unSOUND schreef:En dit klopt dus niet. Maar dat kun jij ook niet weten, je bent Windows gewend.
In tegenstelling tot bij Windows, draaidt een oude Mac sneller op het nieuwste OS dan op het lichtere, oudere OS. Bij een PC is het normaal dat een machientje van 500 mhz beter 98SE kan draaien dan XP, bij de Mac is dat niet zo. OS X is juist zo ontworpen, dat zelfs de oudere machines er sneller mee draaien, niet alleen de nieuwste machines.
Hmmm, beter lezen, ik had het niet over een nieuwere OS, maar over nieuwere software:
Michellangelo schreef:dat je niet anders kan zeggen dat hij het nog prima doet (wat hij ook wel doet, met de software van 4 jaar geleden, maar de nieuwe software kan er echt niet meer op)
Ik praat dus over fotobewerkingsprogramma's, games e.d. niet over een OS, als jij zegt dat een mac van 5 jaar geleden sneller werkt met de laatste nieuwe OSX, dan geloof ik dat wel, je heb geen reden om daarover te liegen, toch? Maar als ik kijk naar de middelen die je nodig hebt om de laatste nieuwe software te draaien stellen ze toch echt eisen aan de apparatuur en de OS en niet alleen aan de OS, dus zal een programma niet lekker werken op een 5 jaar oude apple met een OSX erop van nu, dat bedoelde ik dus.
ow
Apple schreef:Mac OS X 10.3 requires a Macintosh with a PowerPC G3, G4, or G5 processor, built-in USB, at least 128MB of physical RAM and a built-in display or a display connected to an Apple-supplied video card supported by your computer. Mac OS X does not support processor upgrade cards.
Dus niet helemaal waar dus, alles onder PowerPC G3 is niet mogelijk en die zijn van eind 2001 dacht ik, dus krap 3 jaar... Wel netjes dat ze maar 128 mb geheugen nodig hebben. Overigens hoor ik wel veel klachten dat ze standaard eigelijk te weinig mb'tjes mee krijgen en het wijs is om er toch wat bij te prikken....