleem. Mensen zonder verblijfsstatus hebben nergens recht op en worden gedwongen tot een bestaan in de marge. Of bedelen of stelen.
Zo werkt het bij toeristen. Bij asielzoekers weet je niet hoeveel er wanneer komen. Dat is meer 'ik moet nu naar toilet', terwijl er geen toilet is. Waar doe je dan je behoefte?
En mensen zonder verblijfsstatus worden nergens toe gedwongen, daar kiezen ze zelf voor. Ze kunnen ook in eigen regio een bestaan opbouwen, de overheid betaalt zelfs het ticket voor ze. Daarom vind ik ook dat er maximaal 10 weken tussen asielaanvraag en goed of afkeuring mag zitten. Scheelt ook in de hoeveelheid die er tegelijkertijd zijn in dit land.
In veel gevallen is het ook niet 'ik moet naar het toilet en er is geen toilet beschikbaar', maar eerder 'ik wil naar het toilet en er is geen toilet beschikbaar'. En doordat er teveel mensen zijn die naar het toilet willen en daardoor een toilet gebruiken is er geen plek voor de mensen die naar het toilet moeten. En als we die mensen die naar het toilet willen dan zsm duidelijk maken dat ze van dat toilet af moeten, dan komt er weer plek voor de mensen die naar het toilet moeten.