LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt geopend op zondag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Vind u het prettig dat supermarkten op zondag geopend zijn ?

Ja
41
68%
Nee
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 60

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Josephien12 schreef:
angel1978 schreef:
Weer zo'n onzin. Waarom zou ik vandaag niet hoeven werken en waarom zou het heerlijker zijn om een vrije zondag te hebben ipv een andere dag of ipv te werken? Waarom wil je dat toch zo graag voor een ander vastleggen? Laat ieder dat voor zichzelf doen.
Het antwoord op mijn vraag is dus gewoon ja. Je hebt een heerlijke vrije zondag en je gunt het een ander niet. Daarom reageer je dus enigszins gepikeerd.

PS ik heb ook een heerlijke vrije zondag en ik gun dat ook een ander. Daarom ga ik NOOIT op zondag boodschappen doen of winkelen. Helaas heeft daar het personeel niets aan want zolang anderen hen dat niet gunnen moeten ze gewoon 24/7 werken.
Wederom foute conclusie en dat is tekenend voor het gros van de conclusies die je trekt. Niemand hoeft van mij 24/7 te werken en niemand doet dat ook. Daarnaast heb ik al gewerkt en zal ik ook nog werken vandaag. Dat mag niet van jou blijkbaar, maar dat is dan jammer voor je ;) dat bepaal ik zelf.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef: Het is een vraag.
Vindt @olaf ( en/of) jij dat iedereen boodschappen moet kunnen doen zonder extra kosten op bepaalde dagen/tijden?
De winkelier bepaalt zijn prijzen zelf. Ik snap echt je punt niet

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Josephien12 schreef:
angel1978 schreef:
olaf79 schreef: Wie zegt dat ik dat fijn vindt. Misschien wil ik wel op maandag vrij, of op zaterdag? Maakt het jou wat uit als ik daarover met mijn werkgever (mezelf dus) afspraken maak?
De kerk gaat niet over mijn werk en vrij schema.
Exact..
En het zijn dus juist de mensen die zondag zo heerlijk vrij zijn die met dit soort onzin aankomen.

En hou eens op met dat domme argument van religie.
Ben ik eigenlijk wel met je eens.
Religie is vlgs mij het grootste punt niet, in elk geval niet van de reageerders hier, om tegen 24/7 opening van winkels te zijn. Maar veel nieuwe reageerders in dit topic komen er mee op de proppen.
Andere argumenten hebben voor mij meer waarde.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb (behalve religie of bemoeizucht ) nog steeds geen enkel argument gezien om tegen winkels open op zondag te zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

@angel Niemand hoeft van mij 24/7 te werken en niemand doet dat ook.
Klopt, maar wel - zoveel mogelijk- beschikbaar zijn, op straffe van .......
Nee, dat is geen totale vrije keuze van een werknemer om daarin mee te gaan of niet. In theorie wel, maar zo werkt het in de praktijk niet.

Heb een paar maanden geleden een informatie/discussie/overleg dag gehad waarin oa 'lean werken' aan de orde kwam. Interessant met betrekking tot personeel, hoe maak je daar zo efficiënt mogelijk gebruik van?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef: Het is een vraag.
Vindt @olaf ( en/of) jij dat iedereen boodschappen moet kunnen doen zonder extra kosten op bepaalde dagen/tijden?
De winkelier bepaalt zijn prijzen zelf. Ik snap echt je punt niet
Het personeel krijgt extra betaald op zon-en feestdagen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:@angel Niemand hoeft van mij 24/7 te werken en niemand doet dat ook.
Klopt, maar wel - zoveel mogelijk- beschikbaar zijn, op straffe van .......
Nee, dat is geen totale vrije keuze van een werknemer om daarin mee te gaan of niet. In theorie wel, maar zo werkt het in de praktijk niet.

Heb een paar maanden geleden een informatie/discussie/overleg dag gehad waarin oa 'lean werken' aan de orde kwam. Interessant met betrekking tot personeel, hoe maak je daar zo efficiënt mogelijk gebruik van?
Jolijn,

Zo werkt het in veel gevallen dus WEL.. je lijkt soms te vergeten dat veel regeerders hier zelf ook of werkgever of werknemer zijn en zelf dus ook deze gesprekken hebben. Bijna alles wat je doet in het leven heeft te maken met de keuzes die je maakt en gemaakt hebt. Behalve de dingen die je overkomt (ongeluk of ziekte of ..), heeft de rest te maken met keuzes..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 29 dec 2013 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:
Jolijn schreef: Het is een vraag.
Vindt @olaf ( en/of) jij dat iedereen boodschappen moet kunnen doen zonder extra kosten op bepaalde dagen/tijden?
De winkelier bepaalt zijn prijzen zelf. Ik snap echt je punt niet
Het personeel krijgt extra betaald op zon-en feestdagen.
Ja en dat is toch geweldig voor ze. Extra motivatie om te werken blijkbaar. En nogmaals, de ondernemer heeft de berekening al lang gemaakt en het kan dus uit.. (zie mijn stuk over de 2 Mac's die elk hun eigen keuze hebben gemaakt )

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Josephien12 schreef:
angel1978 schreef:
Weer zo'n onzin. Waarom zou ik vandaag niet hoeven werken en waarom zou het heerlijker zijn om een vrije zondag te hebben ipv een andere dag of ipv te werken? Waarom wil je dat toch zo graag voor een ander vastleggen? Laat ieder dat voor zichzelf doen.
Het antwoord op mijn vraag is dus gewoon ja. Je hebt een heerlijke vrije zondag en je gunt het een ander niet. Daarom reageer je dus enigszins gepikeerd.

PS ik heb ook een heerlijke vrije zondag en ik gun dat ook een ander. Daarom ga ik NOOIT op zondag boodschappen doen of winkelen. Helaas heeft daar het personeel niets aan want zolang anderen hen dat niet gunnen moeten ze gewoon 24/7 werken.
Ah hoop dat je dan ook geen gebruik maakt van ziekenhuizen etc op zondag, want jij hebt een vrije zondag dus moet je een ander dat ook gunnen. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Josephien12 schreef: En hou eens op met dat domme argument van religie.
Dat is geen dom argument in vele plaatsen waar ze zwaar gelovig zijn daar
is echt geen winkel open niet eens een cafetaria is daar open op zondag.
Daar is zondag de dag des rust.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn schreef: Vindt @olaf ( en/of) jij dat iedereen boodschappen moet kunnen doen zonder extra kosten op bepaalde dagen/tijden?
angel1978 schreef: De winkelier bepaalt zijn prijzen zelf. Ik snap echt je punt niet
Jolijn schreef:Het personeel krijgt extra betaald op zon-en feestdagen.
angel1978 schreef:Ja en dat is toch geweldig voor ze. Extra motivatie om te werken blijkbaar. En nogmaals, de ondernemer heeft de berekening al lang gemaakt en het kan dus uit.. (zie mijn stuk over de 2 Mac's die elk hun eigen keuze hebben gemaakt )
Ik vind het eigenlijk niet zo geweldig. Als daardoor de boodschappen duurder worden (om uit te kunnen) laat dan de betaling maar gewoon 100% zijn. Dat past dan ook beter bij het gewoon zoveel mogelijk open zijn.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de zelfstandige winkeliers zouden verdwijnen. Ik mag graag - als ik iets nodig heb - vanaf mijn fiets een winkel binnen stappen ipv de diverse etages zonder daglicht van een warenhuis afstruinen. Ook deskundig personeel is bij mij welkom, maar dat komt dan misschien vanzelf wel: de failliete winkelier gaat in loondienst bij de supersupermarkt.
Of de supermarkt blijft zoals 'ie is en voor de rest gaan we online.

8) Je kan makkelijker en goedkoper niet persee noodzakelijke boodschappen doen buiten kantooruren, dan ziek worden, kiespijn krijgen enz.

Wat je bericht van 29 dec 2013 12:11 betreft, ik reageer daar - voorlopig - niet verder meer op.
:)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:
Josephien12 schreef: Het antwoord op mijn vraag is dus gewoon ja. Je hebt een heerlijke vrije zondag en je gunt het een ander niet. Daarom reageer je dus enigszins gepikeerd.

PS ik heb ook een heerlijke vrije zondag en ik gun dat ook een ander. Daarom ga ik NOOIT op zondag boodschappen doen of winkelen. Helaas heeft daar het personeel niets aan want zolang anderen hen dat niet gunnen moeten ze gewoon 24/7 werken.
Ah hoop dat je dan ook geen gebruik maakt van ziekenhuizen etc op zondag, want jij hebt een vrije zondag dus moet je een ander dat ook gunnen. :wink:
Josefien heeft haar laatste bericht hier in dit topic geschreven....... schreef ze.
Ik kan niet voor haar antwoorden, maar het zou kunnen dat ze hierover als volgt denkt:
Gebruik maken van ziekenhuis op zondag, valt onder wat zo in het algemeen 'noodzaak' genoemd wordt.
Hoe de vrije dagen van het personeel daar geregeld is weet ik niet. Zal per afdeling verschillen. Medisch secretaresses op de poli's zijn (hier) vast het weekend vrij.
Ik weet niet wat op andere afdelingen en in andere takken van de gezondheidszorg gangbaar is en/of waar het meest behoefte aan is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik begrijp wat je bedoeld Jolijn MAAR er zijn genoeg mensen die gebruik maken van de SEH op
zondag wat totaal overbodig is en best hadden kunnen wachten tot maandag.

In diverse beroepsgroepen moet gewoon gewerkt worden op zondag is niet alleen in
de gezondheidszorg zo.
Mensen die in fabrieken werken oa...vele fabrieken werken 24/7
En dat word al jaren als normaal gezien.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door witte angora »

De Hoogovens draaien bijvoorbeeld ook 24/7, het kost veel te veel energie en tijd om de ovens uit te zetten en opnieuw op te starten.

En de bakker gaat misschien wel braaf om 9.00 uur maandagochtend open, maar zijn bed heeft hij dan toch echt al een aantal uren niet meer gezien... Ook voor zo'n man zou het misschien een zegen zijn als hij pas tegen een uur of 12 open zou hoeven te gaan, en dan door tot een uur of 8 's avonds.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tussenstand poll :

Ja 30
Nee 12
Totaal aantal stemmen : 42

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Chocomelk schreef:Ik begrijp wat je bedoeld Jolijn MAAR er zijn genoeg mensen die gebruik maken van de SEH op
zondag wat
totaal overbodig is en best hadden kunnen wachten tot maandag.

In diverse beroepsgroepen moet gewoon gewerkt worden op zondag is niet alleen in
de gezondheidszorg zo.
Mensen die in fabrieken werken oa...vele fabrieken werken 24/7
En dat word al jaren als normaal gezien.
En daar betalen ze dan ook voor?

Ik weet niet in hoeveel fabrieken continuediensten worden gedraaid. En ook niet hoe daar de verdeling werk/vrije uren in elkaar steekt.
Is het niet zo dat in de continue productie juist weinig personeel werkt?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:De Hoogovens draaien bijvoorbeeld ook 24/7, het kost veel te veel energie en tijd om de ovens uit te zetten en opnieuw op te starten.

En de bakker gaat misschien wel braaf om 9.00 uur maandagochtend open, maar zijn bed heeft hij dan toch echt al een aantal uren niet meer gezien... Ook voor zo'n man zou het misschien een zegen zijn als hij pas tegen een uur of 12 open zou hoeven te gaan, en dan door tot een uur of 8 's avonds.
Om zoveel mogelijk bij daglicht te werken en 's nachts te slapen?

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door witte angora »

Jij begrijpt het, Jolijn ;)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door Jolijn »

witte angora schreef:Jij begrijpt het, Jolijn ;)
Van mij mag 'ie.

Als ik @angel goed heb begrepen is het een kwestie van vraag en aanbod. Als de bakker er brood (hij en de consument willen het) in ziet, zal hij dat gaan doen.

@plumber: :D

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Supermarkt geopend op zondag

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als er maar genoeg mensen brood willen halen om 20.00 uur en niet meer 's morgens, zal hij hier vanzelf voor kiezen.

Gesloten