LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

@Vok/Wok

Beste Vok : :)
P.S: Dit is de manier om "testcase" in slaap te krijgen !

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

is er eigenlijk iemand die exact (!) weet wat die "technische reserve" is en hoe die berekend moet worden ??.
is dat iets wat met een risico clausule of zoiets en inflatie percentages in de geest van een pensioenverzekering uitgerekend moet worden ?

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@vok,

dank je, maarrr, dat staat inderdaad in het jaarverslag.

Wat ik bedoelde was de "technische reserve" zoals omschreven in de AVVl polis artikel 4.5 onder b. ik kan namelijk ook die "onvoorwaardelijke rechten" niet meer terug vinden bij Yarden. En die 22 miljard aangegane verplichtingen kan ik ook niet berekenen.

De verplichting is het verzorgen van een uitvaart. Stel dit nominaal op 5000 euro. als we allemaal morgen overlijden dan kost dat yarden 5000 x 1,1 miljoen en dat is bij mij toch nog maar 5,5 miljard euro. Als er dan inderdaad nog een reserve van 7 miljard is, hoeft er toch geen reden te zijn voor de DNB om maatregelen te eisen ???

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forumleden.

Hoe hoog moet de technische reserve zijn.
Heeft dit iets te maken met de inkomstenn/uitgaven .
Met het vermogen, Belggingen fonds risico. enz.
Om te beginnen wil ik eerst even terug naar de jaren negentig
Want veel maatschappijen schreuuwen dat zij door de beuersval begin 2000 zoveel kapitaal verloren hebben dat er nergens meer ruimte voor is.
Waar is het kapitaal dan gebleven.?????
Ik heb er mijn pensioenfonds SBZ 3 jaar terug op aangeschreven, maar een duidelijk antwoord kreeg ik niet.
Wel 3 geen pensioenverhoging.
In de jaren 1995 t/m ongeveer 2000. Was beleggen een goudmijn.belgingeswinsten van 30 %en meer waren normaal.
Nu even een klein voorbeeld.

Laten wij maar de jaren nemen 1997 t/m 2000. gemiddelde belegingswinst 30% .
Belegd zeg maar keer 1000
100.000,-- guldens
eind97 waarde belegd kapitaal 130.000,--
Eind 1998 waarde 169.000,--
Eind 1999 219.700,--
Beursval 50 % waarde 2000 of 2001 109.850,--
Dus was er in princiepe nog winst na de beursval, want ga er maar rustig van uit, dat Yarden echt wel belegd heeft in goede beursfondsen.
Waar is het kapitaal dan gebleven.?????????
!.grote fout de natuara polissen niet elk jaar in premie verhoogd volgens de inflatie.
2. de managers zullen er ook wel van geprofiteerd hebben, een lease auto van 50.000,-- werd natuurlijk 100.000,-- de kantoren nog eens extra opnieuw ingericht, Echt ik heb destijds wel bedrijven gezien die niet wisten wat zij zouden gaan investeren, want je moet met de winst toch iets doen, ja natuurlijkk als ondernemer met de winsten meer winst gaan maken enz.
Maar niet gaan inversteren waar normaal ook niet in geinvesteerd word. daarvoor moet je reserves opbouwen uit de bedrijfswinsten.------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe hoog moeten de reserves zijn bij een verzekeringsmaatschappij.
Minimaal 3 keer de jaar premie, dit is al vast gelegd ,( ik dacht 1957) toen een verzekeringsmaatschappij failliet ging de brandaris in Amsterdam.
Dus als er teweinig reserves zijn, niet de schuld aan de beursval geven, maar gewoon aan financiéle de managers.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@vok

tja, in de AVVL polis staat dus dat die "onvoorwaardelijke rechten" in het financieel jaarverslag vermeld worden. Misschien hebben zij dat ooit wel gedaan (ik heb die oude jaarverslagen niet),maar yarden laat het dus wel(bewust?) weg.

ik denk dat hier een partijtje creatief boekhouden wordt gespeeld om de winsten op te hogen.

en zoals ik hierboven al schreef : als we allemaal dit jaar overlijden ziijn de kosten toch niet veel meer dan 5,5 miljard dus die 7 miljard reserve is echt wel voldoende
Laatst gewijzigd door solight op 06 aug 2007 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Nog even het verschil,in technische reserve en Liquidemiddelen.
Technische reserve is het vermogen ,Yarden zal best met alle aangekocht onroerendgoed een vermogen hebben van 22 miljard.
Maar de wettelijke reserve dus 3 maal de jaarpremie moet aan Liquidemiddelen beschikbaar zijn.
Stel er breekt een zikete uit. zo als de Spaansegriep. de mensen sterven bij bosjes, dan moet Yarden wel voldoende kapitaal hebben om deze kosten te kunnen opvangen, het personeel moet toch betaald worden.
Maar 7.7 miljard kom je al een best eind .

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:54, 3 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="vok"
janssen mijn kleinzoon is morgen jarig.
vandaar
.

Vok van harte gefeliciteerd. met dit heugelijk feit.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Beste mensen,


DAAROM VRAAG IK MIJ AF MAG YARDEN WEL SPECULEREN(BELEGGEN)(MET ONS INLEGGELD) WANT DAN HEB IK HET GEVOEL DAT IK EEN ANDERE VERZEKERING BEN AANGEGAAN I.P.V EEN NATURA-VERZEKERING,WANT ER STAAT NIETS OVER IN DE VOORWAARDEN.

DUS OPNIEUW VRAAG IK MAG YARDEN WEL SPECULEREN MET INLEGGELD VAN DE VERZEKERDEN.

EN ZO JA, ALS HET MAG, KUNNEN ALLEEN DE AANDEELHOUDERS DE DUPE ZIJN ,MAAR NIET DE VERZEKERDEN.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mark3,

Je schrijft: DUS OPNIEUW VRAAG IK MAG YARDEN WEL SPECULEREN MET INLEGGELD VAN DE VERZEKERDEN.

EN ZO JA, ALS HET MAG, KUNNEN ALLEEN DE AANDEELHOUDERS DE DUPE ZIJN ,MAAR NIET DE VERZEKERDEN.

Vraag 1: binnen de richtlijnen van de Nederlandse Bank mag Yarden beleggen.

Vraag 2: uiteindelijk zijn de verzekerden de dupe omdat Yarden door een slecht beleggingsbeleid wel degelijk failliet zou kunnen gaan.

Groeten, Maxiem.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo Maxiem,

Bedankt voor je snelle reaktie.

Natuurlijk mag Yarden,jij,ik,en iedereen beleggen, alleen is de vraag, moet zo iets dan niet in de voorwaarden opgenomen zijn,als zij met
inleggeld van verzekerden speculeren,volgens mij is er geen artikel opgenomen in de voorwaardendie daar naar verwijst?.Op het moment dat er een artikel is opgenomen in de voorwaarden weet je dat je als verzekeringnemer een risico loopt,nu niet.Maar ben met je eens dat ze zich altijd failliet kunnen laten verklaren, jah dan zijn we echt de pineut. Ik die vraag voor de zekerheid wel voorgelegd aan het juridisch loket.Alleen heb nog geen antwoordt.

groetjes,

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten