Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?
Geplaatst: 21 jun 2021 18:33
Consumentenclaim gaat hier als grote winnaar uitkomen. Dat is zeker.
ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 10:55@Merde, de url is fout. Hier de juiste link naar ConsumentenClaim , maar de informatie daar blijft is uiterst summier.
Jelle wel even door linken onder > lees meer < dat hoort er ook bij.
Schikking Aegon Sprintplan
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. > Lees meer <
ConsumentenClaim, gepubliceerd op 7 juni 2021
Best mogelijk aldus Consumentenclaim bij het lezen: wij zijn druk bezig met de uitwerkingen van de uitspraak van februari, daarin is onder andere gesteld dat overeenkomsten die afgesloten zijn middels een tussenpersoon hun volledige schade terugkrijgen. Hierbij is het wel van belang dat Aegon afwist van de advisering van de tussenpersoon.Moneyman77 schreef: ↑21 jun 2021 18:33Consumentenclaim gaat hier als grote winnaar uitkomen. Dat is zeker.
@Merde, de link in je bericht van 20 juni is onjuist gekopieerd en geplakt, geeft een errorpagina. Klik er zelf maar eens op.Merde schreef: ↑21 jun 2021 18:41ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 10:55@Merde, de url is fout. Hier de juiste link naar ConsumentenClaim , maar de informatie daar blijft is uiterst summier.
Jelle wel even door linken onder > lees meer < dat hoort er ook bij.
Marketingtaal, geen idee waarom ConsumentenClaim niet individueel verder procedeert over SprintPlan via tussenpersonen.Schikking Aegon Sprintplan
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. > Lees meer <
ConsumentenClaim, gepubliceerd op 7 juni 2021
Merde schreef: ↑20 jun 2021 19:38Na zeggen laatste update 24.02.2021Desiree1947! schreef: ↑20 jun 2021 13:15Volgens mij betekent No cure, no pay, precies wat het zegt, dus als de 90% word gehaald, iets wat ik wel denk dan hoeven we niks te betalen maar wie ben ik! Ik heb een e-mail naar consumenten claim gestuurd ,
aangaande deze vraag, hoe nu verder, ik ben benieuwd
De laatste updates betreffende het Sprintplan kun je terugvinden op
https://nieuws.aegon.nl/aegon-en-leasep ... schikking/
Verder zijn wij druk bezig met de uitwerkingen van de uitspraak van februari. Daarin is onder andere gesteld dat overeenkomsten die afgesloten zijn middels een tussenpersoon hun volledige schade terugkrijgen. Hierbij is het wel van belang dat Aegon afwist van de advisering van de tussenpersoon.
Jelle,ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 22:27@Merde, de link in je bericht van 20 juni is onjuist gekopieerd en geplakt, geeft een errorpagina. Klik er zelf maar eens op.Merde schreef: ↑21 jun 2021 18:41ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 10:55@Merde, de url is fout. Hier de juiste link naar ConsumentenClaim , maar de informatie daar blijft is uiterst summier.
Jelle wel even door linken onder > lees meer < dat hoort er ook bij.
En hier nogmaals het citaat, nu even in een quote-kader:
Marketingtaal, geen idee waarom ConsumentenClaim niet individueel verder procedeert over SprintPlan via tussenpersonen.Schikking Aegon Sprintplan
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. > Lees meer <
ConsumentenClaim, gepubliceerd op 7 juni 2021
ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 10:55@Merde, de url is fout. Hier de juiste link naar ConsumentenClaim , maar de informatie daar blijft is uiterst summier.
@Desiree1947!, kan het zijn dat het woord 'niet' ontbreekt? "...dus als de 90% niet wordt gehaald..." ?Desiree1947! schreef: ↑20 jun 2021 13:15Volgens mij betekent No cure, no pay, precies wat het zegt, dus als de 90% word gehaald, iets wat ik wel denk dan hoeven we niks te betalen maar wie ben ik! Ik heb een e-mail naar consumenten claim gestuurd, aangaande deze vraag, hoe nu verder, ik ben benieuwd
Als de deal niet doorgaat, dan is het resultaat 20%x € 0,00 = 0,00 No Cure No Pay.
Als de deal wel doorgaat, dan is het resultaat minimaal € 500 x 20% = € 100,-- voor ConsumentenClaim. Bij 5.700 deelnemers is dat minimaal € 570.000,-- in 1 klap voor ConsumentenClaim (of € 750 x 20% x 5.700 = € 855.000,-- etc.) en bespaart Aegon vele tientallen miljoenen, beide partijen hebben dus alle belang bij het doorgaan van de deal.Ik verwacht het komende jaar enkele zinderende uitspraken waarbij Aegon individueel alsnog met meer over de brug moet komen. Als u zich nu bij ClaimConcept aanmeldt, dan gaan we eerst het dossier op orde brengen en inventariseren. Daarna dienen we een individuele claim in bij Aegon en als het dan nog nodig is gaan we individueel procederen. Kwestie van weken/maanden.Moneyman77 schreef: ↑20 jun 2021 17:15@claimconcept
Als we niet akkoord gaan en het dossier bij u neerleggen om te procederen tegen Aegon. Wanneer verwacht u dan een uitspraak?
Is dat enkele maanden, jaar, paar jaar of jaren ?
Er lopen dus al enkele individuele proefprocedures en daar komen straks in rap tempo nog een paar juweeltjes van dossiers bij. Geen massaclaim, maar massa's claims
Aegon heeft ons inmiddels laten weten niets te voelen voor een collectieve regeling op onze voorwaarden, maar ClaimConcept is wel altijd welkom bij een individueel gesprek met gedupeerden. Wordt vervolgd!
Met vriendelijke groet,
Jelle Terpstra
( Het ClaimConcept ® sinds 2011 )
Goed om de vraag op Facebook er ook even bij te vermelden:Merde schreef: ↑21 jun 2021 23:21Jelle,
Op FB bij jou lees ik een heel ander verhaal hoe is dit mogelijk, overigens wie gaat er nu akkoord met somma €500 dit is niet gedupeerden misleiden maar oplichten.Claimconcept,
Aegon SprintPlan van 1998 tot 2003 als adviesproduct via een tussenpersoon, dat betekent 100% inleg retour plus nog eenzelfde bedrag aan samengestelde wettelijke rente. Je moet het nog wel kunnen bewijzen, maar je hebt recht op ca.14.000 euro!
Wel van 98 tot 2003 maandelijks 250 gulden ingelegd. Dat is in euro een kleine 7000. Sprintplan afgesloten via een tussenpersoon.
Jelle,ClaimConcept schreef: ↑23 jun 2021 15:37De totale vergoeding wordt door Aegon aan Leaseproces/ConsumentenClaim betaald, die op hun beurt zorgen voor doorbetaling aan de gedupeerde. Onder aftrek van 20% ncnp, of minimaal die € 250Goed om de vraag op Facebook er ook even bij te vermelden:Merde schreef: ↑21 jun 2021 23:21Jelle,
Op FB bij jou lees ik een heel ander verhaal hoe is dit mogelijk, overigens wie gaat er nu akkoord met somma €500 dit is niet gedupeerden misleiden maar oplichten.Claimconcept,
Aegon SprintPlan van 1998 tot 2003 als adviesproduct via een tussenpersoon, dat betekent 100% inleg retour plus nog eenzelfde bedrag aan samengestelde wettelijke rente. Je moet het nog wel kunnen bewijzen, maar je hebt recht op ca.14.000 euro!Wel van 98 tot 2003 maandelijks 250 gulden ingelegd. Dat is in euro een kleine 7000. Sprintplan afgesloten via een tussenpersoon.
Leaseproces/Aegon Vliegwiel geeft 100% netto inleg retour, maar met een lage wettelijke rentevergoeding. Min 20% ncnp
ConsumentenClaim/Spaarbeleg SprintPlan is tot nog toe bagger, met voor iedereen eenzelfde fooi. Minus 250 EUR of meer
De mijnheer van ClaimConcept publiceert hier als sinds 2012 met grote regelmaat over SprintPlan, met een toen fraaie Kifid-uitspraak GC-2013-322 in november 2013Desiree1947! schreef: ↑24 jun 2021 18:31De mijnheer van ClaimConcept zegt wel steeds dat we zoveel duizend euro met rente terug kunnen claimen maar vooralsnog is het volgens mij nog niemand gelukt, dus wie het echt weet mag het mij vertellen ik ben bereid om verder te procederen als dat nut heeft
De Commissie oordeelt voorts dat [Aegon] door de effectenlease-overeenkomst te sluiten zonder zich bij de verkoop naar behoren te kwijten van haar voorlichtings-, en vergewissingsverplichtingen, jegens Consument is tekortgeschoten en dat de geleden schade in beginsel vergoed moet worden. Zij oordeelt naar billijkheid en in lijn met haar eerdere jurisprudentie dat [Aegon] zestig procent van de schade moet vergoeden.
4.2.3. Daarentegen behoorde [Aegon] als professionele dienstverlener zich rekenschap te geven van de alleszins aanwezige kans dat de koersstijging ontoereikend zou blijken om Consument zijn volledige investering terug te bezorgen, laat staan hem rendement te verschaffen. Consumenten hebben nochtans een eigen verantwoordelijkheid bij de aanschaf van financiële producten. Zij kunnen echter die verantwoordelijkheid pas dragen indien zij over het aan te schaffen product weloverwogen kunnen beslissen.
Dat vereist dat zij door de aanbieder van het product tijdig van voldoende en duidelijke informatie worden voorzien omtrent de specifieke risico’s die aan het product kleven. In het bijzonder ten aanzien van een beleggingsproduct als het onderhavige, met een complexiteit die de risico’s voor een niet-deskundige consument zou kunnen verhullen, is een zo compleet mogelijke en niet voor misverstand vatbare voorlichting - met name omtrent de aan het product verbonden risico’s - noodzakelijk.
4.2.4. Dat klemt te meer omdat [Aegon] het product voor een breed publiek beschikbaar heeft gesteld en het niet rechtstreeks, doch via tussenpersonen heeft aangeboden. Zodoende heeft [Aegon] zich voor de kwaliteit van de informatieverstrekking ten dele afhankelijk gemaakt van die tussenpersonen.
Helaas draaide Kifid 180 graden, nadat wij 50 nieuwe klachten aanbrachten met de aankondiging van (veel) meer...4.3.9. Over het bedrag dat [Aegon] aldus aan Consument dient te betalen moet rente worden vergoed gelijk aan de wettelijke rente. Deze rente moet worden berekend met ingang van de dag waarop de klacht aan [Aegon] is voorgelegd, zijnde 23 juni 2005, tot aan de dag waarop [Aegon] volledig aan haar in dit bindend advies vastgestelde betalingsverplichting zal hebben voldaan.
Prejudiciële vragen aan de Hoge Raad, samengevat: "1. wanneer is sprake van een vergunningplichtig advies? 2. Wanneer is sprake van het doorgeven van een ‘order’? 3. Leidt schending van het verbod van art. 41 NR in alle gevallen tot toepassing van de billijkheidscorrectie van art. 6:101 BW?”
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben de deal met Aegon Bank (Knab) al in december 2020 gesloten!Intended settlement of security leasing claims
In December 2020 Aegon Bank N.V. reached an agreement in principle on a settlement with Leaseproces B.V. for claims regarding ‘Vliegwiel’ and ‘Sprintplan’ customers represented by Leaseproces.
ClaimConcept schreef: ↑21 jun 2021 10:55Als de deal wel doorgaat, dan is het resultaat minimaal € 500 x 20% = € 100,-- voor ConsumentenClaim. Bij 5.700 deelnemers is dat minimaal € 570.000,-- in 1 klap voor ConsumentenClaim (of € 750 x 20% x 5.700 = € 855.000,-- etc.) en bespaart Aegon vele tientallen miljoenen, beide partijen hebben dus alle belang bij het doorgaan van de deal.
(..)
Ik verwacht het komende jaar enkele zinderende uitspraken waarbij Aegon individueel alsnog met meer over de brug moet komen. Als u zich nu bij ClaimConcept aanmeldt, dan gaan we eerst het dossier op orde brengen en inventariseren. Daarna dienen we een individuele claim in bij Aegon en als het dan nog nodig is gaan we individueel procederen. Kwestie van weken/maanden.
Er lopen dus al enkele individuele proefprocedures en daar komen straks in rap tempo nog een paar juweeltjes van dossiers bij. Geen massaclaim, maar massa's claims
Aegon heeft ons inmiddels laten weten niets te voelen voor een collectieve regeling op onze voorwaarden, maar ClaimConcept is wel altijd welkom bij een individueel gesprek met gedupeerden.
ClaimConcept schreef: ↑27 jun 2021 10:18Heb je SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg gesloten zonder de hierboven vermelde uitzonderingen, dan zou ik die € 750 met beide handen accepteren.
Verdiende je destijds rond of onder het (jeugd)minimumloon, dan heb je recht op 2/3 inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Ook ConsumentenClaim kan die berekening voor je maken (@CC, vergeet dan niet de hoofdsom gedeeld door 60 mnd ! )
Heb je SprintPlan op advies van een tussenpersoon (bijvoorbeeld De Spaarbelegger!), dan heb je recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente. Dan is die € 750 altijd een fooi.
Omdat het een massaclaim is ! (?)