Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:27
Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
ja hoor,droom lekker verder.
Een flink deel van het kabinet is natuurlijk gewoon vacantie aan het houden,en dat snap ik ook best,maar doe dan niet alsof je nog steeds aan het werk bent.
Kamerleden en ministers gaan ook maar gewoon 2 of 3 weken op vakantie (vacantie met een c is al afgeschaft voordat iedereen op dit forum was geboren). De rest van de tijd zijn ze gewoon achter de schermen bezig. En ministers zijn gewoon aan het werk op hun ministerie als ze weer terug zijn van vakantie. Reces is niets anders dat er geen plenaire vergaderingen zijn in het parlement. Zo, heb je toch weer een gratis les gehad die je blijkbaar gemist had toen je nog op school zat. Ik heb dit allemaal op de havo geleerd, dus het is ook niet echt hele bijzondere kennis.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:27
ja hoor,droom lekker verder.
Een flink deel van het kabinet is natuurlijk gewoon vacantie aan het houden,en dat snap ik ook best,maar doe dan niet alsof je nog steeds aan het werk bent.
Tja, als je het niet wilt aannemen - inmiddels ook door 2 anderen hier nog een keer uitgelegd - dan ben je niet meer te helpen.

ZeerPrivé
Berichten: 6097
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:27
Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
ja hoor,droom lekker verder.
Een flink deel van het kabinet is natuurlijk gewoon vacantie aan het houden,en dat snap ik ook best,maar doe dan niet alsof je nog steeds aan het werk bent.
Vanzelfsprekend houden kabinet en kamerleden tijdens het reces ook vakantie. Maar dat zal gewoon 2 - 3 weken zijn. Echt niet de volledige reces periode.

Parlementair reces
Een vergaderloze periode van het parlement heet reces. Dergelijke perioden komen als regel voor in de zomermaanden (juli, augustus), voor en na Kerstmis en in het voorjaar. Dat wil niet zeggen dat alle Kamerleden al die weken op vakantie zijn. Sommigen lopen tijdens het reces stage of brengen werkbezoeken, andere leden studeren of lezen vakliteratuur. Altijd is een aantal leden stand-by voor het geval er iets belangrijks gebeurt. De Kamerleden kunnen wel altijd schriftelijk vragen stellen, zodat ze toch hun controlerende taak kunnen blijven uitoefenen.

Ministers en staatssecretarissen hebben het door de vergaderloze periode ook wat rustiger, maar ook zij zijn niet de gehele periode afwezig. Zo moet in de zomer de definitieve begroting worden opgesteld en Prinsjesdag worden voorbereid. Ministers die op vakantie zijn, worden tijdelijk door een staatssecretaris of collega vervangen.

https://www.parlement.com/id/vhnnmt7js3 ... tair_reces

Erthanax
Berichten: 10078
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In het verlengde hiervan: er zijn twee goede redenen om in het onderwijs te werken, juli en augustus.

Erthanax
Berichten: 10078
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor de liefhebber ook nog een leuke vakantietip vlakbij Metz. Het is goed vier uur rijden, je bent er zo! :D

Erthanax
Berichten: 10078
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vier dagen lopen vanaf Heerenveen, volgens Google Maps.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
30 jul 2022 18:41
scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:27
Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
ja hoor,droom lekker verder.
Een flink deel van het kabinet is natuurlijk gewoon vacantie aan het houden,en dat snap ik ook best,maar doe dan niet alsof je nog steeds aan het werk bent.
Kamerleden en ministers gaan ook maar gewoon 2 of 3 weken op vakantie (vacantie met een c is al afgeschaft voordat iedereen op dit forum was geboren). De rest van de tijd zijn ze gewoon achter de schermen bezig. En ministers zijn gewoon aan het werk op hun ministerie als ze weer terug zijn van vakantie. Reces is niets anders dat er geen plenaire vergaderingen zijn in het parlement. Zo, heb je toch weer een gratis les gehad die je blijkbaar gemist had toen je nog op school zat. Ik heb dit allemaal op de havo geleerd, dus het is ook niet echt hele bijzondere kennis.
tja,ik heb alleen blo gedaan,dus heb ik dat stukje uitermate belangrijke kennis gemist.
Mijn dank voor deze info.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 22:00


tja,ik heb alleen blo gedaan,dus heb ik dat stukje uitermate belangrijke kennis gemist

is niks mis mee,

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
31 jul 2022 18:17
scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 22:00


tja,ik heb alleen blo gedaan,dus heb ik dat stukje uitermate belangrijke kennis gemist

is niks mis mee,
Gewoon even voor de duidelijkheid en voor dat iemand denkt dat ik er de draak mee steek;toen ik naar school ging (de lagere) was dat een school voor schipperskinderen en omdat er voor ons geen leerplicht was viel dat onder buitengewoon lager onderwijs,vandaar BLO.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dan nog , niks mis mee. Laat iedereen lekker op zichzelf letten.

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren was ik er nog, om de wandeling van Schiedam naar Delft te maken. Weet niet of ik vandaag thuis was gekomen. Prima te doen trouwens, nog geen 5 kilometer, eerst kom je op een ontdekpad voor kinderen, vervolgens door de polder of wat dan ook. Al die omgekeerde vlaggen vond ik vrij intimiderend, maar verder een rustgevend stukje Nederland.

https://nos.nl/artikel/2439017-nauwelij ... ersleiding

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »


sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
30 jul 2022 00:13
Jablan schreef:
29 jul 2022 21:58
scharrelschipper schreef:
29 jul 2022 21:14
Dat is natuurlijk onzin,alleen de naam is anders.
Nee. Vakantie is totaal afwezig, er compleet tussenuit zijn. Reces is de periode zonder vergaderingen, waarin de meeste politici het land intrekken, op werkbezoek gaan, voor de meeste mensen onzichtbaar aan het werk zijn.
Toch zijn er velen op vakantie geweest.
Jah, ook zij hebben af en toe een vakantie nodig, het zijn soms net mensen zoals jij en ik, en die nemen ze dan tijdens een reces, want dan hoeven ze niet in Den Haag te zijn voor debatten etc. Er is geen wettelijk recht op vakantiedagen voor een volksvertegenwoordiger, sterker nog de grondwet schrijft voor dat ze permanent "in functie" zijn, lees ik hier.

En als men "de socials" van politici wat volgt, zal men zien dat die tijdens het reces links en rechts op duiken op werkbezoeken, en ineens met inzichten in dossiers komen die ze eerder niet hadden, simpelweg om dat ze tijdens het reces de tijd hebben om dat soort dingen tot zich te nemen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

en ineens met inzichten n dossiers komen die ze eerder niet hadden, simpelweg om dat ze tijdens het reces de tijd hebben om dat soort dingen tot zich te nemen.
Geweldig joh, alsof ze dat niet kunnen bedenken voor al dat geld wat ze krijgen in de kamer.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
01 aug 2022 11:41
en ineens met inzichten n dossiers komen die ze eerder niet hadden, simpelweg om dat ze tijdens het reces de tijd hebben om dat soort dingen tot zich te nemen.
Geweldig joh, alsof ze dat niet kunnen bedenken voor al dat geld wat ze krijgen in de kamer.
Ik vind het niet zo'n denderend salaris voor een baan zonder vakantiedagen, gerede kans op af en toe moeten onderduiken, of de meest ellendige **** over zich heen gestort krijgen door mede parlementariërs.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Om nog maar te zwijgen over wat periodes met persoonsbeveiliging met een parlementariër en diens gezin doen. Sterkte, Carolien en anderen.

*

Nu.nl
Oud-leerlingen willen Gomarus-scholen alsnog laten vervolgen om antihomobeleid
Het beleid is aangepast. Oftewel: niet meer verplicht uit de kast, maar juist erin. Waar leidt dat toe? Een verwijzing naar Eleos.

Vaker psychische klachten bij lhbtiq+-jongeren, toch is er weinig passende zorg
Artikel wijst naar dit onderzoek, in november 2021 verschenen in het Tijdschrift voor Psychiatrie, PDF, november 2021 en sluit af met een pleidooi voor een expertisecentrum.

Bij dit soort berichten komen bij ons altijd dezelfde vragen bovendrijven. Bij de GGZ: is het nu aanbod zoekt vraag of vraag zoekt aanbod? En in hoeverre is dit een theoretische exercitie? De GGZ is overbelast, Jeugdzorg idem. Het lijkt ons ook een kwestie van welke jongere (welk kind) heeft nu direct zorg nodig heeft.
Bij het verhaal over de Gomarus-scholen: wie beslist daar eigenlijk, naam en achtergrond. Want ook binnen het OM zitten er een paar mensen met reformatorische achtergrond op sleutelposities.

Mocht iemand van binnen de GGZ dit lezen... Zet de regenboogjongeren bij elkaar, maak er een groepstherapie van, dan ben je binnen zes sessies klaar en blijven alleen de jongeren met serieuze psychische klachten over voor een individuele behandeling.

kuklos
Berichten: 10143
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
01 aug 2022 15:14
Zet de regenboogjongeren bij elkaar, maak er een groepstherapie van, dan ben je binnen zes sessies klaar en blijven alleen de jongeren met serieuze psychische klachten over voor een individuele behandeling.
Is dat jouw persoonlijke mening of iets wat onderbouwd is middels rapporten en onderzoek? Deze vraag stel ik omdat de homo's die ik ken helemaal niets op hebben met de hele letterbak waar ze nu in geduwd zijn. Ze zien meer verschillen met die andere groepen dan overeenkomsten.
Let wel, dat is mijn persoonlijke ervaring op basis van de homo's die ik ken, dus ik heb geen idee of zij juist de uitzondering vormen of de regel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
01 aug 2022 14:48
[

Ik vind het niet zo'n denderend salaris voor een baan zonder vakantiedagen, gerede kans op af en toe moeten onderduiken, of de meest ellendige **** over zich heen gestort krijgen door mede parlementariërs.
Dan verschillen wij van mening, enne wat je zaait zal je oogsten zeg ik altijd maar. Al ben ik het dus niet eens met de bedreigingen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
01 aug 2022 15:22
Is dat jouw persoonlijke mening of iets wat onderbouwd is middels rapporten en onderzoek? Deze vraag stel ik omdat de homo's die ik ken helemaal niets op hebben met de hele letterbak waar ze nu in geduwd zijn. Ze zien meer verschillen met die andere groepen dan overeenkomsten.
Let wel, dat is mijn persoonlijke ervaring op basis van de homo's die ik ken, dus ik heb geen idee of zij juist de uitzondering vormen of de regel.
Ik denk, dat jouw bekenden aan 'de regel' of aan het cliché voldoen. :)

Het is een persoonlijke mening. Het nu-artikel geeft de aanzet. Begrepen willen worden en heteronormatieve hulpverleners komen erin voor.
Je wordt het beste begrepen, wanneer de ander net zo is, dezelfde letter kiest uit het minderhedenalfabet.
Heteronormatieve hulpverlening klinkt als een verwijt. Eigenlijk gaat het erom of de jongere zich veilig genoeg bij die hulpverlener om alles te vertellen. Dat heeft weinig te maken met een norm, alles met houding. Kan de hulpverlener goed luisteren?

Combineer deze termen met een overbelaste zorg, dan kom je vanzelf uit op groepsessies als basisaanbod.

Want eerlijk, welke jongere heeft niet tijdens het opgroeien last van psychische klachten? Dat ze onder de regenbooggroep wat vaker voorkomen, is wel bekend. Soms ligt het aan de omgeving, soms aan de jongere zelf. Voor mij is het niet vanzelfsprekend om daar direct de geestelijke gezondheidszorg op los te laten. Tijd doet veel, contact met anderen nog meer.

kuklos
Berichten: 10143
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
01 aug 2022 16:28
Dat ze onder de regenbooggroep wat vaker voorkomen, is wel bekend. Soms ligt het aan de omgeving, soms aan de jongere zelf.
Mijn bezwaar is dat je opnieuw de groep homogeniseert en dus geen onderscheid maakt of problemen onder verschillende subgroepen nog weer vaker voorkomen en ook niet of die problematiek hetzelfde is. Op deze manier zeg je te gemakkelijk (mijns inziens) dé regenboeggroep en negeert dan verschillen onderling.

Plaats reactie