LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
dvdspeler

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Er zijn veel misstanden in de zorg ondanks dat veel mensen hun best doen.
Dat mag toch best gezegd worden?
Pluisje je kent die situatie helemaal niet dus oordeel zelf niet zo snel.
Meneer/Mevrouw Olson verteld gewoon zijn/haar verhaal van dichtbij.
Misschien kunnen we de zorg verbeteren en elkaar een hart onder de riem steken.

dvdspeler

PS.Ondervoeding komt veel voor in ziekenhuizen en verpleeghuizen.
Dat is algemeen bekend.
Dat bevestigd Dhr./Mevr.B.Olson met zijn/haar verhaal weer.
Het is tijd dat ze daar wat aan doen.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

HO EVEN!!!!!
ten eerste gaat dit over de ziektenkosten & niet over hoe goed het personeel in de zorg is
ten tweede praaten jullie altijd maar weer over de verzorgsters (oke dvdspeler schrijft dan nog even dat ze niet allemaal zo zijn...)
ik weet dat er waardeloze zooi bij zit
maar er zijn toevallig ook mensen die zich wel voor de volle 100% inzetten voor hun clienten!!!!!!
vergeet dat even niet
ik kan er namelijk witheet van worden wanneer iedereen in 1 wordt genoemd :x
het is altijd maar de zorg de zorg de verzorgsters de verzorgsters de zorg de verzorgsters :x :x nou voorlopig ben ik er ook 1

het vershil tussen armxrijk merk je overal
ook in het huis
werden ''vroeger'' hulpmiddelen zo verstrekt, tegenwoordig zit er een giga eigenbijdrage aan of verstrekken ze niet omdat je nog niet half dood bent

een simpel douchebeurtje betekend nu bij de ene client waar het werd afgewezen een prachtige zelf gekochte douchestoel
bij een ander waar hij werd afgewezen een schamel krukje... omdat ze zo duur zijn... :cry:

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

dvdspeler.

overal waar ik lees zie ik negatieve uitspraken van olsen en dat is iets waarom ik zo reageer.
hij gaat nooit op positieve dingen in .
weet je wel dat heel veel mensen gekwetst zijn en vervelende dingen mee maken en dan toch positief kunnen blijven.
ik zit zelf ook in de zorg en weet best dat er veel mis gaat en dat er mensen tussen zitten wat niet geheel naar wens gaat.
maar dit ging over de ziektenkosten verzekering.
en dan toch even de VERZORGENDE EN VERPLEEGKUNDIGE mee pakken.
wij kunnen het ook niet helpen dat de regering van deze acties onderneemt...... :roll: :roll: :roll: :roll: :idea: pluisje

:idea:

b.olsen

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik zeg ook niet dat alle werkende mensen in de zorg zo zijn . ik bedoel hiermee dat wij nu weer met onze neus op de feiten gedrukt worden dat als je een goede ziektekostenverzekering kunt betalen je niet alleen eerder geholpen wordt maar ook beter. mijn moeder heeft meer dan 25 jaar in de zorg gewerkt dus wij weten er alles van. ik scheer ook niet iedereen over een kam want ik weet ook wel dat er nog goeie mensen zijn die het wel goed voorhebben met de medemens. mijn vriendin ken ik al 22 jaar. ze ligt al 3 weken in het ziekenhuis. en daar komt ze ook niet meer uit. als de arts sondevoeding voorschrijft en de verpleegsters besluiten eigenhandig dat het niet meer nodig is, ja, dan maak je toch wel een grove fout . zeker als de patient daar al de hele dag om gevraagd heeft. en dat is bij mij natuurlijk in het verkeerde keelgat geschoten.en dat een verpleegster dan nog het lef heeft om te zeggen ; maar ze heeft haar avondeten gehad terwijl ze weten dat ze niets meer binnenhoudt. dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. sorry dat het negatief klinkt ,maar ik zou niet weten hoe ik positief moet reageren op een vriendin die gaat sterven op 38 jarige leeftijd. ze heeft dan wel rust en geen pijn meer maar het blijft hard. :(

pluisje

u zult ongetweifelt net zoveel verdriet hebben van uw vriendin als ik van mijn zuster maar daar gaat het niet om.
iedereen heeft een verzekering voor ziekenhuis opname de luxe zit hem in de aanvullingen.
als je ernstig ziek bent heeft dit niets met luxe te maken maar met zorg die voor iedereen het zelfde is.
en ik kan mij voorstellen dat je je soms zo machteloos voelt als je weet dat iemand het niet gaat redden.
dat je af gaat geven op het ziekenhuis en de verzorging,ik vraag alleen is dat dan wel helemaal terecht, waar gewerkt word worden fouten gemaakt maar soms moet je ook eerlijk zijn en zien dat het niet anders kan.
een ding is zeker voor geld koop je geen leven ,met geld kun je ook niet voorkomen dat je ziek word.
eingelijk is geld het slijk der aarde maar je hebt het nu een maal nodig om van te leven.
ik oordeel over niemand maar zeg wel dat je wel moet kijken naar de dingen zoals ze zijn, en niet zoals je het graag zou zien....

toch heel veel sterke in deze moeilijke strijd en hopelijk hoeft uw vriendin niet onnodig lang te lijden.

pluisje :roll:
Laatst gewijzigd door pluisje op 03 jul 2005 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

bitchy

pluisje, het is lijden lieve schat :wink:

beste olsen
ondertussen heb ik wat in het verkeerde keelgat schoot eruit gewipt maar ik moet toch nog even reageren
ik vroeg me namelijk af waarom de hoofdverpleegster de zorg bespreekt met een vriendin
heeft ze geen familie?
toen een dierbare van mij pas overleed werd ik gebeld door een goede vriend die boos was omdat de verpleegsters hem niets wilde vertellen
hij was zelfs boos toen ik heb aangegeven dat ik dat ook nooit zou willen dat gegevens over de toestand en zorg van de zieke aan derde wordt verstrekt
die persoon is later naar huis gekomen om thuis te overlijden
soms is het veel intiemer om dan thuis te zijn
rustiger ook voor diegene die ons verlaat

is die mogelijkheid er niet?
ik heb het verschil nu diverse malen gezien en meegemaakt en voor zo ernstigzieke patient is er ook 24 en onbeperkte zorg
voor ernstige pijn hoef je niet bang te zijn de huisarts dient net zoveel toe als men in het ziekenhuis met een infuus krijgt

b.olsen

dankjewel voor je reactie , maar heb je wel eens van haaienkraakbeen gehoord? de vader van mijn zwager is ermee begonnen toen hij te horen kreeg dat hij een agressieve vorm had van kanker. en hij is na 22 weken 100 % kankercelvrij verklaard. de arts die hij toen had doet er nu onderzoek naar. en nu komt het: hij kon het betalen. het kost nl. 1000 euro per kilo en dan heb je nog een soort paddestoel nodig . jan met de pet kan dat natuurlijk niet betalen. dat bedoel ik met het verschil . kijk het verschil tussen arm en rijk is er altijd al geweest en zal er altijd zijn . maar wat ik mij afvraag is; moet de regering het nou werkelijk nog groter maken door jaar in jaar uit veranderingen en kostenstijgingen in te voeren? het zijn vooral de hulpbehoevende die getroffen worden . kunnen ze dat echt niet anders oplossen?

bitchy

ja
daar heb ik wel van gehoord
en nee
ook ik zou dat niet kunnen betalen

b.olsen

de mogelijkheid om haar naar huis te halen is er jammer genoeg niet. en haar moeder is hartpatiente in de zestig en staat er alleen voor. de overige familie woont buiten de stad. komen tussendoor wel hoor. haar moeder kan zich niet altijd even goed verwoorden . ze is een vriendin van mijn moeder dus ze wordt wel goed opgevangen. mijn vriendin heeft nog een jongere zus maar die is afgelopen vrijdag doodleuk op vakantie gegaan naar de fillipijnen naar hun vader.voor 1 maand . ze is van te voren maar 1 keer bij haar zus geweest . dus daarom komen wij voor hun op als dat nodig is. en de zorg wordt met haar moeder besproken dan is mijn moeder erbij. dat willen ze zelf heel graag , dus vandaar . wij ( mijn vriend en ik ) proberen te steunen zo goed als we kunnen.

bitchy

sterkte

b.olsen

danke je , ik ga er even tussenuit.

pluisje

de nieuwe regeling brengt nog veel meer veranderingen met zich mee.
zo gaat de thuiszorg h.h naar de gemeente.
zo moet je als je dan opgenomen word op psygchiatrie een eigen bijdrage gaan betalen.
zo kun je allerlei aanvullingen nemen ,probleem ,het zijn bundels waar van alles in zit, dus zitten er ook dingen in waar je niets aan hebt.
kiezen voor een eigen risico...
maar dan komt het, je kunt nu via de socialedienst aanvulling aanvragen voor bijstand van bijzondere kosten, thuiszorg,voeding,kleding .hulpmiddelen.
dus al die mensen die alleen een basisverzekering nemen of kunnen betalen krijgen buiten een zorgtoeslag ook nog bijzonder bijstand.
zo lijkt het er op dat de regering een potjes dans houd, en of het nu uit de lengte of de breete komt men kan en gaat ook niet meer betalen als mogelijk is.
het word nu een hele hoop aanvragen,heel veel werk, kost heel veel geld,en dan komen zij er achter dat het niet werkt en draaien ze gewoon weer alles terug,zal niet de eerste keer zijn en er gaat heel veel geld mee verloren :roll: :roll: :roll:

pluisje :wink:

dvdspeler

Pluisje en Bitchy ik vind het grof dat jullie tekeer gingen tegen B.Olson.
Als iemand zijn verhaal doet over de vriendin van zijn/haar moeder die op sterven ligt dan lijkt me terughoudendheid en medeleven op zijn plaats ipv verbaal geweld en 5 duivelicoontjes en zeggen dat je niet negatief moet doen als de zorg tekort schiet.

pluisje

dat mag u vinden.
hou dan wel in uw achterhoofd dat dit een actie op een reactie is.
en daarbij een discussie die afwijkt van het onderwerp ziektenkostenverzekering.
hr v olsen begrijpt ons wel en daar gaat het om :wink:

en dvdspeler het is niet negatief maar iets waar je weer wijzer van word :roll:

pluisje

dvdspeler

Ik vind de opmerkingen van jou en Bitchy nogal harteloos.
Een excuus aan B.Olson lijkt mij meer op zijn plaats.
Volgens mij heb je teveel new age boeken gelezen.
Die duivelicoontjes en de agressieve toon vind ik geheel misplaatst en dat de discussie even afweek van het onderwerp vind ik dan ook geen rechtvaardiging voor zulk gedrag.
Ik had van mensen die werken in de zorg meer inlevingsvemogen verwacht.

b.olsen

dvdspeler , lief dat je het voor mij opneemt maar ik begrijp hun reactie ook wel. ze hebben er immers dagelijks mee te maken. en het is mijn vriendin en onze moeders zijn vriendinnen van elkaar. maar ik heb wel even een vraagje aan bitchy of pluisje . wie er wil reageren. ze krijgt morfine en paracetamol tegen de pijn. maar nu is de pijn steeds erger geworden . nu is het zo dat de verpleegsters de dosis morfine niet willen verhogen. weten jullie hoe dit zit?

pluisje

een ding eerst :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: voor de boze gezichtjes.
dvdspeler heeft wel een beetje gelijk.

de med is een taak van de arts ,dus mag een verpleegkundige dit niet zonder overleg met de arts.
heeft zij morfine spuiten of een pomp.
het is mij ontgaan waardoor zij zo ernstig ziek is.
misschien wil je het wel vertellen zoniet ook goed.

pluisje

pluisje

dvdspeler die boze gezichtjes van mij duiden er gewoon op dat ik soms niet kan begrijpen waarom mensen zo negatief zijn ,niet meer niet minder.
en waarom vat jij de dingen zo verkeerd op, wij werken dan wel in de zorg,maar op het moment dat ik achter mijn computer zit ben ik gewoon pluisje hoor :roll:

pluisje :wink:

b.olsen

ze heeft kanker . is begonnen bij haar blaas. en ze krijgt spuiten . de arts komt morgen dus misschien krijgt ze dan een pomp.ik hoor jullie nog wel ik moet er nu even tussenuit.

Gesloten