Er werden en worden geen kankercellen mee ingespoten.Chocomelk schreef:Perdita je bent wetenschapper dan moet jij toch ook weten dat bijvoorbeeld het griepvaccin niet altijd het werk doet wat het behoort te doen ?
Kankercellen wat mee in gespoten word zoals in het vaccin van de mexicaanse griep.....
Wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken in dit topic want dat is me onduidelijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin
Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin
@adSolvendum
Als u mogelijke nadelen van vaccinatie wilt illustreren, moet u niet met een lijstje van ongefundeerde bangmakerijen aankomen - een fictielijstje dus. Wie heeft daar nou iets aan?Het lijstje werd immers als illustratie gegeven in het antwoord op uw weergave waarom vaccinatie nu nuttig is. Illustratie van de vraag welke mensen kennelijk bezigt, de vraag of er ook nadelen zijn, en wat die dan zijn, de vraag of uw antwoord, uw waarheid, wellicht slechts een halve waarheid daarstelt.
U ontwijkt en verdraait deze vraag.
Dan ben je als wetenschapper niet goed op de hoogte Perdita, even wat meer nieuws etc volgen en dan was je hier van op de hoogte geweest.Perdita schreef: Er werden en worden geen kankercellen mee ingespoten.
Verder nogmaals: wat wil je hier nu eigenlijk duidelijk maken op dit topic dat word me steeds onduidelijker.
Jij bent voor het griepvaccin voor mensen die oa in gezondheidszorg werken, ik niet.
2 mensen, 2 meningen.
En jij kan het niet verplichten om die mensen te laten vaccineren net zoals de overheid dat niet kan doen.
Dus einde verhaal.
Degene die niet goed op de hoogte is ben jij. Er worden GEEN kankercellen mee ingespoten met een vaccin en dit is ook in het verleden NOOIT gebeurd. Je weet er geen klap van en probeert je gelijk te halen door leugens rond te strooien. Kwalijk!Chocomelk schreef:Dan ben je als wetenschapper niet goed op de hoogte Perdita, even wat meer nieuws etc volgen en dan was je hier van op de hoogte geweest.Perdita schreef: Er werden en worden geen kankercellen mee ingespoten.
Verder nogmaals: wat wil je hier nu eigenlijk duidelijk maken op dit topic dat word me steeds onduidelijker.
Jij bent voor het griepvaccin voor mensen die oa in gezondheidszorg werken, ik niet.
2 mensen, 2 meningen.
En jij kan het niet verplichten om die mensen te laten vaccineren net zoals de overheid dat niet kan doen.
Dus einde verhaal.
Nee ik verspreid geen leugens Perdita al denk jij van wel.
Maar nogmaals de vraag aan jou wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken in dit topic dat is erg onduidelijk ?
Maar nogmaals de vraag aan jou wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken in dit topic dat is erg onduidelijk ?
Dat doe je wel, al heb je dat zelf wellicht niet in de gaten.Chocomelk schreef:Nee ik verspreid geen leugens Perdita al denk jij van wel.
Ik geef geen antwoord op vragen naar de bekende weg.Maar nogmaals de vraag aan jou wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken in dit topic dat is erg onduidelijk ?
Op concrete vragen geef je geen antwoord dat was me al duidelijk in dit topic, op diverse leden die je een vraag stellen geef je geen direct antwoord op.
Ik heb op heel veel concrete vragen antwoord gegeven, tot vervelens toe. Maar ik bepaal uiteindelijk zelf op welke vragen ik antwoord geef.Chocomelk schreef:Op concrete vragen geef je geen antwoord dat was me al duidelijk in dit topic, op diverse leden die je een vraag stellen geef je geen direct antwoord op.
Jou mening is nog geen feit hou dat altijd in je achterhoofd Perdita.Perdita schreef:Ik heb op heel veel concrete vragen antwoord gegeven, tot vervelens toe. Maar ik bepaal uiteindelijk zelf op welke vragen ik antwoord geef.Chocomelk schreef:Op concrete vragen geef je geen antwoord dat was me al duidelijk in dit topic, op diverse leden die je een vraag stellen geef je geen direct antwoord op.
Dat heet volgens mij indoctrinatiePerdita schreef:Voortschrijdend inzicht heet dat.aardjee schreef:@Perdita, prima, uit eigen ervaring weet ik dat er mensen zijn die tijdens hun jeugd homeopathische middelen gebruikten en die werkten zo goed, vervolgens gingen ze medicijnen studeren en was homeopathie niets meer
Nou, dat lijkt me toch niet. Er wordt namelijk met geen woord gerept over homeopathie in de studie geneeskunde, dus er wordt ook niet geïndoctrineerd, want dan moet je het er toch op zijn minst over hebben. Dat ze het er niet over hebben is ook logisch, want met geneeskunde heeft het helemaal niks te maken. Waarom ga je je niet eens verdiepen in de resultaten van kwalitatief goed onderzoek naar homeopathie? En een cursus natuur- en scheikunde is ook wel zinvol lijkt me.aardjee schreef:Dat heet volgens mij indoctrinatiePerdita schreef:Voortschrijdend inzicht heet dat.aardjee schreef:@Perdita, prima, uit eigen ervaring weet ik dat er mensen zijn die tijdens hun jeugd homeopathische middelen gebruikten en die werkten zo goed, vervolgens gingen ze medicijnen studeren en was homeopathie niets meer
@perdita, ik hoef me helemaal nergens in te verdiepen, degene over wie ik het heb staat namelijk heel dicht bij me en jij beweerd dat er bij geneeskunde niet over andere geneeswijze wordt gesproken?? Dan denk ik dat je de studie geneeskunde niet hebt gevolgd.
Homeopathie als vak in de studie geneeskunde??? Bij "dwalingen in de methodologie" of iets dergelijks dan zeker.aardjee schreef:@perdita, ik hoef me helemaal nergens in te verdiepen, degene over wie ik het heb staat namelijk heel dicht bij me en jij beweerd dat er bij geneeskunde niet over andere geneeswijze wordt gesproken?? Dan denk ik dat je de studie geneeskunde niet hebt gevolgd.
Je leest ook heel selectief waar heb ik geschreven dat het een vak is. Maar je vraag geeft aan dat je de studie zelf niet gevolgd hebt. ja waarschijnlijk opgezocht op internet, zoals jij anderen ook het advies geeft zelf op internet te zoeken naar antwoorden. En leg mij eens uit hoe het dan kan dat huisartsen in sommige gevallen wel homeopathische middelen voorschrijven
Homeopathie is geen onderdeel van de studie geneeskunde. De VU kent een privaatdocentschap homeopathie, maar geen enkele geneeskundestudent is verplicht om daar colleges over te volgen. Soms raken artsen in de ban van bepaalde alternatieve geneeswijzen, sommigen promoveren er zelfs op, maar dat homeopathie onderdeel is van de studie geneeskunde is gewoon onzin. Het wordt studenten ook niet tegengemaakt, het is helemaal geen onderwerp, ze hebben wel wat beters te doen.
Ik lees niet selectief, misschien moet je je wat duidelijker uitdrukken.
Ik lees niet selectief, misschien moet je je wat duidelijker uitdrukken.
@perdita, je kan daar nog hele epistels over schrijven, echter ik weet niet wat je daar mee wil bereiken, ik beweer nergens dat het een vak is of een onderdeel van de studie geneeskunde. Ik geef aan dat er tijdens de studie geneeskunde wel over gesproken wordt. Ik gebruik toch het woord indoctrinatie??
Er is geen sprake van indoctrinatie beste Aardjee. Dat denken nu eenmaal alle aanhangers van de homeopathie in relatie tot mensen die er niks in zien, dat het onderdrukt wordt en dat men er tegen geïndoctrineerd worden. Maar indoctrinatie is helemaal niet nodig, de studenten snappen zo ook wel dat er niets in zit. Homeopathie is een geloof, met wetenschap heeft het niets te maken en met geneeskunde ook niet, alle goede bedoelingen van Hahnemann ten spijt.
Ik ben geen aanhanger van homeopathie en heb er niks mee. Ik heb ook nooit aangegeven dat ik het over mezelf heb. Maar je bent wel heel erg ontwijkend in je antwoorden, je neemt nu ook weer een stelling in dat studenten zo ook wel weten dat er niets in zit. ken je de studenten?? weet je waar studenten het over hebben?? Weet jij wat de professoren de studenten vertellen en meegeven??
Als ik al je bijdragen zo bekijk dan denk ik van niet, het heeft je interesse en je haalt veel van internet en thats it ( dat is Engels). Het topic gaat over de aanklacht tegen van der Linde. Wat ik probeer aan te geven is zou het niet zo kunnen zijn dat geneeskunde en farmacie zo in elkaar overlopen dat er vanaf het moment dat je de studie begint er eigenlijk al geen ruimte is voor kritisch denken en dat er vanaf de studie al een afhankelijkheid is van de farmaceutische industrie. Indoctrinatie. Een huisarts zou nooit homeopathische middelen voor kunnen schrijven, die heeft naar 9 jaar geneeskunde dan toch meer dan genoeg bagage dat die alleen nog maar reguliere medicijnen voor zal schrijven, want de werking van deze medicijnen is toch wetenschappelijk bewezen en verder niets
Als ik al je bijdragen zo bekijk dan denk ik van niet, het heeft je interesse en je haalt veel van internet en thats it ( dat is Engels). Het topic gaat over de aanklacht tegen van der Linde. Wat ik probeer aan te geven is zou het niet zo kunnen zijn dat geneeskunde en farmacie zo in elkaar overlopen dat er vanaf het moment dat je de studie begint er eigenlijk al geen ruimte is voor kritisch denken en dat er vanaf de studie al een afhankelijkheid is van de farmaceutische industrie. Indoctrinatie. Een huisarts zou nooit homeopathische middelen voor kunnen schrijven, die heeft naar 9 jaar geneeskunde dan toch meer dan genoeg bagage dat die alleen nog maar reguliere medicijnen voor zal schrijven, want de werking van deze medicijnen is toch wetenschappelijk bewezen en verder niets
Laatst gewijzigd door aardjee op 14 jan 2012 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een gezeur zeg. Als je nu gewoon eens duidelijk zegt wat je bedoelt, dat zou nogal wat helpen.
Wat mijzelf betreft: ik heb voldoende kennis van homeopathie en het beschikbare onderzoek daarover om te weten dat het om onwerkzame behandelingen gaat die hooguit een placebo-effect genereren. Verder interesseert het me geen lor, mensen die over homeopathie of weet ik wat voor alternatieve therapie willen praten moeten dat vooral doen, maar niet met mij.
En dan voor nu welterusten allemaal.
Wat mijzelf betreft: ik heb voldoende kennis van homeopathie en het beschikbare onderzoek daarover om te weten dat het om onwerkzame behandelingen gaat die hooguit een placebo-effect genereren. Verder interesseert het me geen lor, mensen die over homeopathie of weet ik wat voor alternatieve therapie willen praten moeten dat vooral doen, maar niet met mij.
En dan voor nu welterusten allemaal.
Klopt.Perdita schreef:Ik twijfel er niet aan dat je vriendin zich ziek voelt, maar dat wil nog niet zeggen dat ze griep heeft. Het woord griep wordt vaak gebruikt voor elke aandoening die met snotteren, hoesten en algehele malaise gepaard gaat, maar dat is lang niet altijd griep. Als ik het over griep heb, bedoel ik ook echt griep: influenza dus.manondoris schreef:@ perdita de bus had ik in jou geval ook niet gepakt ,daar wemeld het van de bacterien maar mijn tante ging met de taxi ! werd allemaal vergoed door de zorgverzekeraar .en wat mijn vriendin betreft ,ze zal last hebben van griepverschijnselen maar ze ligt ziek op bed en ik ken haar niet anders als een hardwerkende bikkel dus ik neem aan dat ze zich echt ziek voelt!
Het is dan ook moeilijk om te weten hoeveel mensen nu eigenlijk overlijden door influenza.