LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »


Geplaatst op 04 Sep 2004 07:58 door crabbel


--------------------------------------------------------------------------------

Als je Amerikaanse fora leest,

Ach, hopeloos geval. Haal je nu maar weer de Amerikanen erbij.
WE LEVEN IN NEDERLAND, DOOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Als dit niet blijkt te werken, schamen wij Nederlanders ons

Wat een dom gebrabbel!!!
Je kunt toch anoniem je gal spuwen? Nederlanders zullen dat zeker doen.

Madeleinecrabbeldoos..........je bent echt een verschrikkelijk mens. Arme man van jouW, als die al hebt. Kan het mij bijna niet voorstellen.

M Gaus

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door M Gaus »

Arme man van jouW
Denk ook eens aan haar kinderen :shock: Als ze die al heeft !

En oja haar honden :cry: Arme beestjes ze verdienen een betere baas 8)

Sven

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Sven »

Terwijl ze eigenlijk weten dat het niet kant.

Maandag weer leuk aan de lopende band staan Crabbel of babbel of kneusie want daar begin je aardig op te lijken meisie !

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kristina, jij bent geen positieve uitzondering.
Verklaar dan eens het volgende: volgens jou was er een afvalpercentage bij HL (dus mensen die de producten niet meer willen) van 2%.
Toch heeft HL is zijn bestaan al 40 miljoen klanten gehad, waarvan er nu ongeveer 1 miljoen over zijn.
Dus zijn deze klanten niet tevreden anders stoppen ze niet.
Maar nee, er zijn geen ontevrden afvallers volgens jou.
Verklaar dan eens waarom er zo weinig mensen slechts klant zijn bij HL?
Jullie zitten toch in 59 landen?
Er zijn toch 173.000 supervisors, die pas supervisor mogen worden als ze een fors aantal ditributeurs hebben geworven?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Verklaar dan eens het volgende: volgens jou was er een afvalpercentage bij HL (dus mensen die de producten niet meer willen) van 2%.
Nee, ik heb gezegd een 'afvalpercentage' in mijn eigen downline van 2%.
Dus zijn deze klanten niet tevreden anders stoppen ze niet.
Maar nee, er zijn geen ontevrden afvallers volgens jou.
De reden dat mensen stoppen is natuurlijk persoonlijk en voor iedereen anders. (Als ik bijv. een bepaald soort brood lekker vind, wil niet zeggen dat ik het de rest van mijn leven ga eten, én koop ik het een tijdje niet, wil niet zeggen dat ik ontevreden ben)
Verklaar dan eens waarom er zo weinig mensen slechts klant zijn bij HL?
Jullie zitten toch in 59 landen?
Er zijn toch 173.000 supervisors, die pas supervisor mogen worden als ze een fors aantal ditributeurs hebben geworven?
Nogmaals: van de 'actieve' distributeurs hebben ieder een gemiddeld aantal klanten. Laten we zeggen dat je downline van 15 distr. ieder 20 klanten heeft, zelf heb je ook rond de 20 klanten. Dat is een totaal van 320 klanten in je eigen organisatie. Ieder onafhankelijk distr. in je downline heeft wederom een eigen downline en zo gaat het maar door. Klinkt ingewikkeld misschien maar het is vrij simpel...gewoon dupliceren!

Nee, je mag supervisor worden wanneer jij dat zelf wilt. 'supervisor' is gewoon een term die we gebruiken voor iemand die op de hoogste winstmarge zit, namelijk 50%. Als je bij HL komt en je laat je inschrijven als distr. heb je meteen een winstmarge van 25%...
Dat je distributeurs zelf hebt geworven is niet bepalend voor de supervisor status.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

En zo gaat het telkens wanneer iemand op een onderbouwde manier zijn/haar mening over MLM geeft.

Gelukkig laat je je er niet door ontmoedigen, ondanks het gebral en bedreigingen van MLM oorsprong.

Ik heb zelf niet meer zoveel toe te voegen want alles is al besproken. Ik hoopte al die tijd op een discussie zonder moddergooierij, maar ook in het nieuwe MLM forum is het gescheld alweer begonnen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

De reden dat mensen stoppen is natuurlijk persoonlijk en voor iedereen anders. (Als ik bijv. een bepaald soort brood lekker vind, wil niet zeggen dat ik het de rest van mijn leven ga eten, én koop ik het een tijdje niet, wil niet zeggen dat ik ontevreden ben)
Dit is wel een hele mooie manier om uit te leggen dat je 40 miljoen tevreden klanten hebt.
Als jij en de mensen in jouw downline een afvalpercentage van 2% hebben, en er niet 40 miljoen klanten nu, maar in totaal ooit zijn geweest, ben je dus wel een positieve uitzondering.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

ben je dus wel een positieve uitzondering
.

Jij bent wel een drammetje hè! :) maar dat maakt niet uit, dat ben ik ook!

Ik ben géén uitzondering Maarschalk.
Mijn zeer ervaren collega's in het land, zullen het beamen dat ik nog maar een 'groentje' ben in de mlm business. Ik heb leuke inkomsten maar er is altijd ruimte om nog verder te groeien.
De collega's die al een paar jaar meedraaien hebben inkomsten waar je U tegen zegt. Ik hoef niet op hun bankafschriften te kijken om te bevestigen dat zij financiële succes hebben geboekt.
Hun levensstijl zegt al genoeg!

Zoals eerder uitgelegd zitten de grote verdiensten in de grote van je organisatie. Als iedereen zijn steentje bijdraagt heb je uiteindelijk een gigantische omzet.
Het is daarom niet noodzakelijk om honderden klanten per distr. te hebben, daarentegen wél noodzakelijk om klanten te blijven werven...geen klanten, geen bedrijf!

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Het nederlandsche muntenhuis had in februari 2004 een actie bestel een amaliamunt waarde 10euro voor 10 euro. Beperkte oplage.
Thans de munt ontvangen in zoals ze schreven in hoogwaardige
verzamelaarsverpakking.
Munt is beschadigd. Gebeld.
Antwoord "dit is geen verzamelmunt dus kan beschadigd zijn.
Verzamelmunt zou 40 euro kosten.
Niets in de tekst wijst hier op .
Suggestie is dat het een verzamelmunt betreft.
Zijn er nog meer afnemers die zich bedonderd voelen.
dg

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, je mag supervisor worden wanneer jij dat zelf wilt. 'supervisor' is gewoon een term die we gebruiken voor iemand die op de hoogste winstmarge zit, namelijk 50%. Als je bij HL komt en je laat je inschrijven als distr. heb je meteen een winstmarge van 25%...
Dat je distributeurs zelf hebt geworven is niet bepalend voor de supervisor status.
Kristina, dit haal ik uit de SEC filings van HL zelf:
To attain supervvisor status, a distributor generally must purchase products representing at least 4.000 volume points in one month or 2.500 volume points in two consecutive months.

Je mag inderdaad supervisor worden wanneer je zelf wel. Maar er zitten wel eisen aan vast, namelijk veel spul kopen, dus ook doorverkopen wil je winst maken.
Het is dus geen term voor iemand die op een winstmarge van 50% zit.
Ik begin te geloven dat jij mensen de zaken ook veel mooier voorspiegelt dan het werkelijk is.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Kristina, dit haal ik uit de SEC filings van HL zelf:
To attain supervvisor status, a distributor generally must purchase products representing at least 4.000 volume points in one month or 2.500 volume points in two consecutive months.

Je mag inderdaad supervisor worden wanneer je zelf wel. Maar er zitten wel eisen aan vast, namelijk veel spul kopen, dus ook doorverkopen wil je winst maken.
Het is dus geen term voor iemand die op een winstmarge van 50% zit.
Ik begin te geloven dat jij mensen de zaken ook veel mooier voorspiegelt dan het werkelijk is.
Ja, dat klopt dat er eisen aan vastzitten, logisch toch.
De supervisor status is bedoeld om je allereerste grote voorraad in te slaan. Dit gebeurt meestal als je op meer dan 10 klanten zit . Je weet dan dat je je voorraad, over het algemeen, binnen afzienbare tijd kan afzetten. Het is niet zomaar klakkeloos een gigantisch voorraad inslaan terwijl je nog geen klanten hebt. Je mag supervisor-ship inderdaad op 2 manieren doen. Of in 1 maand 4000 vp of in 2 achtereenvolgende maanden 2500 vp. Als je een 'supervisor bestelling' plaatst zit je meteen op een winstmarge van 50%. Het is aan jezelf om je winstmarge te behouden. Als je gewoon actief blijft (klanten & distributeurs blijft werven) dan blijf je ook altijd op de 50% zitten.

Ik ga het niet anders voorspiegelen dan dat het werkelijk is. Waarom zou ik? Als je niet, vanaf dag 1, eerlijk ben tegenover potentiële distr. en ze komen er wellicht later achter dat het marketing systeem niks voor hun is, dan ben je ze ook kwijt!
Wij bieden een zakelijk mogelijkheid aan, middels een persoonlijk gesprek of bedrijfspresentatie. Naar aanleiding daarvan wordt er gekeken of onze wensen en eisen overeenkomen voordat er uberhaupt iemand wordt ingeschreven.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dus we gaan van "je mag supervisor worden wanneer je wil" naar "natuurlijk zitten er eisen aan vast".
Nogal met elkaar in tegenspraak.

Elke keer dat ik een uitspraak napluis zit er ineens weer een addertje onder het gras, alleen krijg ik dat pas te horen zodra ik er zelf mee kom.
Dat is nu wat ik bedoelde met het mooier voorspiegelen dan het is, en ook hetgeen me tegenstaat aan mlm. (onder andere tegenstaat)

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Dus we gaan van "je mag supervisor worden wanneer je wil" naar "natuurlijk zitten er eisen aan vast".
Nogal met elkaar in tegenspraak.
Het is nog steeds "je mag supervisor worden wanneer je wilt". Dat is dus, je eigen tempo bepalen, zelf bepalen wanneer je een grote voorraad bestelt. Het is geheel aan jezelf, niemand die achter je staat met 'moeten'.

De 'eisen' van HL is dat je aan een bepaalde hoeveelheid volumepunten moet komen, wil je je kwalificeren voor de supervisor status. De meesten doen dit als ze meer dan 10 klanten hebben.
Nogmaals, dit hoeft niet maar mag wel. Laten we eerlijk zijn, je bent een dief van je eigen portomonnee als je dit niet doet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik hou het gevoel dat ik misleid word.

Wat ik me afvraag is hoeveel distributeurs een supervisor gemiddeld onder zich heeft?
Het klopt ergens niet namelijk.
173.000 supervisor en 1.000.000 miljoen klanten, levert 6 klanten per supervisor.
Echter supervisors hebben een downline, en dan kom zou je meer klanten hebben dan 6. Gevolg is dat dan de omzet per klant daalt, of een fors aantal supervisors veel afneemt en niets verkoopt, en dus hun eiegn inkopen op moet eten.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Elke keer dat ik een uitspraak napluis zit er ineens weer een addertje onder het gras, alleen krijg ik dat pas te horen zodra ik er zelf mee kom.
Dat is nu wat ik bedoelde met het mooier voorspiegelen dan het is, en ook hetgeen me tegenstaat aan mlm. (onder andere tegenstaat)
Ik geef antwoord op de gestelde vragen. Dat er een addertje onder het gras zit is jouw beredenering.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik geef antwoord op de gestelde vragen.
Hoeveel distributeurs heeft een supervisor dan gemiddeld onder zich?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Wat ik me afvraag is hoeveel distributeurs een supervisor gemiddeld onder zich heeft?
Hier heb ik ook al antwoord op gegeven, vanmiddag nog.
Er is geen vastgestelde aantal klanten die je moet hebben. Werk je meer, heb je meer, werk je minder, heb je minder.
Bij iedereen is dat verschillend...Ik heb geen overzicht op hoeveel klanten & distributeurs iedereen heeft door heel nederland of door heel europa.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

173.000 supervisor
Ja, die niet allemaal actief zijn!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, jehebt geen antwoord gegeven en ontwijkt mijn vraag.
Ik vraag wat ze gemiddeld hebben.

Gesloten