LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: Service certificaat / verlengde gar. nodig? Of niet ?

Ongelezen bericht door BBCS »

Droom lekker verder en blijf vooral in sprookjes geloven.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Hoewel ik de laatste aankoop wel gedaan heb met een 3 jaar verzekering Na de 2 jaar standaard garantie die ik kreeg is mijn antwoord ook NEE.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Het antwoord is dus nee. Duidelijk!
Ik blijf erbij dat ieder het voor zich moet weten. Gevallen zat dat het wel goed uitpakte. Overigens heb ik het tot nu toe ook nog nooit gedaan.

BBCS
Contacteer:

Ouwe aap schreef:Ik blijf erbij dat ieder het voor zich moet weten. Gevallen zat dat het wel goed uitpakte. Overigens heb ik het tot nu toe ook nog nooit gedaan.
Ik heb dat ook nooit gedaan.
En inderdaad moet iedereen dat zelf voor zichzelf bepalen.
Maar verboden is het niet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:Droom lekker verder en blijf vooral in sprookjes geloven.

Ik vraag mij af wie er in sprookjes aan het geloven is, als verschillende mensen duidelijk NEE zeggen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

trebelski schreef:Hoewel ik de laatste aankoop wel gedaan heb met een 3 jaar verzekering Na de 2 jaar standaard garantie die ik kreeg is mijn antwoord ook NEE.

Dus staat bij jouw op het polisblad, ik noem het maar zo, de looptijd na de wettelijke garantie en dan nog 3 jaar?
D.w.z. 5 jaar in het geheel.?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

waardeloze moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het antwoord is inderdaad NEE, tenzij.................. je als koper 10 jaar recht wilt op gratis reparatie (zoals bijvoorbeeld bij Miele het geval is). Er zijn nu immers consumenten die willen geen gezeur bij pech en zijn bereid daar een bepaalde prijs voor te betalen.

Maxiem

trebelski

nevermind schreef:
trebelski schreef:Hoewel ik de laatste aankoop wel gedaan heb met een 3 jaar verzekering Na de 2 jaar standaard garantie die ik kreeg is mijn antwoord ook NEE.

Dus staat bij jouw op het polisblad, ik noem het maar zo, de looptijd na de wettelijke garantie en dan nog 3 jaar?
D.w.z. 5 jaar in het geheel.?
Dit staat er.
Afbeelding

Afbeelding

trebelski

Ik heb dus gekozen voor 3 jaar extra verzekering en die gaat in na de 2 jaar standaard inderdaad, je kon ook voor 5 jaar gaan na de 2 jaar standaard maar dat vond ik te lang. Het is trouwens alleen maar gedaan om gezeur te voorkomen en een beetje meer gemak (bv gratis leen tv in mijn geval ).Ik zou het niet weer doen maar ach, iedereen doet wel eens iets waarvan hij of zij achteraf twijfels heeft.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 jan 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Als een fabrikant opgeeft dat bij twee uur kijken per dag een tv vijf jaar mee zal gaan en de koper gaat vier uur per dag tv kijken, dan is de verwachte levensduur geen vijf jaar, maar tweeënhalf jaar. Maar dan nog gaan mensen die vijf jaar claimen. Dat kan dus niet.

trebelski

Slap gel*l. Staat nergens in omschreven. Geen fabrikant die een dergelijke restrictie heeft.En zeker geen twee of vier uur per dag. Door mijn leeftijd en ziekte staat de tv hier meer dan 12 uur per dag aan en bij een storing is daar nog nooit iemand over gevallen. In 1 geval na 1 jaar en 10 maanden gewoon een nieuwe TV geleverd toen deze niet meer te repareren was ( een Panasonic LCD scherm) was dat.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:Als een fabrikant opgeeft dat bij twee uur kijken per dag een tv vijf jaar mee zal gaan en de koper gaat vier uur per dag tv kijken, dan is de verwachte levensduur geen vijf jaar, maar tweeënhalf jaar. Maar dan nog gaan mensen die vijf jaar claimen. Dat kan dus niet.

je kletst uit je nek!!!

nevermind

BBCS schreef:Als een fabrikant opgeeft dat bij twee uur kijken per dag een tv vijf jaar mee zal gaan en de koper gaat vier uur per dag tv kijken, dan is de verwachte levensduur geen vijf jaar, maar tweeënhalf jaar. Maar dan nog gaan mensen die vijf jaar claimen. Dat kan dus niet.

In mijn TV is geen telwerk ingebouwd, dus , of hoe ga je dit bepalen?

trebelski

nevermind schreef:
Ja hoor, er vanuit gaande dat je een jonge tv hebt ( een platte LCD/LED/Plasma ) zit er in het menu dat (meestal) alleen kan worden opgeroepen door de monteur een urenteller. Google maar eens, je zult zien dat het soms ook voor jou en mij te vinden is. De monteur kan bv het aantal branduren gewoon uitlezen.Echter, niemand doet daar iets mee en ik kan geen fabrikant die daar een limiet op heeft gesteld.

Ps, de Panasonic die stuk ging had bv in die tijd dat ik hem had (22 maanden) iets van 7000 branduren gemaakt volgens de monteur en voor mij ook zichtbaar.
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 jan 2012 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

trebelski schreef:
nevermind schreef:
Ja hoor, er vanuit gaande dat je een jonge tv hebt ( een platte LCD/LED/Plasma ) zit er in het menu dat (meestal) alleen kan worden opgeroepen door de monteur een urenteller. Google maar eens, je zult zien dat het soms ook voor jou en mij te vinden is. De monteur kan bv het aantal branduren gewoon uitlezen.Echter, niemand doet daar iets mee en ik kan geen fabrikant die daar een limiet op heeft gesteld.

Ps, de Panasonic die stuk ging had bv in die tijd dat ik hem had iets van 7000 branduren gemaakt volgens de monteur en voor mij ook zichtbaar.

Ok, bedankt, wist ik niet.
Maar toch is dan de stelling van BBCS een fabeltje!

trebelski

nevermind schreef:
Ok, bedankt, wist ik niet.
Maar toch is dan de stelling van BBCS een fabeltje!
Absoluut! Op tweakers.net is bv te vinden dat een gemiddelde LCD TV een dikke 50000 tot 60000 branduren meegaat voordat het allemaal minder word en de lampen minder lichtopbrengst geven. Totale onzin dus en alleen maar weer bedoeld als afleiding van BBCS.
Ze zeggen niets duurt eeuwig en ook niet lcd-televisies. De gemiddelde levensduur van een LCD-scherm is 60.000 uur. Als tv-kijken was je full-time baan, en je deed het 24 uur per dag, zou het je bijna 7 jaar te slijten uw LCD-scherm. Met meer normaal kijkgedrag van, zeg, 8 uur per dag, dan kunt u verlengt de levensduur van uw TV door een decennium of meer (tot ca. 20 jaar)!
Een stuk eerder kunnen wel printplaten en dergelijke het begeven
http://translate.google.nl/translate?hl ... ions.shtml
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 jan 2012 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Heb deels dit topic gelezen.
Zelf net een miele wasmachine aangeschaft en tot 3 maanden na aankoop kun je 5 of 10 jaar garantie bijkopen (heeft de verkoper mij verteld)

Toen ik even vluchtig ging kijken stuitte ik op het volgende, als je dus 5 jaar garantie bij wilt kopen, trekken ze de eerste 2 jaar eraf, dus eigenlijk koop je maar 3 jaar bij.
Hetzelfde met de 10 jaar, je koopt 8 jaar garantie bij.

Ik moet me er eerdaags in gaan verdiepen, als het echt om 10 jaar totale garantie zou gaan, dus geen voorrijkosten, geen arbeidsloon en geen kosten voor onderdelen dan wil ik die gok best nemen, immers stel dat je apparaat na 8 jaar kapot gaat en de reparatie 300 euro bedraagt, dan zou je je garantieaankoop er al meer dan uit hebben, in het andere geval koop je geen garantie en mag je het hele bedrag zelf neer leggen.

Denk dat het een keus is die je moet overwegen want van vroeger uit is wel bekend dat miele wel 20 jaar of langer mee kan gaan, maar of dat tegenwoordig met de nieuwe apparaten nog zo is daar twijfel ik ook wel aan.
Dat miele duur is, is ook bekend en dat is ook een keus die je maakt.
Persoonlijk vind ik niet dat je bv aeg en miele moet vergelijken, mijn aeg was ook al binnen 4 jaar aan gort, de kosten werden duurder dan het apparaat nieuw gekost had.
Denk eerder dat het om het aantal uren gaat dat er mee gewassen is, en ja hoelang een apparaat dan meegaat dat hangt af van hoeveel je het gebruikt, niet om het aantal jaren dat het apparaat mee zou moeten gaan.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

waardeloze moderator
Laatst gewijzigd door plumber op 30 jan 2012 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Renske99 schreef:Denk eerder dat het om het aantal uren gaat dat er mee gewassen is, en ja hoelang een apparaat dan meegaat dat hangt af van hoeveel je het gebruikt, niet om het aantal jaren dat het apparaat mee zou moeten gaan.
Dat is ook zo, alleen houden niet alle apparaten dat bij.

Gesloten