LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
QVDW
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2013 10:31

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door QVDW »

Pppffff... ik word platgebeld! Zou Ziggo (in mijn geval) die nrs niet kunnen blokkeren? Of kan ik dat zelf?

Fam uit Apeldoorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 09:03

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Fam uit Apeldoorn »

Wij hebben een andere provider, maar ook deze kan het nummer niet blokkeren (vast toestel).
Wat dat betreft lijken we nog wel in het stenen tijdsperk te leven. :D :wink: :D

Mathijs_B
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013 11:57

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Mathijs_B »

Ik denk dat er bij zo'n 001~ nr in Verweggistan toch enige intelligentie zit.
Daarom denk ik dat je ervoor moet zorgen dat je telefoonnummer onaantrekkelijk wordt.
Ik kreeg ook zo'n telefoontje en heb die tante daar 35 minuten aan "het lijntje" gehouden. Gewoon gedaan of ik meeging met haar gesprek. Toen ik uiteindelijk de code in m'n PC moest opzoeken heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik de hele tijd wist waar het om ging en gevraagd of ze snel nog eens wilde bellen. In die 35 min. heeft ze in ieder geval niemand anders lastig kunnen vallen en misschien heeft ze m'n telefoonnummer op de zwarte lijst gezet want ik heb daarna zeker 2 jaar niets meer van hun gehoord.

josekuhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013 19:37

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door josekuhh »

Aan iedereen!! Let OP!!!

Mijn vriend is meerdere malen gebeld door deze nummers:
09007290036
0014157079339
Hij heeft meestal niet opgenomen maar 1 of 2 x wel
Nu krijgen we een rekening van KPN van 107!! euro terwijl zijn abonnement 5 euro is en hij daar nooit overheen gaat....
Het maakt niet uit of je op neemt of niet want er is wel 30 keer(als niet meer) naar die nummers gebeld volgens de gespreks-specificatie van KPN...
KPN doet er niks aan, we kunnen alleen de 0900 nummers laten blokkeren maar het geld zijn we kwijt....
Ik zou het graag terugkrijgen maar ik weet niet hoe... als iemand hier nog iets over weet dan hoor ik het graag

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door 53o »

Jose, klopt dat wel?

Ik heb 2x naar een nummer gebeld van een gemiste oproep uit Engeland. Kreeg heel erg raar verhaal te horen van een klacht van iemand die beweerde wat gekocht te hebben bij mij (compleet anders dan hier, maar nog steeds oplichters), belde opnieuw omdat ik nooit via dit nummer iets verkocht heb en kreeg hetzelfde bandje. Totale duur 30 seconden na 2 telefoontjes. Aanslag op telefoonrekening 6 euro ook al bel ik voor een uur of 2 naar Engeland buiten bundel voor dat bedrag.

Ik kan mij niet voorstellen dat je een rekening krijgt op ontvangen gesprekken, maar is het misschien mogelijk dat jouw vriend een bandje heeft gehoord die hetzelfde klinkt als een telefoon die overgaat en wacht op verbinding? Terwijl wel maximaal wordt geincasseerd?

*edit

Met 5 euro beltegoed denk ik dat er meer aan de hand is een m'n mogelijke scenario niet klopt en niet van toepassing is en er dus meer aan de hand is, maar hoop dat iemand iets heeft aan mijn voorbeeld. Heb zelf nu 7,5 euro abonnement, iedereen die ik veel spreek gebruikt Skype en ben overdag toch niet in staat om telefoon te beantwoorden en ben extreem voorzichtig met beltegoed. Als jouw vriend 5 euro beltegoed per maand heeft dan gaat hij natuurlijk ook niet 30x bellen naar het buitenland, dus is er hier iets anders aan de hand.

henbijma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2013 10:46

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door henbijma »

Ik ben de afgelopen 2 dagen ook door dit nummer gebeld. Ik verzon de smoes dat ik een hele goede virusscanner had.
Het zijn mensen uit ik vermoed India of zo aan het dialect te horen.
Gaat hier nog verder iets mee gebeuren?
Dit nummer is volgens mij niet Engeland zoals ze zeggen naar een nummer uit Amerika want 001 is niet Engeland maar Amerika.

akathys
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2013 14:56

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door akathys »

@Fam uit Apeldoorn -- Neen we leven niet in het stenen tijdperk, gewoon een kwestie van de juiste telefoon gebruiken. Nog niet zo lang geleden een Panasonic DECT telefoon aangeschaft (gebruikt voor vaste lijn) en daar bleek een functie op te zitten "Inkomend nummer blokkeren" (wist ik bij aankoop overigens niet). Bij blokkering hoort de beller 2 keer de oproeptoon, daarna in gesprek. Ikzelf kan bij gemiste oproepen zien welke geblokkeerde nummers gebeld hebben, de oproep op zichzelf is niet hoorbaar (de telefoon gaan niet over). Vorig jaar in 3 weken tijd ongeveer 60 keer door een 001425etc nummer gebeld, nu zag ik dat tijdens afwezigheid weer een ander nummer actief is (008000etc.), zit nu dus bij mij ook al achter de blokkade. Het type Panasonic is KXTG6621, er zijn ook andere merken met deze functie, dus bij evt. aanschaf nieuw toestel even op de mogelijkheden letten!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ciske »

Neen we leven niet in het stenen tijdperk, gewoon een kwestie van de juiste telefoon gebruiken
Fam, uit Apeldoorn moet een andere telefoon kopen ,omdat ze gebeld worden?? Moet niet gekker worden.

bjeetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2013 13:05

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bjeetje »

Ik ben van de week ook 3 keer ( op vrijdag middag, zondagavond laat wat ik al vreemd vond en gisteren) gebeld op de vreemdste tijden. De laatste keer nam ik per ongeluk op zonder te kijken naar mijn nummermelder. Inderdaad óók zogenaamd van Microsoft dat er een virus zat. Hij wist me zelfs te vertellen wat mijn adres was, hoewel hij alles behalve de plaats goed had.
Ik heb hem geprobeerd af te poeieren met de zekerheid dat ik een goede virus scanner heb. Het ging niet makkelijk maar uiteindelijk gaf hij de moed op. Misschien laat hij me nu met rust.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Jolijn »

henbijma schreef:Ik ben de afgelopen 2 dagen ook door dit nummer gebeld. Ik verzon de smoes dat ik een hele goede virusscanner had.
Het zijn mensen uit ik vermoed India of zo aan het dialect te horen.
Gaat hier nog verder iets mee gebeuren?
Dit nummer is volgens mij niet Engeland zoals ze zeggen naar een nummer uit Amerika want 001 is niet Engeland maar Amerika.
:lol: Ah, net zoiets als dieven misleiden met een briefje op de deur dat je 14 dagen met vakantie bent en dan lekker thuis blijven?

Arnies
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2013 09:18

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Arnies »

Helaas zijn we erin getrap, maar ik heb niets betaald en zelf opgelost. Als je er ook ingetrapt bent, ons wachtwoord was securi123.

Arno

al
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:58

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door al »

Ben vandaag al een paar x gebeld door 001254256589.
Heb de meneer die belde keurig verteld wat ik van hem dacht en een prettige nachtrust gewenst.
Dank voor alle waarschuwingen op dit forum!
Mede daarom ben ik er niet in getrapt. :D

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door 53o »

al schreef:Helaas zijn we erin getrap, maar ik heb niets betaald en zelf opgelost. Als je er ook ingetrapt bent, ons wachtwoord was securi123.
Heb vroeger vaak Nokia's gekraakt met pin. Altijd 4 cijfers. Duurde maximaal 1 dag. Beginnen met 0000 en eindigen met 9999 (Apple vervanderde dit, 45 jaar wachten of zo als je brute-force te vaak probeert).

Ook gebruikte ik woordenboeken voor wifi netwerken omdat ik graag wilde internetten op een terasje bij de Haagse Hogeschool toen dit nog niet werd aangeboden.

Hoe dan ook, securi123, ook al is het een geintje, is veel veiliger en bijna onkraakbaar voor iemand die gewoon toegang zoekt, vergeleken met wachtwoorden van andere personen. Het is gewoon onvoorspelbaar hoeveel mensen een woord uit een woordenboek hebben als wachtwoord, of een getal, beiden zo te achterhalen.

Btw, mijn wifi netwerk gebruikt het wachtwoord c1246z3ibyvvk3q, met meerdere hoofdletters ertussen. Een van mijn buren gebruiken gebruiken hetzelfde wachtwoord als hun ssid. Als Ziggo plat ligt kan ik hierdoor nog steeds dit forum lastig vallen.

Nuseya
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mar 2013 15:51

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Nuseya »

Dit is een zeer groot probleem :(

Tot enkele maanden terug werkte ik (uit noodzaak, er moet toch geld binnenkomen :lol: ) in de klantenservice van een grote internet/telefonie/tv aanbieder. Ik werkte slechts part-time, op één van de drie locaties waar ze hun service outsourcen, en toch kreeg ik minstens elke week wel iemand aan de telefoon die met een dergelijke oplichting gebeld is.

Sommige mensen hebben het al snel door, maar dat houdt de oplichters niet tegen. Vaak blijven ze meerdere malen bellen in de hoop uiteindelijk iemand in dat huis te spreken te krijgen die er wel voor valt.

Het meest spijtige hier aan vind ik dat vooral de oudere mensen hier toch vaak voor blijken te vallen :(

Noteer in ieder geval altijd even het nummer en geef het door aan je provider, als je dat kunt. Als het nummer te blokkeren valt doen ze het in ieder geval voor jou. Indien duidelijk vast te stellen is dat er meer meldingen wordt gedaan over dat ene nummer, worden er vaak extra stappen ondernomen zoals een netwerkwijde blokkade.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ciske »

Vaak blijven ze meerdere malen bellen in de hoop uiteindelijk iemand in dat huis te spreken te krijgen die er wel voor valt.
Fluitje gebruiken dan ben je er zo vanaf.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Heb vroeger vaak Nokia's gekraakt met pin. Altijd 4 cijfers. Duurde maximaal 1 dag. Beginnen met 0000 en eindigen met 9999 (Apple vervanderde dit, 45 jaar wachten of zo als je brute-force te vaak probeert).

Ook gebruikte ik woordenboeken voor wifi netwerken omdat ik graag wilde internetten op een terasje bij de Haagse Hogeschool toen dit nog niet werd aangeboden.

Hoe dan ook, securi123, ook al is het een geintje, is veel veiliger en bijna onkraakbaar voor iemand die gewoon toegang zoekt, vergeleken met wachtwoorden van andere personen. Het is gewoon onvoorspelbaar hoeveel mensen een woord uit een woordenboek hebben als wachtwoord, of een getal, beiden zo te achterhalen.

Btw, mijn wifi netwerk gebruikt het wachtwoord c1246z3ibyvvk3q, met meerdere hoofdletters ertussen. Een van mijn buren gebruiken gebruiken hetzelfde wachtwoord als hun ssid. Als Ziggo plat ligt kan ik hierdoor nog steeds dit forum lastig vallen.

Moet dan wel heeel vroeger zijn geweest want na 3 keer verkeerde pincode heb je de pukcode nodig en na 5 tot 8 keer verkeerde pukcode ben je verder van huis.
Dan is je foon geblocked.....is wel weer te unlocken.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door manondoris »

001254256589,net weer gebeld !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Vaak blijven ze meerdere malen bellen in de hoop uiteindelijk iemand in dat huis te spreken te krijgen die er wel voor valt.
Fluitje gebruiken dan ben je er zo vanaf.
Nee hoor, die call center computer belt gewoon weer opnieuw na een tijdje.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

josekuhh schreef:Aan iedereen!! Let OP!!!

Mijn vriend is meerdere malen gebeld door deze nummers:
09007290036
0014157079339
Hij heeft meestal niet opgenomen maar 1 of 2 x wel
Nu krijgen we een rekening van KPN van 107!! euro terwijl zijn abonnement 5 euro is en hij daar nooit overheen gaat....
Het maakt niet uit of je op neemt of niet want er is wel 30 keer(als niet meer) naar die nummers gebeld volgens de gespreks-specificatie van KPN...
KPN doet er niks aan, we kunnen alleen de 0900 nummers laten blokkeren maar het geld zijn we kwijt....
Ik zou het graag terugkrijgen maar ik weet niet hoe... als iemand hier nog iets over weet dan hoor ik het graag
Als KPN 090x nummers blokkeert, dan kan je die niet meer bellen. Je kunt wel gebeld worden door iemand die een 0900 spoofed. Het is overigens ook niet mogelijk om gecharged te worden als iemand je belt, of je nu opneemt of niet. De enige uitzondering is dat als je aan het roamen bent, en je neemt op. Dan wordt het buitenlandse deel van het gesprek doorbelast aan de gebelde.

Robertke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:50

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Robertke »

Ik ben zojuist gebeld door Microsoft, ze zijn dus weer actief!

Gesloten