LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. Al eens meegeweest met mercator reizen. Die doen het zelfde werk alleen. Deze zijn een stuk eerlijker dan de andere op deze markt. Ik heb gisteren bij hun alles voor 1 persoon aangeschaft, was ik nog 1696 euro kwijt en met duurdere kados.Dat is dus een matras, deken, kussen en een royal light. En ze zijn niet opdringend.

crane
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2009 20:50

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door crane »

Vandaag een brief ontvangen van IGT team, Postbus 43 Denekamp dat ook ik de gelukkige was en een prijs in ontvangst kon komen nemen in de omgeving van Gocher Heide.
Via het postbusnummer kwam ik dus op dit forum terecht.
Het grote verschil is echter dat de prijzen die afgehaald kunnen worden wel beter worden. Mijn brief vermeld dat Peter Veldkamp af kam komen halen 1x merdeces of de waarde in Euro's. Ben Willems kan af komen halen 5x een droomkeuken of de Euro's (wat moet je toch met 5 keukens) Zelf mag ik af komen halen 100 x contant geld (pers overhandiging op de demo) Helga Meijer heeft 100x waardebonnen en Andrea Klassen heeft 500 x prijsartikelen ( LCD tv, digi camera enz)
Alles heeft te maken met het feit dat ik ooit een deelnamekaartje zou hebben ingevuld, nou geloof het maar niet, weet van niks.
We krijgen gebak, koffie, middageten, een vleespakket mee naar huis.
Een ding vind ik echter jammer dat ze niet vermelden wat mijn 100 x prijs contant geld is. Mogelijk heb ik echter Peter Veldkamp gelukkig kunnen maken met het bericht dat hij een Mercedes af kan halen

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. Hou er rekening mee dat het middageten voor eigen rekening is. Staat niet goed in de folder. Ben er zelf van de week ingetrapt. En geen lcd tv gewonnen.

joop0492
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:52

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door joop0492 »

Vlgs mij ben jij undercover, iets is er niet pluis met je.
Ben jij van de boekingscentrale???

joop0492
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:52

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door joop0492 »

nog even gegoogled: het klopt, ze is niet pluis: lees goed: http://forum.trosradar.nl/search.php?se ... 2&start=15 en ze blijkt een volleerd propagandiste te zijn.

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Nogmaals hallo,

Nou heb ik wat meer onderzoek gedaan over de "wollen bed producten zoals matrassen, kussens, dekens etc." en heb mijn ouders geadviseerd de bestelling niet te annuleren.

Mijn ouders hebben de bestelling ontvangen en betaald en hebben inmiddels de producten getest.

Je word wel gelokt op een valse manier, maar de producten zijn van uitstekende kwaliteit. Gezien de prijzen die normaal worden gevoerd lijkt het duur, maar de gratis dingen die je erbij kreeg (kussens, spreien) is de prijs niet alleen gelijkgetrokken, maar uiterst voordelig.

Mijn ouders slapen veel lekkerder en ook mijn man heeft baat bij zijn nieuwe kussen.

Vreemd dat ze op deze manier klanten lokken. Met dergelijke goede producten zou dit niet moeten horen.

Met vriendelijke groet,

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Nee hoor. Alleen iemand die ongeveer 17 jaar met dit soort dagtocht en reisjes meegaat.

juub1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door juub1 »

Nu ook in Friesland, in Joure, om precies te zijn. Vandaag ontving ik een persoonlijke uitnodiging, waarbij je in eerste instantie nog denkt: " wat is dit? heb ik echt een prijs gewonnen?" Maar waarbij je snel het gevoel krijgt dat het niet kan kloppen. Er wordt een cadeaubon van EUR 200,-- aangeboden, 19- delige verzorgingsset, Espress-koffiezetapparaat en Kaasmessenset. Ook wordt de aanbieding Ginsu messenset voor EUR 2,99 als eenmalige aanbieding aangeboden.

De bijeenkomst zal zijn op 18 juni a.s. om 14:00 uur in Zalencentrum 't Nije Huys in Heerenveen. In de uitnodiging staat vermeld dat de zalenverhuurder geen nadere informatie kan geven, dat deze alleen zorgt voor een gratis kop koffie en na afloop voor een gratis kop soep.

Fijn dat er op deze site genoeg informatie te vinden is, om er vanuit te gaan dat dit een oplichting betreft, of in ieder geval een verkoopbijeenkomst van waarschijnlijk vele dure producten. De uitnodiging is opgemaakt uit diverse lettertypen en ziet er absoluut niet professioneel uit.

Toch gek dat mensen je kunnen triggeren, wie wil er niet een cadeaubon van EUR 200,--? Waarvoor die EUR 200,-- is, staat er niet bij.

Hopelijk help ik met dit bericht mensen in onze omgeving wakker te maken!

Vriendelijke groet,

Isa

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Mijn buren van in de 70 kregen een brief van Dr. Schuster en Zns, Financiële dienstverlening. Ze zouden hebben gestreden voor mijn buren omdat zij de winstdeling van de firma Gewinn Service niet hadden gekregen???!!!
Het zou gaan om een bedrag van E 659,12, verminderd met een aantal kosten en vermeerderd met rente, uitkomend op een bedrag van E 556,-.
Het geld zou worden overhandigd na identificatie. Mijn buren zouden daartoe per gratis bus worden vervoerd naar een filiaal van dr. Schuster in de regio Reichswald (Kleve) en wel op 19 mei 2010. Verder krijgen ze uit de magazijnboedel van de firma Gewinn Service nog een splinternieuw koffiezetapparaat.
Tel.nr. voor informatie: 053-5360664 of 053-5381324 (bereikbaar tussen 9.00 en 14.00 uur).
De brief komt uit Ter Apel, zonder bedrijfsvermelding.

Is dit malafide? En hebben nog meer mensen een dergleijke brief ontvangen? Ik heb wel gelezen dat mensen cadeaubonnen ontvingen ter waarde van een bepaald bedrag en dan voor dat bedrag een kadootje kregen. Maar hier lijkt het te gaan om daadwerkelijk een geldbedrag.
O ja, voordat ik het vergeet. Op het staatje waarin de berekening van het tegoed is gemaakt staat bij het eerste bedrag van E 659,12 Travelrekening Nr. 1 incl. rente. Gaat het hier wellicht om zo'n reisje waarbij je zelf nog allerlei zaken moet bijbetalen, of dat de partner zijn reissom nog moet betalen?
Graag jullie reactie.
Mijn buren overwegen om met de brief naar de politie te gaan, maar ik stelde voor om eerst ons licht maar eens op internet op te steken.

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Hallo schaartje,

Volgens mij kun je het beste de Kamer van Koophandel raadplegen. Volgens mij is dit inderdaad geen zuivere koffie.

De gegevens zijn telefonisch op te vragen via 0900-1234567 (€ 0,70 per minuut). Zij geven werkelijk alle info.

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Hallo trinity,

Fijn dat je reageert. Kan ik bij de KvK ook terecht zonder KvK-nummer van het betreffende bedrijf, want het zal je niet verbazen dat die gegevens ontbreken.

Schaartje

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door brieziet »

http://www.gewinnbriefe.de/

weet niet hoe goed je duits is, maar zoals je in de link kan lezen is dit geen zuivere koffie!
Bovendien, als je buren een geschil zouden hebben met iemand, zouden ze dat toch op zijn minst wel zelf weten. geen enkele advocaat gaat zomaar voor wildvreemden achter geld aan toch!

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Hallo Brieziet,

Bedankt voor je reactie. Ben gaan kijken op je link en ik schrik dan toch weer over de praktijken van bepaalde mensen! :shock: :!: :!:
Nu waren mijn buren niet naïef hoor dat ze dachten dat iemand zomaar voor hun achter geld aan zou gaan, nota bene geld waarvan zij het bestaan niet eens af wisten.
Het is meer, dat mijn buren wilden weten wat/wie hieraan ten grondslag ligt en een waarschuwing wilden laten uitgaan door de politie te bellen over de ontvangen brief. Ik heb toen gezegd dat ik eerst eens op internet zou gaan zoeken naar de oorsprong van de brief en of er meer mensen zijn benaderd met een dergelijk vreemd verzoek.

Het is toch wel erg geworden met onze maatschappij, dat we zo ver gaan voor geld. Als de economie terugloopt, dan wordt duidelijk hoe verslingerd mensen zijn aan de Mammon. Beter stel je je vertrouwen op God.

Trinity71
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 18:40

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Trinity71 »

Hoi Schaartje,

Je hoeft geen KvK nummer te hebben. Met de informatie die je hebt ( als adres, naam van het bedrijf, contact personen) kunnen ze alles. Als ze staan ingeschreven, heb je zelfs de prive tel. nummers van de eigenaren. Ik heb er al vaak gebruik van gemaakt en de personen die je te woord staan en informatie geven helpen je heel goed.

Groetjes,

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Hoi trinity,

Bedankt, hoor!

Groet,

schaartje

wish180909
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2010 09:59

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door wish180909 »

Mijn schoonmoeder in Soest heeft ook een dergelijke brief ontvangen van Dr. Schuster en Zns. Ik kan uit de brief niet opmaken hoe ze de boel gaan bedonderen.
Mijn gevoel zegt echter dat dat zeker gaat gebeuren. Wellicht aardig om Dr Schuster aan te bieden om een camerateam mee te sturen op 18 mei 2010.

Als het dan werkelijk zuivere koffie is dan hebben zij daar profeit van.

Miscchien kan Dr. Schuster via dit Forum meedelen of dit accoord is of achterliggende informatie geven.

Als dit niet gebeurd dan moet men misschien naar de politie gaan om uit te zoeken hoe dit nu zit.

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Hallo wish,

Voor zover ik het nu kan nagaan zit hem de clou in het feit dat het geldbedrag wordt overgeboekt op een travelrekening 1. Ik heb sterk het vermoeden, dat je dan voor een bepaald bedrag een reis mag uitzoeken, maar zelf van alles moet bijbetalen: voor jezelf, of voor je partner/reisgenoot.

Ze doen dan wettelijk niets verkeerd, maar netjes is het zeker niet, want het is wel heel slinks en misleidend verpakt. Aan de andere kant haken ze in op de geldbegeerte van de mensen en helaas lopen velen in die val.

We leven in een moeilijke tijd, waarin de wetteloosheid en liefdeloosheid toenemen. En zo'n brief is hiervan weer eens een voorbeeld. Mensen worden elkaar tot wolven.


schaartje

Vrobo
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 18:02

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Vrobo »

Vandaag ook zo'n brief over de financiële dienstverlening ontvangen. Er staat in dat als we er heen gaan, het bedrag ter plekke persoonlijk overhandigd wordt. Denk dat ik er eens heen ga om te kijken wat er gebeurt. Of zijn er al mensen heen geweest?

schaartje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 apr 2010 23:09

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schaartje »

Hoi Vrobo,

Ik weet niet of al iemand heen is geweest. Sommigen geven wel aanhet van plan te zijn geweest.
Als jij de energie en tijd ervoor hebt (ik kan het qua gezondheid niet doen) dan zou het best een goed idee zijn, want mensen die zo misleiden moeten in het licht worden gesteld, zodat hun ongerechtigheid wordt blootgesteld.

Voor mij staat buiten kijf dat het hier gaat om ongerechtigheid.

Laat je het nog horen als je ben geweest?

hartelijke groet,

schaartje

kziewel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2006 21:28

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door kziewel »

Ik ontving een brief van mijn zaakwaarnemer (?) Jens Schuster van Dr. Schuster Financiële Dienstverlening (Postbus 11 Ter Apel). We krijgen 556 euro, zomaar, gratis! Zal ik me laten oplichten en met de gratis bus meereizen naar "ons filiaal in de regio LAND van ALTENA"? Daar krijg ik een gratis koffieapparaat, een gratis jas en gratis een kop koffie of thee! NEE! Want dan zit je de hele dag naar verkoopdemonstraties te kijken, waar je opgelicht wordt, betaal je vast voor de middagmaaltijd en als je mazzel hebt dan is je huis leeggehaald bij thuiskomst! Kijk op http://www.gewinnbrief.de --> ze zijn al sinds 2000 actief met deze oplichterij. Wie gaat hier nou iets aan doen of wie durft juridisch de strijd aan te gaan? Er staat duidelijk in de brief dat je je prijs in ontvangst mag nemen, dat het bedrag van 556 euro je helemaal toekomt en dat er uitbetaald wordt (wordt niet overgemaakt...) Misschien eens iets leuks voor het TROS RADAR tv-programma? Ik ga ze tippen!

Gesloten