Chocomelk schreef:Dus met 113% mag je gewoon zelf sparen voor oa een wasmachine.
Belachelijk !
13% minder en je krijg die wel cadeau.
Klopt, en die 13% ben ik dus kwijt doordat ik minder huurtoeslag krijg en een deel van de gemeentelijke heffingen mag betalen. Sterker nog, als ik 3% minder had, dan had ik al de langdurigheidstoeslag en nog wat van die grappen.
Maar weet je, of het eerlijk is of niet, het is allemaal gekregen, ik kan er goed van rondkomen, dus ik heb geen reden om te klagen. Erger is het als iemand zich een slag in de rondte werkt, en dan uiteindelijk op hetzelfde uitkomt. Ik kan me die frustratie heel goed voorstellen.
En die wasmachine, ik heb er 6 jaar geleden eentje tweedehands gekocht, een Miele voor 175 euro, ding was 20 jaar oud, maar wel gereviseerd. Ding doet het prima, en houdt het tot nu toe langer probleemloos vol dan twee van de drie machines die ik hiervoor gehad heb. En die waren nieuw, en duurder. Dus zo'n ramp is tweedehands ook niet altijd...
En de rest, wat ik nog wil, het is allemaal niet echt noodzaak, en een mens moet iets te wensen hebben, nietwaar?