LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd
-
Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd
MLM heeft een onbeperkt werkgebied.
Dat zal wel. Maar je moet ergens je mensen vandaan halen.
En je kent niet iedereen.
De mensen die via jou meedoen kennen ook weer mensen. Klopt.
Maar je weet niet welk gedeelte jij kan bereiken, want je weet niet wie er allemaal al meedoen.
Dat zal wel. Maar je moet ergens je mensen vandaan halen.
En je kent niet iedereen.
De mensen die via jou meedoen kennen ook weer mensen. Klopt.
Maar je weet niet welk gedeelte jij kan bereiken, want je weet niet wie er allemaal al meedoen.
Wat een afgezaagde reactie.Ik denk dat het tijd wordt dat jij eens een boek over mlm gaat lezen. Klinkt afgezaagt, maar is wel hard nodig.
MLM is ooit bedacht door een slimme zakenman. Ik produceer wel, maar de verkoop laat ik doen door mensen zelf aan hun vrienden en familie. In plaats dat de korting wordt bedongen door een verkooppunt, krijgen de MLM-ers deze korting. Ik bespaar personeel, hoef geen extra kantoorruimte daarvoor te huren/kopen en beperk het vaste personeel.
Volgens mij is MLM als vervanging gekomen van de colporteur die letterlijk de deuren afliep met stofzuigers, pannen, schoonmaakartikelen, etc. Er is nu niemand meer die zoiets aan de deur zou kopen! Maar misschien wel van een vriend of een kennis.
Probleem is alleen, dat een netwerk zijn beperkingen heeft. Een gewone winkel heeft dit niet. Je wil iets kopen, kijkt waar de winkel zit die nodig is en gaat erheen. Je kunt dan kiezen uit een gevarieerd aanbod prijs/kwaliteit.
En nu moet ik een boek gaan lezen? Over het principe en hoe geweldig het is? Ik snap echt wel hoe het werkt en in elkaar zit. En booming business zal het nooit worden omdat het produkt te beperkt is én men niet, als iets op is, zo even een nieuwe verpakking kan gaan halen (binnen 10 minuten).
Ik hoor eigenlijk alleen maar dat je er geld mee kan verdienen maar dat vind ik nou niet echt een toegevoegde waarde als consument. Jullie kijken niet naar de consument en wat deze nu echt wil. De consument wil gewoon zo goedkoop mogelijk én zo makkelijk mogelijk (het liefst in één winkel) zijn dagelijkse produkten halen. Ik zal nooit met MLM zelf starten, maar ik ben wel die consument die jullie zo graag als klant willen hebben. Maar om nou te zeggen dat het produkten zijn die ik graag wil hebben of dagelijks gebruik (tegen normale tarieven zoals in de winkel) nou nee.
Dat heb ik van jullie geleerd. Jullie halen McDonalds erbij als zijnde MLM. Jullie vergelijken bedrijven als piramidespel. En omdat we weer van voren afaan beginnen, haal ik dit op voorhand even aan.Heb jij weleens gehoord van.."appels met peren vergelijken"?
Meissie, Geloof mij nou:En booming business zal het nooit worden omdat het produkt te beperkt is én men niet, als iets op is, zo even een nieuwe verpakking kan gaan halen (binnen 10 minuten).
Internet wordt NOOIT wat.
Al die verhalen van 60% vd reizen worden al geboekt via Internet?
Flauwe kul.
Al die mensen doen maar als of.
Grote Multinationals(Vodafone, Inmac, Interflora, ETC ETC., honderden!) zijn betrokken bij MLM, maar Madeleine vindt het maar niks!
Denk nou toch na meid!
Ik heb een paar commentaren van je gelezen dat ik dacht:
Hé, wat een slimme meid!
Zat ik dan zo fout?
Vr. gr. Jan van Eechoud (blijft een feit dat er veel "neppers"zijn in MLM)
Hallo, hier een nieuwe eend in de bijt, veel gelezen maar nog niet gereageerd tot nu toe.
Multi-level marketing of netwerkmarketing of zoals men tegenwoordig ook wel zegt relatiemarketing is in Nederland nog niet helemaal bekend onder het gros van de mensen, vandaar dat het over het algemeen wat negatief wordt bekeken. Dit zal in de toekomst wel veranderen.
Wisten jullie dat bedrijven zoals Unilever en Toyota er groot mee zijn geworden. En bovendien, zo nieuw is het niet.
Het is in 1907 in Nederland uitgevonden door Nederlandse handelaren (mond op mond reclame en zo) en overgewaaid naar Japan en China, die het groot hebben gemaakt, toen naar Amerika waar het bekend is geworden. Vervolgens weer terug gegaan naar Europa als zijnde een Amerikaanse uitvinding.
HET IS DUS NIETS NIEUWS maar we schrikken van het (onterechte) Amerikaanse imago.
Wil je een goede algemene uitleg hebben van het begrip MLM, ga dan naar http://www.relatiemarketing.org
Multi-level marketing of netwerkmarketing of zoals men tegenwoordig ook wel zegt relatiemarketing is in Nederland nog niet helemaal bekend onder het gros van de mensen, vandaar dat het over het algemeen wat negatief wordt bekeken. Dit zal in de toekomst wel veranderen.
Wisten jullie dat bedrijven zoals Unilever en Toyota er groot mee zijn geworden. En bovendien, zo nieuw is het niet.
Het is in 1907 in Nederland uitgevonden door Nederlandse handelaren (mond op mond reclame en zo) en overgewaaid naar Japan en China, die het groot hebben gemaakt, toen naar Amerika waar het bekend is geworden. Vervolgens weer terug gegaan naar Europa als zijnde een Amerikaanse uitvinding.
HET IS DUS NIETS NIEUWS maar we schrikken van het (onterechte) Amerikaanse imago.
Wil je een goede algemene uitleg hebben van het begrip MLM, ga dan naar http://www.relatiemarketing.org
-
Ja hoor de volgende.Hallo, hier een nieuwe eend in de bijt, veel gelezen maar nog niet gereageerd tot nu toe.
Unilever en Toyota zijn er groot mee geworden.
Mensen, onderbouw dit soort uitspraken eens.
Of doen jullie MLM leiders dat niet?
DAT HEB IK GEDAAN BESTE MAN, MAAR ALS JE NIET OP DE GENOEMDE SITE WIL GAAN KIJKEN, WORDT JE NATUURLIJK NIET WIJZER.
Ik kan ook de hele site overtypen, maar dan worden mijn berichtjes zo vreeeeeselijk lang
Ik kan ook de hele site overtypen, maar dan worden mijn berichtjes zo vreeeeeselijk lang
Bovendien, hoeze weer zo een.........
Is het de bedoeling dat je als enige op deze site schrijft, maak dan een eigen site.
Ik dacht dat het de bedoeling was een reactie te kunnen geven.
Is het de bedoeling dat je als enige op deze site schrijft, maak dan een eigen site.
Ik dacht dat het de bedoeling was een reactie te kunnen geven.
ik zei zelf al dat die reactie afgezaagd was.Wat een afgezaagde reactie.
MLM is ooit bedacht door een slimme zakenman. Ik produceer wel, maar de verkoop laat ik doen door mensen zelf aan hun vrienden en familie. In plaats dat de korting wordt bedongen door een verkooppunt, krijgen de MLM-ers deze korting. Ik bespaar personeel, hoef geen extra kantoorruimte daarvoor te huren/kopen en beperk het vaste personeel
Vervolgens laat je weten dat het bedacht is door een SLIMME zakenman.Dus, wie is er nou dom?
Nee hoor, voor jou 1000 andere die het wel zien zitten.En ga nou niet zeggen dat niemand het ziet zitten.Als dat zo was, bestond er geen 1 mlm-bedrijf. En er bestaan er >1500, dusse.......Ik zal nooit met MLM zelf starten, maar ik ben wel die consument die jullie zo graag als klant willen hebben.
Nee, je hebt niets onderbouwd.
Jij zegt dat Unilever en Toyota groot zijn geworden middels MLM.
De site zegt dat ze hun producten aan de man brengen middels relatiemarketing.
Een groot verschil.
Ik heb bij IBM gewerkt.
Een groot deel van hun omzet is gebaseerd op herhalingsaankopen van tevreden klanten die ze inmiddels goed kennen.
Maar dat is GEEN MLM.
PS: Maarschalk, maar geen zin om in te loggen.
Jij zegt dat Unilever en Toyota groot zijn geworden middels MLM.
De site zegt dat ze hun producten aan de man brengen middels relatiemarketing.
Een groot verschil.
Ik heb bij IBM gewerkt.
Een groot deel van hun omzet is gebaseerd op herhalingsaankopen van tevreden klanten die ze inmiddels goed kennen.
Maar dat is GEEN MLM.
PS: Maarschalk, maar geen zin om in te loggen.
Nee, dat doe je niet! Daarom moet je eens een ONAFHANKELIJK boek lezen.En nu moet ik een boek gaan lezen? Over het principe en hoe geweldig het is? Ik snap echt wel hoe het werkt en in elkaar zit
Nee.....en zeker ook geen zin om een keer "the big picture"van Edward Ludbrook te lezen?PS: Maarschalk, maar geen zin om in te loggen.
-
En op een ander van de site:Een conventioneel bedrijf, zoals Unilever, distribueert met een klein aantal mensen, kostbare infrastructuur, kostbare reclamecampagnes en tussenhandel, grote hoeveelheden goederen.
MichelM, dit komt van de site relatiemarketing af.Wist u dat de Koninklijke NUMICO (voorheen Nutricia) met ENRICH en REXALL, Colgate-Palm-olive met JAFRA, evenals Toyota, Gillette, Yves Rocher, The Body Shop en UNILEVER met cosmetica
Spreekt elkaar tegen.
Verder zit er nogal een verschil in tussen een deeltje van je omzet via MLM halen en alleen volgens het MLM concept werken.
klopt, werken volgens het MLM concept en ermee werken zijn twee verschillende dingen.
Als ik naar een restaurant ga, waar ik lekker heb gegeten en ik vertel dit aan vrienden en kennissen, die er vervolgens ook gaan eten gebruik ik het MLM concept alleen verdien ik er niets mee.
Als ik ermee werk, via een mlm bedrijf, levert het ook nog wat op, bovendien wat is er mis aan iets verdienen, jij werkt toch ook niet gratis.
Als ik naar een restaurant ga, waar ik lekker heb gegeten en ik vertel dit aan vrienden en kennissen, die er vervolgens ook gaan eten gebruik ik het MLM concept alleen verdien ik er niets mee.
Als ik ermee werk, via een mlm bedrijf, levert het ook nog wat op, bovendien wat is er mis aan iets verdienen, jij werkt toch ook niet gratis.
madeleine wet niet eens hoe BTW werkt?
bedrijfsmatig handelen(ook mlm als ingeschreven bij de kvk en bedrijfsmatig))
inkoop btw krijg je terug
verkoop btw betaal je.
veel verkoopt verschil er tussen betaal je Btw.jammer weet ze niet de je kosten die je waar kunt maken dat voor mlm gebruikt (voor je bedrijf) wordt ook kunt aftrekken DUS OOK JE PEN VOOR JE ORDERS TE SCHRIJVEN.(ook de btw)
als je een bepaalde maand meer kosten hebt kan het zijn dat je btw terug krijgt
kosten auto
kantoor kosten
verblijfkosten(hotel)
reiskosten.
restaurantkosten.
trek ik allemaal goedgekeurd van de belasting af.(dus ook btw)
zelfs bekeuringen voor snelheid(geen btw) trek ik voor 50% van de belasting af!
Dat etentje van laatst heeft mooi de belastingdienst een deel van betaald. Genieten en zaken tegelijk voor een goekopere prijs.
super!
mooier kunnen we het niet maken wel makkelijker.
ook mooier!Mensen moeten eens weten,vele weten het niet of houden er niet bezig of denken dat het is.
zelfde als mlm , voor je belasting moet je naar iemand heen gaan die er verstand van heeft. Dit geval je accountant.
bedrijfsmatig handelen(ook mlm als ingeschreven bij de kvk en bedrijfsmatig))
inkoop btw krijg je terug
verkoop btw betaal je.
veel verkoopt verschil er tussen betaal je Btw.jammer weet ze niet de je kosten die je waar kunt maken dat voor mlm gebruikt (voor je bedrijf) wordt ook kunt aftrekken DUS OOK JE PEN VOOR JE ORDERS TE SCHRIJVEN.(ook de btw)
als je een bepaalde maand meer kosten hebt kan het zijn dat je btw terug krijgt
kosten auto
kantoor kosten
verblijfkosten(hotel)
reiskosten.
restaurantkosten.
trek ik allemaal goedgekeurd van de belasting af.(dus ook btw)
zelfs bekeuringen voor snelheid(geen btw) trek ik voor 50% van de belasting af!
Dat etentje van laatst heeft mooi de belastingdienst een deel van betaald. Genieten en zaken tegelijk voor een goekopere prijs.
super!
mooier kunnen we het niet maken wel makkelijker.
ook mooier!Mensen moeten eens weten,vele weten het niet of houden er niet bezig of denken dat het is.
zelfde als mlm , voor je belasting moet je naar iemand heen gaan die er verstand van heeft. Dit geval je accountant.
-
Is dat in Nederland of wereldwijd.Als dat zo was, bestond er geen 1 mlm-bedrijf. En er bestaan er >1500,
In Nederland alleen al zijn 623.000 + bedrijven.
Ik kan dit niet direct boekstaven met cijfers. Dit heb ik ooit geleerd van mijn docent MKB op de universiteit en het later nagezocht bij het CBS, maar dat is al weer enkele jaren terug.
Het hele concept is erop gemaakt om vaste kosten bij een organisatie te minimaliseren. De gehele verkoop wordt neergelegd bij zgn. distribiteurs die verder geen enkele rechten kunnen ontlenen aan het werk wat zij doen.
Via een Belgische webside inzage gekregen in de resultaten van Euphony België.
In 2002 een kleine winst (60.000 Euro)
In 2003 een negatief saldo van meer dan 4 miljoen (4.000.000) Euro.
Hoe lang gaat dit nog goed? Wat als de banken de stekkers eruit trekken? Hoe zit het dan met het "inkomen"? Weg, alle moeite voor niets, geen recht op een uitkering, etc. Jullie hebben ook geen idee wat er zakelijk in jullie bedrijf omgaat. Ik weet wel dat mijn bedrijf 35 mio winst heeft gemaakt (nog onder de begroting). Deze cijfers zijn gewoon openbaar.
Hoeveel winst heeft ACN gemaakt in 2003 in Nederland? Amway?
Via een Belgische webside inzage gekregen in de resultaten van Euphony België.
In 2002 een kleine winst (60.000 Euro)
In 2003 een negatief saldo van meer dan 4 miljoen (4.000.000) Euro.
Hoe lang gaat dit nog goed? Wat als de banken de stekkers eruit trekken? Hoe zit het dan met het "inkomen"? Weg, alle moeite voor niets, geen recht op een uitkering, etc. Jullie hebben ook geen idee wat er zakelijk in jullie bedrijf omgaat. Ik weet wel dat mijn bedrijf 35 mio winst heeft gemaakt (nog onder de begroting). Deze cijfers zijn gewoon openbaar.
Hoeveel winst heeft ACN gemaakt in 2003 in Nederland? Amway?
Tja, je hebt gelijk--------------------------------------------------------------------------------
madeleine wet niet eens hoe BTW werkt?
Werelwijd, en er komen er steeds meer bij. Hoe is DAT toch mogelijk? Omdat het slecht, illegaal is en niet werkt?[/quote]Is dat in Nederland of wereldwijd.