LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookverbod

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: rookverbod

Ongelezen bericht door Gast »

Ben je nu nog niet weg, QM?

alma

Ongelezen bericht door alma »

:? Roken moet mogen dat er verboden zijn in openbare ruimte's ja maar op werk plekken, zeker in fabrieks hallen waar al allerlei dampen hangen o.a. lasdampen die mag je gerust inademen maar roken mag niet bespottelijk. Het is heus mogelijk om in overleg op je werkplek te roken. Nog even en je mag niets meer maar je moet

Gast

Iedereen is uit eigen vrije wil gaan roken en nu moeten de niet rokers zich weer gaan aanpassen aan de rokers?
Het is gewoon een vervelende, verslaving maar ik ben het er wel mee eens dat mensen die al zo lang roken, niet het dupe mogen worden dus laat die lekker in een kamertje apart hun sigaretje roken.
Het spijt mij maar een crematorium hoe moeilijk het voor mensen ook is, kan misschien ook een rook gedeelte maken want er blijven toch vaak meer NIET rokers over die weer mee mogen genieten.

Gast

als alle rokers masaal zouden stoppen, voor de gezondheid van de niet rokers, dan lach ik me te pletter als de regering daarna de ''niet rokers'' lekker kaal gaan plukken.
vergeet niet dat meer dan de helft van een pakje sigaretten naar het rijk gaat.
als wij stoppen, wie gaat de kas dan vullen????

Gast

Niemand zegt dat de rokers moeten stoppen, alleen moeten ze eens stoppen met het gezeur dat ze zo zielig zijn.
Gossie ze mogen niet meer in openbare gebouwen roken joh wat een ramp!!!!!
Alle niet rokers zijn jarenlang de dupe geweest van de wel rokers dus kunnen deze nu eens meemaken hoe het is als iets ongewenst is...........vervelend he!!!!!!!!
En alle rokers die op straat voor mij lopen en hun rook uitblazen zodat het in mijn gezicht komt....................smerig.
Geef een roker eens een zoen, blehhhhhhhhhhh alsof je een hap uit een asbak neemt.
Roken mag van mij hoor, maar zorg dat je geen overlast geeft aan een niet roker. :twisted:

Gast

jaja en de uitlaatgassen die je in de spits inademt die zijn zeker gezond voor je, vooral wanneer je achter een oude bestelbus, vrachtwagen of bus staat :roll:

Gast

jaja en de uitlaatgassen die je in de spits inademt die zijn zeker gezond voor je, vooral wanneer je achter een oude bestelbus, vrachtwagen of bus staat
Die rokers blijven er maar dingen bijhalen die er niets mee te maken hebben. Puur kinderachtig in de trend van "Ja maar hij begon eerst".

En dan is de cirkel is weer rond, want kinderen zijn ook nog ASO.
Alleen die worden nog volwassen en in de meeste gevallen is dan na de pubertijd het ASO er ook vanaf, tenzij ze roken of uit een rokersgezin komen want dan blijven ze ASO.

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Fijn dat er veel medestanders zijn!
QM

Gast

mijn ex is altijd fanatiek sporter geweest.
elke dag hardlopen, geen alcohol, geen overdreven vet, NIET roken,
op 37 jarige leeftijd is ze overleden aan een hartstilstand

mijn zwager heeft NOOIT gerookt en is overleden aan de gevolgen van kanker
mijn zus is in zijn tijd van ziekte BEGONNEN met roken
en nu zouden jullie willen dat men haar kinderen ook nog eens afnemen?
stelletje vieze vuile goorlappen
jullie denken zo ontzettend slim en gezond te zijn.
(gezond valt dus nog te bezien)
en slim??
jullie hebben een harteloos niveau van 0,0000
je mag de hemel op je knieen danken dat ik jullie nooit tegen zal komen.

Gast

Makkelijk om iedereen over één kam te scheren, ik heb nooit op het forum geschreven dat kinderen afgepakt moeten worden van een roker.....................................
Van mij mag IEDEREEN roken geen probleem alleen schreef ik dat ik er dus geen last van wilde hebben en dat is mijn volste recht dus.
En dreigementen van ik moet jullie niet tegenkomen, dat is helemaal de grootste onzin, zou misschien wel makkelijk zijn kun je eens zien hoe irri sommige rokers zijn.
Ik begrijp je standpunt volkomen hoor maar lees even goed, niet iedereen was het ermee eens.

Quasi-Modo

Gast van 8.13: ook ik leef met iedereen mee die uit eigen ervaring veel ellende hebben meegemaakt. Dat raakt echter nergens de essentie van de discussie en al helemaal niet als hier persoonlijke aanvallen en scheldpartijen op volgen. Men zal je echt niet meer serieus nemen als je dit doet. Integendeel.
Misschien moet je niet op een forum participeren als je er niet tegen kan dat er mensen zijn die een andere mening hebben dan die van jouw, en die mening ook nog geven op basis van argumenten en niet op basis van [misplaatste] emoties.
QM

Gast

Zeg gast van 8:43 hoezo irri???De niet rokers kunnen zelf behoorlijk irritant zijn.En het zijn net jehovagetuige die alleen maar willen dwingen desnoods met de voet tussen de deur.Nou dan zat je bij mij goed,want ik liet je elke hoek van de kamer zien.Iedereen heeft de zelfde rechten.of je rookt of niet,dat maakt iedereen voor zich zelf uit .Ga anders naar amerika verhuizen daar heb je minder weerstand dan hier.En is de lucht alleen meer viezer dan hier.Maar laat ons rokers met rust.Het zal nooit helenmaal rookvrij zijn wn gelukkig maar. Dusals jullie ons behandelen als paria;s dan kunnen wij dat ook en nog veel beter,Dat wilde ik nog even zeggen.Laat iedereen gewoon zijn wat hij of zij wil.Want zonder ons ingebrachte accijns belastingsgeld van de rokers hadden de niet rokers nog slechter want wij brengen toch het geld in het bekende laatje,waar uit gegrepen wordt.Dus back off van de rokers en wij blijven thuis roken en buiten .Maar zeg niet dat wij aso;s zijn want dat de niet rokers onder die cathegory zitten ook aardig wat aso;s

Quasi-Modo

Gast van 9:05: Prachtig voorbeeld van omgekeerde logica. En hoeze heb jij het recht om andere overlast te veroorzaken? Rokers en niet-rokers hebben veel te lang dezelfde rechten gehad. Nu dus niet meer!
En vooroorzaak je overlast dan ben je weldegelijk een asociale egoist.
Daar is geen enkele discussie over.
QM

Gast

q.m
Op de eerst plaats vind ik jou de grootste galbak op alle forums waar je zit kom je alleen maar frustaties tegen en altijd anderemensen kleineren.Dat is zeker jouy levens doel q.m????Jij bent om te schieten.Jij hebt geen recht om die mensen met verdriet zo neer te halen.Overal waar jij zit vallen er puinhopen.Sodermieter jij dan van het forum af.Jij redaneer enkel en alleen vanuit jou leven.Maar e zijn ook andere levens waar jij gelukkig geen vat op hebt.Jij bent gewoon een vreselijke gefrusteerde persoon die op elke pagina zit te zieken.
Ik neem jou zeker niet serieus daar ben je mij te zwartgallig voor. wij laten de nietrokers met rust maar doen jullie maar eens het zelfde.Want als ik jou zou zien steek ikvoor jou een dikke bolknakker op en rook hem midden in je gezicht op alleen maar omdat je mensen aan het beledigen bent en aan het onderschoffelen om JOU WIL OP TE LEGGEN.Want nu na je stukje ben ik helenmaal giftig op je en vind een ding.Laat de mensen met rust en ga met je eigen spelen..

Quasi-Modo

Alleen medelijden en heel hard lachen is hier op zijn plaats!
QM

Gast

reactie op vraag irr.
Je hebt helemaal gelijk bij rokers en niet rokers zitten verschrikkelijk irri mensen.
Maar ik zal een voorbeeld geven wat ik bedoel.
Ik heb een familie lid dat echt rookt als een ketter, de één is nog niet uit of de volgende gaat weer aan. (moet die persoon zelf weten)
Als ik daar kom, praten ze terwijl de rook in mijn gezicht geblazen gaat worden dus dat is irr en smerig.
Als ik bij mij thuis vraag of ze minder willen roken, komen ze niet omdat ze gewoon willen paffen. Dat bedoel ik o.a met irr.
Het is gewoon dat wij rekening moeten houden met elkaar.
Vergeet trouwens niet, er zijn meer NIET rokers dan rokers.

Quasi-Modo

Een serieuze reactie op gast 9:28
Terechte opmerkingen. Gelukkig hebben wij het zo kunnen regelen dat er bij mij thuis gewoon niet gerookt wordt en als wij bij onze familie op bezoek gaan wordt er daar ook niet gerookt. Niemand heeft dus last van elkaar, alles is in goede harmonie gegaan. Dat bedoel ik met rekening houden met elkaar.
QM

Gast

Valt het jullie ook op wat een agressie er uit die pro-rokers komt?

Niet-rokers discussieren op een rustige manier met argumenten. Proberen vaak met een relativerende, soms humoristisch toon de achter de rook wat minder zichtbare ogen te openen voor de realiteit van stank en ongezondheid.

Rokers komen alleen maar met non-argumenten, halen er de grootst mogelijk onzin bij om hun "gelijk" aan te tonen. Maar het ergste zijn de dreigementen die er bij komen, de haat tegen niet rokers of de mensen die ze in hun verslaving lijken tegen te werken.

En de cirkel is weer rond. Wie zijn er het vaakst agressief, juist, de ASO's

De rokers worden steeds meer overal op een fatsoenlijke manier geweerd, maar zelf zouden het liefst iedereen in elkaar meppen die niet in de walm wil zitten....

Gast

hahahaha mooi stukje maar je hebt helemaal gelijk.
De rokers gaan agressie gebruiken omdat ze zien dat hun rookgebied steeds kleiner aan het worden is.
Door dit soort agressie denken ze hun gelijk te krijgen, maar steeds meer mensen maken de keuze deze verslaving, DURE, verslaving aan de kant te zetten.
De rokers moeten maar eens een poosje in Noorwegen gaan wonen, daar kost een pakje shag 11 euro, denk dan dat er veel NIET rokers bij zullen komen.
En zeur niet zo over de belastingen, dat jullie zo goed zijn..........weer zo'n slap argument om te blijven roken.
Ik betaal liever meer belasting dan mee te moeten lopen in de gekte die roker heet.

Gast

ik heb toch ergens gelezen dat men zei dat men rokende ouders uit de ouderlijke macht moesen halen?
schandalig zijn jullie
je moest je schamen
als er meer niet rokers zijn dan rokers waar komen al die kanker patienten dan vandaan?
natuurlijk zal roken heel schadelijk zijn
maar er sterven net zoveel mensen aan kanker of een hart dat stilstaat dat heeft niets met roken te maken.
ik maak vaker mensen met borstkanker, hersentumoren en andere vormen van kanker mee dan een vorm van kanker die veroorzaakt is door roken.

Gesloten