LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Durion

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Dochter,
Ik had natuurlijk moeten schrijven: een weinig bonafide bedrijf. Groeten, Ton.

ik wil wel helpen

Ongelezen bericht door ik wil wel helpen »

Hoi Dochter,

Ik ben zelf werkzaam op de klantenservice van Durion.
Uw moeder kan zeker nog annuleren. U kunt het beste bellen met:
0900-5566777 dan krijgt u direct de klantenservice aan de lijn. Op uw verzoek kunnen wij u door verbinden met de annuleringslijn en er voor zorgen dat uw moeder WEL geannuleerd wordt.
Ik vind het persoonlijk zeer spijtig dat zulke dingen gebeuren, want ik wil me echt 100% inzetten voor de mensen. Misschien is het nog wel te achterhalen wie uw moeder aan de lijn gehad heeft en dan kunnen er stappen ondernomen worden.
Ondanks alle negatieve reacties, hoop ik dat ik hiermee wel voldoende geinformeerd heb.

groetjes en succes!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En dat is nou de grap! Annuleren? Er is helemaal geen overeenkomst! Dan hoef je dus ook niet te annuleren, meisje. Dit is de manier waarop Durion klanten werft.
We sturen heel Nederland een overeenkomst toe en iedereen die niet reageert, zit aan ons vast. En als mensen gaan zeuren, zeggen we dat het een vergissing is. Als mensen bewijs vragen van de overeenkomst, zeggen we dat we precies dat deel van het bandje kwijt zijn. Honden zijn het!
En maar mekkeren dat ze het allemaal voor het milieu doen. Tuuuurlijk.

Gast

En dat is nou de grap! Annuleren? Er is helemaal geen overeenkomst! Dan hoef je dus ook niet te annuleren, meisje.
Als de manier van werken van Durion juridisch niet door de beugel had gekund waren ze allang hun vergunning kwijt geweest

Hoop gezeur dus weer :!:

ik wil wel helpen

Ongelezen bericht door ik wil wel helpen »

Beste gast,

Ik vind het jammer dat u alle mederwerkers van Durion over 1 kam scheert. In welke maatschappij leven we dan.
Als 1 allochtoon een misdrijf pleegt, zijn ze toch ook niet ineens allemaal crimineel!!?? :?
Ik bedoelde het alleen maar goed hoor en ik wilde echt helpen, maar soms heb je gewoon mensen die op alles en iedereen wat aan te merken hebben!! Erg jammer hoor!! :(

de groeten

Gast

Effe relativeren "ik wil wel helpen"
Je weet toch: holle vaten klinken het hardst :D

thomas500

Ongelezen bericht door thomas500 »

Of het nu wettelijk wel of niet mag, vind ik niet eens zo van belang. Het gaat me om de manier waarop dit bedrijf je als klant probeert te benaderen. Ook bij mij is dit geprobeerd en de dame aan de andere kant van de lijn was ronduit onbeleefd en agressief. Gezien de reacties op dit forum een herkenbare situatie!
Voor mij dus een reden om geen klant te worden. Maar blijkbaar begint deze manier van producten verkopen normaal te worden in Nederland.

Gast

Ook grappig: Durion beweert dat je 10% kunt besparen op je rekening. Wat ze er niet bij vertellen is dat dit 10% over ca. 20% van je totale rekening is aangezien het grootste deel van de rekening vaste bedragen zijn die door de overheid worden gestuurd / bepaald. Uiteindelijk bespaar je dus ongeveer 2% op je rekening (bij gemiddeld verbruik ongeveer €25 PER JAAR). Om me nou daarvoor al die ellende van dubbele rekeningen op de hals te halen lijkt me wat overdreven. :lol:

Patrick_p72

Ongelezen bericht door Patrick_p72 »

Mijn vrouw is van de week ook gebeld. Door Durion en vond het ook een agressieve manier van benaderen ze had aangegeven sowieso tot 1 juli te willen wachten met een definitieve beslissing. Maar dat ze wel informatie mochten sturen. Wat schetste onze verbazing dat wij vandaag een brief mochten ontvangen waarin wij verwelkomd werden als nieuwe klant. Ik heb gelijk pislink de klantenservice gebeld. Verteld dat ik niet gediend was van dit soort maffia praktijken en dat Durion meer op een criminele organisatie leek. En dat ik bij deze per direct afgemeld wilde worden. Zij vond dat ik een grote mond had en dat ik het ook netjes kon vragen. Ik vertelde haar dat ik geen respect had voor zulke maffia praktijken en dat mijn vrouw in haar ogen nooit toestemming had gegeven. Ze had om informatie gevraagd geen contract. Zij bleef zwaaien met een opgenomen gesprek wat ik niet zal ontkennen dat dit bestaat. Maar ik had van de week al van mijn vrouew gehoord dat zij enkel om informatie gevraagd had. En dat zij ook meerdere malen in het gesprek gezegd had dat zij GEEN nieuwe energie leverancier wilde. Nou zal ik niet twijfelen dat de leden van deze criminele organisatie op enig moment ook wel een een slinks sluw doortrapte vraag hebben gesteld en dat mijn vrouw daarop ook Ja heeft geantwoord. En dat ze natuurlijk dat gedeelte op tape hebben staan en niet de meermaals herhaalde zinnen van mijn vrouw waarop ze had aangegeven geen gebruik wenste ta maken van Durion en enkel info wilde hebben. Maar in eerste instantie wilde deze onbeschofte vrouw van de Durion klantensevice me niet afmelde omdat ze vond dat ik haar agressief benaderde (de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet dacht ik). Uiteindelijk na dreiging mijn rechtsbijstand dan maar in te schakelen besloot zij ons abonnement toch per direct te annuleren.

Heb daarna NUON gebeld om door te geven dat ik absoluut niet naar Durion wilde overstappen maar mij werd verteld dat zij dat wettelijk niet mochten blokkeren. Ik was stom verbaast dat een criminele organisatie als Durion niet gestopt kan worden.

Heb met mijn bank gebeld en die vertelde me dat mochten er afschrijvingen komen ik deze incasso's per direct ongedaan kon maken en dat er daarna ook een blokkering op de mogelijk volgende incasso;s van Durion gezet kon worden.

reep

Ongelezen bericht door reep »

Waarschijnlijk treed ik in herhaling, maar ik wil graag mijn reactie kwijt. Ik vind het ronduit triest dat Durion in de kop van Noord Holland mensen (voornamelijk ouderen) voorspiegeld alsof ze onderdeel van de Nuon zijn. Voorbeeld is mijn moeder, zij is in juli 2003 akkoord gegaan met een contract nadat zij telefonisch benaderd was. Mijn moeder is op haar hoede met enqueteurs en geen enkel telefonisch enquetebureau heeft ooit wat bij haar los kunnen peuteren! ik vind het ronduit schandalig en zou me diep schamen als ik voor het desbetreffende bedrijf werk en zelf nog steeds geloof ik de goede bedoelingen daarvan (Bord voor het hoofd? Oost indisch doof? Of zelf ook in de grap getrapt?). :oops: :cry:

Gast

http://www.dte.nl Klachten indienen!

Gast

http://www.dte.nl Sorry dat het hierboven mis ging

hjbrokers

Ongelezen bericht door hjbrokers »

Hallo mensen,

Mijn ouders zijn er helaas vorige week ook ingetrapt, en na het bekijken van Kassa zaterdag willen ze er toch af.

Vandaag kwam het pakket binnen, en natuurlijk de telefoon gepakt en geanuleerd. Bij de vraag of we een schriftelijke bevestiging hiervan krijgen was het antwoord nee. Wel kon ik de naam van de telefoniste krijgen.

Toch blijf ik met een naar gevoel achter zitten. Ik heb het gevoel dat we toch binnenkort rekeningen zullen ontvangen. Ik heb dus vandaag nog een aangetekende brief de deur uit gedaan, waarin ik nogmaals uitleg waarom we stoppen, en verwijs ik naar het telefonisch gesprek.

Denken jullie dat ik het op deze manier goed heb aangepakt, of is jullie ervaring dat Durion niets aantrekt van het annuleren van de overeenkomst?

Gast

De consumenten website Boycot.nu heeft de vergunning verstrekker DTe verzocht de vergunning van Durion te herzien.

Geachte mevr.mijnheer

Ook op onze consumenten website www.boycot.nu blijven de klachten over energie leverancier Durion maar binnen komen. Op uw website lees ik het volgende.

"Durion werft haar klanten telefonisch. DTe heeft hierover diverse klachten ontvangen. Klanten geven aan dat zij niet beseffen dat zij een contract met Durion hebben afgesloten en dat Durion hierover in het telefoongesprek niet duidelijk genoeg is. Ook krijgt DTe regelmatig klachten dat Durion geld van de rekening van klanten afschrijft zonder dat de klant hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven. Daarnaast zou Durion onterecht de indruk wekken dat het bedrijf samenwerkt met regionale netbeheerders.”

Hieruit blijkt een reële weergave van de klachten. Maar wat ons verbaasd is dat dit soort praktijken nog steeds dagelijkse realiteit is en dat niemand er iets tegen doet.

Wij zijn van mening, dat na alle loze beloftes die Durion doet, aan iedereen die het maar horen wilt, aan u, in de media, aan ons en elke andere consumentenorganisatie, er toch niemand is, die dit soort praktijken aanpakt en afstraft.

Hoeveel mensen moeten er nog gedupeerd worden voordat hier wordt ingegrepen.
Wij verzoeken u de leveringvergunning aan Durion te herzien totdat Durion net als elk ander bedrijf de regels respecteert.

Wanneer men dit soort zaken op zijn beloop laat zal in een later stadium, de concurrentie op dezelfde wijze gaan werven (het blijkt te werken wanneer niemand iets doet) en is het hek van de dam.

Met vriendelijke groet
Boycot.nu

Gast

Gewoon niet op ingaan, nooit ja zeggen aan de telefoon, en zeker geen rekeningnummer noemen. Als ze geen klanten meer hebben moeten ze er wel mee stoppen. Dat is nou net het voordeel van de vrije markt. Hopelijk niet het enige...

czegers

Ongelezen bericht door czegers »

De consumenten website www.boycot.nu ontvangt net als alle andere consumenten websites en organisaties heel veel klachten over de energie leveranciers.

Na aandringen bij de politiek kregen wij het volgende e-mail bericht,

8 juli 2004

Aan de redactie van Boycot.nu

“Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected]

Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al die klachten.

Met vriendelijke groet
Boycot.nu

Gast

Maar wel betalen! Ondanks het advies van boicot.nu :lol:

maurice2

Ongelezen bericht door maurice2 »

altijd weer die Nuon!

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Denk dat een klacht aan DTe
www.dte.nl
meer effect heeft

Consumentenbond heeft ook al eens bemiddeld voor Nuon klanten en 200 mensen een paar facturen lang heel gelukkig gemaakt maar voor die andere 2,7 miljoen klanten is er niks veranderd!

Volgens het ANP heeft DTe Durion de wacht aan gezegd. Ze hebben ze helaas nog niet kunnen betrappen op onwettige methoden maar ze zitten er niet ver vanaf. Als ze hun leven niet beteren spelen ze met d'r vergunning (alhoewel de soep nooit zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend natuurlijk)

zie ook
www.energiemanagement.net

bart-jan

Ongelezen bericht door bart-jan »

Mensen mensen mensen,
Waar maken jullie je druk over?
Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat hij niet wist dat hij een overeenkomst aangaat???? :roll:
Alles word toch duidelijk uitgelegd??? En daarna nog eens een keer heel langzaam herhaald... Dus???
Dan ook nog eens het feit dat je de laagst prijs betaald van nl..
Oké er zijn er een paar goedkoper op het internet, maar dat zijn allemaal tijdelijke aanbiedingen waarbij je na een jaar veel meer betaald!!
Maar de meeste nederlanders gedragen zich het liefst als kudde dieren en laten anderen voor zich denken...

Gesloten