LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:Ciske en die mensen die net boven het bijstandsniveau zitten en er
wel zelf voor moeten sparen voor oa een wasmachine als die kapot gaat ????
De mensen die net boven het bijstandsniveau zitten,worden aan alle kanten geholpen.
Huurtoeslag,zorgtoeslag,aanrechtsubsidie,kindertoeslag(als ze kinderen hebben)

Ze horen bij de minima dus kunnen ze ook een beroep doen op bijzondere bijstand.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snepke schreef:
Chocomelk schreef:Ciske en die mensen die net boven het bijstandsniveau zitten en er
wel zelf voor moeten sparen voor oa een wasmachine als die kapot gaat ????
De mensen die net boven het bijstandsniveau zitten,worden aan alle kanten geholpen.

Ze horen bij de minima dus kunnen ze ook een beroep doen op bijzondere bijstand.
Nee hoor die horen niet bij de minima die boven het bijstandsniveau zitten, dus die krijgen geen wasmachine als die kapot gaat.
Huurtoeslag, zorgtoeslag en de hele poespas krijgen wel al die mensen die in de bijstand zitten, andere die erboven zitten ook wel maar minder.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:

precies, maar net wat Manondoris al zei hierboven, sommige hebben een plaat voor de kop :mrgreen:

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Chocomelk schreef:
Nee hoor die horen niet bij de minima die boven het bijstandsniveau zitten, dus die krijgen geen wasmachine als die kapot gaat.
Huurtoeslag, zorgtoeslag en de hele poespas krijgen wel al die mensen die in de bijstand zitten, andere die erboven zitten ook wel maar minder.
Jawel hoor die hebben ook recht op bijzondere bijstand.

http://www.nibud.nl/inkomsten/tegemoetk ... stand.html

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Lees anders nog eens even wat pagina 's terug, Ik heb het over een "West Europees land" en jij verdraaid dat en "Europees land"!

Dus volgens jou is het geen Europees land.
Lees wat andere over denken, met mijn mening ben ik dus niet alleen.
Emmy75 schreef: Mag het ook zuid-west Europa zijn dan ?
Zo staat het op internet, niet op wikipedia.

TS heeft gelijk:
Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop :lol:

Chocomelk

snepke schreef:
Chocomelk schreef:
Jawel hoor die hebben ook recht op bijzondere bijstand.

http://www.nibud.nl/inkomsten/tegemoetk ... stand.html
De gemeente stelt de voorwaarden voor bijzondere bijstand vast. Dit kan per regeling verschillen. Over het algemeen wordt gekozen voor huishoudens met een inkomen tot een bepaalde grens, bijvoorbeeld 120% van de bijstandsnorm.
U bent alleenstaande € 626,93
Dus als je 120 euro meer in de maand ontvangt dan mag je zelf sparen voor oa een wasmachine. :shock:
En wat je niet moet vergeten die mensen WERKEN zelfs !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als je 120 euro meer in de maand ontvangt dan mag je zelf sparen voor oa een wasmachine. :shock:
En wat je niet moet vergeten die mensen WERKEN zelfs !
Je zit warm. Die 626,93 is 50% van het minimum, een alleenstaande krijg 20% meer.

Maar nu het gemene, als je inderdaad op 120% zit (hier in het dorp is de grens 110%) Er wordt gekeken naar het netto-inkomen om die 120% (110%) vast te stellen. Zit je daarboven, dan krijg je dus niks aan bijzondere bijstand of wat dan ook.

Maar, maar, maar. Je krijg dus ook aanzienlijk minder huurtoeslag, en wat er over blijft, mag je wegbrengen aan gemeentelijke lasten, en als er dan nog wat over is, is er nog altijd het waterschap. Dus uiteindelijk kun je netto een fractie boven die 100% uitkomen. En toch heb je dan geen recht op al die gemeentelijke kadootjes, omdat je netto inkomen boven die 120% (110%) uitkomt.

En ja, ik zit op 113%, dus vandaar dat ik het zo goed weet.

Chocomelk

Dus met 113% mag je gewoon zelf sparen voor oa een wasmachine.
Belachelijk !
13% minder en je krijg die wel cadeau.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:Dus met 113% mag je gewoon zelf sparen voor oa een wasmachine.
Belachelijk !
13% minder en je krijg die wel cadeau.
Klopt, en die 13% ben ik dus kwijt doordat ik minder huurtoeslag krijg en een deel van de gemeentelijke heffingen mag betalen. Sterker nog, als ik 3% minder had, dan had ik al de langdurigheidstoeslag en nog wat van die grappen.

Maar weet je, of het eerlijk is of niet, het is allemaal gekregen, ik kan er goed van rondkomen, dus ik heb geen reden om te klagen. Erger is het als iemand zich een slag in de rondte werkt, en dan uiteindelijk op hetzelfde uitkomt. Ik kan me die frustratie heel goed voorstellen.

En die wasmachine, ik heb er 6 jaar geleden eentje tweedehands gekocht, een Miele voor 175 euro, ding was 20 jaar oud, maar wel gereviseerd. Ding doet het prima, en houdt het tot nu toe langer probleemloos vol dan twee van de drie machines die ik hiervoor gehad heb. En die waren nieuw, en duurder. Dus zo'n ramp is tweedehands ook niet altijd...

En de rest, wat ik nog wil, het is allemaal niet echt noodzaak, en een mens moet iets te wensen hebben, nietwaar?

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dames en heren,

We sluiten dit topic. Met regelmaat worden de gedragsregels overtreden.

Gesloten