puma73 schreef:Uw stellingen in dit topic zorgen ervoor dat steeds meer mensen hun zorgkosten niet meer kunnen betalen.
Ik pleit voor afschaffing van de eigen bijdrage en afschaffing van de grens van 51K aan inkomen waarop de werkgever zorgkosten afdraagt. Ik pleit ook voor het beperken van gebruik van de zorg, want anders is het stelsel niet houdbaar, niet betaalbaar. Het is nobel te beweren dat iedereen altijd en overal op elk gewenst moment en in elke situatie zorg moet kunnen krijgen, maar hoe gaan we dat dan bekostigen?
Het fundamentele verschil is dat ik vind dat de overheid haar taak te veel overlaat aan de marktwerking en de markt is niet geïnteresseerd is in uw of mijn gezondheid. De markt is gebaat bij een grotere vraag aan zorg. Ik zie het als een taak van de overheid te waken over de kwaliteit van die zorg en dat niet over te laten aan de marktwerking. Dat blijkt ook wel: u mag niet eens meer naar uw eigen gekozen ziekenhuis, u moet naar het ziekenhuis waar uw zorgverzekeraar een overeenkomst mee heeft afgesloten. U gaat niet naar de beste zorgverlener, u gaat naar de goedkoopste zorgverlener.
puma73 schreef:in UW ogen teveel en onnodig naar de huisarts zouden lopen.
In mijn ogen is een goede huisarts een huisarts die zo min mogelijk voorschrijft en de patient aanraadt de volgende keer bij een verkoudheid onder de wol de kruipen.
Uw bewering dat
anders zijn de gevolgen van die maatregelen op de lange termijn zeer kostenverhogend omdat mensen met allerlei niet behandelde aandoeningen en ziekten met spoed moeten worden opgenomen is helemaal niet gestoeld op wetenschappelijk onderzoek.
Als 1000 mensen naar de dokter lopen waarvan 999 onnodig en eentje wel zeer nodig, dan is het maar de vraag of de uiteindelijke kosten lager zijn dan als ze alle 1000 niet zouden gaan en die ene later duurder blijkt te zijn. Dat nog afgezien van de vraag of de huisarts wel een goede diagnose stelt.
Laat ik het anders stellen: we worden allemaal zoveel wijzer door het gebruik van de informatiebron internet, wees dan ook eens zo slim niet met elk wissewasje naar de huisarts te stappen en je voorgeschreven medicatie eens op google in te rammelen alvorens je die bij de apotheek op haalt.