Chocomelk schreef:Heb dat al veel eerder geschreven dat die persoon gewoon moet
betalen, is niet anders had die maar beter op moeten letten.
En wat jij er van vind is jouw zaak maar accepteer ook dat een
ander niet snel iemand een aso noemt en al zeer zeker niet als
men een foutje maakt als fout parkeren.
Aan de ene kant ben ik het met u eens. Aan de andere kant heb je fout parkeren en fout parkeren. De ene keer zal het veel meer overlast geven dan de andere keer. Parkeren op een invalideparkeerplaats is zeker niet netjes tegenover de mensen die er afhankelijk van zijn. Zij kunnen soms niet anders dan op een dergelijke plek parkeren. Niet alleen liggen deze plekken op de beter plaatsen maar zijn ze ook vaak breder zodat men beter in en uit kan stappen.
Aso zou ik het daarentegen niet zo snel noemen, maar ik vind het wel heel erg laks en slordig. Die laksigheid en slordigheid mag van mijn part wel wat kosten, dan leert men het tenminste een keer af. Iedereen zou inmiddels kunnen weten dat parkeren op een gehandicaptenplaats zulke boetebedragen hebben. Dan controleert men toch wel 3x of men niet toevallig op zo'n plek staat. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Dat foutje of gewoon een keer niet opletten is gewoon een zwak excuus. Men hoort op te letten in het verkeer. Zo'n foutje kan ook betekenen dat ze die fietser of voetganger niet zien en dan ? Is het leed niet te overzien.
Dus ik heb niet zo'n moeite met het boetebedrag. 4x bekeuren in dit geval vind ik dan wel wat overdreven.
Een paar maanden terug zag ik iemand parkeren bij een verzorgingshuis. Een paar bekenden van haar (die wisten dat ze niet zo'n kaart had) spraken haar aan en zeiden dat ze de auto beter weg kon zetten omdat de bekeuring wel heel erg hoog en 340,- euro was. Ze wilde dat niet echt geloven en zei jamaar ik ga alleen even zus en zo.. Ze kreeg met klem het advies de auto weg te zetten. Dat zou ze dan zometeen wel doen. Kennelijk zag ze de noodzaak niet zo in van het verplaatsen van de auto en zag het probleem niet zo. Een uurtje of 2 later liep ik naar mijn auto zag ik haar per toeval weer op de parkeerplaats. Scheldend en tierend tegen de agenten die nog aan het schrijven waren bij een andere auto dat ze een absurd hoge bekeuring had gekregen. Ze ging tekeer daar lusten de honden geen brood van. Dus ik zeg in het voorbijlopen best wel droog dan had je de auto 2 uur geleden moeten wegzetten toen je gewaarschuwd bent door die anderen. Daarop sprak een van de agenten me aan en vroeg me of ze er al 2 uur stond. Ze beweerde bij hoog en bij laag er net pas een paar minuutjes te staan en het niet gezien te hebben dat het een invalideplek was.
Sorry maar met dit soort mensen heb ik totaal nul noppes nada medelijden en ja dan vind ik het aso. Het is geen foutje meer, ze was er immers op gewezen dat ze er niet mocht staan en dan bewust het risico lopen.