Pagina 9 van 9
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 15 apr 2020 08:58
door tttlocke
alfatrion schreef: ↑15 apr 2020 07:47
Corendon gaat op een gegeven moment wel uitbetalen en weet dat nu al. Dat is duidelijk omdat de ACM heeft duidelijk gemaakt hoe ze er in staat. De bewijslast ligt bij Corendon.
Glazen bol. Een voorspelling. En misschien niet eens zo'n slechte. Punt is: voorspelling zijn niet een afdoende onderbouwing voor de claim dat iets 'misleidend' is. Daarvoor is meer nodig.
Moneyman schreef: ↑15 apr 2020 08:25
tttlocke schreef: ↑14 apr 2020 23:05
Moneyman schreef: ↑14 apr 2020 22:56
De mededeling “dat ze echt geen geld terug gaan geven” is uiteraard misleidend.
Moeilijk, moeilijk.
Je kunt deze mededeling ook zien als uitleg van de regeling zoals Corendon die zal hanteren.
Daarvoor is de melding te stellig. TS is er tegen haar zin door toe overgegaan om een andere reis te boeken. Dat alleen is al voldoende voor misleiding.
'Te stellig' is niet gelijk aan 'onjuist'.
Dat iets 'tegen de zin' gebeurd zou zijn (het ging inderdaad niet van harte) toont natuurlijk niet aan dat er sprake is van misleiding.
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 15 apr 2020 09:52
door Moneyman
tttlocke schreef: ↑15 apr 2020 08:58
Moneyman schreef: ↑15 apr 2020 08:25
tttlocke schreef: ↑14 apr 2020 23:05
Moeilijk, moeilijk.
Je kunt deze mededeling ook zien als uitleg van de regeling zoals Corendon die zal hanteren.
Daarvoor is de melding te stellig. TS is er tegen haar zin door toe overgegaan om een andere reis te boeken. Dat alleen is al voldoende voor misleiding.
'Te stellig' is niet gelijk aan 'onjuist'.
Dat iets 'tegen de zin' gebeurd zou zijn (het ging inderdaad niet van harte) toont natuurlijk niet aan dat er sprake is van misleiding.
Als "te stellig" zorgt voor een verkeerde indruk en vervolgens een tegen de zin genomen besluit, zoals hier gebeurt, is dat natuurlijk wel degelijk onjuist en dus misleidend. Het voldoet aan alle vereisten die aan misleiding worden gesteld.
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 21 apr 2020 16:39
door thecure
Op de FB pagina van corendon staat nu een verhaal van iemand wiens boeking in maart geannuleerd.
Deze boeking is door corendon geannuleerd omdat de prijs niet juist zou zijn op de site.
Wat gebeurd er vervolgens? Klant krijgt het geld terug in Corona voucher!!
Absurd en ongelofelijk hoe deze firma nu misbruik maakt van de situatie.
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 20 jun 2020 16:36
door alfatrion
Corendon kan geen klanten terugbetalen, maar wel gratis test weggeven.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... r-test-aan
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 20 jun 2020 16:39
door Cro
Verstandig als je daardoor minder annuleringen krijgt.
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 23 jun 2020 02:42
door alfatrion
De ACM heeft TUI en Corendon aangesproken. Deze twee bedrijven deden het volgende:
- Consumenten kregen geen geldterug als ze daarom vroegen.
- Deze bedrijven eigende zich het geld van de consument toe als de consument een goedkopere reis boekt.
- TUI was wel heel erg traag met het verstekken van vouchers.
De bedrijven moeten -als de consument de voucher heeft geaccepteerd- na één jaar zelf actief het geld terugbetalen. Deze bedrijven geven met tegenzin deze informatie ook aan de consument.
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... er-beleid/
Re: Corendon annuleert reizen tot 1 juni
Geplaatst: 23 jun 2020 08:01
door Komkommertijd
Eigen Hotels en 747 voor de deur, er is geen geld, wel krediet van banken!
Hun bank kan als we massaal gaan Claimen waar we recht op hebben hetzelfde doen.
En een door de Bank gesloten Cor & Don is geld weg garantie!
Als KLM al enkele Miljarden kreeg, Cor & Don zijn iets minder rijk en kregen minder of niets uit Den Haag!
En geef mijn ook eens de schuld!
Zolang er nu een Forum lid in mijn Doerak rond vaarde,
en straks nog 1 komt zijn dit 2 klanten minder voor Cor & Don.
En vele boeken niets omdat ze eerst zekerheid willen dus vele die Vouchers opmaken en dat is al betaald.