LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BOL.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Yorik »

Waarom dienen jullie geen klacht over deze gang van zaken in bij thuiswinkel.org. Bol.com is daarbij aangesloten en -zoals ik het begrijp- kijkt men er op toe dat de klacht zorgvuldig behandeld wordt.

blokkerj
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2007 13:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door blokkerj »

Vanmiddag heb ik een klacht ingediend bij thuiswinkel.org. Zij sturen de klacht ook naar bol.com en als het dan na een week niet fatsoenlijk is opgelost kan ik verder reageren. Ik wacht maar af, heb weinig vertrouwen in enige uitzoekerij en actie door bol.com

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Asylum »

Ik heb ook een probleem met Bol.com.

Ik had een bestelling gedaan in Juni en deze bestelling is ook netjes per post thuisbezorgd.

Nu krijg ik afgelopen week een email met het verzoek om deze bestelling te betalen daar het niet mogelijk was van hun kant het bedrag via mijn creditcard af te schrijven :?: :roll: :?:

1 dag later weer een email met daarin het verzoek om meteen het bedrag over te maken, anders volgt incasso :!:

Ik vind het vreemd dat ze pas na 5 maanden reageren :roll:

Ik heb verzocht om maar een acceptgiro te sturen

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door cygnum »

Het is inderdaad vreemd dat ze er zo lang over doen, maar ze mogen het wel. De vordering blijft in ieder geval een jaar, ik dacht twee zelfs, staan. Ik kan daarentegen niet zeggen dat ik te spreken ben over de eis die ze stellen dat je meteen dient te betalen. Dat je een acceptgiro verwacht, kan ik dan ook begrijpen.

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door wwre »

Ik ben niet kritiekvrij over BOL.com, maar ik het is 1 van de winkels waar ik merkgetrouw aan ben.

Voor postbushouders: als je om 20.55 besteld kan je het 7.30u de volgende dag alweer afhalen. Levering van circa 11 uur :D

In mijn ogen dus een aanrader.

marnix2
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2007 16:19

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door marnix2 »

beste mensen het heeft geen zin hier iets over bol.com neer te zetten.ik heb mijn problemen met dit bedrijf aan een ander konsumentenbedrijf gegeven zonder forum.op een forum worden alle negatieve en positieve ervaringen vermeld en daar blijft het bij!dat bol.com een zeer goede kollektie heeft daar ben ik het 100% mee eens.ik heb problemen met dit bedrijf van een andere aard en los die op op mijn manier zonder dit nog eens op dit forum te plaatsen want het heeft geen zin.ik heb de laatste dagen bijna alle forum reacties van bol.com gelezen en heb MIJN besluit genomen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Big-V »

Misschien wordt er wel geen actie ondernomen omdat de problemen bij Bol.com helemaal niet zo structureel zijn.
Wanneer er hier op het forum bovenmatig veel klachten komen over een bepaald bedrijf pakt ook Radar dat echt wel op.

marnix2
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2007 16:19

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door marnix2 »

ik had op 30-11-2008 12cd's besteld bij bol.com na 14 weken bellen en emails sturen heb ik geanuleerd en tot mijn verbazing na 5 werkdagen had ik mijn geld terug op mijn rekening!ik heb dezelfde cd's bij freerecord bestelt via internet en na 6 dagen had ik ze in huis!konklusie:voor mij NOOIT geen bol.com meer het gaat hier niet om hitparade cd's maar om cd's met oude opnames.bolcom heeft die namelijk niet in voorraad.maar zet die wel in hun katalogus.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Big-V »

bolcom heeft die namelijk niet in voorraad.maar zet die wel in hun katalogus.
Dat doen àlle webwinkels.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de verwachte levertijd staat erbij, ook alternate bijv. heeft producten in de catologus die ze niet op voorraad hebben

marnix2
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2007 16:19

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door marnix2 »

de aangegeven levertijd in de katalogus was 4 tot max.6 weken!na 14 weken heb ik geannuleerd!ik denk dat IK keurig heb hehandeld?maar ze hebben keurig mijn geld teruggestort(6d)

kaatjedee
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 19:21

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door kaatjedee »

Mijn bestelling van december is 2 keer van mijn credit card afgeschreven. Na een mailwisseling van maar liefst 2 maanden heb ik eindelijk het onrechtmatig geincasseerde bedrag teruggekregen. Met een mailtje met excuses en een kadobon van maar lieft 2,50 (...)
Inmiddels zijn we een paar weken verder en Bol.com begint weer met incasseren van mijn credit card. Voor een bestelling die al lang is betaald!!!! De aankondiging vande incassering kwam op 25-2, maar de daadwerkelijke incassering is al op 19-2 gedaan, dus ik kan mijn credit card niet eens meer laten blokkeren! De klantenservice van Bol is echt om te huilen zo slecht.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Pruim »

Bijna al mijn engelstalige boeken komen bij bol vandaan.

Nog nooit een probleem gehad.
Maar dat is natuurlijk niet interessant om hier te melden :)

kaatjedee
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 19:21

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door kaatjedee »

Zo zou ik 2 maanden geleden ook hebben gereageerd. Tot er een keer iets mis gaat en je in een soort Kafkaïaanse mailwisseling terecht komt. En geloof me, het voelt niet goed als een bedrijf beschikt over je credit card gegevens en ze incasseren gewoon te pas en te onpas bedragen.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Pruim »

Je kunt toch via je creditcard maatschappij om een blokkering vragen voor bol?

Ik heb er trouwens nog nooit iets met creditcard besteld. Ik betaal daar altijd na levering met een bijgesloten acceptgiro.

TheRoSci
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 18:42

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door TheRoSci »

:evil:


Het is nu al voor de derde keer op rij dat ik een artikel (met een leveringstijd van 4-6 werkweken) bij BOL heb besteld, na ruim 2 maanden de mededeling krijg dat het betreffende artikel niet meer leverbaar is.

En ja hoor! ELKE keer is de leverancier volgens BOL de boosdoener maar de hand in eigen boezem steken - i.e. de eigen website of de klant tijdig van adequate info voorzien - is er dus nooit bij!

Ergo, ik heb het nu helemaal gehad met deze Behoorlijk Onprofessionele Leverancier!

zyxaque
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:34

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door zyxaque »

Een paar weken heb ik bij bol.com een camera besteld.
komende zondag heb ik deze eigenlijk beslist nodig dus daarom heb ik hem een maand vantevoren besteld, aangezien de levertijd 5 - 10 werkdagen aangaf.

Inmiddels zijn we echter zo'n 20 werkdagen verder en de bestelling is nog steeds niet verzonden.

toen ik een kijkje nam op de website, bij de "bestelstatus" stond er dat de bestelling nog verwerkt moest worden.
toen ik op de extra informatie wilde klikken drukte ik per ongeluk op bestelling annuleren omdat deze optie vlak onder de button voor extra informatie staat. (ook niet slim van mij natuurlijk, ben het werken met touchpads nog niet gewend.)

Normaal is het zo dat er dan een vraag komt of je zeker bent dat je de bestelling wil annuleren, ik kreeg echter gelijk deze melding in beeld: "uw annulering is in behandeling".

Dit was niet de bedoeling dus ik belde de klantenservice. Hier kreeg ik zo'n vervelend schijnheilig mens aan de lijn die zei hoe jammer ze het wel niet voor me vond maar dat het niet om te draaien was.

Ik walg van de manier hoe bol.com met zijn klanten omgaat en zal hier ook nooit meer wat bestellen!

Ik raad heel Nederland aan om dit ook niet meer te doen, zodat ze failliet gaan en er plaats komt voor een nieuwe/verbeterde internetwinkel!

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Asylum »

Je kan het beste iets bestellen en dan via acceptgiro betalen. bevalt het niet stuur het terug met accept.
Dan heb je ook het probleem niet dat je achter je geld moet zitten.

Jaap V
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 19:53

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Jaap V »

Ik heb een spel besteld via Bol.com. Release datum van dit spel was 09 april. Ik heb een maand van tevoren dit spel besteld. Tot nu toe heb ik niks gehad (ook geen bericht gehad). Ik ging vandaag eens bellen of het uberhaubt nog kwam; Volgens Bol.com is het kwijtgemaakt bij TNT. Ik kan binnen 10 dagen mijn geld terugkrijgen, maar het spel moet ik opnieuw bestellen?! Alleen is nu de levertijd 2-3 weken. Kan ik iets doen tegen deze belachelijke behandeling van klanten?

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: BOL.com

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Heb meerder malen bij Bol.com besteld en op en top tevreden.....

Gesloten