LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN MLM Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

capullo

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door capullo »

Selling dreams, that's almost the oldest profession. They play with your emotions and your hopes.

If it sounds too good to be true, guess what?

Lottery tickets have better odds

Student_G

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Student_G »

Beste Student26,

Ik heb geen preciese bedragen van de opsplitsing, maar een algemene verdeling van het inschrijfgeld heb ik wel (van ACN dan)

Bij het inschrijfgeld zit inclusief: Een starterskit met info, dvd, inschrijfformulieren voor klanten en nieuwe vertegenwoordigers, een map (met ACN logo uiteraard) waarin al deze spullen zitten, en last but not least. Een bjdrage in de kosten om de liscentie te verkrijgen. Om telefoonabonnementen te mogen aanbieden moet er een liscentie betaald worden (ieder jaar dus ook ieder jaar een bijdrage (geen idee hoe veel dat is, want ik ben nog geen jaar vertegenwoordiger. Als ik binnenkort weer eens in het hoofdkantoor ben zal ik er eens naar vragen) Moet nu weg...

Gegroet

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Er is nog niemand geweest die heeft kunnen uitleggen waar het inschrijfgeld precies heengaat. 400 euro aan administratiekosten gaat er bij mij gewoon niet in. Geef maar een uitsplitsing van de kosten die gemoeid zijn met het inschrijven van een distributeur, dan ben je een stuk beter bezig dan met een simpel "hij wil dit niet hij wil dat niet".
"Er is nog niemand geweest"....zucht, jaja. Kristina, Osiris, Henny E die hebben het allemaal eerder uitgelegd. Dat jij dat niet meer weet is jouw probleem!!!!
Daar gaan we weer voor de slow learners......studentje dus.
Bij Herbalife betaal je als startende distributeur €108, daarvoor ontvang je een IBP oftewel International Business Pack.
De volgende items zitten erin:
*4 voedingsprodukten t.w.v. €125
*Een werkmap (het bedrijf, de marketing plan, hoe ga je te werk in het kort, hoe doe je je administratie, als je meteen wilt investeren hoe gaat dat in zijn werk)
*Een cd-rom
*Een licentie
*promotiemateriaal

De sponsor verdient niks aan de IBP en ook niet aan de trainingen!!!!!!!!
Het trainingsgeld gaat naar het hotel: huren van de zaal waar de training wordt gegeven, de lunch en eventueel diner. Totale bedrag van €75 (incl: 2x training en 3 maaltijden)

Zo, en nu weer terug naar topic MLM! :roll:

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Fake it till you make it !!!!!
dan doe je het goed

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Bij het inschrijfgeld zit inclusief: Een starterskit met info, dvd, inschrijfformulieren voor klanten en nieuwe vertegenwoordigers, een map (met ACN logo uiteraard) waarin al deze spullen zitten, en last but not least. Een bjdrage in de kosten om de liscentie te verkrijgen.
Ok, de laatste is dus het bedrag waar het feitelijk om gaat, want een stapeltje info en formulieren kost ACN zo goed als niets. Hoe weet je zo zeker dat dat bedrag bestemd is voor het betalen van de licentie, en dat het daar daadwerkelijk aan gespendeerd wordt? Waarom moet een winstgevend bedrijf (dat is ACN toch wel neem ik aan?) haar licentiekosten laten ophoesten door hun eigen distributeurs??? De distributeur ziet er in feite niets voor terug.
"Er is nog niemand geweest"....zucht, jaja. Kristina, Osiris, Henny E die hebben het allemaal eerder uitgelegd. Dat jij dat niet meer weet is jouw probleem!!!!
Ik heb hier nog nooit een precieze verklaring gezien voor ten eerste de hoogte van het bedrag en ten tweede voor de manier waarop het uitgegeven wordt en/of verwerkt wordt in de boekhouding.
Bij Herbalife betaal je als startende distributeur €108, daarvoor ontvang je een IBP oftewel International Business Pack.
De volgende items zitten erin:
*4 voedingsprodukten t.w.v. €125
Let wel, verkoopprijzen...
*Een werkmap (het bedrijf, de marketing plan, hoe ga je te werk in het kort, hoe doe je je administratie, als je meteen wilt investeren hoe gaat dat in zijn werk)
*Een cd-rom
*Een licentie
*promotiemateriaal
Zo goed als geen kosten dus. Blijkbaar gaat het bij HL dus naar een eerste voorraadje producten. Hoewel er flink gediscussieerd kan worden over de waarde van deze producten kan ik me hier wel in vinden, je hebt er als distributeur in ieder geval iets bruikbaars voor terug. Ik gaf ook al aan dat mijn stelling niet op alle MLM's betrekking heeft.

Het valt me wel op dat met name bij telecom-MLM's de inschrijfbedragen behoorlijk hoog zijn. Iemand die daar een verklaring voor heeft?

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat bellen met Oma zo duur is naatuurlijk.

Jantje.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Blijkbaar gaat het bij HL dus naar een eerste voorraadje producten.
Nee Student, dat zie je wéér fout.
De produkten zijn voor eigen gebruik, ze zijn niet bedoeld om door te verkopen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Nee Student, dat zie je wéér fout. De produkten zijn voor eigen gebruik, ze zijn niet bedoeld om door te verkopen.
Dat snap ik ook wel gast. Je kan ze doorverkopen als je dat wilt, of ze er nou voor bedoeld zijn of niet. Wat maakt het uit of je die eerste set verkoopt en daarna voor eigen gebruik inkoopt of andersom, geen moer natuurlijk. Heeft dus niets te maken met verkeerd zien.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft dus niets te maken met verkeerd zien.
Daarvoor moet je bij Hans Anders zijn.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Daarvoor moet je bij Hans Anders zijn.
Kijk kijk, gratis mond-op-mond reclame...

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Geregistreerd op: 30-5-2004
Totaal berichten: 957
[0.37% van het totaal / 3.28 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van student26

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt me wel op dat met name bij telecom-MLM's de inschrijfbedragen behoorlijk hoog zijn. Iemand die daar een verklaring voor heeft?
Omdat de investeringen voor het moeder bedrijf vele malen hoger liggen dan wanneer je producten aanbied.

Hoe kan het student dat er ruim 960 euro wordt uitbetaald aan de upline terwijl een nieuwe rep er maar 399 moet betalen. Zeg me niet dat het uit de verliezers komt want als er niet gekwalificeerd wordt krijgt de upline geen cent ;-)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Omdat de investeringen voor het moeder bedrijf vele malen hoger liggen dan wanneer je producten aanbied.
Wat ik van MLM'ers hier heb begrepen die bij een product-MLM zitten komen veel van de producten uit eigen fabrieken. Lijkt me dat dus ook daar grote investeringen in worden gedaan. Dat kan de reden dus niet zijn.

Daarnaast is het ook gewoon vreemd dat de distributeurs op moeten draaien voor de investeringen van het winstgevende moederbedrijf.
Hoe kan het student dat er ruim 960 euro wordt uitbetaald aan de upline terwijl een nieuwe rep er maar 399 moet betalen. Zeg me niet dat het uit de verliezers komt want als er niet gekwalificeerd wordt krijgt de upline geen cent
Hoe bedoel je er wordt 960 euro uitbetaald? Wanneer wordt dat uitbetaald?

hoera

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door hoera »

hij bedoelt ermee wanneer iemand start en 399 euro heeft betaald en daarbij 6 klanten binnen 30 dagen werft dan worden er bonussen uitgekeerd aan de uplines. Dit is volgens hem 960,- euro totaal .Kan nu ook want ze maken meer omzet. En vele zijn gestopt waarbij ze geen commissies aan meer hoeften betalen. Plus de verlengingskosten p.j zijn 170 euro plusminus. 3 keer per jaar in europa een groot evenement waar bij een ticket 120,- euro per vertegenwoordiger kost.Daar komen bij elk evenement rond 5000 man. Voor acn kosten die evenementen echt geen 600.000 euro (1,3 miljoen gulden) Dat is het entree opbrengst. 3 keer per jaar is 1.8 miljoen euro op jaar basis. Laat het de helft kosten. Per jaar zo'n 900.000 euro winst op.

verder al die mensen die niet binnen 30 dagen 20 klanten hebben hebben ze weer 399,- euro. (-kosten het tas). Zijn er veel van.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is student al tich keer uitgelegd maar zo zie je maar weer hoe selectief hij leest. Dat er meer word uitgekeerd dan ingelegd doet zijn zaak geen goed, dus pretendeert hij maar het niet te weten.
En weten doet hij het, want hij zegt toch zelf dat hij het allemaal onderzocht heeft?!

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

tich
De juiste spelling is "tig". Het is nl afgeleid van tientallen, zoals twintig en dertig.
Valt me van je tegen Rene.

8)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Dat is student al tich keer uitgelegd maar zo zie je maar weer hoe selectief hij leest. Dat er meer word uitgekeerd dan ingelegd doet zijn zaak geen goed, dus pretendeert hij maar het niet te weten.
En weten doet hij het, want hij zegt toch zelf dat hij het allemaal onderzocht heeft?!
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar de schrijver had er even niet bij vermeld over welk bedrijf het nu ging. En daarbij, ik wilde graag dat hij het zelf zou toelichten zodat ik mijn argumentatie beter kan opzetten. Daarbij zijn we inmiddels ook al weer een jaar verder en zijn de compensatieplannen die ik hier heb wellicht deels aangepast.

Overigens denk ik dat de andere schrijver een aardig eind in de goede richting komt. De schrijver waarop ik reageerde vermeldde in zijn bericht dat ik niet moet aankomen met de verliezers omdat deze geen inkomsten voor de upline genereren. Alleen hoeft dat natuurlijk niet. Op het moment dat iemand niet aan de eisen voldoet zorgt die niet voor een bonus voor de upline, maar het door hem betaalde inschrijfgeld is natuurlijk wel beschikbaar voor het uitbetalen van bonussen. Overigens heb ik deze vraag lang lang geleden op dit forum volgens mij ook al beantwoord.

Gast

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

maar het door hem betaalde inschrijfgeld is natuurlijk wel beschikbaar voor het uitbetalen van bonussen
Dus niet want die worden nou juist niet uitbetaald indien iemand niet kwalificeerd! De rep krijg geen geld en de gehele upline ook niet!

Hoezo bonussen ??

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: ACN MLM Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

Dus niet want die worden nou juist niet uitbetaald indien iemand niet kwalificeerd! De rep krijg geen geld en de gehele upline ook niet!
Hoezo bonussen ??
Snap je het nou niet? Ik leg het toch vrij simpel uit lijkt me. Maar laten we het dan met een voorbeeld doen. Jij bent distributeur. Je werft 5 mensen. 1 daarvan kwalificeert zich waardoor jij een bonus krijgt. Maar er is dus wel door 5 mensen inschrijfgeld betaald, zodat 2000 euro beschikbaar is om uit te keren.

Gesloten