LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

mijn bull die doet het niet op vers vlees.
de huid word helemaal rood en zwaar allergiese reacties krijgt ze dan.
dus het is niet voor iedereen een uitkomst dat BARFEN
ze zit lekker op brokken en daar komt geen alergie of niks bij kijken.

moos

Ongelezen bericht door moos »

Ik kan je mededelen dat er geen hond dood is bij dooby mijn zwager maar dat er een persoon van een mens ziek is vandaar .dus janet spreit geen leugens over het overlijden van een hond dat heet liegen ze zijn goed gezond en ik ga er zo heen.dus is er niets dood
Denk goed na voor je gaat liegen en denk er over om eerst zekerheid hebt en anders houd je mond

zo komt de leugens in de wereld
moos

Gast

majava,
dat een wolf niet lang leeft komt niet door verkeerd voer maar door de beroerde lef omstandigheiden die we als mensen veroorzaakt hebben.
Dat je weet wat precies in brokken zit vind ik heel knap van je.
door mijn werk als trimster zie ik genoeg honden die het toch niet zo geweldig doe op brokken, verotte tanden, stinken uit de bek, vette vacht, kale plekken, jeuk,volle anaalklieren,te dikke honden terwijl ze minimaal krijgen,en maar met zijn alle naar de DA en maar een niuwe brok aanschaffen tegen allergie(toevallig een brok die de DA verkoopt).
Nee hoor brok is geweldig, je weet precies wat er in zit! het staat stijf van de conserverende middels en vervanging middels voor vlees.
Lam en rijst, leuk bedacht, hoeveel lam zit er in kan iemand me dat vertellen?
brokken met smaak van vis kan me iemand vertellen hoeveel en wat voor vis er in zit?
XZoek in je zoek machine de "waarheid over brokken".
Ja sommige honden op brokken worden oud maar hoe vaak zijn we naar de DA geweest? en hoe worden ze oud?
hoeveel honden gaan dood aan kanker?
hoeveel honden gaan dood aan een nier aandoening?
dat vinden we heel normaal zonder ons af te vragen hoe dat kan dat zoveel honden geen normale dood tegemoet gaan.
Ze gaan bijna allemaal dodd aan iets.
Er hoeft geen wetenschappelijk onderzoek te komen om te weten wat vlees met je licham doet, dit soort onderzoeken worden gedaan alleen als chemische troep in jou licham terecht komt.
die gene die versvlees heeft gegeven aan zijn hond een allergiesch voor was: dan heb je een merk geprobeerd die vol granen zit, of jou hond was bezig met ontgiften,hoe lang heb je het door gezet?
Beste brokken voerders, laat ook vlees voerders in hun waarde en begin aub niet over jehovagetuigen en dat soort uitingen.
Ga gewoon verder kijken dan je neus lang is ga lezen en lezen en lezen, de versvlees voerders praten allemaal uit eigen ervaringen ze hebben ooit ook brokken gegeven.
Waarom zo een oorlog!!!
oh ja voor de mensen die het nog niet door hadden, ik ben ook een versvlees voeder!!!

Gast

ho ja Moos,
waarom uit gaan van een leugen??het kan ook een misverstand zijn?
oh nee dat kan niet want naomi is een vleesvoerder dus bij voorbaat al FOUT!

geer

Ongelezen bericht door geer »

Majava:

##Als ik soms lees dat barfers nadat zij van de brokjes zijn overgestapt hun hond 'zienderogen hebben zien opknappen', dan vind ik dat iets om je voor te schamen! Hoe heb je dat dat eerst kunnen toelaten? Ben je dan wel zo'n geschikte persoon om een hond te houden? en hoe durf je dan anderen advies te geven (of beter: op te dringen). Laat voedingsadvies aan deskundigen over! ##

Ik zal je eens precies vertellen hoe dat kan Majava, ik heb het namelijk zelf meegemaakt!! Ik heb mijn hond anderhalf jaar geleden geadopteerd. Toen ik haar kreeg krabte en beet ze zich helemaal kaal, tot bloedens aan toe, ze stonk en zag er niet uit. De vorige eigenaren waren met haar naar de DIERENARTS (lees je dat? Een deskundige dus!) geweest, die constateerde dat dit door de stress kwam en dat ze haar beter konden herplaatsen.
Enfin, ze kwam bij mij. Stress leek mij een beetje een vreemde oorzaak voor zo'n extreme jeuk, dus ik ben naar mijn eigen DIERENARTS (lees je het weer, Majava, wEEr een deskundige dus!!) gegaan. Die constateerde een allergie. Met een grote zak peperdure hypoallergene brokken EN een groot pak Prednison ben ik weer naar huis gestuurd; helaas was dit voor mijn hond de enige oplossing...volgens de DESKUNDIGE!
Enfin...van die Prednison werd ze incontinent. Reactie van de DESKUNDIGE: "Ja mevrouw, het is het een of het andere!".. Het krabben werd inderdaad iest minder, ze scheet als een kameel en werk zo sloom als de pest...
Na een paar weken ellende besloot ik eens verder te gaan kijken dan het advies van mijn dierenarts. Zo kwam ik op een site terecht waar mij werd aangeraden om versvlees te geven. Ik was sceptisch, maar heb het geprobeerd.
Na twee weken heb ik de brokken inclusief de Prednison in de kliko gemikt, het jeuken hield op, haar haar groeide aan... Kortom; voor mij het beste bewijs dat brokken, zELFS de aller-aller-ALLER beste brokken van mijn deskundige dierenarts de reinste rotzooi zijn.

Smogus

Ongelezen bericht door Smogus »

Ik dacht dat mijn vriendin en ik al ruzie maakten om de onzinnigste dingen, maar dit slaat alles !!!!

RUZIE OVER HONDEBROKKEN ?????

:shock:

Gast

Dit schreef Dooby
\
Ook wil ik u mededelen dat onze bulletje naar drie maanden met die pace maker nog drie maanden heeft geleefd .ze is op het veldje terwijl ik hem uit liet als nog gestorven
En dan na een hoop geblabla pas dat het 4 jaar geleden is. Ziet er in mijn ogen uit als 'kijk eens hoe zielig ik ben'.
Gut Moos, hoe groot moet jouw frustratie zijn als je meent overal op te moeten inhakken. Ach ja, wie de schoen past trekke hem aan, is het niet? Het simpele gegeven dat je mij voor leugenaar uitmaakt, terwijl dit bericht er toch echt zelf staat, zegt meer over jou dan over mij.
Jouw mening over 'goed hondenvoer' hoef ik dank zij jou dan ook niet meer serieus te nemen. Scheelt weer leeswerk. :lol:

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

beter gezegd...

ruzie over het al dan niet geven van een kunstmatige voeding t.o.v een verse voeding.

als je een brokkenvoerder wijst op de risico's die er op de lange , soms korte termijn kunnen ontstaan.
dan worden ze w i t h e e t :!:

tieneke

Ongelezen bericht door tieneke »

Gezellie hier zeg!
Ik wil even kwijt dat ik ook zo,n versvleesfanaat ben.
Mijn hond is hier erg blij mee en leeft nog steeds.
Ruim 3 jaar lang had hij een chronische dikke darm ontsteking,de antibiotica kuren werden met regelmaat toegepast.
Ondertussen kreeg onze Leonberger ook nog zware hartklachten en zou waarschijnlijk overlijden.
Zijn medicijnen sloegen aan en hij krabbelde beetje bij beetje weer op.
Na een half jaar kreeg hij zware suikerziekte erbij,met behulp van een dagelijkse insuline injectie kon hij nog een volwaardig hondenleven leiden.
Echter de diarree was zo erg geworden,dat niets meer hielp!
Speciale brokken,injecties het was een hopeloze zaak.
De enige die er wat mee opschoot was de Da,hij vulde zijn zakken!
Hele dagen spoot de diarree eruit,het was zo erg geworden dat wij hem in nov 2002 wilden laten inslapen.
Tot ik op internet iets over versvlees las......
Zou dat misschien zijn redding zijn dacht ik en ben van de ene op de andere dag overgestapt op versvlees.
Na een paar dagen had hij mooie keiharde drollen, voor het eerst in jaren was zijn ontlasting konstant goed!
Zijn insuline verbruik kelderde van 1,8 naar 0,8 ml per dag!!
Mijn hond werd weer levenslustig en kreeg weer haar waar hij al maanden kaal was en stonk.
Zijn olifantshuid verdween als sneeuw voor de zon,een zacht roze velletje kwam er voor in de plaats terug.
Hoeveel dure middeltjes wij hiervoor gekocht hebben.
Nu is hij boven verwachting al ruim 8 jaar geworden!
Voor een hond met zijn geschiedenis en ziektes zeker een record.
Iedere dag eet hij met smaak zijn pan vlees leeg en heeft het nog uitstekend naar zijn zin!
Hij is levendig en waakt over zijn terrein,de Da zegt dat het onvoorstelbaar is dat onze hond nog leeft.
Het versvleesverhaal vindt hij interressant maar hij verkoopt natuurlijk liever zijn dure brokken.
Als ik mijn hond toen geen versvlees had gegeven had hij niet meer geleefd,koolhydraten zijn trouwens niet goed voor een hond met suikerziekte.
Ik blijf erbij dat brokken superslecht zijn voor een hond.
Mijn hond is daar het levende bewijs van!! :wink:

oma

Ongelezen bericht door oma »

Hallo ik ben oma

ik heb mijn leven lang ( ik ben nu 62 ) al bastaard honden gehad
mijn honden hebben altijd brokken gekregen en verder aten ze met de pot mee.
ze zijn allemaal tussen de 13 en 15 jaar geworden 1 is er helaas doodgereden en hebben zelden de dierenarts bezocht buiten wat entingen en ontwormpilletjes

ik geloof best dat vlees voer heel goed is voor de hond
maar ik vind het jammer dat het zo dwingend verteld moet worden
het is gewoon erg opdringerig en op het grove af
hier mag iedereen toch zijn mening geven
kat elkaar dan niet zo af

tieneke

Ongelezen bericht door tieneke »

Sorry oma maar mijn verhaal is niet dwingend,maar een feit :wink:

chooky

Ongelezen bericht door chooky »

Hallo allemaal,
Ik wil mijn verhaal ook wel vertellen. Ik heb een siberische husky (chooky) van nu bijna drie jaar oud. De eerste 1,5 jaar heeft zij brokken gehad. Eerst goedkope supermarktmerken, wist ik veel, toen begon ik wat meer te lezen op internet en las over het bestaan van versvoer en het zelfmaken van de maaltijden voor de hond. Nah, niets voor mij, dacht ik, waarom zou ik......
Toen kwam ik via via terecht op een aantal paginas waarop info stond over wat er in brokken zit en over wat een hond eigenlijk zou moeten eten, afgaande op zijn spijsverteringsstelsel. Ik schrok me werkelijk wezenloos!!! Ik durfde het zelf samenstellen nog niet aan en ben eerst op zoek gegaan naar de 'betere' brok. Eentje zonder chemische antioxidanten, eventueel met biologische ingrediënten (biofood, ecofood, yarrah, heb ook farmfood gegeven). Maar ik kwam erachter dat een brok, wat er ook in zit, een doodgekookt iets blijft, waar gewwon veel granen in moeten zitten, anders valt het uit elkaar. Bovendien schakelden toendertijd mijn overburen (hebben nu 4 hupskies waarmee ze wedstrijden lopen, geen show, echt voor de kar/slee) ook over op vers nadat die zich ook het apenzuur waren geschrokken. Ikke dus ook aan het zelfsamenstellen geslagen. eerst is het wel een beetje een gedoe, gegoochel met getallen, gewichten berekenen en zo, maar nu is het net zo makkelijk als brokken. Ik pak 's avonds een zakje uit de vriezer en de volgende avond doe ik dat in chookys bak. Eens per maand maak ik de maaltijden van die maand klaar (vaak gewoon een zak kippevleugels verdelen in zakjes van 500 gram, de zak spullen van de islamitische slager (gratis!!!) verdelen in porties, wat groenten door de sapmachine halen en invriezen in ijblokjes) af en toe haal ik wat tussendoor als het in de aanbieding is, maar veel moeite doe ik er niet voor.
Ik dacht toch echt dat mijn hupsky er goed uit zag, dat ze een mooie vacht had en mooie schone tandjes (regelmatig rawhidekluiven) ook volgens de dierenarts. Maar wat een verandering, toch nog! Haar vacht werd voller en glanzender, haar tandjes nog witter en ze stonk niet meer uit haar vacht (hadden wij niet eens gemerkt maar mijn moeder ziet haar eens per jaar een paar maanden en dan een hele tijd niet, het ene jaar vond ze haar naar oude hond stinken, een hond van 1 jaar!, en het andere jaar was de geur weg!!).
Bij mij was het dus niet om gezondheidsproblemen dat ik ben overgestapt, ze had absoluut nergens last van, nogmaals ook volgens de dierenarts! Ik ben overgestapt om problemen te voorkomen en omdat ik voor mijn hond datgene wil waar hij voor bedoeld is. Chooky at haar brokjes wel en deed het er best goed op, maar ze at ze niet met veel plezier. Als je haar nu af en toe ziet (zowel binnen als in de tuin) met een lamsribbetje of een kalfsrib, een kalfsstaart, kippevleugeltjes, met haar oogjes half dicht een poot op de kluif en maar lekker knagen op dat bot en het vlees eraf scheuren. Ze is soms drie kwartier bezig met een maaltijd en is dan heerlijk voldaan. Dat is zo'n mooi gezicht. Alleen al daarvoor zou ik nog niet terug gaan naar de brokken als ze een brok uit zouden vinden die even goed was als versvlees.
Iedereen moet zijn hond geven wat hij/zij wil, maar probeeer je in voedingsbehoeften van een hond goed te verdiepen. Ik wist niet van het 'bestaan' van versvleesvoeren af totdat er iemand op een forum kwam vertellen daarover, precies als hier gebeurt. Ook daar werd behoorlijk heftig gereageerd door de brokkenvoerders, maar je moet toch ergens een keer je kennis opdoen?
groetjes
Eva

chooky

Ongelezen bericht door chooky »

Oh ja, er staan op de rauwvoer.pagina.nl genoeg links naar paginas in het nederlands (voor het grootste gedeelte is de naam dan ook in het nederlands) zoals deze: http://www.geocities.com/voernatuurlijk ... 3644104742
Veel leesplezier,
groetjes Eva

Gast

Zeg Moos...

Als je een aantal berichten terug leest, dan zal ook jij tot de ontdekking komen dat Dooby daar een verhaal heeft geplaatst over haar hond..Die dood is gegaan, drie maanden na een operatie..overleden tijdens het uitlaten...
Denk je niet dat Janet daar op reageerde?!

Eucalipta

Ongelezen bericht door Eucalipta »

Nou zit deze discussie al lang te volgen.
Ik heb drie dobers, woon 1 hoog en barf voledig.
Ik heb mijn honden geleerd dat ze op hun plek blijven op het moment dat ze hun botten krijgen en daar hebben ze helemaal geen moeite mee, want de vloer is toch te glad en wat betreft de maaltijd, bij ons wordt alles gemalen en gewoon uit hun bak gegeten niks geen geklieder op de grond of door de kamer.
Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen eerst eens moeten leren lezen en niet gelijk een ander moeten afschieten, alleen maar om hun frustratie te uiten en dan heb ik het niet over de versvlees voerders.
Deze gefrustreerde mensen lijken dan net kleine kinderen die hun gelijk ten koste van alles willen halen, ik wil, ik wil, ik wil en verliezen dan de realiteit uit het oog.
Als je er dan zo van overtuigd bent dat brokken zo goed zijn, okee maar ga een ander niet zitten afzeiken met lulverhalen die de topic compleet misslaan

met vriendelijke groet

Eucalipta (en ja ik zit te wachten op opmerkingen over mijn naam, dus....)

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

gast van het was de hond bulletje die is 3 maanden na operatie overleden ,toen ik hem uit liet en er werd gesuggereerd dat er nu een hond dood was dat is niet waar dat noem ik een leugen en dat was niet door u gezegd dus die schoen pas u niet dat was voor een ander die zei dat er een hond van mij nu was overleden.maar geen probleem.ik ga dus de groetjes dooby

lezer

Ongelezen bericht door lezer »

sorry hoor,
maar volgens mij was er 1 persoon zo overtuigd van haar vleesvoer dat zij een ander af ging zitten zeuren.

en dat een brokken-persoon daar dan heftig op reageerd, dat zou ik ook doen als mij verteld werd dat ik mijn hond langzaam aan vermoord.

nou voer ik vlees maar ik zal nooit iemand gaan vertellen dat hij of zij verkeerd bezig is.
we houden toch allemaal van onze 4-voeters

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

p.s ik ben bij gesproken door moos dus ik weet genoeg en ga gewoon verder.dus gast is het nu even geklaard en moos heeft het goed gedaan.ajuus

Gast

ik kan nergens uit op maken dat Janet suggereert dat er nu een hond van je overleden is...

Maargoed daar gaat het hier verder niet over. Ik reageerde hier eigenlijk op omdat ik de verwoording van Moos nogal grof vind..Helaas hebben daar meer mensen hier last van..Jammer want als we nu eens gewoon tot 10 zouden tellen en dan op een normale manier zouden reageren..

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Zojuist gelezen op een andere topic

door onze vriendin Babette, die samen met Huskie eukanuba en proplan het ULTIEME voer vinden..

Geplaatst op 18 Jan 2004 16:27 door babette  
------------------------------------------------------------------------
dan ben ik benieuwd wat jij wel hebt & ik niet!!

de laatste rekening was er 1 voor : 1 foto voor de slijtage (artrose)

2 foto's voor de ontdekte tumor

pijnstillers 3 soorten (diazepam,
metacam & een soort prednison)

de narcose voor de foto's

het consult

je kan je vast wel voorstellen wat dat me gekost heeft!!

en ik heb geen fluit terug gehad!!!

[/b]NHZ NOOOOOOIT MEER!!!!
Naar boven

Tja Babette, een rauw dieet voeren aan je hond, kost misschien iets meer centjes en iets meer tijd. het is helaas niet "lekker makkelijk"
want een zak opentrekken die vervolgens 2 jaar goed blijft mits je hem koel en donker en droog bewaart ( nee hoor er zitten geeeeen antioxidanten in een beetje vitamine en rozermarijn olie is voldoende NOT hihihihihihi) is natuurlijk wel erg eenvoudig.

maarrrrrrrrrr

een vers rauw dieet spaart op termijn WEL dierenarts rekeningen uit.
babette, je bent een slachtoffer van de brokkenindustrie en nu ook al van een verzekeringsmaatschappij,
sommige mensen trekken het aan .. tja.

Gesloten