Pagina 9 van 9

Re: 'Coronategoedbon' / voucher is slechte deal voor klant

Geplaatst: 06 apr 2021 14:33
door Cro
alfatrion schreef:
06 apr 2021 14:13
Een aantal hebben hier geroepen: "accepteer die voucher want anders gaan de bedrijven failliet."
Daar is dan waarschijnlijk ook maar weinig aan gelogen, zonder de voucherregelingen zouden er al veel meer bedrijven in de reisbranche direct of veel eerder omgevallen zijn. Met alle mogelijke problemen van dien.

Dat er ondanks de voucherregeling alsnog bedrijven omvallen lag ook altijd in de lijn der verwachtingen. Zo'n voucherregeling zal immers niet alle faillissementen afwenden, ik heb ook niet de indruk dat die gedachte hier op het forum (of elders) heerste.

Ik denk dus ook niet dat je die zaken aan elkaar kan knopen en kan stellen dat er gesteld is dat wanneer de vouchers geaccepteerd zouden worden er met zekerheid geen faillissementen zouden volgen. Terwijl dat wel het narratief lijkt te zijn waar je met jouw berichten heen wil gaan.

Re: 'Coronategoedbon' / voucher is slechte deal voor klant

Geplaatst: 06 apr 2021 14:49
door D34M0N
16again schreef:
06 apr 2021 13:38
De zin die je quote zegt nu juist niets over mensen die geen voucher accepteerden.
Dat is gewoon logisch. Bij een faillissement staan individuele consumenten helemaal achteraan in de rij van schuldeisers, nadat oa banken en de belastingdienst geld hebben weggehaald is er meestal weinig meer over.

Re: 'Coronategoedbon' / voucher is slechte deal voor klant

Geplaatst: 06 apr 2021 14:58
door 16again
D34M0N schreef:
06 apr 2021 14:49
16again schreef:
06 apr 2021 13:38
De zin die je quote zegt nu juist niets over mensen die geen voucher accepteerden.
Dat is gewoon logisch. Bij een faillissement staan individuele consumenten helemaal achteraan in de rij van schuldeisers, nadat oa banken en de belastingdienst geld hebben weggehaald is er meestal weinig meer over.
Waar is SGR dan voor?

Re: 'Coronategoedbon' / voucher is slechte deal voor klant

Geplaatst: 06 apr 2021 15:14
door alfatrion
Cro schreef:
06 apr 2021 14:33
Dat er ondanks de voucherregeling alsnog bedrijven omvallen lag ook altijd in de lijn der verwachtingen. Zo'n voucherregeling zal immers niet alle faillissementen afwenden, ik heb ook niet de indruk dat die gedachte hier op het forum (of elders) heerste.
Ik denk dat de mensen die dit aangaven niet belang van de klant (hier vraagsteller) voor ophadden staan, maar die van de bedrijven. Zo werd er in het begin geroepen dat er bij sportscholen doorbetaald moest worden en dat er wetgeving zou zijn waardoor deze bedrijven niet terug zouden hoeven te betalen, omdat daarna met schaamte te gaan werken: als jij je geld terug vraagt, dan breekt er oorlog uit en gaan de lichten uit. (Oké die laatste was bij de Europese Grondswet en door politici.)

Re: 'Coronategoedbon' / voucher is slechte deal voor klant

Geplaatst: 06 apr 2021 15:54
door gustavo-woltmann
Jammer dat ze zulke handelen doen.
Misschien idee om naar de Juridische loket te gaan?
- Gustavo Woltmann