Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
29 jul 2022 12:57
sjohie schreef:
29 jul 2022 10:30
Voor ons leefmilieu acceptabele hoeveelheden? Dat zou betekenen dat we boeren helpen minder uit te stoten. Niet dat we ze dwingen te stoppen. Dan leggen we de limiet van die acceptabele hoeveelheden maar een stuk hoger. De bossen doen het in Nederland geweldig goed (pas nog een onderzoek naar geweest), ook met de huidige stikstofuitstoot. Waarom gaan er dan vanuit dat we zoveel minder uitstoot moeten hebben, om de natuur beter te laten functioneren. Uitstoot verminderen kan altijd, maar schijnbaar is de nood niet zo hoog als men aan de man wil brengen.

En ja, ik weet dat het komt omdat we de EU van alles hebben beloofd. Maar eerlijk, soms moet je als regering zeggen: Europa kan onze dikke r**t kussen.

De grote fout van de regering staat eigenlijk al in het rapport van Remkes, alleen de titel al. Het uitgangspunt is negatief. Had nu eens gekeken naar wat kan en dan had je steun gekregen. Een uitspraak als 'we gaan samen met de boeren proberen de uitstoot terug te brengen met innovatie, maar we gaan niemand dwingen te stoppen met hun bedrijf' had natuurlijk veel meer dialoog op gang kunnen brengen. En daar zou je natuurlijk een pot voor innovatie, maar ook een pot voor boeren die vrijwillig willen stoppen bij moeten zetten.

Ik zit thuis met een coronabesmetting en ik heb de laatste dagen veel contact met een bevriende boer. Hij vindt het op zich geen probleem te stoppen als varkensboer. Hij heeft zelfs al een idee wat ie dan wil gaan doen met zijn stallen. Daar wil hij dan ruime werkplaatsen voor maken en deze gaan verhuren aan groepen autoliefhebbers. Met dat plan is ie naar de gemeente gegaan, aangezien het bestemmingsplan gewijzigd moet worden en hij natuurlijk uit de zogenaamde pot voor stoppende boeren wil meeplukken, zodat hij die verbouwing kan realiseren. Maar ze willen niets. Het bestemmingsplan kan niet gewijzigd worden, dat mag niet van de provincie, die pot is alleen bedoeld voor de verkoop van grond en stallen, niet om bedrijven uit te kopen.

Ik reed toevallig door het dorp, die boeren hebben overal omgekeerde vlaggen opgehangen (doet me vooral aan Joegoslavië denken), maar er hangt ook bij geefboerentoekomst.nl en nu snap ik het helemaal. Er is helemaal geen plan voor de boeren, de regering wil niet meedenken. Het is gewoon ******** en val maar kapot. En dat gaat me een beetje te ver.

Al steken ze heel Den Haag in de fik, groot gelijk geef ik ze, het is pure zelfbescherming geworden. Zoals bij iemand die je aanvalt, je mag je verdedigen tot het moment dat ze niet meer in de mogelijkheid zijn om je aan te vallen. De regering wil hele gezinnen kapot gaan maken, dan mogen die gezinnen de tegenaanval pakken tot de regering niet meer in de mogelijkheid is die gezinnen kapot te maken. Noem het zelfbescherming.

Eerst had ik nog het idee dat een dialoog mogelijk was, maar die boeren hadden het dus al lang door dat dat niet zo was.
Euh, wat je volgens mij fundamenteel onderschat, is het feit dat de natuur die grenzen bepaald. Je bent wel een typisch voorbeeld van een veel te grote groep mensen, die menen dat wij als mensheid de natuur wel naar onze hand kunnen zetten, of zelfs dwingen. Jouw corona is een goed voorbeeld van wat een gepimpt griepvirus al wel niet kan doen. Had die pot vleermuizensoep in westelijk Afrika gestaan, en was het geen coronavirus, maar variatie van Marburg of Ebola geworden, dan was het gros van de mensen op deze aardkloot, jij en ik vermoedelijk incluis, er simpelweg niet meer geweest.

Wat betreft dat innoveren, wij meten veel stalsystemen door, en wat blijkt, die halen bijna nooit de beloofde emissie reducties, en ook láng niet, ook al zijn deze door de overheid zélf gecertificeerd. Waarom niet? Boeren laten deuren open staan, filters worden niet op tijd vervangen ivm kosten, of ze zetten het in de zomer uit, ivm energiebesparing. En dat raakt precies wat Remkes voorstelt, en een serieuze trendbreuk zou zijn vanuit de overheid. We spreken doelen af, en die worden politiek bepaald, want je vraagt een paard ook niet waar die de kar heen wil trekken, er spelen meer belangen dan die van de boeren alleen, en dan mag de agrarische sector hun geroemde inovatiekracht er op loslaten.

Overigens hebben die kleuren op onze vlag een betekenis, dat zal vast met maatschappijleer wel es verteld zijn, maar voor de zekerheid zal ik het nog even uitleggen. Rood staat voor de burger, wit voor de kerk, en blauw voor de elite/bestuurders. Door deze omgekeerd op te hangen, plaatst men dus de elite boven. En ja, het is een maritiem noodsignaal, maar met die verlaagde grondwaterstanden voor de boeren, is dat ook een schraal argument.

Nijogeth
Berichten: 10562
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
29 jul 2022 15:36
Euh, wat je volgens mij fundamenteel onderschat, is het feit dat de natuur die grenzen bepaald. Je bent wel een typisch voorbeeld van een veel te grote groep mensen, die menen dat wij als mensheid de natuur wel naar onze hand kunnen zetten, of zelfs dwingen. Jouw corona is een goed voorbeeld van wat een gepimpt griepvirus al wel niet kan doen. Had die pot vleermuizensoep in westelijk Afrika gestaan, en was het geen coronavirus, maar variatie van Marburg of Ebola geworden, dan was het gros van de mensen op deze aardkloot, jij en ik vermoedelijk incluis, er simpelweg niet meer geweest.

Wat betreft dat innoveren, wij meten veel stalsystemen door, en wat blijkt, die halen bijna nooit de beloofde emissie reducties, en ook láng niet, ook al zijn deze door de overheid zélf gecertificeerd. Waarom niet? Boeren laten deuren open staan, filters worden niet op tijd vervangen ivm kosten, of ze zetten het in de zomer uit, ivm energiebesparing. En dat raakt precies wat Remkes voorstelt, en een serieuze trendbreuk zou zijn vanuit de overheid. We spreken doelen af, en die worden politiek bepaald, want je vraagt een paard ook niet waar die de kar heen wil trekken, er spelen meer belangen dan die van de boeren alleen, en dan mag de agrarische sector hun geroemde inovatiekracht er op loslaten.

Overigens hebben die kleuren op onze vlag een betekenis, dat zal vast met maatschappijleer wel es verteld zijn, maar voor de zekerheid zal ik het nog even uitleggen. Rood staat voor de burger, wit voor de kerk, en blauw voor de elite/bestuurders. Door deze omgekeerd op te hangen, plaatst men dus de elite boven. En ja, het is een maritiem noodsignaal, maar met die verlaagde grondwaterstanden voor de boeren, is dat ook een schraal argument.
Waar iedereen volgens mij fundamenteel fout zit, is dat de natuur die grenzen zou bepalen. Dat is namelijk niet zo, dat doet de Europese Unie. De natuur doet het in Nederland heel erg goed, namelijk. Je zou verwachten dat als het allemaal zo slecht gesteld was met de natuur, dat deze slechter wordt, maar deze wordt gewoon beter. Dat is een feit, een 100% feit.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... toegenomen

En daar waar de natuur de grenzen bepaalt, past de natuur zich simpelweg aan aan de omstandigheden. Wij hoeven de natuur niet te sturen. Dat wij als mens een godcomplex hebben en dat wij bepalen dat het huidige klimaat het enige juiste is en dat dit exact zo moet blijven, dat is toch helemaal idioot? Vind je niet dan?

Ik hoor juist bij de mensen die vinden dat we het klimaat en de natuur lekker hun gang moeten laten gaan. De groep mensen die tegen klimaatverandering is, is zo groot geworden dat zelfs rechters met ze meelopen en bepalen dat Nederland zich aan bepaalde klimaatdoelstellingen moet houden. Laat dat klimaat lekker zijn ding doen.

En ja, we mogen best wat minder uitstoten. Uitstoot verminderen is helemaal geen probleem. Maar geen uitstoot verminderen is ook geen probleem. Als we nu eens met de techniek meebewegen in plaats van vooruitlopen op technieken, dan wordt het verzet tegen klimaatmaatregelen al een stuk minder. Dat geforceerde eraf. Doen wat bij iedereen binnen de mogelijkheden ligt, maar ga niet extreem doen. Gewoon lekker casual.

Hoeveel scheelt het al als Truus haar auto uit 1990 inruilt voor eentje uit 2005? Inderdaad, heel erg veel. Ondertussen accepteren we dat klimaat verandert, natuur verandert, diersoorten en plantensoorten uitsterven en er weer nieuwe diersoorten en plantensoorten ontstaan. Zo is natuur nu eenmaal.

Edit: waar het lesje over de vlag voor nodig was dat snap ik niet, dat heb ik op het gymnasium zelf wel geleerd, maar ik zal het je even uitleggen waarom ik het met Joegoslavië vergeleek. De Joegoslavische vlag is namelijk blauw, wit, rood.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 jul 2022 12:57
En ja, ik weet dat het komt omdat we de EU van alles hebben beloofd. Maar eerlijk, soms moet je als regering zeggen: Europa kan onze dikke r**t kussen. [...] Eerst had ik nog het idee dat een dialoog mogelijk was, maar die boeren hadden het dus al lang door dat dat niet zo was.
Over de EU: een richtlijn is dwingend en Nederland had dit al jaren geleden moeten omzetten. Tot nu toe heeft men dat niet gedaan (lobby? Ja!), pas nu de Raad van State heeft geoordeeld, handelt men. Nog steeds te laat.
Wat jij voorstelt, was de praktijk tot nu toe en dat kan niet meer.

Dialoog is wel mogelijk - de plannen zullen worden aangepast.


De omgekeerde vlag was ons opgevallen. We weten hoe het met Joegoslavië is afgelopen. Blijkbaar zijn de mensen, die zo'n vlag ophangen, uit op oorlog. Tenslotte is dat land zo geëindigd. Of zouden ze het marktcommunisme van Tito hier willen? Of gaan Nederland terug naar de 7 Provinciën?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Blijkbaar zijn de mensen, die zo'n vlag ophangen, uit op oorlog.
Je fantasie is of fantastisch , of die slaat op hol.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
29 jul 2022 15:57

Edit: waar het lesje over de vlag voor nodig was dat snap ik niet, dat heb ik op het gymnasium zelf wel geleerd, maar ik zal het je even uitleggen waarom ik het met Joegoslavië vergeleek. De Joegoslavische vlag is namelijk blauw, wit, rood.
Mogelijk omdat, in dit geval Joegoslavië, niet meer bestaat en dan spreek je in de verledentijd.
Heb ik op het VBLO geleerd. :wink:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Een aantal voormalige deelrepublieken heeft de Yugo-vlag overgenomen, aangevuld met een symbool van de eigen republiek. Verleden tijd leeft door in het nieuwe.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
28 jul 2022 11:50
Onkruid71 schreef:
28 jul 2022 09:08
Dat vind ik ook van de politiek, veel problemen, maar toch gaan ze op vakantie.
Reces is wat anders dan vakantie.
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
28 jul 2022 16:58
Ik denk, dat de stikstofplannen - meer zijn ze nog niet - heel ongelukkig naar buiten zijn gekomen. Was alles onder 'overstappen op duurzame landbouw' gecommuniceerd, zou het protest minder heftig zijn.

Qua steun laat het straatbeeld interessante dingen zien. Waar tijdens Corona-beperkingen nog allerlei posters tegen het beleid hingen, hangt er nu een omgekeerde Nederlandse vlag.

Het wijst op een groep, die met alle winden meewaait en makkelijk te beïnvloeden is.

Nou ja, het is week 30, zomer, weinig ander nieuws, dit krijgt iets te veel aandacht. Regering en Staten-Generaal hebben reces, pas in september gaat het verhaal verder.
Jablan,deze snap ik even niet.
Denk je niet dat voor een flink deel "de poster ophangers" dezelfde zijn die nu de vlag onderste boven hangen?
Ik denk van wel.
Blauw-wit-rood;het land in nood.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
29 jul 2022 13:28
Het moet niet gekker worden met die achterlijke boeren en een stel wouten dat volkomen blind is voor de feiten.

- Boeren staan tot 20.00 uur te barbequen
- Gezin met 2 kinderen heeft niks te eten en te drinken, die kunnen geen kant op
- Gezin besluit de meute te volgen, om te draaien en net als de rest via de toerit de snelweg te verlaten

- Wouten: kan je maximaal 8700 euro kosten.

In plaats van dat ze die boeren van de snelweg afslepen, niks, daar drink je een kopje thee mee, daar moet je begrip voor hebben, stel je voor dat die boos worden, oei oei... pak dan maar gewoon een gezin met twee kleine kinderen... lafbekken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... itie-boete
En wat bewijst dit?
Dat de overheid geheel van het padje af is,of zoals dat in delen van Brabant o.a. heet:wappies!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
PeterPeters1966 schreef:
28 jul 2022 11:50
Reces is wat anders dan vakantie.
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.

Onkruid71
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
PeterPeters1966 schreef:
28 jul 2022 11:50
Reces is wat anders dan vakantie.
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
Toch zijn er velen op vakantie geweest.

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Snap je het echt niet, of wil je het niet snappen?

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:37
witte angora schreef:
29 jul 2022 13:28
Het moet niet gekker worden met die achterlijke boeren en een stel wouten dat volkomen blind is voor de feiten.

- Boeren staan tot 20.00 uur te barbequen
- Gezin met 2 kinderen heeft niks te eten en te drinken, die kunnen geen kant op
- Gezin besluit de meute te volgen, om te draaien en net als de rest via de toerit de snelweg te verlaten

- Wouten: kan je maximaal 8700 euro kosten.

In plaats van dat ze die boeren van de snelweg afslepen, niks, daar drink je een kopje thee mee, daar moet je begrip voor hebben, stel je voor dat die boos worden, oei oei... pak dan maar gewoon een gezin met twee kleine kinderen... lafbekken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... itie-boete
En wat bewijst dit?
Dat de overheid geheel van het padje af is,of zoals dat in delen van Brabant o.a. heet:wappies!
Jij geeft er ook wel weer een slinger richting je eigen straatje aan, of niet dan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij een parlementair reces worden er geen vergaderingen gepland.
Wél kan het parlement voor bv een spoeddebat bijeen geroepen worden.
Met het op vakantie gaan is iedereen gewoon pleite :D .

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Eén ding is zeker en dat is dat er morgen (Zo.) geen boerenprotestacties zullen zijn, aangezien dat de dag is waarop de misstappen, welke in de voorgaande werkweek zijn begaan, weer glad gepraat zullen worden.
Helaas blijven de vlaggen wel, 24h. per dag en zevendagen per week, buiten hangen en dat terwijl er op zondagen niet gevlagd wordt volgens het vlaggenprotocol.
Maar ja, welk protocol wordt er nog wel gevolgd in deze tijden ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
30 jul 2022 11:15


Helaas blijven de vlaggen wel, 24h. per dag en zevendagen per week, buiten hangen en dat terwijl er op zondagen niet gevlagd wordt volgens het vlaggenprotocol.
Wat is daar voor helaas aan??? Prachtig toch hoe mensen uiting van gevoelens geven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Er mag zoveel niet.:-)

ZeerPrivé
Berichten: 6097
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
30 jul 2022 12:23
Vlaggen mogen ook niet na zonsondrrgang blijven hangen
Er is geen wet die dat verbiedt.

Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger, bedrijf of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen. Er zijn wel regels voor het vlaggen vanaf Rijksgebouwen. Die staan in de vlaginstructie. Burgers, bedrijven en organisaties kunnen de instructie volgen als richtlijn. Dit is niet verplicht.

Regels voor het uithangen van de vlag
U mag altijd de vlag uithangen. Bijvoorbeeld bij een feestelijke gebeurtenis als een huwelijk of het slagen voor een examen. Ook halfstok vlaggen bij een overlijden mag.
Er is geen wet die vlaggen verbiedt of bepaalt hoe u moet vlaggen. U bent dus nooit strafbaar als u de vlag uithangt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... instructie

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
PeterPeters1966 schreef:
28 jul 2022 11:50
Reces is wat anders dan vakantie.
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
ja hoor,droom lekker verder.
Een flink deel van het kabinet is natuurlijk gewoon vacantie aan het houden,en dat snap ik ook best,maar doe dan niet alsof je nog steeds aan het werk bent.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
30 jul 2022 07:48
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:37
witte angora schreef:
29 jul 2022 13:28
Het moet niet gekker worden met die achterlijke boeren en een stel wouten dat volkomen blind is voor de feiten.

- Boeren staan tot 20.00 uur te barbequen
- Gezin met 2 kinderen heeft niks te eten en te drinken, die kunnen geen kant op
- Gezin besluit de meute te volgen, om te draaien en net als de rest via de toerit de snelweg te verlaten

- Wouten: kan je maximaal 8700 euro kosten.

In plaats van dat ze die boeren van de snelweg afslepen, niks, daar drink je een kopje thee mee, daar moet je begrip voor hebben, stel je voor dat die boos worden, oei oei... pak dan maar gewoon een gezin met twee kleine kinderen... lafbekken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... itie-boete
En wat bewijst dit?
Dat de overheid geheel van het padje af is,of zoals dat in delen van Brabant o.a. heet:wappies!
Jij geeft er ook wel weer een slinger richting je eigen straatje aan, of niet dan?
Nee hoor,ik was het gewoon met je eens dat zoiets belachelijk is.

Plaats reactie