Mag wettelijk toegestaan zijn, maar je word wel verrot gescholden als je op een terras (met regenscherm) een sigaret opsteekt. En zeg nou niet dat het niet zo is: heb 't afgelopen Vrijdag nog meegemaakt. Hele rel. Ja, Amsterdam. Maar denk dat het overal plaatsvind.vogels schreef:Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés
Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés
En dat is dus asociaal. Hoe zou jij reageren als een niet-roker vervolgens water over je sigaret doet?vogels schreef:Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
alfatrion schreef:[
Hoe zou jij reageren als een niet-roker vervolgens water over je sigaret doet?
Onzin vergelijking. Je punt is nu wel duidelijk,,drambak.
vogels schreef:[
Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
Dat mag zeer zeker, nog ff en dan willen ze dat je overal de peuk laat staan. Moet niet gekker worden.
Ga fietsen man. Ga lekker geheel rookvrij binnen zitten, je wilt rookvrij kunnen zitten, de kroegen zijn nu geheel rookvrij, en bij warm weer is er ruimte genoeg.olaf79 schreef: Hoezo roken op het terras. Alsof de niet-roker daar geen last van heeft. Roken doe je maar lekker thuis, mits je natuurlijk geen minderjarige kinderen thuis hebt. Anders ga je maar lekker in het bos roken of op de maan of zo.
-
Als je op het terras last van de rook hebt, kun je ook rookvrij binnen gaan zitten. Ook al is het een graad of 30.
-
die is geestig
Maar ik was eigenlijk al 7 pagina.s of zo geleden klaar met dit onderwerp......
( zal nog wel ff doorgaan....dit onderwerp )
Maar ik was eigenlijk al 7 pagina.s of zo geleden klaar met dit onderwerp......
( zal nog wel ff doorgaan....dit onderwerp )
Nou ik zie of hoor dat nooit, maar logisch is het wel. Hoe zou jij het vinden als de buurtafel op het terras keiharde muziek naast je draait. Zo hard dat je je tafelgenoten niet kunt verstaan en dan ook nog muziek die je verschrikkelijk vindt. Denk dat jij ook een rel maakt.tenormin schreef:Mag wettelijk toegestaan zijn, maar je word wel verrot gescholden als je op een terras (met regenscherm) een sigaret opsteekt. En zeg nou niet dat het niet zo is: heb 't afgelopen Vrijdag nog meegemaakt. Hele rel. Ja, Amsterdam. Maar denk dat het overal plaatsvind.vogels schreef:Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
Waarom zou dat gek zijn? Het is toch ook verboden (op veel plekken) om alcohol te nuttigen, drugs te gebruiken en noem maar op. Het is toch heel normaal dat mensen beschermd worden tegen de smerige en ongezonde uitwassen van anderen.ciske schreef:vogels schreef:[
Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
Dat mag zeer zeker, nog ff en dan willen ze dat je overal de peuk laat staan. Moet niet gekker worden.
Nee ik vroeg even hoe je het zou vinden. Bedrijfsleider doet niks, vind het wel best. Iedereen moet toch een pleziertje kunnen hebben.vogels schreef:Geen bedrijfsleider zal die harde muziek toestaan op zijn terras, dus die zal opdracht geven de muziek uit te zetten.
@Tenormin: ik ga er van uit dat roken ook op dat terras was toegestaan, dan had ik de bedrijfsleider er bij gehaald. Die hoort in te grijpen in dergelijke situaties.
Van boze blikken trek ik me sowieso nooit wat aan en als ze erg vervelend gaan doen, puf ik nog harder hun kant op.
Dat jij je van boze blikken niks aantrekt zegt een hoop over jouw. Kennelijk is het nooit in je opgekomen dat mensen oprecht last hebben van die stinkrook van je en dat veel mensen bang zijn om daar iets van te zeggen vanwege de reacties die je vaak krijgt. Daar krijg je de boze blikken van en het zou mooi zijn als je je wat zou aantrekken van de medemens. Dat jij geniet van je stinkstok wil niet zeggen dat een ander mee mag genieten.
Dat is overlast en mag niet, roken op een terras mag wel want dat is open lucht, is dat zo moeilijk te begrijpen?olaf79 schreef:Nou ik zie of hoor dat nooit, maar logisch is het wel. Hoe zou jij het vinden als de buurtafel op het terras keiharde muziek naast je draait. Zo hard dat je je tafelgenoten niet kunt verstaan en dan ook nog muziek die je verschrikkelijk vindt. Denk dat jij ook een rel maakt.tenormin schreef:Mag wettelijk toegestaan zijn, maar je word wel verrot gescholden als je op een terras (met regenscherm) een sigaret opsteekt. En zeg nou niet dat het niet zo is: heb 't afgelopen Vrijdag nog meegemaakt. Hele rel. Ja, Amsterdam. Maar denk dat het overal plaatsvind.vogels schreef:Hoezo NIET roken op een terras??? Het is wettelijk toegestaan, dus als niet-rokers daar last van hebben, kunnen zij thuis hun kopje koffie drinken.
Nou, we stonden/zaten met een man of 10 (en het zeek van de regen) maar er waren niet rokers die toch onder de luifel wilde zitten: tja, dan krijg je al gauw een opstandje. Aangezien ik een grote bek over me heen laat gaan, veel te bang om een kuis voor mijn hoofd te krijgen, ben ik weer naar binnen gegaan. Haha, niet dat het erg is maar dan ruik je toch wel behoorlijk de stank van verschraald bier.prem schreef:Dat is overlast en mag niet, roken op een terras mag wel want dat is open lucht, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Voor sommige mensen wel ja, die zitten zo in hun eigen straatje te kletsen, moeten gelijk krijgen, terwijl ze het niet hebben.prem schreef:
, roken op een terras mag wel want dat is open lucht, is dat zo moeilijk te begrijpen?
Flauwekul reactie, in deze tijd zijn mensen niet zo bang meer.Dat jij je van boze blikken niks aantrekt zegt een hoop over jouw. Kennelijk is het nooit in je opgekomen dat mensen oprecht last hebben van die stinkrook van je en dat veel mensen bang zijn om daar iets van te zeggen vanwege de reacties die je vaak krijgt. Daar krijg je de boze blikken van en het zou mooi zijn als je je wat zou aantrekken van de medemens
Nee, integendeel, vandaar dat ik me uit de voeten maakte. Anders had er vast de volgende dag in de krant gestaan: bejaarde vrouw neergeslagen.ciske schreef: Flauwekul reactie, in deze tijd zijn mensen niet zo bang meer.
-
Eigenlijk zijn die niet rokers asociaal. Wel meeroken maar niet meebetalen. Misschien maar eens een meerokersbelasting invoeren, dan kan de accijns op de peuken voor de rokers wat omlaag...
Of er had gestaan, bejaarde vrouw slaat zeurpiet tegen de vlaktetenormin schreef:
Nee, integendeel, vandaar dat ik me uit de voeten maakte. Anders had er vast de volgende dag in de krant gestaan: bejaarde vrouw neergeslagen.
Juist!, door dat gedram om hun zin te krijgen , zijn ze zeker aso.Eigenlijk zijn die niet rokers asociaal
Tja jammer dat je t niet begrijpt, wat mag dat mag, is dat Jip en Janneke genoeg?ciske schreef:Voor sommige mensen wel ja, die zitten zo in hun eigen straatje te kletsen, moeten gelijk krijgen, terwijl ze het niet hebben.prem schreef:
, roken op een terras mag wel want dat is open lucht, is dat zo moeilijk te begrijpen?
r.
vogels schreef:Dat moet je niet tegen Ciske zeggen, maar tegen een paar andere 'heren' hier.prem schreef: Tja jammer dat je t niet begrijpt, wat mag dat mag, is dat Jip en Janneke genoeg?
Juist Vogels Ik ben juist voorstander dat mensen ook nog mogen roken!
Lekker kleinerend zeg, @prem: Jip en Janneke taal.ciske schreef: Juist Vogels Ik ben juist voorstander dat mensen ook nog mogen roken!
Ik zie het volgende verbod al weer aankomen: geen hagelslag en pindakaas. Komen ook weer hevige discussies. Radartv heeft wel (weer) een Topic aangemaakt. 't Duurt "pas" 7 jaar dit gemekker en het zal wel doorgaan tot...we Methusalem zien.