Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Anderen verwijten slaafs het OMT te volgen, dát is een fijne manier van discussiëren, zeker? En dan nu ineens de vraag stellen of iemand hier iets inhoudelijk kan duiden? U stelt alleen maar vragen, begrijp ik?
16again schreef:
27 dec 2021 17:25
Portugal heeft de hoogste vaccinatiegraad ter wereld, welke conclusies kunnen we hieruit trekken?
En welke conclusie kunnen "we" dan hieruit trekken?

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
27 dec 2021 17:52
16again schreef:
27 dec 2021 17:25
Portugal heeft de hoogste vaccinatiegraad ter wereld, welke conclusies kunnen we hieruit trekken?
Conclusie vandaag: geen bescherming tegen besmetting, wel tegen ernstig verloop. Maar ... als de komende weken de ziekenhuizen weer vollopen, ga ik nog eens nadenken over deze voorlopige conclusie.

Dat wil zeggen: als er dan nog plek is voor het onderwerp hier.

Teruglezend valt mij op, dat Corona niet het probleem is, maar een open, onbevangen blik op de wereld. Er zijn enkelen, die bij voorbaat de informatie vanuit regering, ziekenhuizen, onderzoeksinstellingen enzovoort wantrouwen. Als je met die houding op zoek gaat naar alternatieve bronnen, kom je automatisch terecht in het land van de pratende sprookjesspiegels.

Vorige week bij zo'n persoon het gesprek radicaal omgedraaid. Waarom zou ik jou moeten geloven? Ben jij echt wie je zegt te zijn? En wie zegt mij, dat jouw paspoort geen vervalsing is? Het duurde een paar minuten en toen drong de boodschap door: als jij zelf alles en iedereen wantrouwt, waarom zouden anderen jou moeten vertrouwen?
Jablan,je zegt dikwijls wijze woorden.
Maar nu wil ik dat toch wat nuanceren.
En zijn inderdaad een aantal mensen die bij voorbaat alles wantrouwen wat vanuit de overheid komt.
Er zijn echter ook een aantal mensen die bij voorbaat alles als complot theorie,wappie denken en trollen bestempelen wat afwijkt van hun denkwijze/idee en alles wat afwijkt van de door de overheid gemelde zaken.
Dus het werkt naar twee kanten,en is naar mijn idee allebei fout.
Ieder zijn idee/denkwijze natuurlijk,maar zouden we niet eens moeten stoppen met elkaar voor van alles te betichten zoals het geven van fake info,foute links,enz? alleen maar omdat we er anders over denken?
Dat heeft dus niets meer met discussie en uitwisselen van nieuws en ideeen te maken.
Verder nog een update over onze vriendin die met een gebroken heup in het ziekenhuis terecht kwam.
Gelukkig gelijk geopereerd en daarna dus naast iemand terecht gekomen die corona had in het ziekenhuis.
Effect;100 km verder gebracht in een voormalig ziekenhuis wat nu een soort quarantaine kamp is terwijl haar man (91) alleen thuis is.
Ze wilde wel bellen,maar de telefoon batterij was leeg,ze kon uiteraard niet bij het stopcontact komen en met een hoop gedoe mochten de kinderen een verlengsnoer brengen zodat ze nu dus haar man weer kan bellen.
Uiteraard klein leed vergeleken bij de andere ellende die dit virus veroorzaakt,maar het tekent wel de paniek en onzinnige regels die we nu hebben.
Overigens hebben beiden (tot nu toe) geen klachten.
Pas over drie dagen kan hij getest worden en krijgt dan hopelijk de volgende dag de uitslag,en dan mogen ze elkaar misschien weer zien.
En jullie maken je druk of iemand zijn of haar stelling wel onderbouwd of de juiste link geeft?????

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
27 dec 2021 20:48
Anderen verwijten slaafs het OMT te volgen, dát is een fijne manier van discussiëren, zeker? En dan nu ineens de vraag stellen of iemand hier iets inhoudelijk kan duiden? U stelt alleen maar vragen, begrijp ik?
16again schreef:
27 dec 2021 17:25
Portugal heeft de hoogste vaccinatiegraad ter wereld, welke conclusies kunnen we hieruit trekken?
En welke conclusie kunnen "we" dan hieruit trekken?
Mijn conclusie is, dat de huidige vaccins niet DE oplossing zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

DE oplossing?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar we moeten het er mee doen. Simpel.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 21:06
Ieder zijn idee/denkwijze natuurlijk,maar zouden we niet eens moeten stoppen met elkaar voor van alles te betichten zoals het geven van fake info,foute links,enz? alleen maar omdat we er anders over denken?
Dat heeft dus niets meer met discussie en uitwisselen van nieuws en ideeen te maken.
(…)
En jullie maken je druk of iemand zijn of haar stelling wel onderbouwd of de juiste link geeft?????
Sorry hoor SS, maar je slaat de plank volkomen mis. Je redeneert net zo hard vanuit je eigen aannames. Jij denkt dus blijkbaar dat het wijzen op fakenews, het vragen om onderbouwing en het benoemen van de onjuistheid van gegeven links gebeurt “alleen maar” omdat iemand er anders over denkt? Wat een onzin…

Je laat hier overduidelijk zien datgene te doen wat je de ander verwijt.

En ja, juist die dingen die jij bestrijdt hebben álles met een goede discussie te maken.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 dec 2021 20:16
Iemand lasterneuroloog noemen. Dan ben je zelf in ieder geval geen haar beter.
Dat standpunt is natuurlijk alleen maar juist als jij wél kunt aantonen dat hij géén lasterneuroloog is. Als je dat niet kunt, ben je zelf in ieder geval geen haar beter.
16again schreef:
27 dec 2021 21:06
Mijn conclusie is, dat de huidige vaccins niet DE oplossing zijn.
Wow. Is er iemand die daar anders over denkt dan?

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 21:06
(...) Verder nog een update over onze vriendin die met een gebroken heup in het ziekenhuis terecht kwam.
Gelukkig gelijk geopereerd en daarna dus naast iemand terecht gekomen die corona had in het ziekenhuis.
Effect;100 km verder gebracht in een voormalig ziekenhuis wat nu een soort quarantaine kamp is terwijl haar man (91) alleen thuis is.
(...)
Een trieste gang van zaken is dat wel, maar was dat in Nederland? Volgens mij worden coronapatiënten hier niet met andere patiënten op een kamer verpleegd. Van een voormalig ziekenhuis dat als quarantainekamp is ingericht heb ik ook nog nooit gehoord.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 dec 2021 21:35
16again schreef:
27 dec 2021 20:16
Iemand lasterneuroloog noemen. Dan ben je zelf in ieder geval geen haar beter.
Dat standpunt is natuurlijk alleen maar juist als jij wél kunt aantonen dat hij géén lasterneuroloog is. Als je dat niet kunt, ben je zelf in ieder geval geen haar beter.
Als beide kanten modder gooien, en ik doe daar niet aan mee, dan maakt dat het verschil
Moneyman schreef:
27 dec 2021 21:35
16again schreef:
27 dec 2021 21:06
Mijn conclusie is, dat de huidige vaccins niet DE oplossing zijn.
Wow. Is er iemand die daar anders over denkt dan?
(boosteren boosteren boosteren hoor ik gelijk nagalmen)

Als iedereen ervan overtuigd is dat vaccin niet DE oplossing is, dan kunnen we wel wat minder effort stoppen in pogingen om de laatste paar procenten ook te prikken. Die pogingen hebben als bijwerkingen dat ze nogal wat tweedeling veroorzaken.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 dec 2021 21:49
Als beide kanten modder gooien, en ik doe daar niet aan mee, dan maakt dat het verschil
Maar je doet er natuurlijk wél aan mee. Tenzij je alsnog met het gevraagde bewijs.
16again schreef:
27 dec 2021 21:49
Als iedereen ervan overtuigd is dat vaccin niet DE oplossing is, dan kunnen we wel wat minder effort stoppen in pogingen om de laatste paar procenten ook te prikken. Die pogingen hebben als bijwerkingen dat ze nogal wat tweedeling veroorzaken.
Rare redenering. Ook als de vaccins (een onderdeel van) EEN oplossing zijn, stop je daar veel effort in.

Zodra je over “DE oplossing” gaat praten, gaat het al fout natuurlijk.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
27 dec 2021 21:49
Als beide kanten modder gooien, en ik doe daar niet aan mee, dan maakt dat het verschil.
Iemand verwijten slaafs het OMT te volgen, hoe noemt u dat dan?
16again schreef:
27 dec 2021 21:49
(boosteren boosteren boosteren hoor ik gelijk nagalmen)
U vroeg zich eerder vanavond nog af of iemand hier een inhoudelijk oordeel kon geven. De schrijver van een gefundeerde factcheck diskwalificeerde u als "geen medicus, laat staan viroloog of vaccinoloog."
Dat weerhoudt u er niet van om zelf nu weer het boosteren in twijfel te trekken.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
27 dec 2021 21:29
DE oplossing?
De mensen die voor en de mensen die tegen de vaccinatie zijn zullen het niet eens worden.
Misschien ooit als duidelijk is geworden wat beter was.
tot die tijd:respecteer elkaars mening,of is dat te veel gevraagd?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 22:12
tot die tijd:respecteer elkaars mening,of is dat te veel gevraagd?
Ga je dan vanaf nu zelf ook het goede voorbeeld geven? Ter overdenking: het steeds aan anderen vragen om respect kan behóórlijk respectloos zijn.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scharrelschipper

En welk voormalig ziekenhuis is dat quarantainekamp dan wel? En haar echtgenoot zou sowieso alleen thuis zijn, als zij in het ziekenhuis is opgenomen.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
27 dec 2021 22:03
16again schreef:
27 dec 2021 21:49
Als beide kanten modder gooien, en ik doe daar niet aan mee, dan maakt dat het verschil.
Iemand verwijten slaafs het OMT te volgen, hoe noemt u dat dan?
ja-knikker.
Na 6 maanden boosteren?? Ja !
Enkele dagen later: Na 3 maanden boosteren?? Ja !

Erthanax schreef:
27 dec 2021 22:03
U vroeg zich eerder vanavond nog af of iemand hier een inhoudelijk oordeel kon geven. De schrijver van een gefundeerde factcheck diskwalificeerde u als "geen medicus, laat staan viroloog of vaccinoloog."
Je kunt je ook afvragen waarom ik dat doe.
Als ik hier een link plaats, dan is de schrijver statisticus ipv viroloog. (en wie kan er beter door cijfers ploegen ??)
Of de schrijver is neuroloog ipv viroloog.
Waarom zou ik iets soortgelijks niet op mogen merken, bij een link die iemand anders aandraagt?
Erthanax schreef:
27 dec 2021 22:03
...Dat weerhoudt u er niet van om zelf nu weer het boosteren in twijfel te trekken.
Booster zal vast wat helpen. Maar uit Portugal is mij duidelijk dat vaccin/booster nog niet DE oplossing is. En dat was de context van mijn reactie.
Israel begint alweer aan de volgende booster campagne, prik 4.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 21:06
En jullie maken je druk of iemand zijn of haar stelling wel onderbouwd of de juiste link geeft?????
Voor de zoveelste keer, JA, als iemand hier zaken post alsof het feiten zijn, dan maken we ons druk of de claim dat iets een feit zou zijn onderbouwd is.

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
27 dec 2021 14:23
Monteiro.E schreef:
27 dec 2021 14:21
U leest alleen wat u wilt lezen, maar geen moeite...alles is hier gewoon open en kan je leven zoals een mens wilt leven. U ook in Nederland?
Wat een non-antwoord. Leg dan eens uit waarom Portugal wordt gezien als coronavrij. Erthanax onderbouwt zijn stelling, jij niet.
Joh... dat was een paar maanden geleden in Kaap-Verdië exact zo, of weet je dat niet meer? :wink:

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 dec 2021 22:41
Erthanax schreef:
27 dec 2021 22:03
16again schreef:
27 dec 2021 21:49
Als beide kanten modder gooien, en ik doe daar niet aan mee, dan maakt dat het verschil.
Iemand verwijten slaafs het OMT te volgen, hoe noemt u dat dan?
ja-knikker.
Na 6 maanden boosteren?? Ja !
Enkele dagen later: Na 3 maanden boosteren?? Ja !
Dat is weer eens geen antwoord op de vraag.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
27 dec 2021 22:12

De mensen die voor en de mensen die tegen de vaccinatie zijn zullen het niet eens worden.
Helemaal mee eens. :wink:

Discussiëren over wel of geen vaccinatie nemen is te vergelijken met een discussie aangaan over een geloof, ook daarover is nog nooit gelijkgestemdheid ontstaan, al probeert men dat al eeuwen.

Dit topic zou dus tot het einde van het bestaan van dit consumenten forum actief kunnen blijven, als de deelnemers zich tenminste aan de spelregels van dit deel 4 van het topic zouden houden, maar dit terzijde.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 dec 2021 22:54
16again schreef:
27 dec 2021 22:41
Erthanax schreef:
27 dec 2021 22:03
Iemand verwijten slaafs het OMT te volgen, hoe noemt u dat dan?
ja-knikker.
Na 6 maanden boosteren?? Ja !
Enkele dagen later: Na 3 maanden boosteren?? Ja !
Dat is weer eens geen antwoord op de vraag.
Ik verweet het niet iemand, ik verweet het de meerderheid.
En dat lijkt me gewoon een constatering van een feit, heeft niets met modder gooien te maken

Gesloten