LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] roy martina

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
joop4

Re: roy martina

Ongelezen bericht door joop4 »

In het Geneeskundig Adres boek (Nijgh-Periodieken) komt een Martina voor onder code S61 (mondziekten en kaakchirurgie) en dat is deze r. martina niet. . Het BIG nr dat op dit forum circuleert lijkt mij verzonnen.
Al je op internet rondkijkt dan is hij vele malen äfgestudeerd 1981, 1983 en ook wordt 1987 genoemd. Er wordt nimmer een universiteit (wellicht in Magnetoland?) genoemd want dan is het immers zo in het afstudeerregister na te trekken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hij is BIG-geregistreerd als arts en mag zich dat dan ook noemen. Het kostte mij 2 minuten zoeken via openbare informatie op het net.
Dus een onderzoeksprogramma als TROS-radar zou eigenlijk zijn zaakjes iets beter op orde moeten hebben.
Roy Martina heeft GEEN Nederlandse licentie, dus GEEN arts!

Gast

In het Geneeskundig Adres boek (Nijgh-Periodieken) komt een Martina voor onder code S61 (mondziekten en kaakchirurgie) en dat is deze r. martina niet. . Het BIG nr dat op dit forum circuleert lijkt mij verzonnen.
Al je op internet rondkijkt dan is hij vele malen äfgestudeerd 1981, 1983 en ook wordt 1987 genoemd. Er wordt nimmer een universiteit (wellicht in Magnetoland?) genoemd want dan is het immers zo in het afstudeerregister na te trekken.
Het BIG nummer is zeker niet verzonnen.
Als je gegevens invoert in het BIG register is hij dus wel geregistreerd.
Ik heb het zelf ook gedaan en het volgende resultaat werd weergegeven:

Bron: http://www.bigregister.nl/ned/index.html
BIG-register zoekresultaat

Onderstaande beroepsbeoefenaar is ingeschreven in het BIG-register.

Naam: R.M. Martina
BIG-inschrijfnummer: 39056627501
Beroepsgroep: artsen

Beperking: geen

Overigens heeft het Alumnibureau in Utrecht bevestigd dat R.M. Martina daar Cum Laude is afgestudeerd (1970-1978).

Met de praktijken van Martina ben ik het niet eens, laat dat duidelijk zijn.

yaroon

Ongelezen bericht door yaroon »

In tegenstelling tot wat "gast" beweert, is het niet zo eenvoudig om in het BIG-register te zoeken. De persoon die gezocht heeft, kent dus het BIG-registratienummer dat hier op de site circuleert?
Zo´n nummer ligt niet zomaar op straat.
Zelfs de site vermeldt dat het niet eenvoudig is. Het is meer bedoeld voor werkgevers e.d.
Zonder BIG-registratienummer krijg je in ieder geval niet de gegevens naar boven.

Dit is een manier om anderen zand in de ogen te strooien, of mensen aan het twijfelen te brengen.

Zelfs al zou Roy Martina een geregistreerd arts zijn, dan nog stelt hij de medische wetenschap ter discussie, zonder er gefundeerd wetenschappelijk bewijs tegenover te stellen

Het ter discussie stellen is niet het probleem; dat doen wetenschappers voortdurend.

Als je komt op het vlak van het wetenschappelijke bewijs, speel je hem in de kaart.
Wie de site van Roy kent en zijn boeken leest, weet immers dat hij wel verwijst naar betrouwbare onderzoeken.
De onderzoeken worden echter op een dusdanige wijze gebruikt, dat het je aan het denken zet.
Van wetenschap is dan al geen sprake meer. Je gaat dan af op je gevoel.

Wie een kijkje neemt op de site http://www.kwakzalverij.nl
(Reeds meerdere malen genoemd) zal misschien niet direct de naam van Roy tegenkomen, maar zijn praktijken komen - dat moet gezegd - wel erg overeen.

Wellicht niet geoorloofd, maar ik citeer hieronder uit een artikel, oorspronkelijk afkomstig van de website http://www.quackwatch.com

Het artikel is vertaald door J.P. van den Bergen en te vinden op de Nederlandse site:

============
De meeste mensen denken dat kwakzalverij er makkelijk uit te pikken is. Vaak is dat niet het geval. De promotors houden de schijn van wetenschap op. Ze gebruiken wetenschappelijke termen en citeren (juist of onjuist) wetenschappelijke verwijzingen. De mensen die praatprogramma’s presenteren verwijzen naar hen als waren zij experts of “wetenschappers die hun tijd vooruit zijn”. Het woord kwakzalver zelf helpt hen bij hun camouflage omdat het ons doet denken aan een vreemdsoortig figuur die slangenolie verkoopt vanuit een huifkar. Maar vandaag de dag koopt geen zinnig mens toch nog slangenolie?

Slangenolie verkoopt wellicht de laatste tijd dan niet meer zo goed. Maar acupunctuur? “Organisch” voedsel? Haaranalyse? Het laatste dieetboek? Megavitaminen? Stresspreparaten? Cholesterol verlagende theesoorten? Homeopathische middelen? Magneten? Geneeskrachtig voedsel tegen AIDS? Of oppep injecties? De handel neemt een geweldige vlucht voor kwakzalvers. Hun jaarlijkse aandeel loopt in de miljarden! Middelen ter vermindering van ouderdomsvlekken , immuniteit bevorderende middelen, waterzuiveraars, “voedingssupplementen”, systemen om de chemie van het lichaam in balans te brengen , speciale diëten voor artrose. Hun productenlijst is eindeloos.

Wat verkoopt is niet de kwaliteit van hun producten maar hun kunst om hun publiek te beïnvloeden. Aan hen die pijn hebben beloven ze verlichting. Aan de ongeneeslijk zieken bieden ze hoop. Tegen de “voedingsfreaks” zeggen ze “Wees er zeker van dat je genoeg krijgt”. Tegen een publiek dat zich zorgen maakt om het milieu zeggen ze: “Koop natuurlijke spullen” Om kort te gaan, ze beloven een betere gezondheid en een langer leven. Moderne kwakzalvers bereiken de mensen door in te spelen op hun emoties.

===================

Wie Roy eens in het echt gezien heeft, ziet dat hij een charismatische persoonlijkheid is, die een hele zaal met zgn. affirmaties op kan zwepen.

Dat is zeker een gave.
Juist omdat hij goed kan inspelen op gevoelens, zal het uitermate moeilijk zijn om een discussie van hem te winnen.

Gast

Dit is een manier om anderen zand in de ogen te strooien, of mensen aan het twijfelen te brengen.
Yaroon,

Je beschuldigt mij onterecht. Ik heb er namelijk geen enkel belang bij anderen zand in de ogen te strooien, of aan het twijfelen te brengen.
En wie ben jij om daarover te oordelen!!

Kennelijk gaat het zoeken naar informatie je niet goed af.

Als je het internet raadpleegt kom je er al snel achter dat Roy Martina geboren is op 29 september 1953. Zijn voorletters zijn "R.M" Met die gegevens kun je dus heel simpel het BIG nummer krijgen.

Laat je beschuldigingen de volgende keer achterwege svp

Gast

Wie een kijkje neemt op de site www.kwakzalverij.nl
(Reeds meerdere malen genoemd) zal misschien niet direct de naam van Roy tegenkomen, maar zijn praktijken komen - dat moet gezegd - wel erg overeen.
Yaroon,

Ook op de site van http://www.kwakzalverij.nl kun je blijkbaar niet goed zoeken.

Het onderstaande artikel komt van die site:
Daar komt toch duidelijk de naam van Roy Martina in voor!!!!!
In het Nederlands Tijdschrift tegen de Kwakzalverij van maart 2004 werden de praktijken van de Italiaanse Nederlander Bruno Santanera en zijn ontmaskering door het TV-programma Radar uitgebreid besproken. De in de Tellsell-uitzendingen (TV-reclame) gedane medische claims waren de Reclame Code Commissie te gortig en de commercial, waarin ook Tineke de Nooij prominent aanwezig was, werd verboden. De verkoop van zijn wondermiddel, de ‘Biostabil 2000 hanger’ met magnetische werking, is kennelijk nog steeds profijtelijk, want inmiddels hebben De Nooij en haar ‘Latin lover’ Bruno de commercial aangepast: de medische claims over schildklierziekten, vermoeidheid, blaasontsteking, migraine en impotentie hoor je vrijwel niet meer, maar men heeft nu als wetenschappelijk kroongetuige Roy Martina van stal gehaald. Deze charlatan, eens door Ivo Niehe uitgebreid ontvangen in zijn TV Show als ‘uitvinder’ van duizenden medicijnen, wordt door De Nooij aangekondigd als ‘regulier arts’ (wat een provocatie!). Hij mag als kip zonder kop oreren over de ‘magneettherapie’. Hij beantwoordt ook vragen van een verzameling opgetrommelde simpele zielen, die allen de Biostabil met veel succes gebruiken. Martina, die steevast als arts wordt aangekondigd, maar nooit verder kwam dan 'basisarts', verwierf in het verleden bekendheid met zijn ‘vitaliteitstherapie’, maar is ook acupuncturist en kinesioloog. Dan weet u het wel...

Gast

Martina, die steevast als arts wordt aangekondigd, maar nooit verder kwam dan 'basisarts'

basisarts= ARTS!

Gast

basisarts= ARTS!
Klopt, maar inhoudelijk niet hetzelfde!

Gast

nee inhoudelijk zeker niet hetzelfde, maar een basisarts mag zich volgens de wet WEL arts noemen. en mag zich dus naar de buitenwereld zo profileren!

Gast

nee inhoudelijk zeker niet hetzelfde, maar een basisarts mag zich volgens de wet WEL arts noemen. en mag zich dus naar de buitenwereld zo profileren!
Dat is juist.
Dat zegt toch ook niemand.
Dus wat bedoel je dan?

koosje

Ongelezen bericht door koosje »

NEI is een poging van Roy Martina geweest (Jawel, die van de biostabiel tell sell reclame, commercie, commerice) om het succes van NLP te copieren (andere zouden zeggen stelen) zonder voor de rechten te hoeven betalen.

NEI klinkt leuk op papier, maar in de praktijk werkt het niet. De mensen die ik ken die jarenlang NEI gedaan hebben (want in tegenstelling tot NLP duurt NEI net zo lang als u geld in uw portemonnee heeft) zijn nog steeds nare en chagerijnige mensen. Roy Martina zegt NEI verkocht te hebben, maar in de praktijk is hij door ruzies en domheid NEI kwijtgeraakt aan voormalige zakenpartners die nu failliet zijn. Dat u maar even weet hoe goed onderbouwd een en ander is.

Helaas beginnen de heren nu aan een NLP plus programma. Op basis van bovenstaande zou ik zeggen: mijd deze charlatans ten alle tijden.

Peter Langen

Ongelezen bericht door Peter Langen »

Twee weken terug heb ik een MRI scan -moeten- ondergaan (met magneten diagnostiseren) en daarna hen ik twee dagen met hoofdpijn gelopen. Een vriendin heeft me toen een magneet geleend (Nikken), en na drie uur was de pijn weg.
Met biostabiel heb ik geen ervaring, maar ik vind het naief om te denken dat magneten geen invloed zouden hebben op de gezondheid. Oordeel er maar een eind op los, als je daar behoefte aan hebt die Matina is zo gek nog niet... een verpleegkundige (wat dat dan ook zeggen mag)

Peet Langen

Ongelezen bericht door Peet Langen »

Ook ik ben BIG geregistreerd, maar het kost me moeite om die registratie ongedaan te maken...
In het huidige gezondheidszorgbeleid wil ik niet als hulpverlener geregistreerd staan.
'Fantastisch' hoe al die gevallen van kanker bijv. met chemo e.d. 'genezen' kunnen worden. Maar hoe komt het toch dat er zoveel meer gevallen van kanker bijkomen? wegsnijden of doodstralen en dan het bos in, zonder de oorzaak ooit aan te pakken???
Vreemd dus eerder voor mij dat een mens als ROY MARTINA nog steeds geregistreerd staat als ARTS binnen de BIG- wet.
Het lijkt alsof hij daarmee nog mee zou draaien in het huidige gezondheidszorgbeleid... (gelukkig weet ik beter :)

Gast

Vreemd dus eerder voor mij dat een mens als ROY MARTINA nog steeds geregistreerd staat als ARTS binnen de BIG- wet.
Dat is het juist: HIJ IS NIET GEREGISTREERD!

Gast

NEI klinkt leuk op papier, maar in de praktijk werkt het niet. De mensen die ik ken die jarenlang NEI gedaan hebben (want in tegenstelling tot NLP duurt NEI net zo lang als u geld in uw portemonnee heeft) zijn nog steeds nare en chagerijnige mensen. Roy Martina zegt NEI verkocht te hebben, maar in de praktijk is hij door ruzies en domheid NEI kwijtgeraakt aan voormalige zakenpartners die nu failliet zijn. Dat u maar even weet hoe goed onderbouwd een en ander is.

Helaas beginnen de heren nu aan een NLP plus programma. Op basis van bovenstaande zou ik zeggen: mijd deze charlatans ten alle tijden.
AVN is failliet gegaan. Alles is overgegaan naar Andromeda (vriendje Martina en ook van Ratelband). Heb je meteen alles in 1

Gast

De belgen gaan zich er ook mee bemoeien, zeker aandelen in de zaak!???

Gast

Deze quote las ik op de website van Roy Martina. Hij schrijft hier over het vermoeidheidssyndroom, ook wel ME of CVS genoemd.
Wanneer echter vermoeidheid chronisch is geworden dan is een andere strategie nodig omdat de bijnieren volledig uitgeput zijn en weer geregenereerd moeten worden. Dan is het beter om niet zelf te dokteren, omdat de valkuil van een teveel aan rust en rustig aan doen om de hoek ligt. Ga liever naar een alternatief arts of een OMEGA Health therapeut of andere alternatieve therapeut. Je moet namelijk leren om je grenzen weer stap voor stap te verschuiven en ondertussen je reserves weer op te bouwen.
Ik vind het schandalig hoe hij hier over de ruggen van patienten reclame maakt voor zijn therapieen terwijl recent onderzoek aantoont dat cognitieve gedragstherapie 70% kans op genezing biedt!
dat vind je dus NIET bij een alternatieve, maar bij een gedragstherapeut; dat is een Psycholoog!
Deze is degelijk opgeleid en heeft een BIG-registratie!
Dat kun je van de MArtina - therapeuten niet zeggen!

Gast

Dat is het juist: HIJ IS NIET GEREGISTREERD!
Heb je een uitzending gemist?

Rectificatie was echt duidelijk op TV.

Hij is dus wel degelijk een ARTS.

En nu terug naar je mand met voldoende Prozac of Cypramil, wordt je lekker rustig van :!:

eerst eens een gedegen en goed onderzoek plegen voordat je Raaskalt. Geldt ook voor RadaR!

LEX

Gast

En nu terug naar je mand met voldoende Prozac of Cypramil, wordt je lekker rustig van

eerst eens een gedegen en goed onderzoek plegen voordat je Raaskalt. Geldt ook voor RadaR!

LEX
Volgens mij is het bovenstaande ook raaskallen.
Laten we op dit forum op een nette manier met elkaar "praten" svp!!

Gast

van de website van Roy Martina:
Een Russische onderzoeker, Mirzakarim Norbekov, heeft onderzoek gedaan in een klooster waar ze opmerkelijke resultaten hebben geboekt met patiënten met allerlei zware chronische ziekten (het boek is helaas alleen nog in het Russisch verkrijgbaar). Een belangrijk onderdeel van de therapie is dat iedereen moet glimlachen, met de nadruk op moeten. Ook bezoekers zijn verplicht te glimlachen. Het blijkt - ook al gebeurt het onder dwang - een van de meest helende invloeden te hebben. Een glimlach is de fysieke representatie van geluk en vreugde. Geen enkel ander deel van het lichaam heeft met zo’n simpel gebaar zo’n diep effect op het lichaam, het heeft namelijk een direct effect op de hypothalamus waar de endorfines worden geproduceerd. Endorfines verlichten pijn en geven een gevoel van plezier en welzijn. Door te glimlachend denken de hersenen dat het goed gaat en produceren endorfines waardoor we ons beter voelen en de genezing versnelt. Probeer het eens, glimlach 10 seconden en je zult een verschil ervaren.
Glimlachen? van zo'n bericht moet ik gewoon heel HARD lachen.
Die Russische onderzoekers toch. en waar zou Roy Russisch geleerd hebben? Hij kan toch ook alles.

Gesloten