LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik geef het op! Niet omdat ik het niet meer weet, maar ik verdom het om mijn tijd aan zo een dom iemand te spenderen.
MADELEINE, ALS JIJ NOG EENS JE VERSTAND KRIJGT, WORDT JE GEK VAN BLIJDSCHAP.
De mazzel.
Ik haal de gegevens gewoon uit het lange item wat ergens hierboven staat. Er wordt gesproken over 4500 mensen die ieder 300 mensen in de downline hebben.

Maar hoeveel verdienen die downliners dan wel? Maak eens een berekening als ik het niet goed doe? Want met echte berekeningen komen jullie niet, alleen met geblaat en nietszeggende prietpraat.

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Rectificatie:

45.000 mensen die een downline opbouwen van 300 man

is bij mij nog altijd 13.500.000 mensen die geen drol verdienen. Of zie ik dit niet goed?

Die 13.500.000 mensen moeten natuurlijk geen downline opbouwen van 300 man, want dan is het eind zoek.

Nee, zij hebben ieder 40 klanten en over de gebelde minuten krijgen zij een bedrag uitgekeerd. 2%.

Al bellen alle klanten 100€ per maand, is het nog maar 2€ per klant per maand is 80€!!.

Nu moet jij mij eens gaan vertellen wat ik hier niet goed aan bereken. Volgens mij ben ik warm want een normaal antwoord komt niet meer.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Madeleine,

Het gekke is dat ik jouw voorbeeld kan volgen, zonder moeite te hoeven doen.
Onze mlm-voorstanders komen met een berekening waar ik enige tijd op moet studeren voordat ik er enigszins een touw aan vast kan knopen.
Ik dacht dat mlm draaide om heldere uitspraken zonder onderbouwing, maar er blijken ook nog niet te volgen berekeningen bij te zitten.
Het wordt me steeds duidelijker.

Opoe Drost

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Opoe Drost »

Daarom moet je er nog een paar honderd distributies bij hebben om een fatsoenlijk inkomen te genereren.

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

De clou zit in het feit dat mensen die er nieuw instappen als een idioot naar distribiteurs op zoek gaan want daar zit namelijk het grote geld.

Voor iedere distribiteur krijg je 60€ = 1/10 terug. Vandaar dat in oude threats zo vaak werd gesproken over 10 man onder je.

Als je 10 man onder je hebt, heb je je inleggeld eruit. Nu vraag ik mij af, als 10 man ook 600 inleggen (is 6000) waarvan 600 weer wordt uitgekeerd aan de aanbrenger, waar blijft die 5.400 € dan? Ja, zogenaamd voor een backoffice, maar de kosten hiervoor zitten gewoon in de telefoonrekening verdisconteerd want er worden normale prijzen gehanteerd.

Als dat echt niet zo zou zijn, zou het helemaal mooi worden. Betaald de distribiteur ook nog eens zijn eigen backoffice! Geen pensioen, geen ziektekostenverzekering, geen wao, geen vakantiedagen en -geld en ook geen kosten voor klantenservice. Nee, al die kosten en risicos leggen we neer bij die zogenaamde zelfstandigen. Fijn dat die Oenen bestaan.

Mooi bedrijf! Wil jij eigenlijk ook niet voor werken en niemand niet die de boel in de gaten heeft!
Die bedrijven worden steenrijk van jullie omdat jullie in een formule trappen die nooit of te nimmer zal werken. Al 50 jaar proberen jullie aan de weg te timmeren maar het is nog steeds niet gelukt.


Gewoon een slimme jongen heeft ACN opgezet (echt piramidespel is bij wet verboden). Leuke marketing erop, een paar snelle jongens en dan maar incasseren. Verkoop telefoonabonnementen is niet core-business maar leuk meegenomen, ze moesten wat.

Als de telefoonabonnementen core-business zou zijn, zou er geen inleggeld gevraagd worden van 600€ maar gewoon een bedrag per aangebrachte klant. Zo werkt dat bij normale bedrijven die klanten via freelancers ronselen.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Als de telefoonabonnementen core-business zou zijn, zou er geen inleggeld gevraagd worden van 600€ maar gewoon een bedrag per aangebrachte klant. Zo werkt dat bij normale bedrijven die klanten via freelancers ronselen.
Per 1-9 is de licentie € 399 ex btw, bij 20 klanten krijg je een KLANTENwervingsbonus van € 400 (ex BTW).

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik plaats onderstaande ook maar even hier, ben uitgegaan van de staffel zoals opgegeven ACN.

Geweldig, hartelijk dank voor de informatie. Weet ik in ieder geval precies hoe de staffel werkt.

Maar als ik het goed begrijp, als je omzet hoger is dan 10.500 krijg je 8%? Zover is duidelijk.

Dus 3000 klanten x 50€ per maand = een omzet van 150.000 x 8% provisie = 12.000€.

Nu heb ik al gesteld dat er 6 miljoen vaste aansluitingen zijn. Als ACN 25% marktaandeel veroverd, zijn dat 1,5 miljoen potentiële klanten.
Tot zover duidelijk.

Dat betekend dat maximaal 500 mensen een inkomen kunnen genereren van 12.000 € maar.... er zijn natuurlijk veel meer mensen bezig met ACN en dat zijn de kleintjes.

Hoe krijg je in hemelsnaam 3000 klanten? Heb jij zo'n grote familiekring, want daar is MLM toch op gebaseerd?

En dan snap ik nog iets niet. Waarom zoeken die 500 die er een leuk bedrag mee kunnen verdienen óók distribiteurs? Ik zou zeggen, met 500 man veroveren we de hele Nederlandse markt en we verdienen ook nog goed. Lijkt mij, heel simpel.

Waarom blijven jullie dan distribiteurs zoeken? Niet doen, zonde van je inkomsten!
Sorry, maar ik zie het zakelijk. Ik zou zelfs zeggen, we veroveren de Nederlandse markt met maar 100 man. Moet kunnen, zelf call-center opzetten. Er zit een luchtje aan met die distribiteurs.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Nu heb ik al gesteld dat er 6 miljoen vaste aansluitingen zijn

Ja, in Nederland , doos. ACN werkt in 70landen.Maak jezelf niet zo belachelijk met je kortzichtigheid!

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ja, in Nederland , doos. ACN werkt in 70landen.Maak jezelf niet zo belachelijk met je kortzichtigheid!
Inderdaad, het gaat over Nederland. Die andere 70 landen interesseren mij niet. Maar je moet goed lezen waar het over gaat.

WAAROM BLIJVEN JULLIE DISTRIBITEURS AANTREKKEN ALS ER MAAR VOOR 500 MAN EEN LEUK SALARIS TE VERDIENEN IS?

Dat is het enige wat ik nou zo graag zou weten. Waarom blijven jullie distribiteurs aantrekken? Waarom moet de spoeling zo dun gemaakt worden? Wat is de hier achterliggende gedachte?

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Jan »

Madeleine,

Ik vind je redenering overtuigend. Was ik eerst de mening toegedaan dat MLM een eigen forum verdiende omdat het géén pyramide-spel betreft, denk ik er na jouw relaas anders over. Niet dat dit er verder iets toe doet. Ik heb bewondering voor de wijze waarop je naar je uiteindelijke conclusie redeneert.

Geen wonder dat je zulke woedende reacties krijgt. Wel lachwekkend, vind je niet? Het enige, dat veel MLM-ers op dit forum te berde kunnen brengen, is "DOOS" in hoofdletters. Je gaat het haast als een compliment beschouwen...haha.

Groet,
Jan

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

WAAROM BLIJVEN JULLIE DISTRIBITEURS AANTREKKEN ALS ER MAAR VOOR 500 MAN EEN LEUK SALARIS TE VERDIENEN IS?


OMDAT WIJ HET SYSTEEM SNAPPEN!!!!!!!!
JOU INTERRESSERT DE REST VAN DE LANDEN NIET, MAAR ONS WEL!!!!!
ER IS ALTIJD WEL IEMAND IN JE DOWNLINE, DIE DE GRENS OVER GAAT.
EN ER IS NIET VOOR MAAR 500MAN EEN LEUK SALARIS TE VERDIENEN.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

OMDAT WIJ HET SYSTEEM SNAPPEN!!!!!!!!
JOU INTERRESSERT DE REST VAN DE LANDEN NIET, MAAR ONS WEL!!!!!
ER IS ALTIJD WEL IEMAND IN JE DOWNLINE, DIE DE GRENS OVER GAAT.
EN ER IS NIET VOOR MAAR 500MAN EEN LEUK SALARIS TE VERDIENEN.
Waarom tonen jullie dan niet aan waar precies de fout in de redenering van Madeleine zit.
Schreeuwen dat ze ongelijk heeft kan iedereen.

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Je gaat het haast als een compliment beschouwen...haha.
Maar wel in een mantelpakje! :lol:

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Ik merk dat je het nog wel allemaal volgt?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom tonen jullie dan niet aan waar precies de fout in de redenering van Madeleine zit.
Schreeuwen dat ze ongelijk heeft kan iedereen.


Die fout is al aangetoond, maar madeleine is iemand die niet toegeeft dat ze fout zit, nee, ze l***ult er zoals altijd weer 'vakkundig'omheen.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wel in een mantelpakje!


Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!Ach, hoe toepasselijk. :lol:

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Nee, we schelden er weer omheen. Vertel mij nu eens waarom jij geen 12.000 € per maand zou willen verdienen? Nee, je gaat nog meer distribiteurs strikken. Die knabbelen van jouw 12.000 €. Waarom doen jullie dat?

Het is nooit uitgelegd wat de achterliggende gedachte en reden is om de spoeling dun te maken.

Gewoon, een normaal antwoord.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Madeleine,

Zo nu en dan volg ik de discussie. (Ik heb ook Internet op mijn werk :D )

Enige tijd geleden leek de boel me doodgebloed. Geen nieuwe argumenten of feiten. Nu is de zaak volgens mij opnieuw vastgelopen. Maar dit keer vanwege de wijze waarop jij het fileermes hebt gehanteerd en hebt laten zien wat de ware reden voor bedrijven zou kunnen zijn om via MLM hun producten op de markt te brengen.

Klaar als een klontje. Heb je nog mooi even afgerond voordat je straks weer aan het werk moet. Als loonslaaf..haha.

Groet,
Jan (andere loonslaaf)

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

@ Jan,

Bedankt voor je complimenten. Is weer eens iets anders dan het stompzinnige gescheld. Hoop dat ik een en ander heb wakkergeschud!

Met vriendelijke groet,

Madeleine (maandag weer loonslaaf :lol: )

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

Teveel om op te reageren. Jan, op jouw bericht reageer ik helemaal niet meer. Ik ga niet keer op keer op dezelfde onzin reageren.

Leuk dat er weer 1 met het BS-argument komt dat je ook in het buitenland kunt werven. Die hebben we nu al 3 keer onderuitgehaald, maar ze blijven hun sponsors napraten ;-)

Mensen, ik reageer voorlopig niet meer. Niet omdat ik de discussie beu ben maar omdat ik lekker een paar weekjes op vakantie ga.

Wedden dat een paar van die lowlife's nu weer een reactie in de trant van "gelukkig" gaan plaatsen? Ze blijven zielig he...

Madeleine

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik wens je een fijne vakantie toe en tot horens. Ik moet nog 3 weken werken en verdwijn ook naar de zon.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Gesloten