LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Ja mensen

Heb ook een bericht gehad van wanadoo over de up date. Vandaag uitgevoerd. Ben benieuwd. Hij werkt tot nu toe wel maar durf niet te vroeg te juichen
Veel succes iedereen. Miscchien word bellen weer leuk.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook de livebox + telefonie van Wanadoo. Een grote ellende.
Het adsl is goed, maar de telefonie is een groot probleem.
Ik kan vaker niet bellen dan wel. Bijna elke 10 minuten valt de telefoonverbinding weer weg. Het is zelf zo erg, dat als ik met iemand aan het bellen ben, ik die persoon wel hoor maar zij mij niet. Of de lijn wordt zomaar verbroken. Ik kan ook heel vaak mijn familie niet bellen, er wordt steeds gezegd dat ik een verkeerd nummer heb ingetoetst.

Ik heb ook al mailtjes gestuurd naar wanadoo en gebeld, maar niets helpt.
Mijn vraag aan allen die dit lezen is: kun je ook van het abonnement af? Ik heb zoiets van als zij hun afspraken niet nakomen moeten zij het abonnement op mijn verzoek maar stopzetten.

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Hallo allemaal,

We zijn weer een paar dagen verder en zowaar het werkt allemaal nog....
Wel 2x een moment van storing gehad; 1e keer brande het lampje helemaal rechts (driehoekje) constant. Na herstarten (op de wijze zoals ik eerder heb beschreven) opgelost; 2e keer geen kiestoon. Na herstarten ook weer opgelost! Moet wel oppassen dat ik vanaf nu ook niet bij de positievoos hoor..... :roll:

Maar even ter advies twee dingen:
1. Bij het resetten is het belangrijk dat je de computer van te voren helemaal uitzet, zie ook volgende quote:
Er is nieuwe Livebox software. Updaten ging bij mij pas goed nadat ik de computer uitgezet had. Nu maar afwachten of de problemen opgelost zijn.
...en pas weer opstarten nadat de lampjes bij het hoorntje en het @ continue blijven branden!

2. Ben er net achter gekomen dat je sommige gegevens via je configuratie-progje opnieuw moet instellen, zoals je netnummer.

succes!

Mart :)

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

wannadoo is een grote elende . :evil: :twisted: Het is toch niet normaal wat die allemaal met hun klanten doen. Kijk ook maar eens in de rubriek internet, en ga dan na wanadoo live-box.
En de helpdesk is een dikke nul want niemand kan je op een fatsoenlijke manier helpen of ze nemen je niet serieus. groetjes van Henk.

casares

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door casares »

:oops: het ergste is volgens mij de zeer gebrekkige bereikbaarheid .speciaal als er vragen zijn ,die niet voorkomen in de aan geboden lijsten van de help desk. vr gr john rettich

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo gast????

Wat jij heb had ik ook dat ik een vrouw kreeg die zei dat ik een verkeerd nummer had gedraaid. Moet je even in je programma van confrigeren van de livebox je netnummer invoeren dan gaat het goed.
Ik heb vandaag nog geen uitval gehad en kan gewoon bellen er is zeker verbetering aan de gang ieder geval aan mijn kant. Ga zo door

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

Het blijft een beetje rommelen met die box. Maar een andere goede tip als het niet goed gaat is, om in je configuratiescherm je paswoord even opnieuw invullen. Op toepassen klikken en opnieuw onderhandelen.
Dat heeft mij een paar keer uit een schijnbaar hopeloze situatie gered.

Andre Kalsbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2005 12:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Andre Kalsbeek »

Gisteren (zaterdag) de nieuwe software van Wanadoo voor de livebox geinstalleerd. Ging twee keer mis (internet en telefoon werkten maar configuratiescherm van de livebox had allemaal "dode" pagina's). Softwareversie was toen 3202-22013.

Livebox toen maar volledig gereset (kleine knopje naast stroomstekkertje ingedrukt houden tijdens het opnieuw inpluggen van het stekkertje, totdat er drie lampjes branden en het wanadoolampje aangaat). PC uitzetten voordat je dit doet!

Als de livebox weer stabiel brandt (telefoon deed het nog niet), de PC aanzetten en naar het configuratiescherm van de livebox gaan. Daar opnieuw je inloggegevens invoeren en de livebox automatisch zijn software laten ophalen.

Na herstart van de livebox (telefoonlampje gaat nu ook aan) je netnummer invullen bij telefonie en checken welke softwareversie je hebt. Ik heb momenteel versie 3202-2201AD.

Gaat tot heden probleemloos.

Ik wordt voorzichtig optimistisch :o

Ben benieuwd naar de ervaringen met andere livebox-gebruikers na de software-update...

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

LET OP JULLIE FACTUUR VAN WANADOO TELEFONIE EN LEG DIE VAN KPN ERNAAST!!!!!!!!!!!
ER KLOPT NIETS VAN!!! :evil:

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

En wat klopt er dan niet?

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

Vindt het nog steeds niets hoor de telefonie ik heb ook nwe software geinstall. maar vindt de verbinding nod steeds slecht ben er een hele tijd mee bezig geweest voordat ie et weer goed deed en heb vanmorgen toch besloten om van alles af te zien ik neem contact met rechtshulp op en zij gaan dan aan de gang om van het hele gedoe af te komen en dan neem ik gewoon weer kpn en een andere adsl provider. ik ga wel eerst checken welke zodat dit mij niet weer overkomt want ook adsl is soms niet beschikbaar als je probl. met de lbox hebt en dat heb je nogal eens toch????

Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks ok kinderziektes heb je nou eenmaal maar ze zijn ook helemaal niet bereikbaar laten niets van zich horen enz jullie allemaal bekend natuurlijk......

jullie horen hoe het gaat verlopen......

Dennis79

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Dennis79 »

Moest vandaag even Wanadoo hebben. Zit nu al 30 minuten aan de telefoon en......................nog steeds geen reactie!!!!

Al onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek.......ja hoor kost me nu al 3,00 euro..

Kortom ERG SLECHT die helpdesk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Welkom bij de club. Die telefonie helpdesk niet meer bellen. Die nemen toch niet meer op. Schandalig dat ze dat niet even laten weten en iedereen geld uit de zak kloppen met niet uitgevoerde diensten. Je kan je afvragen of dat zomaar mag.

henk123

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door henk123 »

ik sluit me aan bij de klagers..

de helpdesk is niet te bereiken.

ik wacht al bijna drie weken op antwoord op mijn vragen via de website
bv installatie van de software op een wat oudere PC.

telefonie valt soms weg. ik kan wel interlokaal bellen maar soms niet lokaal met de mededeling u hebt een niet bestaand nummer gedraaid...???

ik heb een draadloze verbinding maar vanaf de begane grond naar tweede verdieping werkt niet goed (ondanks de verzekering bij aanschaf van het modem dat het geen probleem zou zijn..)
dus draadloos zeker niet doen (bij wanadoo dan)

maar wel voor twaalf maanden genomen dus hoe kom je er van af??

ik ga mijn automatische incasso maar intrekken wegens het niet leveren van de diensten zoals voorgespiegeld..

Ray76

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Ray76 »

Ik heb die ****** gister dus ook geprobeerd te bellen, geen reactie, helemaal niets, mails blijven onopgelost... Hoe kom je aan de nieuwe software ik weet van niets... Ik schijn alleen maar nummers in te toetsen die niet bestaan... :twisted: Kunnen we niet ons abonnement opzeggen omdat wanadoo niet voldoet aan hun beloofde resultaat... En ik **** niet om die 1,55 maar wel omdat ik niet bereikbaar ben of zelf niemand meer kan bellen... 1 grote oplichtingspraktijk daar...

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Als je zogenaamde niet bestaande nummers belt zou je kunnen proberen wat langzamer in te toetsen. Bij mij was het aansluiten van een oude telefoon een oplossing.
Nieuwe software krijg je vanzelf als je een minuut de stroom van die box haalt. Dit zijn geen oplossingen die de problemen verhelpen. Maar misschien dat het wat kan verbeteren.

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Controleren of je netnummer in het configuratiescherm staat ingevuld.
Kan je vinden: Livebox Configuratiescherm - Diensten - Wanadooo telefonie.

ray76

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ray76 »

Hehehehe :lol: , jaja, :? dus ik moet ook nog is een ander toestel gaan gebruiken... Of l a n g z a a m het nummer intoetsen??? Zou wanadoo niet gewoon echt iets kunnen gaan betekenen voor hun KLANTEN en de problemen verhelpen... Of leren hun KLANTEN fatsoenlijk te woord te staan ipv de verbinding verbreken wanneer deze er wel is, of gewoon niet opnemen... En maar geld vangen, want tenslotte strijken ze nu zelf die 0,10 euro zelf op en niet meer de kpn... Kijk zo dom zijn ze eigenlijk nog niet... En dat irritante z eik nummer mogen ze ook wel van die lijn halen... Mijn hero zijn ze allang niet meer, ben ook bezig omdat te kijken of mijn abbo beeindigd kan worden, zodat een andere provider het misschien beter kan aan gaan bieden...

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo mensen,

Nou nou ik kan al gewoon een dag of 5 bellen zonder uitval, dit door de nieuwe opdate, die ik gehad heb.
Op mijn mails heb ik nog steeds geen antwoord.
Maar mag tot heden niet klagen.
Henk 123 je moet even bij je instellingen je netnummer intikken, dan kun je gewoon lokaal bellen, zonder die stem van je heb een nietbestaand nr gedraaid. Of je moet je netnummer ervoor zetten voor je gaat bellen.
Werkt echt.

ferrie

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ferrie »

:evil: nou wij ook z'n fijne live box van wannadoo ,er waren zoveel mogelijk heden.onbeperkt gratis bellen en betaald internetten.Maar wat schets onze verbazing, na dat we die zooi hadden aangesloten kwamen er gelijk al de problemen als je dus belt krijg je te horen dat het een niet bestaand nummer is. HALLO WANNADOO worden jullie eens wakker ,het zijn nummers van mensen die dat nummer al jaren hebben.
:roll: Ik weet niet wie er met dat kabeltje speelt maar echt goed gaat dat niet OKE alle begin is moeilijk! Maar nu de grootste ergenis als wij netjes met een email vertellen wat het probleem is krijgen we geen antwoord op onze vraag.
de incasso blijkt ook al niet te werken want er wordt meer geld afgeschreven dan wat een abonnement eigenlijk kost, dan doen ze ook leukweg het teveel afgehaalde met een volgende afrekening verekenen er wordt niet gevraagt of men dat kan betalen.het is toch zo'n tweekeer het maand bedrag :shock: wij gingen er van uit eens in de maand te moeten betalen.
dus als ik de breinen achter wannadoo een tip mag geven zorg eerst eens dat wat je aanbied ook daadwerkelijk werkt alvorens het op de markt te gooien.heb je ook minder klachten en teleurgestelde klanten,
maar dat is mijn mening.!!!! Kort om het product werkt voor geen meter wat betrefdt de telefonie.


Een zeer teleurgestede klant.


[/b]

Gesloten