LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nelly4 schreef:Nou er word anders dingen gezegd dat deze mensen aan de drugs zit hoe weet je dat nu! maar ga verder niet discuseren heb wel wat beter te doen met me leven

nelly heb je mazzel! maar als mensen er geweest zijn en die hebben die ervaring dan zal er toch wel iets kloppen denk je niet!

of je bent zelf de fokker of je hebt gewoon heel veel geluk!

ik ga voor dat soort personen uit de weg net als deze mensen gedaan hebebn!!
en meestal als je gaat speuren komen er dan nog veeeeel meer verhalen op internet naar boven,dus ga je gang zou ik zeggen als het je zo dwars zit..

enne ik zie ook zo of iemand aan de drugs zit of niet!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

enne ik zie ook zo of iemand aan de drugs zit of niet!
Dat doet eigenlijk weinig ter zake , gaat hier om de honden waar van alles aan mankeert.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
enne ik zie ook zo of iemand aan de drugs zit of niet!
Dat doet eigenlijk weinig ter zake , gaat hier om de honden waar van alles aan mankeert.
Maar dat is wel waar @nelly4 op doelde.

nelly4 » 28 apr 2013 12:46
Nou er word anders dingen gezegd dat deze mensen aan de drugs zit hoe weet je dat nu!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jolijn schreef:
ciske schreef:
enne ik zie ook zo of iemand aan de drugs zit of niet!
Dat doet eigenlijk weinig ter zake , gaat hier om de honden waar van alles aan mankeert.
Maar dat is wel waar @nelly4 op doelde.

nelly4 » 28 apr 2013 12:46
Nou er word anders dingen gezegd dat deze mensen aan de drugs zit hoe weet je dat nu!
Juist ciske....dus vraag me af waarom nelly dan daarop doelt

michella88
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 23:22

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door michella88 »

Ik begrijp het allemaal maar met dit komen we ook niet verder! Jammer

sylvana1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2013 12:22

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door sylvana1990 »

Beste lezers,

Dit verhaal klopt helemaal.
Ze adverteren op marktplaats [persoonlijke gegevens verwijderd]

Ook wij hebben een hond namelijk een Heidewachtel van nu 2,5 met precies hetzelfde probleem als de teckel ook uitvallen naar mensen, kinderen, fietsers. En er mogen geen onbekende mensen naar binnen.
Wij zijn overal al geweest wat betreft therapie inclusief Martin Gaus maar dit is genetisch bepaald dus het zit er in en dat krijgt niemand er uit.
Totaal dus niet opgegroeid met kinderen want hij is ontzettend onzeker, angstig en agressief als hij al in de verte kinderen hoort of ziet!

Dus sponsor deze broodfokker niet, en ga naar een goedgekeurde fokker met papieren en stamboom. [Ongefundeerde beschuldiging verwijderd]

Boxertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2013 20:21

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Boxertje »

Ik ben ontzettend benieuwd of iemand hier een boxer reutje gekocht heeft wat op 4 december geboren zou zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

@Boxertje, plaats ook je vraag op hondenforums, misschien tref je iemand.

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Hier nog iemand die een pup heeft gekocht in Tilburg.
We hebben een bull-terriër pup gekocht in augustus 2011.
Hij is geboren op 22-06-2011.
Vandaag moeten we hem gaan laten testen op L2-HGA omdat hij de symptomen ervan vertoont, is dat het geval dan zullen er meerdere honden die afkomstig zijn van deze handelaar het hebben en dan kun je helaas de hond afschrijven :(
Hoe kunnen we deze handelaar stoppen???

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Niet kopen bij dit soort fokkers

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

rozemarijntje schreef:Niet kopen bij dit soort fokkers

Makkelijker gezegd dan gedaan helaas, wij zijn er ook ingetrapt, en ik had beter moeten weten.
En voor hetzelfde geld haal je een hond uit het asiel die eerst bij een broodfokker vandaan kwam.
Ik vind dat er gewoon strengere regel horen te zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dat er gewoon strengere regel horen te zijn
Hoe stel je je dat voor? Er zijn zoveel hondenfokkers, het is wel zo handig ook zelf vooraf info te zoeken.

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

ciske schreef:
Ik vind dat er gewoon strengere regel horen te zijn
Hoe stel je je dat voor? Er zijn zoveel hondenfokkers, het is wel zo handig ook zelf vooraf info te zoeken.
Ook dat ben ik volledig met je eens, maar je kunt niks beginnen tegen een broodfokker als je helaas in de mooie praatjes bent getrapt.
Zolang ze zich aan de regels houden......en ondertussen lijden de dieren eronder, een regel kan zijn; niet meer dan 1 a 2 nesten in een kennel???
Maar ja, wie voert de controle etc. etc.
Het blijft dus inderdaad zelf goed opletten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen moeten sowieso de moederhond zien, en van te voren goed info zien te vinden op internet.

Ook moeten mensen eens niet denken, van "oh wat zielig", want daar ga je al de mist mee in.
Die lui zijn niet te stoppen, zolang mensen er in trappen .( helaas).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik ben er niet ingetrapt ,kreeg die gladjanussen aan de telefoon en ik wist genoeg.
Ook vind ik het al vreemd als ik uit tich pups kan kiezen...

Uiteindleijk heb ik prive nest gevonden,lang gezocht gevonden,mijn hummel lag gewoon bij zijn mama
Sterker heb alle foto ,s van geboorte,van elke wk van hem...

Kwestie van goed en helder nadenken en neeeee ik ben niet oh zo goed,
Maar wel op de hoogte en ik ben zo achterdochtig als ik weet niet wat....en ik heb dus gelijk al die fokkers komen hier voorbij...

Nou ik ben blij met de mijne..heeft even geduurd,maar hij ligt nu lekker......mijn toffel te slopen( grapje) ( voor ciske) hij blaakt godzeidank van gezondheid..

Ook gingen we er heen en hadden we afgesproken....oke..eerst kijken of hij oke is,ik wist wasr ik op oest lette ,oogjes ,neusje,vacht,kontje,buikje ,moederhond( ze kan zoveel zeggen door telefoon) maar
Liet ons gelijk even alleen om te kijken en....dus hoppa ik hummel onderzocht man ook...meer kan je niet doen,dingen besproken,hoe en wat,ziektes,ma en pa...en ach toen zat ie wel al op schoot ... :oops:

Maar had het niet zo goed geweest,sorry had ik het niet gedaan,dierenpoltie gebeld dan,daar ben ik hard in...

Nog even dus niet makkelijk gezegd dan gedaan.....er heen gaan is funest,en daar spelen ze op in!!
Ee tje zei zelfs,,ja echt! Kan er ook eentje komen brengen,pardon????wil toch ff zelf alles zien,gaan haren rechtop van staan..maar van die staat internet vol!! Dus zegt genoeg!!!!

Belde alleen eens om te kijken of hij nou daadwerkelijk zo handeld ja dus...eikel oeps sorry..eikel van een boom bedoel ik...oh overal liggen ****** :lol: :mrgreen:

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

ciske schreef:Mensen moeten sowieso de moederhond zien, en van te voren goed info zien te vinden op internet.

Ook moeten mensen eens niet denken, van "oh wat zielig", want daar ga je al de mist mee in.
Die lui zijn niet te stoppen, zolang mensen er in trappen .( helaas).

Voel me knap stom dat we er in zijn getrapt.
Gelukkig hebben we ervan geleerd en betalen we maar wat meer als er ooit nog een hond zou komen en kijken we alles goed na!

Tinkeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2013 12:37

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Tinkeltje »

Ze hebben trouwens een andere dierenarts, nu een in Den Bosch.
De handelaren in Tilburg dus.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ tinkeltje

Nou dat duurder hoeft niet eens!!!
Jij de mijne was iets duurder maar? Toeval...zie ook dat het soms niet uitmaakt.
Weet wel dat er idd ook hier omgeving rdam een fokker is die heeft da mee dus die verklaard ze gezond!!!! Die zou je :evil:

Bull Terriër
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 21:26

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Bull Terriër »

Hallo iedereen,

Ook ik zou mijn verhaal doen over deze broodfokker in Tilburg.
Helaas zijn wij ook in hun verhalen getrapt, wij hebben daar onze Bull Terriër gekocht.
We hadden eigenlijk beter moeten weten omdat, toen wij onze Bull gingen bekijken waren er andere kopers aanwezig die voor een Labrador kwamen en in de tuin (plaats) liepen Franse bulldogjes. De Labradors werden geshowd in een doos. Toen de kopers weg waren (na het kopen van een hondje), waren wij aan de beurt. De verkoper (het meisje) kwam terug met twee Bull Terriërs die ze ook voor ons in de zelfde doos stopte om er naar te kijken, ze waren vies en zaten onder stront. Ik vroeg nog aan het meisje waar de moeder was, het antwoord wat we kregen was, dat de moeder niet van hun was, dus de moeder is niet aanwezig. Ondanks dat de hondjes vies waren deden we toch een aanbetaling voor onze uitgekozen Bull omdat volgens het meisje na ons ook mensen kwamen kijken voor de Bull Terriër. Later toen we onze Bull kwamen ophalen, waren er weer kopers aanwezig (deze kochten ook een hondje) maar nu voor een heel ander ras dan een labrador of Bull terriër. Ik vond het best wel vreemd maar ik was verliefd geworden op onze Bull en wou hem heel graag meenemen.

Na de eerste dag dat wij hem gekocht hadden, zijn we naar de dierenarts gegaan om hem toch nog te laten na kijken of hij iets had (aangezien we toen wisten dat hij van een broodfokker afkwam en omdat hij een snotneus had), Hij heeft een puppycheck gekregen en hij is voor de tweede keer kern gezond verklaard, hij is alleen wel wat te klein voor zijn leeftijd maar wel gezond. Zijn vaccinaties zijn raar volgens onze dierenarts, zijn eerste vaccin is gezet in Bladel, blijkbaar is daar de volgorde van inenten anders.

De reden dat ik ben gaan zoeken op internet is omdat onze Bull terriër de ziekte Kennelhoest droeg, zonder dat wij dat wisten. (hij had alleen een snot neus, maar dat is bekent bij dit ras)
Een aantal dagen later (na zijn check-up) zijn wij met onze nieuwe Bull naar de ouders van mijn vriend gegaan die twee Boxers hebben, nadat wij de tweede keer daar kwamen kregen de Boxers Kennelhoest. Zijn moeder is naar de dierenarts geweest met haar Boxers en ze hebben beiden medicijnen gekregen en een vaccin. Zij vertelde aan haar dierenarts waar wij onze Bull hadden gekocht en de dierenarts kende deze broodfokkers. De honden die daar zijn gekocht hebben vaak Kennelhoest, de dierenarts had geen fijne verhalen over deze mensen.
Dus mijn vriend en ik mogen van geluk spreken dat onze Bull gezond is, ondanks dat hij van een broodfokker komt.

Vandaag heeft hij zijn laatste vaccinatie gehad en voor de derde keer is hij gezond verklaard.

Ik wou dit verhaal graag met jullie delen. Ik vind het sneu voor de mensen die via deze broodfokker een zieke pup hebben gekocht, ik wens deze mensen ook heel veel sterkte. Ik hoop ook ondanks onze gezonde pup dat dat deze mensen gestopt worden met fokken. Het is ongezond voor de dieren, er zullen alleen zieke pups van komen en zelden als je geluk hebt een gezonde.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ben blij voor u dat het goed is afgelopen,heeft u ook melding gedaan van deze tent?
Er is een speciaal nummer waar je alles kan melden,neem aan dat u dat gaat doen,met eigen ogen gezien...

Nou ja erin getrapt...u heeft met eigen ogen gezien dat hondjes vies waren...dus erin trappen..
Er hadden bellen kunnen gaan rinkelen?
Godzeidank is hij / gezond :D gelukkig!!!

Geniet er lekker van :wink: doe ik ook en hoe..

Waarschuw gewoon iedereen eerst googlen voor je naar die tenten gaat!!!!!
Niet rot bedoeld,Mmaar waarom altijd achteraf!! Ja,je wordt verliefd op de foto,s die hij plaatst,snap ik ook wel weer,maar mensen aub!!!

Gesloten