StevieNL81 schreef: ↑12 okt 2019 11:40
Hypocriet of niet...de NL overheid waarschuwt al jaren tegen toenemende identiteitsfraude.
Waarbij ik altijd de verhouding, het perspectief mis in de berichten. Stel even dat Nederlanders per jaar 10 miljard keer een online-aankoop doen en dat levert een paar honderd aangiftes op vanwege fraude, moet je dan zo uitpakken met de waarschuwingen? Goed, niet iedereen doet aangifte (of kan aangifte doen), maar het blijft een laag aantal, ook met het grijze gebied. Let op: ik zeg niet verwaarloosbaar klein, maar wel, dat het een kleine groep is, die hiervan slachtoffer is.
StevieNL81 schreef: ↑12 okt 2019 11:40
Maar het simpel wegzetten van Nederlanders die de jarenlange adviezen ter harte nemen als "Dom, Dommer, Domst" vind ik hypocriet van TS.
Mwa ... Een van de gasten met een zwarte balken kopie heeft de hele vakantie op Facebook gezet met best veel details (de hele familie en kenteken van de auto leesbaar op foto's) en open te lezen. Als je daar geen moeite mee hebt, waarom dan wel met een kopietje?
geengast schreef: ↑11 okt 2019 09:51
- in Kroatië accepteren 75% van de hotels enkel het afgeven van het originele reisdocument. Geen kopie, niets doorstrepen, niets afdekken.
Gisteren heb ik ook een medewerker van een groot toeristisch bedrijf in Kroatië gesproken. Ze hebben alles, van campings tot en met 5-sterren hotels. Standaard maken ze zelf een kopie van de reisdocumenten, die ze even innemen hiervoor.
DE regio waar standaard de reisdocumenten 'in beslag' worden genomen, is Zadar. Daar zijn de afgelopen jaren een paar grote complexen neergezet, waar vooral Britten komen. Kwamen, want Thomas Cook is nu failliet. En omdat de Britten zulke leuke gasten zijn, worden daar standaard de reisdocumenten bewaard in het complex.
criticus2 schreef: ↑12 okt 2019 09:54
TS: welgemeend advies: houd maar op. Je hebt je zegje afdoende gedaan.
Bijna. Er is een beetje meer te melden. Komt hieronder
Erthanax schreef: ↑10 okt 2019 22:58
Dat u nu naast uw onzinnige steentijdargument nu ook nog een boeventronie opvoert, is tekenend; u bent echt door uw argumenten heen.
Humor is niet aangekomen? De formulieren-suggestie riep bij mij direct een associatie op met een strip of tekenfilm, waar de secretaresse met een hamer, beitel de notulen in steen vastlegt.
Wat was er nog meer? Demo op het ministerie gaat gevolgen hebben. Duurt natuurlijk, want ambtelijke circuits zijn niet de snelste. Moet eerst overlegd worden welke route en wat ze nog meer meenemen in de overlegcircuits. Wel is duidelijk: de KopieId-App zorgt voor minpunten op de scorekaart van Nederland.
Voor de liefhebbers van formulieren is er wel wat te melden, want in Oostenrijk en Bayern bestaat de legitimatie- en registratieplicht ook en daar is de uitvoering meestal analoog, met formulieren, via de VVV. Alleen in wat rijkere gebieden is dit digitaal, nog steeds via de VVV.
In Bayern is het standaardmodel verdeeld in 3 delen. Gast moet het hele gezelschap invullen, per woonadres 1 formulier. Deel twee is de marketing. Wil de gast aanbiedingen ontvangen? Nog meer gegevens vrijwillig afstaan. Deel 3 is voor de verhuurder/hotelier. Heeft de gast een ID overlegd ja/nee en wijken de opgegeven gegevens af van de info in het reisdocument ja/nee? En deze vragen zeggen genoeg. Wat als? ... Nou, dan komt de politie langs. Waarbij mij werd verteld, dat het juist de Nederlanders zijn, die zich moeten legitimeren bij de politie.
In Oostenrijk het weer iets strakker, want de Oostenrijkers willen het beter doen dan de Duitsers, maar ook hier hetzelfde principe. In Slovenië is het nog simpeler. Zonder reisdocument geen hotel. Daarvoor willen de Slovenen het weer beter doen dan de Oostenrijkers.
Kroatië loopt duidelijk voor op de rest. Alles digitaal. Met voor- en nadelen, die daar weer bij horen.
Moneyman schreef: ↑11 okt 2019 09:04
Ik ben wel benieuwd of je naar aanleiding van alle input iets genuanceerder bent gaan kijken naar dit statement uit je openingspost. En, anders gevraagd, of je zelf ook iets wijzer bent geworden van dit topic.
Ik heb dit onderwerp op meer vlakken lopen en hier in eerste instantie als waarschuwing neergezet. Dat blijft zo. Wel is tussen de regels duidelijk geworden waar die onbruikbare kopieën vandaan komen en dat pak ik mee in de teksten voor komend seizoen.
Voor Erthanax: als wij echt gefrustreerd zouden zijn door de gasten/huurders, dan zouden we dit huis allang uit de verhuur hebben gehaald. Uitgangspunt bij ons is en blijft, dat de mensen een vakantie naar hun zin moeten hebben.