LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 21 Mar 2004 23:37 door Piet


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Harry,

In de topic "dexia nog steeds op ramkoers" heb ik o.a. het volgende geschreven:
Quote:
Bij navraag bij de Rechtbank in Arnhem bleek dat vanaf de tijd dat dexia begon met hun massale dagvaardingen er 17 vonnissen zijn geweest waarbij de gedupeerden niet voor de rechter zijn verschenen en bij verstek zijn veroordeeld. Dit in de periode juli 2003-heden.
Er zijn in Arnhem gemiddeld 5 dexia zaken per week.
Dit houdt in dat zo'n 10 % van de gedagvaarden niet komt en bij verstek worden veroordeeld.
Als je dit landelijk doortrekt bij de 19 rechtbanken die er zijn wordt je wel even stil.



Uiteraard kreeg ik van de rechtbank in Arnhem geen namen van deze slachtoffers.

Groeten,
Piet

Naar boven

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Ilse,

Het grote probleem is; Hoe bereik je deze mensen?

De wil is er wel maar geen mogelijkheden.

Misschien wil Dexia mij een lijst sturen, dan ga ik er meteen achter aan.

Ton

gast_58

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast_58 »

Hoi Ton
realiseerde ik me ook, daarom nét bericht verwijderd. Misschien toch een aantal via dit forum en met verwijzigingen naar pay-back? Als die daar tenminste iets voor wil doen?
Tros radar een keer? Een persbericht met het hele verhaal naar de grote bladen in de hoop dat ze misschien plaatsen?
Ik weet het ook niet. Al is het maar een kleine groep die je bereikt! Als het klopt dat de uitspraken ten nadele van iedereen zijn, is het denk alleszins de moeite waard te trachten er iets aan te doen.
Maar ja, ik heb makkelijk praten, dat realiseer ik me ook!
groeten
Ilse

HS
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:40

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door HS »

gesloten.
Laatst gewijzigd door HS op 03 apr 2004 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Juist daarom is het belangrijk om erover te praten, in de winkel in je buurt, binnen de familie, Pay back heeft b.v. prachtige posters die je kunt downloaden en in je buurt winkel of op de bomen en viaducten kunt plakken.

Ton

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Pieter »

Alleen de poster/advertentie in buurthuizen etc op te plakken is helaas niet voldoende om al deze mensen te bereiken en te wijzen waar zij hulp kunnen verkrijgen.

Advertenties in kranten en dergelijke is een optie. Maar kost veel geld. PB is aan het kijken hoe we hier een budget voor kunnen vrijmaken. Als vereniging vinden wij het een kwalijke zaak dat dexia e.a. nog steeds slachtoffers kan maken die niet weten wat er allemaal speelt en tegen gedaan kan worden.

Het topje van de gedupeerde weet ongeveer waar ze hulp moeten halen en hoe ze moeten handelen en hoe ze de betaling aan de aanbieder kunnen stop zetten in overleg met hun advocaat/jurist. Het gros weet hier niets van en blijft slachtoffer van de aanbieder die hen langzaam maar zeker financieel uitkleed.

Mvg Pieter

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Meander »

Volgens mij weten de slachtoffers best welke stappen ze moeten ondernemen. Vaak is hun restschuld zo laag dat een advocaat, zonder toevoeging, niet loont.

Omdat Dexia zo slim is om alle dagvaardigingen via een civiele rechtbank aan te spannen .

Dan heb je een advocaat nodig. Dat is het verschil volgens mij.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Harry »

iedereen bedankt voor de reactie op de uitspraak WIJ BETALEN NIET, KOM HET MAAR HALEN, uiteraard probeer je als gedupeerde zo goed als mogelijk van dexia af te komen, wat uiteindelijk de oplossing zal zijn weet niemand. Het is jammer dat onze overheid zo slapjes optreedt tegen deze criminelen, die zeer zeker bewust, maar moeilijk te bewijzen, de mensen overhaalden en niet duidelijk genoeg hebben gewezen op de gevaren van verlies. De zorgplicht is hier duidelijk overtreden, elke bank moet de financiële achtergronden checken van cliënten en dat weten ook de rechters. Oplichten mag schijnbaar in Nederland als je het maar volgens de wet doet.

groetjes Harry

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Leve mensen, Ik zit er een beetje doorheen. Het is alsof we met z'n allen heel leuk bezig zijn, we zullen ze pakken enz, maar het grote geld wordt beheert door de banken, de regering, en de baas van financieen. Wij trekken aan het kortste eind omdat onze belangen te veel vragen van de economische situatie in dit van corruptie vervuilde land. Mijn zaak komt deze maand ten einde en dan volgt hoger beroep van dexia, dat duurt dan weer een paar jaar enz env ezv. Wij kunnen dat met za'n allen niet opbrengen. We worden gestript, gesloopt en uitgezogen door oplichters die het recht ook nog aan hun kant krijgen.
Vanwege de democratie.

Droom maar lekker verder, en stem maar weer op Zalmellende

Adri

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

Geplaatst op 01 Apr 2004 16:36 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Dit slaat werkelijk alles.

Ik hou het voor gezien. Ik bedank vooral alle mensen die een positieve
bijdrage hebben geleverd aan dit forum, en wens iedereen heel veel sterkte en succes. Tot deze twee van het forum zijn verdwenen zult U mij niet meer horen.{ zien }

Groetjes

Ad
Kop op Ad Snoeren laat je leven niet vergallen door die Dexia ellende je zult vroeger wel meer problemen hebben gehad die zijn toch ook opgelost. Nou dan dit wordt ook opgelost.

AvE

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Helaas heeft onze contctpersoon voor Noord en Zuid Holland zich wegens omstandigheden moeten terugtrekken (dexia bedankt)!

Raphael sterkte toegewenst door ons allemaal.

Gelukkig wil Martin, contactpersoon voor de regio Utrecht, dit overnemen.
Reden van dit samengaan is ook dat we voor deze regio's één advocaat hebben.
Iedereeen kan zich nog opgeven om mee te doen aan deze actie.
In de meeeste regios zijn de advocaten al bezig, aanvulling is altijd welkom.

Je zult een keuze moeten maken, betaal ik dexia alles en neem mijn verlies of ga ik naar een advocaat, stop met betalen en vorder mijn geld terug van dexia.

Groeten,
Piet

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Was dit de schuld van Dexia Piet? Werd hij geïntimideerd of kwam zijn eigen zaak net iets te vroeg?
Raphael, in ieder geval sterkte (met wat dan ook de reden was).
Laatst gewijzigd door Janneke52 op 18 apr 2004 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ja naar die reden ben ik ook geïnteresseerd naar, want het zou niet de eerste keer zijn dat mensen worden bedreigd….

m.v.g. justice man

(p.s. het is geïntimideerd)

Graag gedaan janneke :wink:
Laatst gewijzigd door justice man 007 op 18 apr 2004 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Je hebt gelijk 007 maar een typefoutje is snel gemaakt
(en gewijzigd)

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

vereniging PAYBACK ik vind het heel jammer dat zulke dingen gebeuren en daarom moeten wij met zijn allen met de strijd door gaan.En dan geven wij iedergeval aan dat de strijd die hij tot dus ver in het openbaar gestreden heeft niet voor niks is geweest.Deze soort gedupeerde noem ik een vaandel drager die voor op lopen in die moeilijke strijd.
bedankt voor het strijden namens vereniging schadeloosstelling en Dhr.A de Croos.

Paulus
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 aug 2003 10:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Paulus »

2007?
Dromen jullie maar verder...

Als alles volgens plan gaat dan krijgen jullie in 2007 je gelijk en kan je vervolgens achter je persoonlijke gelijk aan...
Wel te rusten.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Lieve mensen .Het is 21 april. Vandaag is het D Day voor mij. De Kantonrechter gaat zijn vonnis vellen, Het hele proces is klaar. Dexia kan niets meer. Ik kan niets meer. Het oordeel is daar. Ik hoop dat alles waar ik voor gegaan ben uitkomt en dat ik een gunstige uitslag kan melden. Ik heb er een borrel op genomen , omdat ik denk dat ik vreselijk ga winnen.

Liefs Ad

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door learner »

Adri,

Van harte hoop ik voor en met jou (en 'voor' ons allen natuurlijk) dat je vreselijk gaat winnen...

Bij deze, ook een borrel... :P

Heel veel sterkte vandaag, ik zal aan je denken...

mvg, learner... :wink:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heel veel succes Ad en laat van je horen op dit forum.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ad?

Ton

Gesloten