LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Michelangelo schreef:dat je niet anders kan zeggen dat hij het nog prima doet (wat hij ook wel doet, met de software van 4 jaar geleden, maar de nieuwe software kan er echt niet meer op)
En dit klopt dus niet. Maar dat kun jij ook niet weten, je bent Windows gewend.

In tegenstelling tot bij Windows, draaidt een oude Mac sneller op het nieuwste OS dan op het lichtere, oudere OS. Bij een PC is het normaal dat een machientje van 500 mhz beter 98SE kan draaien dan XP, bij de Mac is dat niet zo. OS X is juist zo ontworpen, dat zelfs de oudere machines er sneller mee draaien, niet alleen de nieuwste machines.

WWW.WAPS.TK

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door WWW.WAPS.TK »

ONZIN dit allemaal .
Iedereen wilt voor 25 cent op de eerste rang .
Gewoon goed nadenken waarvoor je een PC koopt en wilt gebruiken,
BEN JE NIEUW , JE EERSTE PC .

koop lekker de goedkoopste bij dell of mediamarkt .

en ga dan eens uitzoeken wat je wilt en wat je verwacht van een pc.

DVD/s maken of presentaties , of lekker game .

voor 500 euro heb je bijvoorbeeld een super VideoKaart .

maar voor 500 Euro kan je ook een PC kopen , snapppie .

Ga eerst testen wat je wilt .
succes .

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Bijna nooit een virus op een MAC klopt.

Je ziet ook vrijwle nooit een Lada met pecht.

Is een Lada nou zon perfecte auto?

Nee maar er zijn er niet zoveel.

Een virus voor ee nMAc schrijven is niet leuk omdat het zich niet snel verspreid.

Overigens een echte kenner heeft ze beide staan en is tevreden over allebei op zijn eigen manier.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

96% van de windows bakken een virus?

tja dan is 96% van de gebruikers kennelijk en sukkel. :roll:

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Een virus voor een Mac schrijven is niet leuk omdat het zich niet snel verspreid.
Je vergist je duidelijk in virusschrijvers. Wat is het belangrijkste doel van een virusschrijver ? Bekendheid. Waar haal je meer bekendheid mee, het maken van het 85.765-ste Windows virus, of het EERSTE Mac virus ? Want inderdaad, er bestaat er nog geen 1.

Je vergist je tevens ernstig in de Mac. Er zijn namelijk geen virussen omdat het nog nooit iemand gelukt is een virus te schrijven. Het wordt veel geprobeerd, maar het lukt niemand. Een bedrijf uit Amerika heeft zelfs zo'n vertrouwen in de Mac, dat het een beloning van 50.000 dollar heeft uitgeloofd aan diegene die het eerste Mac virus schrijft.

frigobox

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door frigobox »

mijn keuze gaat naar Apple en IBM, ibm is ten slotte dé computerproducent met de meest geavanceerde technieken!! de G5 van apple is ook ontworpen door IBM. ik kan het je verzekeren werken op een ibm is niet alles windows die alles bestuurd op je computer het zit best anders in elkaar

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

de G5 van apple is ook ontworpen door IBM.
Niet helemaal... IBM heeft alleen meegewerkt aan de processor van de G5, en die hebben ze samen met Apple ontworpen.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Wil je gamen? nieuwste is niet goed genoeg? Koop lekker een high-end pc, dikke videokaart, groot scherm. Kost wat, maar ach, die lui doen alles voor hun pc. 4000 Euri is nog niet genoeg...

Office-applicaties genoeg voor je? Koop gewoon de goedkoopste, celeron-processor of soortgelijk, 1 GHz kom je een heel eind mee. 400 euri leuke start...

Tis maar net hoeveel geld je over hebt.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

unSOUND schreef:En dit klopt dus niet. Maar dat kun jij ook niet weten, je bent Windows gewend.

In tegenstelling tot bij Windows, draaidt een oude Mac sneller op het nieuwste OS dan op het lichtere, oudere OS. Bij een PC is het normaal dat een machientje van 500 mhz beter 98SE kan draaien dan XP, bij de Mac is dat niet zo. OS X is juist zo ontworpen, dat zelfs de oudere machines er sneller mee draaien, niet alleen de nieuwste machines.
Hmmm, beter lezen, ik had het niet over een nieuwere OS, maar over nieuwere software:
Michellangelo schreef:dat je niet anders kan zeggen dat hij het nog prima doet (wat hij ook wel doet, met de software van 4 jaar geleden, maar de nieuwe software kan er echt niet meer op)
Ik praat dus over fotobewerkingsprogramma's, games e.d. niet over een OS, als jij zegt dat een mac van 5 jaar geleden sneller werkt met de laatste nieuwe OSX, dan geloof ik dat wel, je heb geen reden om daarover te liegen, toch? Maar als ik kijk naar de middelen die je nodig hebt om de laatste nieuwe software te draaien stellen ze toch echt eisen aan de apparatuur en de OS en niet alleen aan de OS, dus zal een programma niet lekker werken op een 5 jaar oude apple met een OSX erop van nu, dat bedoelde ik dus.

ow
Apple schreef:Mac OS X 10.3 requires a Macintosh with a PowerPC G3, G4, or G5 processor, built-in USB, at least 128MB of physical RAM and a built-in display or a display connected to an Apple-supplied video card supported by your computer. Mac OS X does not support processor upgrade cards.
Dus niet helemaal waar dus, alles onder PowerPC G3 is niet mogelijk en die zijn van eind 2001 dacht ik, dus krap 3 jaar... Wel netjes dat ze maar 128 mb geheugen nodig hebben. Overigens hoor ik wel veel klachten dat ze standaard eigelijk te weinig mb'tjes mee krijgen en het wijs is om er toch wat bij te prikken....

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Dus niet helemaal waar dus, alles onder PowerPC G3 is niet mogelijk en die zijn van eind 2001 dacht ik.
Fout. de G3 is er sinds 1997.

En mijn opmerking ging niet alleen over het OS, maar ook over de software. Macs van 5 jaar oud draaien zonder enig probleem de nieuwste versies van Photoshop, Illustrator, alles.

Ram verhaal is ook erg overtrokken. vanaf 128 Mb draaidt OS X gewoon goed, maar net zoals bij PC's geldt: wil je veel tegelijk doen, is meer Ram altijd een goede investering. Draai je 3 programma's tegelijk, is 256 meer dan genoeg. Draai je zoals ik 9 programma's tegelijk, is meer Ram geen slecht idee. Maar om te beweren dat je met de standaard hoeveelheid niet uit de voeten kunt is gewoonweg niet waar.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

In Nieuw-Zeeland schijnt Apple het ook buiten de grafische wereld steeds beter te doen:
http://www.nzherald.co.nz/index.cfm?c_i ... D=10118862

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

unSOUND schreef:Macs van 5 jaar oud draaien zonder enig probleem de nieuwste versies van Photoshop, Illustrator, alles.
Alles? Nou ja, ik geloof een hoop, maar niet alles natuurlijk.. hoeveel MB zat er in een G3 van 7 jaar geleden? En praten we dan over ene "Power G3" of zijn er alleen maar Powertjes?

en ik meen toch echt beperkingen te hebben genoemd, als voorbeeldje een spelletje zoals Splinter Cel, die 512 mb lekker vind en onder de G4 niet echt lekker zal lopen.

Kijk, ik geloof best dat de devaluatie van een mac minder is dan die van een PC, maar om nu te beweren dat er geen devaluatie is en dat alles sneller gaat door alleen een nieuw OSX-versie erop te zetten, tja... Nieuwste versies zonder probleem op een bak van 5 jaar oud... tja.. ik denk dat hier een stukje idealogie spreekt en niet echt de realiteit.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Een Gx ( G3, G4, G5 ) is altijd een PowerPC. Het wordt alleen niet altijd in de naam gebruikt.
Nieuwste versies zonder probleem op een bak van 5 jaar oud... tja.. ik denk dat hier een stukje idealogie spreekt en niet echt de realiteit
Nee, dit is regelrechte ervaring. Mijn eerste Mac was een tweedehandsje die mijn broer voor mij geregeld had, een 4 jaar oude PowerMac van zijn werk. Ik heb er twee jaar lang mee gewerkt, met de meest recente software titels op het gebied van foto- en videomontage... zonder problemen.

Toen WOU ik een nieuwe, want hij deed het nog steeds prima. Ik heb hem weggegeven aan een vriend die geen computer had, en inmiddels staat hij daar al weer een jaar te draaien... en nog steeds zonder haperingen.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door domin8r »

Ik werk op een G4 en als ik een paar applicaties open heb staan is het echt om te huilen zo langzaam.. dus die vlieger gaat niet altijd op helaas..

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Wel eens de permissies hersteld ?

Een G4 zou gewoon normaal moeten werken, ik heb nooit snelheidsproblemen gehad met mijn G4 ( Sawtooth, 350 mhz )

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door domin8r »

Wel eens de permissies hersteld ?

Een G4 zou gewoon normaal moeten werken, ik heb nooit snelheidsproblemen gehad met mijn G4 ( Sawtooth, 350 mhz )
993Mhz en 768 MB geheugen.. En is al aan gebeurd wat er aan kan gebeuren. Gooi voor de grap een Photoshop, Flash en Dreamweaver open..

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

unSOUND: toch enigsinds een beetje, heel klein beetje laten leiden door je eigen gevoel? Als je alleen programmatuur van enige datering erop zet kan ik het me voorstellen dat hij het lekker doet, maar wat als je meer wil doen dan patience, downen en msn-en?

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

unSOUND: toch enigsinds een beetje, heel klein beetje laten leiden door je eigen gevoel?
Absoluut niet.

Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, doe ik voornamelijk aan beeldbewerking en videomontage. Zware programma's dus. Dat meneers computer zo traag hoort echt niet. Zeker niet met die snelheid en met die hoeveelheid Ram. Dit duidt eerder op een probleem.

Mijn iMacje van 800 mhz met 768 Ram had geen enkele moeite als ik tegelijk een DVD codeerde, muziek luisterde, foto's bewerkte en een beetje aan het website-bouwen was. En dit dus op een machine met minder mhz, geen L3 cache en evenveel Ram.

@domin8r: Heb je al geprobeerd de systeem-cache te legen, en het systeem te prebinden ? Of een nieuwe gebruikers-account aangemaakt ?

SEAL1999
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2005 17:00

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door SEAL1999 »

Dell en appeltjes zijn computers die leuk zijn voor de betere typmiepen die alleen weten waar de aan en uit schakelaar zit.

Ze starten op en Windows plopt op hun scherm, doet ie het niet meer dan staan ze met vragende ogen bij de leverancier die hun in veel gevallen in de steek laat of met dure rekeningen zwaait.

Als je dan zo graag een computer wil, leer dan ook eens hoe zo een ding werkt en dan zal je al gauw tot de conclusie komen dat de beste computers de computers zijn de je zelf bouwt en per onderdeel aanschaft.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, en als je daar dan geen zin in hebt ga dan naar een grote computerwinkel zoals Informatique, Alternate of Gistron (geen Aldi,Block of Etos) en vraag daar advies.

Ik hoor alleen maar mensen die tobben met van die complete systeempjes die al snel niet meer werken, klaag niet zo maar doe je huiswerk voordat je iets aanschaft van grote waarde.
Lees reviews op het internet, bekijk forums bezoek echt noemenswaardige sites (tweakers.net,Tomshardware.com)

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Dell en appeltjes zijn computers die leuk zijn voor de betere typmiepen die alleen weten waar de aan en uit schakelaar zit.
Bent u daar er één van?

Waar slaat dit eigenlijk op :?: :?

Gesloten