LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
smurf

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door smurf »

De horeca is idd wel duur!! Vooral voor iemand zoals ik, die gewoon student is!! Maja....het is tog altijd wel gezelliger dan thuis zitte, dus erheen ga je tog wel!!! :P

resp0013100

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door resp0013100 »

Je zou toch nooit meer in een restaurant komen, zo schandalig is de prijs.
Voor een klein stokje gezond 6.80€ hoe halen ze het in hun hoofd.
Maar als je een dagje uit gaat wil je wel wat eten en als je dan alleen zo"n dure tent vind.
Ik ga voortaan naar een cafeteria daar kun je nog fatsoenlijkwat eten enh voor een acceptable prijs laat die restaurants allemaal links liggen a.u.b.

pareltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2004 12:57

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door pareltje »

het eerder geplaatse lijstje van guldenprijzen was niet helemaal willekeurig. De grootste stijgingen zitten bij resp. gemeente, rijk en N.S. de verguisde horeca krijgt ook van deze bedrijven de rekening gepresenteerd en vertel mij maar hoe je dat kunt betalen met consumptieprijzen van euro 50 cent tot 1 euro wat in guldens redelijk gebruikelijk was. Omzetvolume is niet van toepassing omdat de inkoopprijzen navenant gestegen zijn en dit ligt dus niet aan de horeca
Leg de fiscus eens uit dat je met 50-100% winstmarge bij torenhoge personeelslasten niet aan "zwart"doet. Ze sluiten je tent.
Vergeet daarbij ook niet dat horecabezoek een sociaal en ontspannend karakter dient te hebben en dat de frequentie van bezoek alleen en uitsluitend door jezelf bepaald wordt. De "dure' en "goedkope" ondernemingen bestonden in het guldentijdperk ook al, met name de hier veel genoemde bioscopen moeten het ontgelden, maar een pauze duurt een kwartier en dat moet dan een dagomzet opleveren!!

Lutjebroeker

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Lutjebroeker »

Ik hou het bij mijn stamcafeetje op het dorp.
Daar is het nog wel betaalbaar; € 0,70 voor een biertje!

http://www.sandybar.lutjebroeker.nl/

toonty

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door toonty »

als je met de horeca te maken krijgt, sinds de invoering van de euro, is het qua prijsstelling een regelrechte ramp! bij de oosterburen (DLD) is het echt anders: service, relatief lage prijzen, voorkomendheid enz. Hier is dat allemaal veer te zoeken en de prijs/kwaliteit verhouding is vaak ver te zoeken!
De horeca in Ndl manifesteert zich dominant als klagers als het weer eens regent, schotelen je van alles en nog wat voor en durven exorbitant hoge prijzen te vragen! de groeten!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

:roll:
En war denkt je van 'n kopje thee 1.50 voor 'n glaasje gekookt water en 'n zakje

joma

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door joma »

Waarom daagt RADAR de horeca niet uit om haar oude prijslijsten (van voor de "euro-wende") publiekelijk te vergelijken met de actuele prijslijst.

Het zal toch niet zo zijn dat gelijktijdig met de invoering van de euro ook een totaal nieuwe en niet meer te vergelijken menukaart gegeneerd is.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

2 cappucini €.2,50 das pas goedkoop, maar ja serveerster had zich €1,-- verrekend in ons voordeel.
Maar een keertje geluk hebben mag best gezien die hoge horeca prijzen

Jolan.

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Jolan. »

Tsja, we klagen wat af, maar de hele zomer is het bijna niet te doen om een plekje op een terras te vinden. Stampvol!!
Blijkbaar gaan de zaakjes nog steeds erg goed. Ik heb onderlaatst tijden een 'dwaling' twee kopjes koffie en twee maal soep besteld.
17 euro!!!! Er zaten nog geeneens gouden ballen in de soep!

:oops:

RonvanGalen

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door RonvanGalen »

:( De horeca heeft voor mij afgedaan, als ik de prijzen bekijk dan moet je of zwart erbij werken of een giga salaris bezitten om nog ongecompliceerd te kunnen stappen. Laat ik maar niet beginnen over uit eten gaan..... ik heb voor de prijsverhogingen in de Horeca zelf ook een term bedacht.... Terreuro.... . Bedroevend maar wel realiteit...

verm5875

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door verm5875 »

De horeca is duur in nederland. Dat komt denk ik door de belasting in nederland. Het kan ook komen nu door de in voering van de euro. Ik weet het verder ook niet maar hoop op een reactie. Ik hoor wel. 8) :oops: :idea:

0019170

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door 0019170 »

ook ik vind vooral de grote horecazaken hun gld teken vervangen voor het euro teken 2,50 euro voor 1 pils op de lijnbaan Rotterdam is veel te duur dat is meer dan 5,50gld ik heb geen trek meer

Hibou

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Hibou »

Mensen, wil je toch van een lekker bier genieten, brouw het dan zelf! Drink het op met vrienden en je hebt een topavond! Alles wat je weten wilt over bierbrouwen lees je op http://www.hobbybrouwen.nl.

devries

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door devries »

Beste mensen , zoek zoveel mogelijk goedkoopste horeca op
laat het te duure terras maar zien dat je het niet pikt, het komt vaak voor dat ze naast elkaar liggen en toch gaan de mensen op het te duure terras zitten dus doe je het zelf, meschien je ego?
er zijn tal van restaurantje in op komst waar je een 3 -4 gangen menu
voor 15 euro kan verkrijgen die moet je steunen de andere komen met
zonder klanten dus moet de prijs wel naar beneden,
Verder blijf meer thuis eten dat is zo wie zo goedkoper en gezelliger.
bij die restaurants wordt je nog afgebekt als je een klacht hebt voor je te
duure maaltijd,
weg wezen

theo de vries

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Het is echt verschrikkelijk met die (pl)euro.
Maar het kan nog erger, ik ken een zaak die zijn biefstukjes koopt bij de ALDI (voordeelverpakking van 4 stuks) en ze vervolgens aan de klanten aanbied (wel met frites) voor het "aardige" bedrag van 12.50 euro.
Ook bepaalde soorten frisdranken worden door deze zaak bij de ALDI gekocht. :?

Albert van Dalen

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Albert van Dalen »

De horeca in Nederland is nu zelfs duurder dan in Frankrijk of Italie. Daar kun je nog op terras zitten voor 1,4 Euro (voor een kleine expresso) en kun je nog een aardige maaltijd krijgen voor 10 Euro. In Maastricht waar ik woon is dit onmogelijk.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

ho dat kom heel veel voor je weet nooit meer wat je voor geschoteld krijgt , als ze je flesje mineraal niet aantafel open maken kan je er wel
van uit gaan dat je belazerd word, dit geld ook voor andre dranken,
over prijzen gesproken, ik betaalde laatste op een terras in utrecht
voor een literfles spa winkelprijs 1,89? 1o euro omdat ik gewend ben
in frankrijk en italie ook water bij mijn gerecht te drinken daar kost da
3 euro nou wordt je belazerd of niet

uters

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door uters »

Inderdaad is de horeca te duur ik denk ook dat het komt door de overheid.
Allerlei regels en vergunningen daar wordt je toch helemaal gek van
Zie het bij ons in s-Hertogenbosch alleen het muziek beleid daar wordt je als ondernemer toch doodziek van duizenden euro's investeren om de zaak geluid dicht te maken die zullen toch terug verdient moeten worden.En straks het antirook beleid waar de ondernemer afzuig installatie's moet plaatsen.
Ook dat geld zal weer terug verdient moeten worden .In s-Hertogenbosch hebben ze een ambtenaar die met een db meter door de stad loopt om overtreders van de geluids norm te bekeuren die waarschijnlijk een salaris heeft van ongeveer 50.000 euro p/j
Als er een carnavalsclub ergens staat te spelen in een cafe en de deur gaat open op het moment dat die ambtenaar langs komt is het meteen bingo.Schaf al die onzinnige regels af en maak het ondernemen makkelijker en goedkoper dan zullen die prijzen ook wel zakken

miss italia

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door miss italia »

Ik ben het helemaal met marc1 eens.
Mensen klagen allemaal steen en been over de hoge prijzen in de horeca maar vergeten/ of weten niet dat het voor de horeca ondernemer sinds de invoering van de euro de prijzen ook ontzettend gestegen zijn.
ik ben zelf werkzaam en het café/eetcafé van mijn moeder waar wij al sinds 2000 de prijzen niet meer hebben verhoogd.
Bij ons betaal je nog 1,25 voor een biertje en bv 7,50 voor een menu.
Maar ik kom ook wel eens bij mijn collega's en dan schrik ik soms van de prijzen.
Mijn tip aan iedereen is kijk eens verder dan je neus lang is er zijn echt nog wel plekken waar het leuk vertoeven is voor een normale prijs. :D

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Een beetje jammer al die reacties over de horeca de laatste jaren. Ik werk zelf al 8 jaar als werknemer in de horeca en doe dat nog steeds met veel plezier. Maak met mooi weer 80 tot 100 uur in de week voor ja netto €6,50 per uur. Je betaald 2 euro voor een biertje en een goede maaltijd kost er tussen de 10 en 17 euro. Ja het is duurder geworden de laatste jaren en er zijn inderdaad een aantal bedrijven geweest die misbruik hebben gemaakt bij de invoering van de euro. Maar mensen denken er niet aan dat de economie achteruit is gegaan wat verschillende gevolgen heeft. Inkoopsprijzen voor de horeca zijn ook met een flink percentage gestegen. Accijns op alcohol zijn ook verhoogd door de overheid 2 jaar geleden. Belasting moet voor het seizoen al betaald worden als er nog niets verdient is. Veel horeca staat op het randje van falliet gaan mede door dit soort berichten. en nee dat zijn niet degene die het duurste zijn geworden maar degene die het netjes houden en daardoor hun onkosten bijna niet meer kunnen betalen. En kijk eens naar het algehele plaatje. Als u lekker gezeten hebt, vriendelijk bedient bent en lekker gegeten gedronken heeft is het toch niet erg als dat wat kost. Dat was vroeger ook al zo. Het enige verschil is dat iedereen nu zo scherp op de prijzen zit te kijken dat ze het hele plezier voor zichzelf vergallen. En als het overal voor u te duur is geworden zal dat toch een reden hebben anders zou er na 3 jaar toch al aardig wat onder de marktprijs zijn gaan zitten. En voor de mensen die geen fooi meer geven vanwege de prijzen. Beetje jammer want de werknemer die zn best doet voor u heeft geen controle over de prijzen.

Gesloten