LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, ook op NOS journaal.
Vliegverbod tot 12 juni.

Als dat maar goed gaat. Ben bang dat er capaciteitsproblemen zullen ontstaan.

Gast

Op teletekst heeft Onur air voor 1 maand een vliegverbod.12 juni word er verder bekeken!!!!!!!

Gast

Vliegverbod helaas enkel voor Nederland.
Touroperators kunnen gewoon doorvliegen, maar dan vanaf Brussel of Dusseldorf.

Gast

het is zover

Gast

Ja,het is zover,ben benieuwd welk ander land gaat volgen,want daar kan je op wachten. De reisbureau;s kunnen gelijk doorgaan om mense die zondag weg zouden gaan om teboeken en de mensen weer terug te halen.Wat een puinhoop!!!En de beruchte lijst van nog meerdere toestellen word niet bekend gemaakt.De hele reiswereld ligt straks op hun gat.Jammer voor heel veel mensen die zich zo verheugd hadden op een fijne vakantie !!!!!

Gast

Wat is het toch triest gesteld met de Nederlanders... :shock:
Blijf me er steeds weer over verbazen...
Een bedrijf wordt moedwillig kapot gemaakt en de Nederlanders doen weer een vreugde dansje...

Maar o wee als dit gebeurd bij het bedrijf waar zij werken, dan staan ze het hardst te roepen dat het allemaal zo oneerlijk is wat er gebeurd...

Stelletje trieste jankerds.

Gast

ik ben benieuwd hoeveel mensen nog gewoon met onur blijven vliegen maar dan op brussel luik (geluk nieuwe terminal) of nog wat duitse luchthavens want daaar is geen verbod het zal er druk worden

dude 1 of 3

Ongelezen bericht door dude 1 of 3 »

ik zou in september met onur air gaan vliegen...nou mooi dat ik heb omgeboekt dus! denk maar niet dat ik mijn leven gaat wagen om met zo'n onzeker ding de lucht in te gaan. heb nou voor 28 euro meer zekerheid op veiligheid met nlse vliegmaatschappij.dus...advies...ga omboeken nu het nog kan!!!

Gast

Dude 1 of 3:

Alsof zulke mankementen met Nederlandse maatschappijen niet kunnen voorkomen.. :? Wat je zegt is dus totale onzin..
Ohja.. Met dit bericht ben ik het volkomen eens:
Gast, 13:16 uur:
Wat is het toch triest gesteld met de Nederlanders...
Blijf me er steeds weer over verbazen...
Een bedrijf wordt moedwillig kapot gemaakt en de Nederlanders doen weer een vreugde dansje...

Maar o wee als dit gebeurd bij het bedrijf waar zij werken, dan staan ze het hardst te roepen dat het allemaal zo oneerlijk is wat er gebeurd...

Stelletje trieste jankerds.
Ook vind ik het erg vreemd dat Onur vandaag een lintje kreeg van de fabrikant Airbus, en dat er in Nederland een vliegverbod wordt opgelegd..
Allemaal heel vreemd..

Gast

Ik vind het veel vreemder dat er mensen blij kunnen zijn dat een bedrijf kapot wordt gemaakt... :roll:

Gast

Dit heeft allemaal niets te maken met een bedrijf dat "kapot gemaakt wordt"!

We hebben het hier niet over een zakje chips waarin een verkleurd chipje in zit of een pak melk dat over de uiterste houdbaarheidsdatum heen is.

Als je ergens heen vliegt verwacht je dat dat veilig gebeurt net zoals ik verwacht dat de remmen het van een bus doen als ik met het OV ga.

De verontwaardiging bij een hoop mensen is groot omdat er met hun leven gespeeld wordt om meer winst te kunnen maken. Sorry, maar als de banden van een vliegtuig tot de naad versleten zijn dan vind ik dat ronduit schandalig!

Een incident met een vogel in een motor kan altijd gebeuren, maar structureel bezuinigen op onderhoud is een slechte zaak. Terecht dat zo'n bedrijf niet meer mag landen!

keessie

Ongelezen bericht door keessie »

ONUR AIR heeft vandaag, 12 mei 2005 een verbod gehad om nog langer op Schiphol te vliege.

1 maand voorlopig.

Dit is een goede zaak.

Er gaat niks boven de veiligheid van de passagiers.

Dan maar wat Eurotjes meer betalen.

Ban Phuket Air & ONUR AIR.

Kees

Gast

Ach klets niet Gast, 13:43:
De verontwaardiging bij een hoop mensen is groot omdat er met hun leven gespeeld wordt om meer winst te kunnen maken. Sorry, maar als de banden van een vliegtuig tot de naad versleten zijn dan vind ik dat ronduit schandalig!
Op basis van welke feiten zeg je dit?

Gast

Ik weet niet of jij met een je auto wel eens een noodstop hebt gemaakt bij pakweg een km of 150 per uur?
Dan kunnen je banden nog zo nieuw zijn, maar dan al is het een behoorlijke aanslag op je banden...
Vliegtuig heeft al een stuk hogere snelheid.
Zij moesten ook een noodstop maken en het is logisch dat die banden dat niet echt meer trekken...

Maar even iets anders.
Weet je hoeveel grote ongelukken er met vakantiebussen van nederlandse bedrijven gebeuren?
Toch wel vreemd dat mensen daar dan de volgende dag wel meteen weer instappen, terwijl die ongelukken vaak door slecht technisch onderhoud gebeuren...

Gast

Als je ergens heen vliegt verwacht je dat dat veilig gebeurt
Hoezo verwacht je dat? Dat zijn mensen toch zelf schuld. Ik heb eens een folder doorgelezen en er wordt geen enkele garantie gegeven dat een vlucht ook veilig wordt uitgevoerd.
Bij busreizen heb je het Keurmerk dat enig houvast geeft. Bij vliegreizen heb je helemaal niets.

Een luchtverkeersinspectie die er een paar jaar geleden achterkwam dat een deel van de piloten al twintig jaar dronken vloog? Is dat controle?
Nee, er is nauwelijks controle, enkel op uitschieters.

Het enige verschil met een goede maatschappij ( Cathay Pacific, KLM ) is dat die beter opgeleide piloten hebben die zo'n toestel meestal in de hand houden als er iets gebeurd.

Dus enkel de allerergste zullen aangepakt worden en waarschijnlijk alleen om te voorkomen dat zo'n toestel op een woonwijk terecht komt.

Veiligheid van passagiers? Dat is bar slecht geregeld in de wereld.
Het wordt hoog tijd dat passagiers zeggen IK PIK HET NIET MEER! Ze moeten garanties eisen, anders blijft dit doorgaan!

iwan69

Ongelezen bericht door iwan69 »

nu onur niet meer mag landen, terwijl ik de 24e zou vertrekken naar Bodrum. Ben ik nu mijn geld kwijt?
Of moet Peter LAnghout een andere vliegmaatschappij regelen? Vorr hetzelfde geld? of tegen meer betalen?

heuve319

Ongelezen bericht door heuve319 »

Ook wij zouden trachten om met Onur Air te gaan vliegen, maar hoe het nu verder gaat weet ik ook niet.
Het mooie van alles is dat de reisorganisator, t.w. SONAR, onze e-mails hierover niet beantwoord. Ze hebben maling aan ons want we hebben toch al betaald.
De service van SONAR is blijkbaar even 'goed' als van Onur Air.

Gast

Iwan, elke ANVR touroperator is gebonden aan de ANVR voorwaarden.
Normaal gesproken zou de touroperator dus zonder meer vervangend vervoer moeten inzetten zonder meerkosten.
Het enig punt kan artikel 12, lid 4 zijn waar over overmacht wordt gesproken.
De voorwaarden geven daarbij niet genoeg aanknopingspunten. Een rechter zal echter altijd bepalen dat de touroperator zich had moeten overtuigen zaken te doen met een betrouwbare maatschappij.

Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen en er gewoon vervangend vervoer komt, of hooguit een luchthaven wijziging.

U heeft toch hopenlijk wel bij een ANVR touroperator geboekt?

Gast

Peter Langhout ( en andere reisorganisaties ) zijn druk bezig oplossingen te zoeken. Bij peter langhout hebben ze zelf een extra optie (1) in het telefoonmenu gemaakt voor onur air. Maar ze kunnen nu nog niet veel vertellen.
Ik zou op 8 juni vertrekken, Jiba (mijn reisorganisatie) zegt: U vetrekt hoe dan ook.
Mijn ouders zouden zondag terugvliegen met Onur: Peter Langhout zegt: Ze komen zondag hoe dan ook terug.

Tja.. afwachten maar.

Gesloten