Pagina 80 van 135

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 19:32
door janssen
verwijderd:



.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 19:39
door janssen
quote="vok"
: Hadden ze maar het Nr 0800-8192 zoals is afgesproken van de verzekeraar moeten bellen, en er op wijzen dat U verzekernemer is overleden, daar is de overledene doe maar zoals U met de verzekernemer heb afgesproken.

Nu de vraag zijn zij de opdrachtgever.?
Het kunnen ook de buren zijn die even bellen.(die hebben alleen maar het nr en weten verder niets)
Ik dacht dat het de verzekernemer was, alleen kan die even niet bellen
.

Vok

Hallo vok.
Toch blijft de opdrachtgever altijd verantwoordelijk voor de gemaakte
kosten.

Dus als een goede kennis sterft, vermeld het alleen maar geef nooit opdracht voor de uitvaart/ crematie, want als de betrokkene ondervezkerd is , draai jij op voor de resterende schulden.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 19:44
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 19:51
door Eres
Vok
Wanneer iemand overlijdt, wordt dat normaliter door een familielid(nabestaande)gemeld en afgehandeld.
Dus indien er een verzekering is afgesloten en dat bekend is, wordt die gewaarschuwd en door die persoon laat de nabestaande(n) alles verder afhandelen.
Op het intake formulier worden de gegevens van de verzekerde genoteerd en 1 persoon van de dan aanwezigen, meestal de partner dan wel het oudste kind of wie zich daartoe geroepen voelt wordt de opdrachtgever en tekent daar ook voor, wordt daarmee ook verantwoordelijk voor eventuele kosten.
Ik denk dat wanneer het niet gebeurt er verder geen actie door de uitvaart vereniging wordt ondernomen.
Ik heb ook eens gelezen dat wat er ook gebeurt, de overheid bij de familie aanklopt, te beginnen vanaf de partner, zo naar de kinderen en dan verder en die wordt dan verantwoordelijk gesteld, zelfs al wijs je een erfenis af.
Dit schijnt dan de nieuwe regelgeving te zijn, heeft misschien ook wel weer met dit soort acties als van yarden te maken, anders zou de belastingbetaler er voor opdraaien.
Dus of je kinderen er ooit mee wegkomen door niets te betalen, geen idee (Hier doel je toch op?)
De prijzen van uitvaarten zijn kunstmatig enorm opgeschroefd, veel mensen zijn toch vaak op een manier verzekerd en veelal wordt het weer door dezelfde uitvaartvereniging in de hand gehouden, dus dubbele winst.
Daarom yarden kan me veel vertellen, maar ze bedonderen de boel gewoon.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 19:56
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 20:06
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 06 aug 2007 20:26
door janssen
Eres:

Ik sluit mij volledig aan bij vok. Jij schrijft precies wat velen misschien denken. :oops: :oops:

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 09:03
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 11:56
door janssen
--------------------


.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 12:51
door MAXIEM
Dag VOK,

Daar hoef je niet bang voor te zijn in dit geval. Yarden staat onder toezicht van De Nederlandse Bank en is daarvoor een te grote partij. Wat jij schildert betreft vaak (hele) kleine BV's die niet onder toezicht staan. Dat neemt niet weg dat ook Yarden door een slecht management natuurlijk wél failliet kan gaan in de toekomst. Naar mijn mening zijn ze al een stukje op weg door hun klanten nu op een ergelijke wijze zo te maltraiteren. :wink:

Collegiale groet, Maxiem.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 13:57
door solight
De volgende tekst gevonden op het forum van de "consumenten" bond:
05-08-2007, 14:02
Marcel Souman Deelnemer sinds: Jul 2007


Yarden. Een anayse van de situatie op dit ogenblik...

--------------------------------------------------------------------------------

Er wordt een strijd gevoerd op meerdere fronten.
A. Van Beilen Rauwerda advocaten die ongeveer 450 uitvaartpolishouders vertegenwoordigen en namens hun clienten van Yarden eisen dat de oude naturapolissen in hun volle omvang worden hersteld. Zonder consessies;
B. De Consumentenbond die via een ledenactie (moet u zich daar wel voor hebben opgegeven) een deal probeert te maken met Yarden. Bij
een "deal" wordt vaak van twee kanten water bij de wijn gedaan;
C. Individuele Yardenleden / uitvaartpolishouders proberen op hun eigen houtje bij Yarden hun recht te halen, maar kunnen daarbij niet voorkomen dat zij zich mogelijk ook zand in de ogen laten strooien door deze uitvaartmoloch.

Yarden zelf zegt te onderzoeken hoe een en ander kan worden "rechtgezet", wat eerder niet goed door haar zou zijn uitgelegd. De individuele actievoerders zullen binnen enkele weken van Yarden bericht ontvangen. Op deze manier denkt Yarden zich het gemakkelijkst uit de nesten te werken. Immers, heel veel individuele klagers laten zich niet door een (rechts)orgaan vertegenwoordigen.

De Consumentenbond zegt "een goed gesprek met Yarden te hebben gehad en dat namens de aangemelde actievoerders verschillende eisen bij Yarden op rafel zijn gelegd".
Yarden bestudeert die "eisen" die iets serieuzer worden bezien dan bij groep individuelen. Zij zal met haar juristen zeer waarschijnlijk een stukje geven, maar een grote brok nemen. De Consumentenbond kan in elk geval beweren dat, door haar tussenkomst, een verbetering voor haar actievoerders is bereikt.

Van Beilen Rauwerda advocaten in Leeuwarden gaan tot het gaatje. Zij zijn niet meteen op een gerechtelijke procedure uit, maar schuwen dat ook weer niet, wanneer Yarden niet volledig aan hun eisen tegemoet komt.

Het bijzondere in deze strijd op meerdere fronten is, dat Yarden, wil zij er financieel goed uitkomen, drie concepten moet 'uitonderhandelen' (wat een snertwoord!). De grootste averij meent Yarden bij Van Beilen Rauwerda advocaten op te lopen, maar dit kantoor vertegenwoordigt slechts circa 450 polishouders en heeft intussen een "klantenstop" ingesteld. Kwantitatief zal Yarden deze schade van Van Beilen Rauwerda best wel overleven en de klanten van dit advocatenkantoor zullen hoogstwaarschijnlijk met de hoofdprijs gaan strijken.
Het schijnt overigens dat verzekerden bij Achmea en FBTO die een rechtsbijstandsverzekering consumenten hebben afgesloten, zich alsnog kunnen aansluiten bij het advocatenkantoor in Leeuwarden.Eerst even Apeldoorn bellen, daarvoor. Alle kosten worden centraal door Achmea na een declaratie te hebben ontvangen onmiddellijk vergoed.

De overige gedupeerden die helemaal niets hebben ondernomen, maar denken automatisch "mee te kunnen liften" met de andere actievoerders, staan helaas met lege handen.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 14:07
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 14:17
door solight
@ Vok,

ontbinden en premie terug lijkt me geen goed idee. Zelfs als je het gehele bedrag terug zou krijgen dan kom je waarschijnlijk nog niet aan de 3000 euro.
Je krijgt dan alleen de betaalde guldens/euro's terug zonder rente/beleggings winsten.

maar inderdaad: slechts de helft terug krijgen is absoluut nep !!

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 14:30
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 14:37
door solight
@ Vok,

zou kunnen, maar niet aan mij vragen maar aan een rechter

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 14:48
door janssen
verwijderd

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 17:02
door Vok
..

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 17:16
door delftsr
Vertegenwoordiger van Yarden op bezoek gehad, ontkende de nieuwe situatie maar zou binnen een week bericht geven over de nieuwe
polisvoorwaarden. Het is nu al twee maanden terug maar ik heb nog geen reactie vernomen van Yarden.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 17:22
door MAXIEM
Dag delftsr,

Ik neem aan dat je de naam van de vertegenwoordiger hebt en dus ook kontakt met hem kunt opnemen over zijn nalatigheid. 8)

Sukses, groeten, Maxiem.

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Geplaatst: 07 aug 2007 17:39
door rsc57
Het mag toch niet zo zijn dat mensen die om wat voor reden niet geprotesteerd hebben tegen de poliswijziging die YARDEN tracht door te voeren , dat deze mensen straks in de kou staan en de wijziging moeten accepteren terwijl degenen die wel , al dan niet via een advocatenkantoor , wel bediend worden.
De regels dienen eensluidend te zijn en op iederenn toepasbaar.
Zg. deals zijn uit den boze!
Als de wijziging van kracht blijft wil ik in ieder geval niet door een oplichter ter aarde besteld worden.
Rob